بیماری عروق کرونر

بیماری-عروق-کرونر
قلبی در بخش Landspítali آکنه.

بیماری های قلبی عروقی می تواند بر همه جنبه های سیستم قلبی عروقی بدن تأثیر بگذارد ، چه میوکارد باشد و چه دریچه ، پریکارد ، شریان کرونر ، سیستم قلبی عروقی ، شریان یا سکته مغزی. رگه ها.

تشخیص بیماری قلبی به این دلیل ممکن است که افراد اغلب به طور همزمان از بیش از یک بیماری رنج ببرند ، می تواند پیچیده باشد. بنابراین ، به عنوان مثال یکی از مشکلات باعث ایجاد سایه بر مشکل دیگر و بنابراین مشکل نحوه استفاده از درمان می شود. سپس یک نوع بیماری قلبی می تواند باعث بیماری دیگری شود. به عنوان مثال ، بیماری قلبی عروق کرونر می تواند باعث حمله قلبی شود که در نتیجه می تواند به عضله قلب آسیب برساند به این صورت که قلب نمی تواند با همان نیرو مانند گذشته پمپ کند ، یا حتی با این نتیجه که سیستم هدایت قلب به درستی کار نمی کند. به همین ترتیب ، بیماری عروق کرونر قلب می تواند باعث اختلالات ریتم قلب شود ، که بعضی اوقات می تواند جدی و حتی تهدید کننده زندگی باشد.

سینه

درد قفسه سینه (آنژین) نور هشدار دهنده ای است که همه چیز در آن گنجانده نشده است. آنها مسائل جدی هستند و باید همیشه جدی گرفته شود. ممکن است برخی از درد قفسه سینه که افراد احساس می کنند باعث حساسیت به حدی شود. حروف یک سیستم اسکلتی عضلانی ، متصل به پریکارد که قلب را محاصره می کند ، روماتیسم بینابینی یا به سادگی بار اضافی است.

با این وجود ، فرد ممکن است بیماری قلبی عروق کرونر داشته باشد که نیاز به درمان دارد یا ممکن است دچار حمله قلبی شود. درد قفسه سینه وقتی ایجاد می شود که عضله قلب به دلیل جریان خون کم در سرخرگ های کرونر ، اکسیژن کافی دریافت نمی کند.

اگر درد قفسه سینه با انفارکتوس میوکارد / حمله قلبی همراه باشد ، آنها اغلب منجر به بازوی چپ ، حتی هر دو ، تا گردن و دندان ها و حتی عقب می شوند. درد اغلب با فشار انجام می شود زیرا قلب سریعتر عمل می کند و به اکسیژن بیشتری نیاز دارد.

درد قفسه سینه در هنگام ورزش به معنای این نیست که فرد دچار حمله قلبی شده باشد بلکه درد وقتی رخ می دهد که جریان خون برای مدت کوتاهی کافی نباشد. حمله قلبی هنگامی اتفاق می افتد که جریان خون به طور کامل متوقف شود. با این حال ، درد قفسه سینه نشان می دهد که همه چیز شامل نمی شود ، بنابراین فرد با درد مانند این باید فوراً با اورژانس تماس بگیرد یا با آمبولانس تماس بگیرد.

حمله قلبی

حمله قلبی هنگامی متوقف می شود که جریان خون به عضله قلب متوقف شود. اگر جریان خون به سرعت باز نگردد ، به دلیل کمبود اکسیژن و حتی مرگ ، ماهیچه آسیب می بیند.

اگر زودتر شروع شود ، سکته قلبی مؤثر است 1538 دقایقی پس از بروز شوک ، بنابراین مهم است که هر چه سریعتر شخصی را که دچار حمله قلبی شده است ، بیاورید.

در بیشتر موارد ، حمله قلبی به دنبال یک شریان کرونر انجام می شود ، که یکی از شایع ترین دلایل مرگ در ایسلند است. انسداد شریان کرونر معمولاً در مدت زمان طولانی تشکیل می شود. سپس دیواره های شریان کرونر ، آتروم بیرون زده در رگ ها را ضخیم و ضخیم می کنند. علت انسداد معمولاً رگهای خونی پاره شده یا خونریزی داخل آن است. این باعث ایجاد لخته خون در محل می شود که می تواند رگ های خونی را مسدود کند. اگر ترومبوز به اندازه کافی بزرگ باشد تا جریان خون به طور کامل متوقف شود ، فرد مبتلا دچار حمله قلبی خواهد شد.

انفارکتوس میوکارد

هنگامی که یک فرد دچار حمله قلبی است ، جریان خون به دلیل انسداد شریان کرونری کاملاً متوقف شده است و عضله قلب از اکسیژن دریافت نمی کند. بیماری عروق کرونر مانند سایر ملل غربی یکی از شایع ترین دلایل مرگ در بین ایسلندهاست. پیشرو آن به طور معمول ، توسعه طولانی مدت آترواسکلروز است ، که باعث می شود دیواره های شریان کرونر ضخیم و ضخیم شود آتروم در رگ ها. این روند می تواند مدت زیادی قبل از شروع علائم بیماری باشد. شایع ترین علامت احتقان عروق کرونر درد قفسه سینه در هنگام ورزش یا تحریک است ، اما اولین علائم نیز ممکن است توسط خود انسداد ایجاد شود. علت انسداد معمولاً رگهای خونی پاره شده یا خونریزی داخل آن است. این باعث ایجاد لخته خون در محل می شود که می تواند رگ های خونی را مسدود کند. هنگامی که یک شریان کرونر به طور ناگهانی بسته می شود ، یک انفارکتوس حاد میوکارد وجود دارد. جریان خون متوقف می شود ، عضله قلب محروم از اکسیژن می شود و حمله قلبی ممکن است رخ دهد که اگر کاری انجام نشود می تواند باعث انفارکتوس میوکارد یا مرگ شود.

روند بیماری عروق کرونر می تواند به روش های مختلفی کاهش یافته و متوقف شود و در پرداختن به اصطلاح عوامل خطر بیماری عروق کرونر قلب: سیگار کشیدن ، افزایش سطح کلسترول خون و فشار خون بالا ، دستیابی به وزن متوسط ​​و وزن بدن موثر باشد. افراد مبتلا به دیابت یا سابقه خانوادگی بیماری عروق کرونر قلب نیز نیاز به مراقبت ویژه دارند. در سالهای اخیر مشخص شده است که داروهایی که سطح کلسترول خون را کاهش می دهند ، مزایای قابل توجهی دارند. به نظر می رسد این داروها میزان مرگ و میر بیماران کرونری را کاهش می دهند 15 – ٪). دلیلی برای دادن این داروها به اکثر بیماران کرونر و سایر افرادی که کلسترول بالایی دارند.

در سال های اخیر ، شیوع انفارکتوس میوکارد به طور پیوسته در حال کاهش است ، به ویژه در بین مردان ، و میزان مرگ و میر آن حتی بیشتر شده است. با این وجود ، بیش از یک سال 267 ایسلندی ها هر ساله جنین کرونری می گیرند و میزان مرگ و میر آن قابل توجه است. میزان مرگ و میر در چند ساعت اول پس از رسیدن سد بالاترین است ، اما پس از آن به سرعت سقوط می کند. افراد زیادی قبل از بستری در بیمارستان می میرند ، اما در بین بیمارانی که در بیمارستان بستری هستند ، مرگ و میر شایع است 03 – 15٪. چند دهه پیش این تعداد 10 – 30٪.

مزایای به اصطلاح درمان ترومبولیتیک به میزان پیشرفت علائم بستگی دارد. بیشترین فایده در طی 4-6 ساعت اول وجود دارد ، اما بعضی اوقات درمان حتی ممکن است مفید باشد 10 ح. از شروع علائم عملکرد شریانهای کرونر تغذیه ماهیچه های قلب و درنهایت مرگ ، سلولهای عضلانی و ناحیه آسیب دیده عضله قلب به جای زخم تبدیل می شوند. عدم انحلال سواب (پلاگین) اغلب می تواند از انفارکتوس قریب الوقوع میوکارد جلوگیری کند. سپس ، می توان زمان برای اقدامات دائمی ، به عنوان مثال ، اختصاص داد. بزرگی عروق کرونر یا جراحی قلب و همچنین مقابله با عوامل خطر بیماری عروق کرونر قلب.

بدیهی است ، مهم است که بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر در اسرع وقت به بیمارستان بروند. بیشتر افراد علائم را می شناسند. درد ، سوزش یا درد قفسه سینه میانی که اغلب منجر به یک یا هر دو بازو می شود. این ممکن است با علائم عمومی همراه باشد ، به عنوان مثال ضعف ، حالت تهوع و تعریق. بسیاری از بیماران کرونر دارای نیتروگلیسیرین (قرص زبان) هستند ، اما بندرت درمورد درد عروق کرونر کار می کنند. لازم است در صورت ماندگاری بیشتر از این نوع درد شدید قفسه سینه ، از این نظر استفاده شود دقایق.

هدف از بستری در بیمارستان تنها کسی نیست که از درمان ترومبولیتیک استفاده می کند. انسداد شریان کرونر می تواند عوارض مختلفی ایجاد کند. متداول ترین آنها انواع ریتم قلبی است که می تواند تهدید کننده زندگی باشد. در صورت نیاز با دارو ، ضربان ساز یا شوک الکتریکی تحت درمان قرار می گیرند.

دانش جدید در مورد ماهیت انفارکتوس میوکارد و گزینه های جدید درمانی باعث طولانی تر شدن زندگی و بهبود سلامت قلب عروق کرونر شده است. در یک مطالعه به اصطلاح MONICA که بسیاری از کشورهای جهان را پوشش می دهد ، امکان مقایسه دیدگاه بیماران مبتلا به عروق کرونر با استفاده از همان روش های تشخیصی دقیقی فراهم شده است. مشخص شده است که چشم انداز ایسلندی هایی که به انفارکتوس میوکارد مبتلا می شوند از جمعیت بیشتر کشورها بهتر است.

ایسلند و دانمارک کمترین میزان مرگ و میر کسانی را دارند که با بای پس عروق کرونر به بیمارستان می روند. این واقعیت که در اینجا یک ساعت 24 ساعته بر روی پوشیدنی وجود دارد برای دستیابی به این نتایج بسیار مهم است اما در حال اجراست آکنه در سال.

دلیلی وجود دارد که هنگام نگاه به آینده خوش بین باشیم. ایسلندی ها نسبت به سایر کشورهای اروپایی نسبت به سایر کشورهای اروپایی محکم تر بیماری قلبی و عروقی را گرفته اند و نتایج نیز بر این اساس است.

منابع: www.nhs.uk ، www.landlaeknir.is ، www.doktor.is ، www.hjartamidstodin.is ، www.hjartaheill.is ، www.nhlbi.nih.gov

174162109295515 به یاد داشته باشید که افت کنید برای ما در فیس بوک

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *