نکاتی که قبل از خرید پرده خانه باید رعایت کنید

کیفیت پارچه

یکی از نقاط مشترک در هر محیطی،  اتاق خواب می‌باشد.  اتاق خواب‌ها مکان خصوصی افراد است که در آن به استراحت می‌پردازند پس لازم است که برای انتخاب پرده آن‌ها زمان بسزایی را صرف کرد.

 در اینجا با هم به یک سری است نکات راجع به کیفیت پارچه برای پرده اتاق خواب می‌پردازیم.

جنس پارچه را تست کنید؛  شما می‌توانید به راحتی یک تکه پارچه را در دست خودتان بگیرید و آن را مچاله کنید و به مدت چند ثانیه آن را فشار دهید اگر به هنگام رها کردن پارچه شبیه کاغذ مطالعه شده باشد یعنی به آن مواد خاصی اضافه شده است، برای آن که شکل و ظاهر خودش را حفظ کند و پس از شست‌و‌شو، ظاهر اصلی خودش را از دست ندهد.  حتماً مقداری از پارچه مدنظر را بکشید و از کیفیت و متریال آن مطمئن شوید،  اگر دوخت پارچه به صورت کاملاً یکدست باشد یعنی جنس پارچه شما خوب است.  در نظر بگیرید که اینجا کیفیت پارچه بسیار حائز اهمیت است به خاطر اینکه اگر شما قرار است پرده‌ها را هر سال یک الی دوبار بشویید، در صورتی آن‌ها را به شکل روز اول خواهید داشت که از کیفیت آن‌ها مطمئن شوید. در نظر بگیرید که پارچه مورد نظر شما باید در برابر نور آفتاب مقاومت داشته و دچار رنگ پریدگی و پوستگی نشود.  شما می‌توانید به راحتی در هنگام تحقیق و پرس و‌جو  از اتوکشی پرده‌ها و شستشوی آن‌ها با ماشین لباس‌شویی و مواد شوینده مطلع شوید.  توجه داشته باشید که به صورت خودسر این کارها را انجام نداده و حتماً با متخصصان در این زمینه مشورت کنید؛ می‌توانید در صورت نیاز از خشکشویی‌ها که دائماً در حال شستشوی پرده‌های متفاوتی هستند مشاوره بگیرید.

دوخت و دوز پرده

یکی از مکان‌هایی که افراد مختلف در آن رفت وآمد می‌کنند و بیشتر مورد نمایش دیگران قرار می‌گیرد،  سالن پذیرایی است. یکی از المان‌های اصلی پرده‌ پذیرایی شماست که می‌تواند تاثیر بسزایی در روحیه افراد داشته باشد.  در هنگام ورود این پرده‌ها توجه افراد را به خود جلب خواهند کرد. برای یک دوخت تمیز نیاز است که از ابزار با کیفیتی استفاده شود و حتماً این کار توسط افراد ماهر صورت گیرد.  در نظر بگیرید که در قدم‌های قبلی شما باید به درستی پرده خودتان را انتخاب کرده باشید سپس طرح و دوخت آن‌ها مورد توجه قرار خواهد گرفت.

خرید پرده خانه

در زمان دوختن پرده اولین بعد، فضا و خانه شما است که در طراحی پرده مورد بررسی قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید بلندی، کوتاهی، باز و بسته بودن پنجره و سایر عوامل می‌تواند تاثیر بسزایی در انتخاب مدل نهایی شما داشته باشد.  همچنین در نظر بگیرید که هزینه‌ای که هم اکنون برای پرده‌های خود متحمل می‌شوید امکان دارد سال بعد چندین برابر شود و دیگر این فرصت را از دست داده و نتوانید مجدد هزینه کنید؛ پس از همین ابتدا، کار را به صورت حرفه‌ای  به افراد کاربلد بسپارید.  در نظر داشته باشید که حتماً پارچه‌هایی را انتخاب کنید که با دوام بوده و رنگ ثابت داشته باشند و فضای پذیرای شما را دل نشین کند.  پرده‌های شما می‌تواند نقص‌های پنجره را بپوشاند و همچنین در نگاه اول دوخت تمیز تاثیر بیشتری در آراستگی محیط شما به وجود خواهد آورد. حتما مدل پرده‌ها را با در نظر گرفتن فضا و سایر اجزای آن‌ها تطابق دهید.

سایز پرده مناسب

بعضی از افراد فکر می‌کنند که اگر برای پنجره‌های بزرگ پرده‌های بلندتری را سفارش دهند یا بالعکس می‌توانند به محیط خود جلوه خاصی دهند در حالیکه در بیشترین مواقع این فرضیات موجب نامرتب بودن محیط و هزینه‌های اضافی می‌شود.  با متخصصان داخلی دکوراسیون داخلی مشورت کرده تا بتوانید مطابق با فضای مورد نیاز تان پرده مناسب را انتخاب کنید در نظر بگیرید که علاوه بر رنگ و طرح مناسب حتماً باید سایز پرده نهایی مطابق با پنجره و فضای داخلی شما در نظر گرفته شود،  به طور مثال پرده آشپزخانه به دلیل محیطی که در آن قرار می‌گیرد دائماً در تماس با مواد مختلفی از جمله روغن و خوراکی‌ها است و می‌تواند روغن محیط را به خود جذب کند،  سفارش این مدل پرده‌ها با قدی بلند برای این محیط مناسب نمی‌باشد به خاطر اینکه بیشتر در معرض کثیفی قرار گرفته و شما باید به طور مداوم آن‌ها را بیشتر از سایر پرده‌ها مورد شستشو قرار دهید با این کار هم کار خودتان را سخت خواهید کرد و هم پرده‌ها دچار پوسیدگی خواهند شد. هرگز فراموش نکنیم که پرده‌ها دقیقاً حکم لباس‌های ما را دارند و اگر لباسی بر تن یک فرد به طور متناسب پوشانده نشود جلوه بدی برای خود فرد و اطرافیان خواهد داشت پرده‌های شما جایگزین لباس‌هایتان است پس در انتخاب آن‌ها دقت کرده و با مشاوران ماهر در این زمینه مشورت‌های لازم را داشته باشید. برای آن‌که منزل شما بزرگتر به نظر برسد پرده‌ها را در چارچوب پنجره نصب نکنید می‌توانید آنها را حدوداً ۱۵ تا ۲۰ سانتی‌متر بزرگتر از قاب اصلی آن‌ها در نظر گرفته و در آخر نصب کنید،  این کار باعث می‌شود که فضای شما بزرگتر از حد معمول نمایش داده شود.

خرید پرده خانه

افراد ماهر در این زمینه به صورت کاملا حرفه ای پارچه پرده شما را در فضای مورد نظر از جمله، پذیرایی مورد اندازه گیری قرار خواهند داد. اندازه قاب پنجره، بالا و پایین‌تر بودن،  ارتفاع و قد کامل پرده‌هایی که روی زمین کشیده می‌شوند می‌توانند در رابطه با سایز نهایی پرده شما تاثیر گذار باشد. قد پرده شما می‌تواند روی دکوراسیون و احساسی که افراد از آن محیط خواهند داشت تاثیرگذار باشد پس حتما با دقت بیشتری پرده‌ها را در سایز و ارتفاع مناسب برای مکان‌های مختلف مورد نظر تان در نظر بگیرید. حساسیت به خرج دادن به طور کلی در بعدهای مختلف زندگی مناسب نیست اما در این جا ما به شما یادآور خواهیم شد که،  حتماً در انتخاب پرده‌های خودتان حساسیت به خرج دهید به خاطر اینکه دائماً در معرض دید شما قرار گرفته و روی روحیه شما تاثیر گذار هستند؛ باید مدت طولانی آن‌ها را مورد استفاده قرار دهید و همچنان مانند روز اول از انتخاب و داشتن آن‌ها لذت ببرید.

آشپزخانه برای اکثر بانوان ایرانی فضای مهمی تلقی میشود. از آن جایی که بیشتر ساعت شبانه روز را در این محیط سپری می‌کنند لازم است که با دقت بیشتری  این محیط طراحی شود. ابزارهای متفاوتی در این قسمت خانه قرار می‌گیرد اما در نظر داشته باشید که انتخاب پرده‌های درست می‌تواند محیط زیباتری برای شما ایجاد کند. شما به راحتی با در نظر گرفتن وسایل، طرح کابینت و رنگ آن‌ها می‌توانید مدل نهایی پرده خود را ساده یا طرح دار انتخاب کنید. پرده‌هایی با رنگ روشن برای این مکان توصیه نمی‌شود. علاوه بر زیبایی داخلی به خاطر داشته باشید که کیفیت در درجه اول قرار گرفته است.  با یکبار هزینه، جنس مرغوب را پیدا و خریداری کنید تا در طولانی مدت و حین شستشوهای زیاد پرده شما همان آراستگی روز اول را داشته باشد.

منبع: khanepardeh.ir

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *