ذخیره میوه ها و سبزیجات – Hjartalif.is

ذخیره مناسب میوه ها و سبزیجات می تواند عمر را طولانی کند.

خوشبختانه ، سبزیجات و میوه ها محبوبیت بیشتری پیدا کرده و افراد بیشتری به دلایل سلامتی غذاهای گیاهی می خورند. لازم نیست زیاد در مورد آنچه این محصولات قلب دارند لطیفه و به زندگی طولانی تر و کیفیت بهتر کمک می کنیم. اما بهترین روش برای نگهداری میوه ها و سبزیجات تا دوام بیشتر آنها چیست؟ در اینجا پاسخ ها را پیدا خواهید کرد. اسلحه از کارگاه NFLÍ است.

– تبلیغات-

همه ما می دانیم که میوه و سبزیجات برای ما مفید هستند. اینها غذاهایی پر از ویتامین ها ، مواد معدنی و فیبر هستند. متأسفانه میوه ها و سبزیجات در ایسلند غالباً کالاهای بسیار گران قیمتی هستند ، بنابراین توجه به شرایط مناسب نگهداری از اهمیت زیادی برخوردار است. دور ریختن میوه ها و سبزیجات درنده ای که می توانند با روش های مناسب ذخیره سازی ذخیره شوند ، ناراحت کننده است. در این زمینه ، شایان ذکر است که تخمین زده می شود یک خانواده پنج نفره در ایسلند غذا را با هزینه 500000 ISK دور بریزند. هر ساله.

اتیلن چیست؟

یکی از اولین مواردی که باید برای نگهداری بیشتر میوه ها و سبزیجات به خاطر بسپارید این است که بدانید اتیلن چیست و چه ارتباطی با شرایط نگهداری دارد. اتیلن یک گاز بی ضرر است که در مقادیر مختلف از میوه ها و سبزیجات تولید می شود. اتیلن مطمئناً برای ما بی ضرر است ، اما برخی از میوه ها و سبزیجات به اتیلن حساس هستند و گاز باعث تسریع در توسعه و کاهش عمر آن می شود. این امر به ویژه در مورد میوه ها و سبزیجات مجاور ، مانند کیسه یا کشو در یخچال یا میز ، بیشتر صدق می کند. به عنوان مثال می توان به سیب و موز اشاره کرد. سیب اتیلن زیادی تولید می کند و موز به آن حساس است ، به عنوان مثال ، همزیستی آن در یک کاسه میوه باعث تسریع قهوه ای شدن و غیر اشتها آور شدن موز می شود. موزها وقتی رسیده و خلال می شوند ، اتیلن تولید می کنند و بنابراین موزهای رسیده و نارس را نباید کنار هم نگهداری کرد.

یخچال و فریزر همیشه بهترین نیست

نگهداری برخی از میوه ها و سبزیجات در خانه هایی که یخچال خیلی سرد و دمای اتاق خیلی گرم است ، دشوار است. به عنوان نمونه می توان به گوجه فرنگی و خیار اشاره کرد که بسیار حساس به صدمات ناشی از برودت هستند و ترجیحاً نباید در یخچال نگهداری شوند. مناسب ترین درجه حرارت برای گوجه فرنگی و خیار 10-12 درجه سانتی گراد است. یافتن این دما دشوار است ، ترجیحاً سردترین مکان را در خارج از یخچال پیدا کنید ، به عنوان مثال در بالکن یا پایین ترین دما.

سبزیجات غالباً مایعات زیادی آزاد می کنند و این امر مخصوصاً در مورد اسفناج بیشتر صدق می کند ، بنابراین بهتر است یک حوله کاغذی در کیسه قرار دهید تا رطوبت اسفناج را جذب کند. به این ترتیب اسفناج برای مدت طولانی تری تازه باقی می ماند.

سرمازدگی می تواند گزینه خوبی باشد

– تبلیغات –

بهتر است به جای اینکه بگذارید میوه ها و سبزیجات پوسیده شوند ، برای مدت طولانی تری میوه ها و سبزیجات را ذخیره کنید. میوه ها و سبزیجاتی که منجمد شده اند باید تا حد ممکن تازه باشند. با این حال ، هرچه محصولات در فریزر باشند خطر از بین رفتن طعم و ارزش غذایی وجود دارد. همچنین می توانید از سبزیجاتی که تازه شروع به استفاده می کنند به عنوان پایه در سوپ های سبزیجات خوب استفاده کنید. از میوه هایی که خوب رسیده اند می توان در نان میوه گل میوه یا میوه استفاده کرد.

بهترین شرایط نگهداری

در اینجا می توانید جدولی در مورد شرایط نگهداری برخی از انواع معمول میوه ها و سبزیجات مشاهده کنید.

در یخچال (0-4 درجه) یخچال فضای باز (8 درجه سانتیگراد دمای اتاق) در جای خشک و خنک در خارج از یخچال رسیده می شود ، اما درجه حرارت بعد از آن در یخچال است
زردآلو آناناس سیب زمینیها آووکادو
نقل قول ها نارنجی پیازها هلو
بانوبلگیر موز سیب زمینی های شیرین کیوی
جوانه لوبیا ریحان اهک
از طریق بادمجان شلیل
بلوبری زنجبیل گلابی ها
گل كلم Гроздов آلو
کلم بروکلی خیار لیمو
سیب سیر
هویج انبه
خربزه عسلک پاپایا
کلم فلفل قرمز
توت گوجه فرنگیها
تربچه خربزه
کشمش
چغندر
جوانه بروکسل
کرفس
اسفناج
قارچ
انگور
کدو سبز

* آنچه پررنگ است تولید کننده اتیلن است و باید از مصرف آن در سایر میوه ها و سبزیجات ، به ویژه انواع حساس به اتیلن ، خودداری شود. ** آنچه با حروف کج است به اتیلن حساس است.

منابع:

تبلیغات

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *