تفاوت نسخه های لینوکس کالی و مقایسه آنها

هکرهای حرفه‌ای یا هکرهای اخلاقی به رایانه‌هایی نیاز دارند که امکان سفارشی‌سازی و انعطاف‌پذیری بیشتری را نسبت به سیستم‌های معمولی ویندوز یا مک داشته باشند. سیستم عامل منبع باز Kali Linux (OS) به آنها اجازه می دهد تا از همان هکرهای مخرب و بالقوه سوء استفاده کنند.

قدرت کالی لینوکس در این واقعیت نهفته است که کاربران می توانند به تمام عناصر تنظیمات رایانه دسترسی داشته باشند، برنامه های تخصصی را اجرا کنند، اتصالات اینترنت و داده های Wi-Fi را دستکاری کنند، و اعتبارنامه ها را در رایانه های دیگر جعل کنند (کپی و تقلید کنند).

کالی لینوکس برای نیازهای روزمره کامپیوتر مانند پردازش کلمه، مرور وب یا حتی بازی ها طراحی نشده است. اما دانشجویانی که به دنبال دریافت مدرک کارشناسی ارشد در امنیت سایبری آنلاین هستند، کالی را در حرفه خود ارزشمند خواهند یافت، به خصوص اگر بخواهند به یک هکر اخلاقی تبدیل شوند.

اگر می خواهید یک هکر حرفه ای شوید و شغل خوبی پیدا کنید، بهتر است آموزش های امنیتی را پشت سر بگذارید. در زیر مجموعه ای از آموزش های امنیت شبکه وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

کالی لینوکس چیست؟

آموزش کار با لینوکس کالی

برای درک کالی لینوکس، ابتدا باید بفهمید لینوکس چیست. لینوکس، یک سیستم عامل مبتنی بر یونیکس که توسط لینوس توروالدز در سال 1991 توسعه یافت، یک هسته منبع باز کاملا سفارشی شده است که به کاربران اجازه می دهد تا سیستم عامل خود را بر اساس نیازهای خاص خود سفارشی کنند.

از سال 1991، چندین توزیع محبوب لینوکس توسط شرکت های فناوری معروف، از جمله Red Hat، Fedora، Slackware و Debian ساخته شده است. Kali که توسط Offensive Security، یک شرکت توسعه و صدور گواهینامه امنیت سایبری مدیریت می شود، یک توزیع مبتنی بر دبیان است که برای تست نفوذ و ممیزی های امنیتی طراحی شده است.

مانند اکثر توزیع‌های لینوکس، Kali را می‌توان به‌طور دائم بر روی رایانه نصب کرد یا از طریق USB یا CD اجرا کرد. این بدان معنی است که کالی می تواند به خوبی روی رایانه های ویندوز یا مک کار کند.

آموزش کار با کالی لینوکس کار چندان سختی نیست و با تماشای چند ساعت آموزش به راحتی می توانید کار با لینوکس کالی را یاد بگیرید. در زیر یک مقاله حرفه ای در مورد کار با لینوکس کالی آورده شده است.

مزایای کالی لینوکس

آموزش کار با لینوکس کالی

کالی لینوکس برای کسانی که با لینوکس آشنا هستند و به دستورات لینوکس مسلط هستند عالی است. بیایید به مزایای کالی لینوکس نگاه کنیم:

  • 1- بیش از 600 ابزار تست نفوذ و امنیت شبکه از پیش نصب شده است.
  • 2- کاملا رایگان و متن باز.
  • 3- از زبان های زیادی پشتیبانی می کند.
  • 4- به راحتی با رزبری پای قابل استفاده است.
  • 5- پشتیبانی گسترده از دستگاه های بی سیم

معایب کالی لینوکس

شاید بزرگترین ایراد کالی لینوکس این باشد که برای کسانی که تازه کار هستند و می خواهند لینوکس را یاد بگیرند توصیه نمی شود. در اینجا چند مورد دیگر وجود دارد:

  • 1- کمی کند است.
  • 2. برخی از نرم افزارها ممکن است به درستی کار نکنند.

انواع نسخه های لینوکس کالی

نسخه های زیادی از Kali Linux وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. در اینجا برخی از مهمترین آنها آورده شده است.

  • نسخه سبک Armhf
  • Kali Linux GNOME 3
  • نسخه معمولی کالی لینوکس
  • Kali Lxde
  • کالی ماته
  • کالی لایت
  • نسخه E17
  • نسخه نت هانتر
  • نسخه Xfce
  • Kali Linux Kde

تفاوت در نسخه های لینوکس کالی

و اکنون بیایید دریابیم که تفاوت بین نسخه ها چیست. تقریباً همه آنها (به جز Light) با وسط دسکتاپ متمایز می شوند. در اینجا تصاویری از تمام نسخه های لینوکس کالی آورده شده است تا بتوانید به راحتی تفاوت ها را درک کنید.

Kali Linux GNOME 3

تفاوت در نسخه های لینوکس کالی

این محیط اصلی دسکتاپ است (به طور پیش فرض “کلاسیک”). در وب سایت ISO، تصویر به سادگی Kali Linux نامیده می شود.

نسخه کجا

تفاوت در نسخه های لینوکس کالی

این محیط برای سفارشی سازی و ویجت های مختلف و افزونه های سفارشی باز است.

Kali Linux Mate

Kali Linux Mate

Mate اساساً گنوم 2 را به روز کرده است. انتقال به گنوم 3 تغییرات اساسی ایجاد کرده است که همه آنها را نپذیرفته اند. برای مثال، من شخصاً هنوز گنوم 3 را دوست ندارم. اتفاقاً گنوم 3 در اوبونتو نیز استفاده می شود.

به همین دلیل است که توسعه دهندگانی که با مفهوم گنوم 3 مخالف بودند، گنوم 2 را ابداع کردند و آن را میت نامیدند. این محیط همچنان به روز است، ظاهری کلاسیک و شاید کمی قدیمی دارد.

نسخه Xfce

تفاوت در نسخه های لینوکس کالی

این نسخه و دو نسخه بعدی دارای محیط های سبک وزن هستند – به منابع زیادی نیاز ندارند و برای رایانه های قدیمی توصیه می شوند.

نسخه Lxde

تفاوت در نسخه های لینوکس کالی

کالی لینوکس E17

تفاوت در نسخه های لینوکس کالی

این نسخه از کالی لینوکس بسیار سبک است و ظاهری ساده دارد. و حرفه ای ها علاقه زیادی به این نسخه دارند.

نور لینوکس کالی

تفاوت در نسخه های لینوکس کالی

برخلاف نسخه های دیگر که فقط از نظر ظاهری با هم تفاوت دارند، این نسخه کمی متفاوت است و با نسخه دسکتاپ Xfce عرضه می شود، با این تفاوت که بسیار سبک تر است و ابزار کمی دارد و به کاربر اجازه می دهد تا با نصب بر روی آن سفارشی سازی مورد نظر خود را انجام دهد. برنامه هایی که نیاز دارد همچنین به همین دلیل، سیستم فضای دیسک کمتری مصرف می کند، سریعتر به روز می شود و در هنگام به روز رسانی ترافیک کمتری مصرف می کند.

کدام نسخه کالی لینوکس بهتر است؟

نسخه بهتری برای کالی لینوکس وجود ندارد و هرکس باید نسخه مورد علاقه خود را پیدا کرده و بر اساس نیاز خود آن را در سیستم خود نصب کند.

برای اینکه بتوانید با کالی لینوکس ارتباط بهتری برقرار کنید، بهتر است قبل از یادگیری کالی، آموزش لینوکس را مشاهده کنید. در زیر بهترین آموزش های لینوکس که می توانید استفاده کنید آورده شده است.

تفاوت بین نصب کننده Kali و Kali Live چیست؟

هر لینوکس Live Kali به یک دستگاه USB نیاز دارد زیرا سیستم عامل بر روی USB اجرا می شود و نیازی به نصب روی سیستم ندارد، در حالی که نسخه نصب شده برای استفاده از سیستم عامل به اتصال هارد دیسک نیاز دارد. Live kali نیازی به فضای هارد دیسک ندارد و به نظر می رسد kali روی usb نصب شده است.

چه چیزی کالی لینوکس را متفاوت می کند؟

کالی لینوکس به سادگی مجموعه ای از حالت ها، تنظیمات و برنامه های لینوکس از پیش پیکربندی شده است که در واقع برای تست نفوذ استفاده می شود. Lin Linux Distribution (اغلب به اختصار Distribution نامیده می شود) یک سیستم عامل است که به عنوان مجموعه ای از نرم افزارهای مبتنی بر هسته لینوکس و اغلب یک سیستم مدیریت بسته ساخته شده است.

آیا کالی لینوکس غیرقانونی است؟

آیا نصب لینوکس کالی غیر قانونی است یا قانونی؟ این کاملا قانونی است، زیرا وب سایت رسمی KALI که به معنای آزمایشی برای نفوذ و هک اخلاقی توزیع لینوکس است، تنها یک فایل iso را به صورت رایگان و کاملاً ایمن در اختیار شما قرار می دهد.

لینوکس یک سیستم عامل بسیار محبوب برای هکرها است. این به این دلیل است که کد منبع لینوکس به صورت رایگان در دسترس است و یک سیستم عامل منبع باز است.

چرا کالی لینوکس کالی نامیده می شود؟

نام کالی لینوکس از مذهب هندو گرفته شده است. نام کالی از کلمه kāla به معنای سیاه، زمان، مرگ، ارباب مرگ، شیوا گرفته شده است و از آنجایی که شیوا کالا – زمان ابدی نامیده می شود، کالی الهه زمان و تغییر است.

تفاوت اوبونتو و کالی لینوکس

تفاوت اوبونتو و کالی لینوکس

اوبونتو یک سیستم عامل مبتنی بر لینوکس است که متعلق به خانواده لینوکس دبیان است. از آنجا که مبتنی بر لینوکس است، برای استفاده رایگان و منبع باز در دسترس است.

این توسط تیم Canonical به رهبری Mark Suttleworth توسعه یافته است. اصطلاح “اوبونتو” از یک کلمه آفریقایی به معنای “انسانیت برای دیگران” گرفته شده است. نسخه چینی اوبونتو برای راه اندازی سریع ترین ابر رایانه در جهان استفاده می شود.

کالی لینوکس یک سیستم عامل لینوکس منبع باز است که به صورت رایگان در دسترس است. به خانواده لینوکس دبیان تعلق دارد. توسعه یافته توسط Offensive Security. اولین بار در مارس 2013 برای جایگزینی BackTrackOS منتشر شد. کالی بیش از 100 ابزار برای تست نفوذ، تحقیقات امنیتی، پزشکی قانونی دیجیتال، مهندسی معکوس و هک اخلاقی دارد.

تفاوت لینوکس و اوبونتو

کالی لینوکس اوبونتو
برای تست نفوذ و هک استفاده کنید استفاده روزانه یا روی سرور
آخرین نسخه Kali از محیط پیش فرض xfce تشکیل شده است آخرین نسخه اوبونتو به طور پیش فرض با محیط Gnome عرضه می شود
Kali دارای ابزارهایی برای هک و تست نفوذ است اوبونتو ابزارهای هک و تست نفوذ ندارد
اتصال ساده رابط کاربر پسند
کالی لینوکس گزینه خوبی برای کسانی است که در لینوکس معتدل هستند اوبونتو انتخاب خوبی برای مبتدیان لینوکس است

آیا کالی لینوکس برای مبتدیان مناسب است؟

کالی لینوکس که به طور رسمی با نام BackTrack شناخته می شود، یک توزیع قانونی و مبتنی بر امنیت مبتنی بر آزمایش دبیان است. هیچ چیز در وب سایت نشان نمی دهد که این توزیع برای مبتدیان یا واقعاً برای افراد دیگری غیر از محققان امنیتی خوب است. بنابراین، اگر مبتدی هستید، بهتر است از نسخه اوبونتو استفاده کنید.

آیا کالی لینوکس سریعتر از ویندوز است؟

لینوکس امنیت بیشتری را فراهم می کند یا سیستم عامل امن تری برای استفاده است. ویندوز نسبت به لینوکس از امنیت کمتری برخوردار است زیرا ویروس ها، هکرها و بدافزارها سریعتر روی ویندوز تأثیر می گذارند. لینوکس به خوبی کار می کند. حتی با سخت افزار قدیمی تر، سریع تر و روان تر است.

اگر می خواهید ویندوز را به خوبی یاد بگیرید می توانید از سری آموزش های حرفه ای سایت فرادرس که در زیر قرار داده ایم استفاده کنید.

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *