بهترین راه حل مشکل عدم شارژ لپ تاپ با ویندوز

در این مقاله در سایت تک تیپ قصد داریم بهترین راهکارها را برای رفع عدم شارژ لپ تاپ های ویندوزی برای رفع مشکل باتری لپ تاپ خود بدون نیاز به تعمیر توضیح دهیم.

لپ تاپ های ویندوز Lenovo ، Dell ، HP و دیگران از نظر مصرف انرژی بیشتر ، از نظر مصرف باتری بیشتر و نازک تر هستند. اگرچه تغییرات طراحی استقبال می شود ، اما مسائل مربوط به باتری همچنان مصرف کنندگان را نگران می کند. گاهی اوقات لپ تاپ ویندوز با وجود اینکه به شارژر متصل است ، شارژ نمی شود. اگر با چنین چیزی روبرو شدید ، بیایید مشکل را برطرف کنیم.

این مشکل بیشتر در خط تولید DPS XPS مشهود است. دستگاه هنوز به برق متصل است ، اما باتری را شارژ نمی کند. ما همین مشکل را با HP Spectre x360 داشتیم.

صرف نظر از مارک لپ تاپ شما ، می توانید مراحل عیب یابی زیر را دنبال کنید تا مشکل عدم شارژ لپ تاپ با ویندوز 10 حل شود.

پریز برق را بررسی کنید

اولین و ساده ترین کاری که باید انجام دهید این است که پریز برق را بررسی کنید ، می توانید یک دستگاه برقی قوی را به پریز برق وصل کنید تا مطمئن شوید که پریز برق سالم است و مشکلی در منبع تغذیه وجود ندارد.

به موسسه خیریه مرجع کمک کنید

اگر مشکل از پریز است ، از دیگر پریزهای اتاق استفاده کنید تا از مشکل مطمئن شوید.

آداپتور شارژر را بررسی کنید

هنگام بررسی آداپتور برق ، دو عامل را باید در نظر داشت. در صورت امکان ، از آداپتور برق مشابه دستگاه های دیگر استفاده کنید. اگر کار می کند ، ممکن است مشکلی در لپ تاپ وجود داشته باشد.

اگر آداپتور برق مانند سایر دستگاه ها کار نمی کند ، باید آداپتور شارژر را تعمیر کنید یا یک آداپتور برق جدید خریداری کنید.

هنگام خرید آداپتور ، مطمئن شوید که مناسب لپ تاپ شماست و قدرت خروجی آن بیشتر یا کمتر از شارژر قبلی نیست. به عنوان مثال ، لپ تاپ ویندوز شما از شارژر 65 واتی پشتیبانی می کند و آداپتور برق متصل حداکثر توان 45 وات دارد. در این حالت ، لپ تاپ شما تشخیص نمی دهد و باتری لپ تاپ را شارژ نمی کند.

کابل شارژر را چک کنید

یکی از مشکلات رایج آسیب به کابل شارژر است ، به دلیل جابجایی های زیاد ممکن است کابل شارژر خم یا پاره شود ، برای حل این مشکل ، می توانید لامپ شارژ را برای آداپتورها بررسی کنید ، اگر روشن نشود ، احتمالاً یک مشکل از سیم برق

البته مشکل کابل می تواند بعد از شارژر نیز رخ دهد ، در این صورت باید کابل را از نظر خم شدن یا پاره شدن بصری بررسی کنید. لازم به ذکر است که این مشکلات معمولاً در نزدیکی تقاطع رخ می دهد.

پورت شارژر لپ تاپ را بررسی کنید

درگاه شارژر لپ تاپ نیز ممکن است آسیب ببیند. اگر درگاه شارژ لپ تاپ شما آسیب دیده باشد ، لپ تاپ شما با مشکل شارژ مواجه می شود. اگر لپ تاپ شما بیش از یک درگاه شارژ دارد ، می توانید پورت دیگری را امتحان کنید. در غیر این صورت ، باید لپ تاپ را برای تعمیر نشان دهید.

درایور باتری را دوباره نصب کنید

اگر روش های بالا مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ ویندوز شما را برطرف نکرد. این روش را امتحان کنید.

مرحله ی 1: کلید Windows را فشار داده و Device Manager را وارد کنید.

گام 2منوی Device Manager را باز کرده و باتری زیر را جستجو کنید.

درایور باتری را دوباره نصب کنید

مرحله 3: منوی ویژگی ها را گسترش دهید و روی موردی که با روش سازگار با Microsoft ACPI سازگار است راست کلیک کنید.

مرحله 4انتخاب حذف دستگاه: را انتخاب کنید.

درایور باتری را دوباره نصب کنید

هنگام راه اندازی مجدد لپ تاپ ، درایورهای لازم به طور خودکار مجدداً نصب می شوند.

لپ تاپ خود را مجدداً راه اندازی کنید. اگر لپ تاپ دارای باتری قابل جابجایی است ، آن را بردارید و چند دقیقه نگه دارید. سپس باتری را دوباره وصل کرده و لپ تاپ را روشن کنید. سعی کنید شارژر را وصل کرده و باتری را شارژ کنید.

از عیب یاب منبع تغذیه استفاده کنید

ویندوز یک ابزار عیب یابی مفید برای کمک به شما در برطرف کردن مشکلات مربوط به برق در لپ تاپ ارائه می دهد. در اینجا نحوه استفاده از آن آمده است.

مرحله ی 1برنامه تنظیمات را در لپ تاپ خود باز کنید:

گام 2: به قسمت Update & Security> عیب یابی بروید.

از عیب یاب منبع تغذیه استفاده کنید

مرحله 3: به پایین بروید و روی Power کلیک کنید.

از عیب یاب منبع تغذیه استفاده کنید

مرحله 4: روی اجرای عیب یاب کلیک کنید.

دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید و ابزار عیب یابی را در رایانه خود تکمیل کنید.

دستگاه را راه اندازی مجدد کرده و لپ تاپ خود را شارژ کنید تا ببینید آیا مشکل برطرف شده است یا خیر.

وضعیت باتری را بررسی کنید

این امر به ویژه در مورد لپ تاپ های قدیمی صادق است. هر باتری لپ تاپ دارای یک چرخه شارژ ثابت است. با این حال ، آنها از مواد یون لیتیوم ساخته شده اند که با گذشت زمان فرسوده می شوند.

دل ، HP ، ASUS ، Lenovo و دیگران. مانند اکثر تولیدکنندگان لپ تاپ ، نرم افزارهای تشخیصی را بسته بندی کنید تا بتوانید سخت افزار لپ تاپ خود را به درستی بررسی کنید.

در HP به آن HP Support Assistant گفته می شود. برای جستجوی برنامه می توانید کلید Windows را فشار داده و نام OEM را وارد کنید. بنابراین روند بررسی وضعیت باتری تقریباً در سایر لپ تاپ ها یکسان است.

مرحله ی 1دستگاه تشخیص پیش فرض دستگاه را بر روی لپ تاپ خود باز کنید. به عنوان مثال ، ما یک لپ تاپ HP را با استفاده از دستیار پشتیبانی HP آزمایش کردیم.

گام 2: باتری را انتخاب کنید.

مرحله 3: روی Run Battery Check کلیک کنید. برای بررسی HP ، شارژر را نگه دارید.

مرحله 4از منوی Results روی نمایش اطلاعات پیشرفته کلیک کنید.

مرحله 5: تعداد خطوط را بررسی کنید. چرخه اکثر لپ تاپ های مدرن 1000 است. اگر چرخه شارژ بیشتر از این باشد ، به زودی باید باتری لپ تاپ خود را تعویض کنید.

از همان منو ، می توانید سایر اطلاعات مانند دمای باتری ، عمر باتری ، ظرفیت شارژ کامل باقی مانده و موارد دیگر را بررسی کنید.

سایر پورت های لپ تاپ را جدا کنید

در صورت اتصال پورت های لپ تاپ به دستگاه های خارجی مانند ماوس ، صفحه کلید ، دوربین ، تلفن همراه و غیره ، مشکلات شارژ ممکن است رخ دهد. برخی از پورت های لپ تاپ شما ممکن است آسیب ببینند و مانع از شارژ شدن باتری شوند.

بنابراین ، اگر با چنین مشکلی روبرو شدید ، تمام سوکت های لپ تاپ را خالی کنید و فقط شارژر را به لپ تاپ وصل کنید.

موارد بالا را با دقت انجام دهید. اگر می توانید لپ تاپ خود را بدون شارژ با این روش ها تعمیر کنید ، باید به مرکز خدمات معتبر مراجعه کنید تا مشکل باتری لپ تاپ شما به طور کلی برطرف شود.

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *