بهترین نرم افزار طراحی ساختمان برای سال 2022 را به شما معرفی می کنیم

در این مقاله ما چندین سایت از یک نوع را ارائه خواهیم داد بهترین نرم افزار برای طراحی داخلی ساختمان ارائه دهید و ببینید چه چیزی برای طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می شود.

نرم افزار طراحی داخلی مدیریت تمام جنبه های طراحی داخلی خانه را با استفاده از نرم افزار خود بر روی کامپیوتر شما ساده می کند.

نرم افزار طراحی داخلی مقرون به صرفه تر می شود، به خصوص زمانی که مردم خانه های خود را می سازند، به ویژه برای طرح های سبز و دیگر طرح های دوستدار محیط زیست که در یک خانه مدرن یافت نمی شوند. به طور معمول اعمال می شود.

طراحی به کمک کامپیوتر زمانی حوزه انحصاری مهندسین و معماران بود، اما اکنون طیف گسترده ای از کاربردهای آسان وجود دارد که به ساختمان و فضای داخلی آن اجازه می دهد تا به طور دقیق به صورت سه بعدی مدل سازی شود.

با کمک پیاده سازی های مجازی طراحی داخلی می توان مشکلات آشکار را شناسایی کرد، هزینه ها را بهتر کنترل کرد و بسیاری از گزینه ها را با هم مقایسه کرد.

این ابزارها ممکن است شما را معمار نسازند یا دیوارهای باربر را شناسایی نکنند، اما به افراد دارای استعداد خلاق اجازه می‌دهند فضای داخلی و نحوه استفاده بهتر از آن را کشف کنند.

در اینجا ما بهترین پلتفرم‌های نرم‌افزاری را برای طراحی داخلی پیدا می‌کنیم که باعث می‌شود اتاق‌ها با کارایی بیشتری طراحی شوند و تغییرات واقعی سریع‌تر اتفاق بیفتد.

قبل از اینکه انتخاب کنید بهترین نرم افزار برای طراحی داخلی ساختمان بهتر است اصول و حرفه ای بودن طراحی داخلی را یاد بگیرید. اگر این اصول را یاد نگیرید نمی توانید به صورت حرفه ای طرح های دلخواه و اصول خوب بسازید و در نهایت طرح های جذابی نخواهید داشت. به همین منظور پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با اصول دکوراسیون داخلی دستورالعمل تهیه شده توسط سایت فرادرس را از لینک زیر دنبال کنید.

بهترین نرم افزار برای طراحی داخلی ساختمان

در اینجا چند نرم افزار طراحی دکوراسیون مفید برای کمک به شما آورده شده است بهترین نرم افزار برای طراحی داخلی ساختمان انتخاب کنید.

همچنین بهترین نرم افزارهای معماری را ببینید.

1. SketchUp Pro

نرم افزار SketchUp Pro

با بسته مدل‌سازی SketchUp Pro، کارشناسان طرح‌های مدل‌سازی سه بعدی سریع و آسان را برای همه چیز از ساختمان‌های غیرفعال گرفته تا مبلمان مدرن پیدا می‌کنند. نقشه‌های زوم دوبعدی دقیقی ایجاد کنید، سپس سبک‌ها و متریال‌های سفارشی را اضافه کنید تا به صفحه‌نمایش خود نگاه کنید.
SketchUp با برنامه های واقعیت مجازی (از جمله Microsoft HoloLens، HTC Vive و Oculus) یکپارچه می شود، بنابراین می توانید مشتریان را در پروژه هایی با جزئیات باورنکردنی راهنمایی کنید.
SketchUp علاوه بر نرم‌افزار دسکتاپ کلاسیک خود، ابزارهای وب و فضای ذخیره‌سازی نامحدود ابری را نیز ارائه می‌کند، بنابراین می‌توانید به راحتی کار را ذخیره کنید، با هم همکاری کنید و به اشتراک بگذارید. این نرم افزار همچنین به طراحان اجازه می دهد تا داده های ساختمان را اندازه گیری کرده و مصرف انرژی پیش بینی شده، نور روز، راحتی زندگی و تهویه مطبوع را تجزیه و تحلیل کنند تا بتوانید بهره وری را به طور دقیق تعیین کنید.

آموزش حرفه ای این نرم افزار توسط سایت فرادرس تهیه و متولد شده است که تمامی مراحل طراحی داخلی از صفر تا صد را آموزش می دهد. اگر می خواهید طراحی داخلی خود را با این نرم افزار حرفه ای انجام دهید، حتما آموزش زیر را دنبال کنید.

2. Virtual Architect Ultimate

بهترین نرم افزار برای طراحی داخلی ساختمان

عنوان کامل این نرم افزار Virtual Architect Ultimate Home Design with Landscaping می باشد. این عنوان به محدوده ابزار توسعه Nova اشاره دارد. ویژگی های این نرم افزار تنها به فضاهای داخلی محدود نمی شود، بلکه فضاهای بیرونی و مناطق انتقالی بین آنها را نیز کنترل می کند.

برای کاهش حجم کاری طراح، Virtual Architect از یک سری فرآیندهای جادویی استفاده می کند که می تواند به طور خودکار درها، پنجره ها، چیدمان آشپزخانه و حمام و حتی حوضچه های باغ را اضافه کند.

این مجموعه از کتابخانه قابل توجهی از اقلام رایج از جمله سینک، دوش، حمام، صندلی، نورپردازی، فواره، آبشار، باربیکیو و مبلمان پاسیو استفاده می کند. حتی بیش از 7500 گیاه در سیستم و اطلاعات بیشتر در مورد نیازهای روشنایی و آبیاری وجود دارد.

ویژگی دیگر این است که مبلمان و اثاثیه را می توان با دوربین عکاسی کرد و سپس در اتاق های جدید نمایش داد.

3. معمار سه بعدی

نرم افزار آوانکوئست

نرم افزار Avanquest طیف گسترده ای از ابزارهای عملکردی را برای مصارف خانگی و تجاری به فروش می رساند و Architect 3D در هفت رنگ مختلف موجود است که طیف وسیعی از پروژه های نوسازی و توسعه را پوشش می دهد.

یکی از کاربردهای این ابزار کمک به طراحی پروژه های دکوراسیون داخلی است، جایی که ممکن است بخواهید تغییراتی ایجاد کنید و ببینید که یک اتاق با یک طرح رنگی یا چیدمان جدید چگونه به نظر می رسد.

با تعریف کامل چیدمان اتاق، می توان مبلمان را کشیده و به داخل انداخت و سپس برای زمان خاصی از روز نمایش داد.

کشف پالت، پارچه، کفپوش و پرده جدید آسان است، زیرا این سیستم هزاران نوع مختلف برای اعمال دارد.

پس از ایجاد تغییرات، سیستم هزینه های ارتقا را بر اساس سطوح کف و دیوار و اضافه شدن به هر اتاق محاسبه می کند.

همچنین می تواند محوطه سازی، طراحی استخر و پاسیو، دوربین های امنیتی و آشکارسازهای حرکتی، طراحی شومینه و سینمای خانگی را ارائه دهد.

چندین نسخه موجود است، اما توصیه می‌کنیم نسخه طلایی یا بهتر از آن را استفاده کنید، زیرا در مقایسه با اکسپرس و نقره‌ای با هزینه‌ای اندک، ویژگی‌های اضافی زیادی را ارائه می‌دهد.

اما اگر نمی خواهید برای این نرم افزار هزینه زیادی بپردازید می توانید از نرم افزار مایا استفاده کنید که شباهت های زیادی با این نرم افزار دارد. برای آموزش نرم افزار مایا و نحوه کار با آن می توانید روی لینک زیر کلیک کنید.

4. طرح رویایی

بهترین نرم افزار برای طراحی داخلی ساختمان

همه نمی خواهند فضایی را برای هزاران نفر از نو طراحی کنند یا یک قلعه فرانسوی را بازسازی کنند.اگر می خواهید برای پروژه های بسیار کوچکتر طراحی و طراحی داخلی کنید، DreamPlan برای شما عالی خواهد بود.

اگرچه ویژگی‌های عجیب ابزارهای گران‌تر را ندارد، اما شامل تمام ویژگی‌های حیاتی است که به شما امکان می‌دهد یک ساختمان را مدل‌سازی کنید، پلان‌های طبقه را ایجاد کنید و گزینه‌های طراحی داخلی را آزمایش کنید.

این نرم افزار همچنین می تواند یک اتاق موجود را با تعویض دیوارها و پنجره ها بازسازی کند. همچنین می توان از آن در طراحی بیرونی در تمرینات محوطه سازی استفاده کرد.

در کتابخانه این نرم افزار تعداد مبلمان بسیار محدود است و تصاویر سه بعدی ایجاد شده در مقایسه با برخی ابزارهای دیگر قدیمی به نظر می رسد.

روشنایی اتاق ها دقیقا محاسبه نشده و نمایش رنگ ها و بافت ها بسیار کلی است. همچنین هیچ هزینه ای برای تغییرات پیشنهادی پیش بینی نمی کند.

با این حال، اگر می خواهید برخی از برنامه ها را به سرعت ایجاد کنید و از آنها برای محدود کردن برخی تغییرات اتاق استفاده کنید، DreamPlan یک گزینه بودجه عالی است.

5. Chief Architect Interiors (ابزار حرفه ای برای کاربران تجاری)

بهترین نرم افزار برای طراحی داخلی ساختمان

تفاوت بین یک معمار اصلی داخلی و برخی از ابزارهای ارزان‌تر طراحی داخلی بسیار زیاد است. این راه حل برای متخصصان ساخت و ساز طراحی شده است تا طرح ها و هزینه های دقیق را ایجاد کنند.

برای دستیابی به این هدف، سازندگان کتابخانه قابل توجهی از کابینت، لوازم خانگی، درب، پنجره، رومیزی و کفپوش را بر اساس اقلام مارک دار گنجانده اند. این محصولات دقیقاً مدل‌سازی شده‌اند و به طرح‌های نهایی اجازه می‌دهند تا همانطور که انتظار می‌رود به مفاهیم بصری نزدیک شوند.

اگر چیزی که نیاز دارید هزاران نفر در دسترس نیست، می توانید آن را مدل کنید و برای استفاده در آینده ذخیره کنید. ساختمان ها را می توان با استفاده از ارتفاع دیوارهای دو بعدی، پلان کف یا نماهای سه بعدی از ابتدا مدل سازی کرد.

هنگامی که ساختار اتاق تعریف شد، می توان آن را مبله کرد و به طور مجازی رنگ آمیزی کرد تا بازسازی کامل شده را منعکس کند. یک پروژه تکمیل شده می تواند تورهای مجازی و نماهای 360 درجه ایجاد کند که می توانند آزادانه به صورت آنلاین برای دیدن دیگران توزیع شوند.

نقاشی ها و تصاویری که این نرم افزار ایجاد می کند از بهترین هایی است که دیده ایم. داشتن چنین ابزارهای خوبی هزینه زیادی دارد و گزینه بسیار گرانی است.

6. Space Designer 3D (طراح فضای سه بعدی)

بهترین نرم افزار برای طراحی داخلی ساختمان

Space Designer 3D یک نرم افزار برنامه ریزی کف مبتنی بر ابر برای ایجاد فضاهای معماری و انتشار این پروژه ها در اینترنت است.

بدون نیاز به برنامه نصب شده، Space Designer 3D می تواند بر روی هر سیستم عاملی با یک مرورگر سازگار اجرا شود و از هر رایانه ای با اتصال به اینترنت قابل دسترسی است.

ابزارهای آنلاین به شما امکان ایجاد دیوار، کف و سقف را می دهند. سپس این اتاق ها را تزئین کنید، سپس آنها را به صورت دیجیتالی تزئین کنید. مدل های به دست آمده را می توان در زمان واقعی مشاهده و توزیع کرد تا همه بتوانند با کمک افزونه های وب آنها را آزمایش کنند.

در حالی که بسته های دیگر برای سازندگان و صاحبان خانه طراحی شده است، این بسته بیشتر برای بازاریابی املاک و برنامه ریزی رویدادها مناسب است. به دلیل آنلاین بودن، پیچیدگی مدل محدود است و تصاویر متحرک واقعی نیستند، اما می توانید آنها را به عنوان تصاویر ثابت ارائه دهید.

دو اپلیکیشن جذاب دیگر مانند بهترین نرم افزار برای طراحی داخلی ساختمان در زیر به معرفی و آموزش عناوین پرداخته ایم که از طریق لینک زیر می توانید هر کدام را مشاهده کنید.

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *