فشار خون – Hjartalif.is

مهم است که از سطح فشار خون خود آگاه باشید.

فشار خون بالا یکی از عوامل اصلی خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب است. شیوع فشار خون بالا در افراد بالای 18 سال 30-45 and است و با افزایش سن این نسبت افزایش می یابد.

هنگام تشخیص فشار خون بالا ، استفاده از اندازه گیری فشار خون کافی نیست ، بلکه فشار خون باید در اندازه گیری های مختلف اندازه گیری شود. ممکن است ایده خوبی باشد که فشار خون خود را در خانه اندازه بگیرید و آن را ضبط کنید و آن را با اندازه گیری هنگام مراجعه به چکاپ مقایسه کنید. مشخص شده است که فردی هنگام مراجعه به چکاپ فشار بیشتری نسبت به خانه دارد و به این فشار در خز سفید گفته می شود. سپس استرس بازی می کند و فشار خون را افزایش می دهد. همچنین می توانید با انجام آزمایش روزانه فشار خون ، فشار خون خود را در یک روز اندازه بگیرید. فشار خون در طول روز متفاوت است و در شب کمترین است ، اما پس از آن 06 تا 08 صبح افزایش می یابد ، اما پس از آن دوباره کاهش می یابد.

هدف این است که فشار خون در حد بالای 120-139 میلی متر جیوه و در حد پایین 80-89 میلی متر جیوه باشد. اهداف مبتلا به دیابت و فشار خون بالا فشار خون پایین تری دارند ، اما فرض بر این است که فشار خون در افراد جوان مبتلا به دیابت و فشار خون پایین تر از 85/ 140 میلی متر جیوه یا 130/80 میلی متر جیوه است.

افزایش 20 میلی متر جیوه در حد فشار خون بالا یا 10 میلی متر جیوه در حد فشار خون پایین خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را دو برابر می کند. بین افزایش فشار خون و خطر ابتلا ، با شروع مقادیر فشار خون بالاتر از 115/75 میلی متر جیوه تا 185/115 جیوه ، یک رابطه خطی وجود دارد.

گزینه های درمان

درمان فشار خون بالا شیوه زندگی و شیمی درمانی است. با یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم می توان فشار خون را کاهش داد. باید توجه ویژه ای به کاهش مصرف نمک و جلوگیری از شیرین بیان داشته باشد ، زیرا فشار خون را افزایش می دهد. برای کنترل فشار خون ، مهم است که برای داشتن وزنی ایده آل با شاخص توده بدنی زیر 25 کیلوگرم در مترمربع تلاش کنید. کاهش 10 کیلوگرم می تواند 5-20 میلی متر جیوه فشار خون شما را کاهش دهد. کسانی که اضافه وزن دارند باید سعی کنند با افزایش ورزش وزن کم کنند و رژیم غذایی با مصرف بیشتر سبزیجات و میوه ها را در نظر بگیرند. همچنین رعایت حد متوسط ​​در مصرف الکل بسیار مهم است ، زیرا سو abuse مصرف الکل می تواند فشار خون را افزایش دهد. استرس بیش از حد نیز در بالا بردن فشار خون تأثیر دارد و ایده خوبی است که روش هایی برای استراحت مانند ورزش و آرامش را تهیه کنید و سعی کنید استرس را در زندگی روزمره و کار کاهش دهید. غذاهای غنی از پتاسیم ممکن است اثر ضد فشار خون داشته باشند ، اما میوه ها ، سبزیجات و لبنیات کم چرب سرشار از پتاسیم هستند. عدم انطباق با فشار خون با شیوه زندگی درمانی نیاز به دارو دارد.

اینکه فردی روی داروی ضد فشار خون قرار گیرد به میزان فشار خون و همچنین سایر عوامل خطر و بیماری ها بستگی دارد. اگر عوامل خطر بیشتری برای بیماری عروق کرونر قلب وجود دارد ، حتی مهمتر است که فشار خون خود را درمان کنید. بسیاری از افراد مبتلا به بیماری کرونر قلب تأیید شده از داروهایی استفاده می کنند که دارای اثرات فشار خون بالا هستند ، مانند مسدود کننده های بتا (Seloken) ، ACE-blockers (Ramil) یا مسدود کننده های کانال کلسیم (Amlo) ، داروهای آنژیوتانسین (Valpress / Presmin) و داروهای ادرار آور. مهم است که به خوبی کنترل شوید و از نظر فشار خون مراقب باشید. اگر سرگیجه دارید ، ممکن است فشار خون شما خیلی پایین باشد و لازم باشد دوز داروی فشار خون را کاهش دهید. این کار پس از مشورت با متخصص قلب انجام می شود.

منبع: hjartaendurhaefing.is

– تبلیغات –

فراموش نکنید که در فیس بوک به ما بپیوندید

تبلیغات

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *