سه موج قهوه برای مبتدیان توضیح داده شده است

دنیای قهوه روندهای زیادی را در طول تاریخ مشاهده کرده است. با این وجود در چند دهه گذشته ، دنیای قهوه یک دوره رشد و پیشرفت را طی کرده است.

و این نشانه خوبی برای دوستداران قهوه است. هر چقدر مردم بیشتر به کیفیت اهمیت دهند ، این صنعت بیشتر رشد می کند.

در این مقاله در مورد انتقال از موج اول قهوه به موج سوم صحبت خواهیم کرد. این موج سوم در حال حاضر اتفاق می افتد و تقریباً در موج چهارم است. پس بیایید آنها را ببینیم.

امواج قهوه

امواج قهوه چیست؟

همه این امواج قهوه به برخی از عوامل اصلی مربوط می شود که به مرور بر صنعت قهوه تأثیر گذاشته اند. برخی از آنها در مورد کیفیت دانه های قهوه ، کیفیت کشاورزان ، روش های تأمین ، آموزش و غیره هستند.

در هر موج متوجه خواهید شد که هر عامل چگونه تحت تأثیر قرار گرفته و چگونه امواج می توانند درک بهتری از قهوه به شما بدهند.

موج اول تأثیر زیادی روی موج دوم داشت و موج سوم به عنوان واکنش و بهبود موج دوم به وجود آمد ، بنابراین همه آنها بسیار به هم پیوسته اند.

بیایید روشن باشیم که ما در مورد قرن گذشته صحبت می کنیم ، زمانی که قهوه جزئی از زندگی روزمره است. قهوه مدتها قبل ارائه می شد ، اما مانند امروز روزمره نبود ، بلکه قهوه ای از طبقه بالا بود.

ثانیا ، همه این امواج هنوز هم همزمان ، هم زمان وجود دارند.

برخی از شرکت ها هنوز در موج اول هستند.

در همین زمان ، شرکت های دیگر در موج سوم قرار دارند.

و این با ارزش ترین چیز برای مشتریان است. مصرف کنندگان بیشتر و بیشتر از آنچه در صنعت قهوه اتفاق می افتد آگاه هستند و تصمیم می گیرند به هر طریقی کمک کنند ، بنابراین در موج قهوه مشترک می شوند (معمولاً سومین مورد).

بیایید در مورد هر موج به طور خاص بحث کنیم تا بهتر درک کنیم.

قهوه موج اول

این موج خاص آغاز پیشرفت است ، اما در پایین ترین کیفیت باقی خواهد ماند. به دلیل محصول و عدم شفافیت بسیار شناخته شده است.

بیشتر شرکت های حاضر در این موج روی کیفیت قهوه تمرکز نمی کنند. آنها اطلاعاتی مانند منشا قهوه یا هرگونه اطلاعات در مورد دانه ها را ارائه نمی دهند.

هدف آنها این است كه مردم را متقاعد كنند كه قهوه آنها از یك كارخانه است ، نه از یك مزرعه یا یك گیاه واقعی. به همین دلیل بسیاری از مردم فکر می کنند و هنوز هم فکر می کنند که قهوه حتی یک گیاه واقعی نیست.

امواج قهوه (1)

کمبود اطلاعات در موج اول بسیار زیاد است و این امر مشهود است. برخی از جنبه های اصلی این خونریزی ارتباط بد کشاورزان با قهوه ، ترجیح قهوه خورشید در مقابل سایه ، افزایش قهوه روبوستا یا مخلوط و غیره است.

این مقدار و سود بیشتر در مقایسه با کیفیت و دستمزد کارگران است.

نحوه تشخیص یک فنجان قهوه از موج اول:

  • قهوه تلخ و تلخ فوق العاده با روغن زیادی روی سطح دانه ها.
  • هیچ اطلاعاتی در مورد منشأ دانه های قهوه وجود ندارد و آنها مانند بسیاری از ریشه های نامشخص معمولاً مخلوط می شوند.
  • زبانی مانند “کلاس اول” ، “لذیذ” ، “بهترین” ، “طبیعی”.
  • برخی از دانه های قهوه را می توان به صورت یخ زده خشک و در خلا sea آب بندی کرد.
  • محصولات آماده برای استفاده و اغلب قهوه قبل از آسیاب کردن بدون راهنمایی مناسب در مورد اینکه چه روشی در نظر گرفته شده است.
  • عطرهای مصنوعی.
  • معمولاً می توانید آن را در سوپرمارکت پیدا کنید ، تقریباً همیشه شامل قهوه مارک دار است.
  • کاملا ارزان ، حتی برای برچسب های لذیذ و درجه یک.

قهوه موج دوم

اکنون می توانیم یک گام به جلو برداریم و در مورد برخی پیشرفت ها صحبت کنیم.

شرکت ها شروع به فکر کردن در مورد کیفیت قهوه و تجربه مشتری می کنند. این زمانی است که کافه ها صنعت قهوه را به طور فعال تغییر می دهند و سعی می کنند به مردم نشان دهند که قهوه چیزی فراتر از یک نوشیدنی تاریک است.

اگرچه می توان از این به عنوان یک پیشرفت یاد کرد ، ایده انتقال ریشه های پستانک هنوز نادر است. تمرکز آنها بیشتر در مخلوط کردن موج اول با برخی مفاهیم جدید است.

در این موج ، استارباکس یک مثال عالی است. آنها سعی می کنند ایده “سفر با قهوه” و مخلوط کردن قهوه موج اول با بسیاری از طعم های مصنوعی را برای ایجاد نوشیدنی های پیچیده به مردم معرفی کنند.

همچنین ، هنگامی که هنر لاته بسیار محبوب شد و قهوه نوشیدن بیش از یک شغل به یک مهارت و یک هنر تبدیل شد. نه به اندازه امروز ، اما اولین قدم بود.

امواج قهوه (2)

در اینجا نحوه تشخیص قهوه موج دوم آورده شده است:

  • اطلاعات محدود در مورد منشا قهوه. برخی از شرکت ها فقط می توانند کشور مبدا را تأمین کنند اما این همه. هیچ چیزی در مورد منطقه مبدا ، کشاورزان ، فرآوری ، گیاه قهوه نیست.
  • هنوز قهوه تیره با طعمی تلخ و خام. به همین دلیل پوشاندن تلخ با طعم های مصنوعی یک پیشرفت به نظر می رسید.
  • هنوز قهوه ای از ریشه های مختلف مخلوط شده است و هرگز با چه نسبت هایی بیان نمی شود.
  • باریستاهای پرشور برای تهیه قهوه ، اما نه برای طعم و مزه. این باریستاها امروزه نیز وجود دارند و بیشتر آنها در شرکت هایی که قهوه موج اول تهیه می کنند کار می کنند.

همه چیز به هم متصل می شود و خواهید فهمید که هر موج تأثیر زیادی روی موج بعدی دارد ، کاملاً شبیه مد.

قهوه موج سوم

از این به بعد می توانیم در مورد پیشرفت های بیشتر و بیشتر صحبت کنیم. این موج خاص در دهه 1980 به ابتکار گروه کوچکی از صاحبان کافه و نانوایی آغاز شد.

هدف آنها برقراری ارتباط بیشتر و بیشتر با کشاورزان و پخت و پز بیشتر و سبک تر بود. آنها پیشنهاد می کنند که قهوه می تواند نت ها ، رایحه ها و رایحه های گسترده تری ایجاد کند.

انجمن تخصصی قهوه در سال 1982 تاسیس شد و از آن پس صنعت قهوه از دیدگاه های مختلف با سرعت و سرعت بیشتری رشد می کند.

نحوه تشخیص قهوه از موج سوم:

  • منشا دانه های قهوه ، کشاورزان و بو دادن به وضوح روی برچسب مشخص شده است.
  • پخت متوسط ​​و سبک. لوبیا ها رنگ قهوه ای عالی دارند و بوی خوبی دارند ، سوخته نیستند.
  • منشأ مجرد. این یک پیشرفت بزرگ برای صنعت قهوه است. شما می توانید نت ها و رایحه خاصی را احساس کنید و در واقع تفاوت بین دانه ها را تشخیص دهید. می توانید برچسب هایی مانند “یادداشت های خاص: آجیل ، لیمو ، سیب”.
  • شفافیت بیشتر شرکت های موج سوم اطلاعاتی از جمله تاریخ پخت ، روش فرآوری ، نام کشاورزان و گاهی نام پخت را ارائه می دهند.
  • باریستاها علاقه زیادی به قهوه ، طعم ، هنر دیرهنگام و تجربه مشتری دارند. آنها معمولاً همه چیز را در مورد قهوه ای که سرو می کنند می دانند.
  • زبانهایی مانند “قهوه تخصصی” ، “قهوه تازه بو داده”.
  • بعضی اوقات راهنمای ساخت بسته های قهوه خودشان است.
  • به طور کلی ظهور دم کرده جایگزین.
  • اندازه آسیاب و روش تهیه قهوه را در اکثر بسته های قهوه توصیه کنید.

امواج قهوه (3)

توجه داشته باشید که تاکنون کلمات boil، roast، light roast و origin در واقع وجود نداشت. تأکید کمتری بر این امر وجود داشت و این از نظر کیفیت قهوه نشان داد.

موج چهارم چطور؟

این هنوز قلمرو ناشناخته ای است. ممکن است از آنچه فکر می کنیم نزدیکتر باشیم ، اما این هنوز در آینده است. برخی از شرکت های کوچک در تلاشند تا تغییری در صنعت قهوه ایجاد کنند و این یک نشانه عالی است.

فرض بر این است که برخی از پیشرفت ها ممکن است:

  • فندک پخته شده ، با شفافیت بیشتر. تجارت مستقیم تر بدون واسطه بین کشاورزان و کباب کردن.
  • افزایش دسترسی به آموزش خوب برای مصرف کنندگان.
  • بر خلاف سود ، روی مردم و قهوه در فروشگاه ها تمرکز کنید.
  • تجارت عادلانه. این بدان معنی است که تولیدکنندگان قهوه دستمزد عادلانه ای برای کار خود دریافت می کنند.

وقتی موج چهارم واقعاً به وجود می آید ، این لیست می تواند بسیار متفاوت باشد ، یا ممکن است فقط چند مورد بهبود حاصل شود. نکته این است که قهوه اکنون بیش از یک محصول واحد ، یک تجربه است و این به معنای توجه بیشتر به جزئیات در تولید ، سرو ، رشد ، بو دادن ، دم و غیره است.

در مجموع ، این پیشرفت های بزرگی است و موج چهارم می تواند چیزی را به ارمغان بیاورد که در حال حاضر حتی نمی توانیم آن را ببینیم.

بنابراین این سه موج برای شما چه معنایی دارند؟

خوب ، اول از همه ، مردم می توانند هر روز انتخاب های مختلفی انجام دهند. آنها می توانند قهوه را از هر موجی مصرف کنند و بسیار عالی است.

اما وقتی از همه اینها آگاهی کافی داشته باشیم ، می توانیم انتخاب های بهتری داشته باشیم. دانستن آنچه در جام ماست می تواند راضی کننده باشد و انتخاب چیزی به جای فرود آمدن روی آن ، زیرا نمی دانستیم بهتر است ، یک تغییر بزرگ است.

امیدوارم این مقاله به شما کمک کند هر روز برای یک قهوه کامل تصمیم بهتری بگیرید.

اگر می خواهید درباره قهوه یا چای بیشتر بدانید ، در صورت تمایل مقاله های مربوطه را در زیر بخوانید. چه کسی می داند چه چیز دیگری می توانید پیدا کنید؟

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *