بهترین آموزش نرم افزار SPSS را به صورت pdf به شما معرفی می کنیم

در این مقاله ما بهترین خواهیم بود آموزش نرم افزار SPSS pdf خودتان را معرفی کنید و فیلم های آموزشی حرفه ای را تماشا کنید.

با نرم افزار SPSS می توانید اسرار داده ها را به راحتی پیدا کنید. SPSS یکی از محبوب ترین بسته های نرم افزاری است که برای تجزیه و تحلیل آماری و درک داده ها استفاده می شود. کلان داده ها، پیش بینی و استخراج داده ها از SPSS استفاده می کنند.

دروس دانشگاهی که از SPSS استفاده می کنند شامل روانشناسی، آموزش، روش تحقیق، پرستاری، تحقیقات اجتماعی، مدیریت مهندسی و البته آمار می باشد. SPSS همچنین در طیف گسترده ای از کاربردها در دنیای تجارت مانند خودروسازی، داروسازی، تجهیزات پزشکی، برون سپاری و مدیریت پروژه ظاهر می شود.

داده ها توسط همه چیز تولید می شود. رسانه‌های اجتماعی، تحقیقات آموزشی، تحقیقات تعویض مفصل ران، مسابقات سورتمه سواری با سگ در آلاسکا و نظرسنجی‌های خودرو داده‌ها را تولید می‌کنند. اگرچه SPSS می تواند داده ها را با فرمت Excel بخواند، اما قابلیت های نرم افزار SPSS برنامه هایی مانند Excel را تحت الشعاع قرار می دهد و بسیار مفیدتر خواهد بود.

راهنمای آموزشی PDF SPSS19

یکی از بهترین ها آموزش نرم افزار SPSS pdf این آموزش توسط مهدی اکبری تهیه شده است در این آموزش ابتدا نحوه کار با نرم افزار SPSS توضیح داده شده و تمامی اصول اولیه مورد نیاز این نرم افزار را به شما آموزش می دهد.

آموزش نرم افزار SPSS pdf

این پی دی اف دارای 87 صفحه می باشد که در پایان تست ها و تمرین ها نیز جالب و کاربردی بوده و به شما در یادگیری بهترین نرم افزار SPSS ممکن کمک می کند.

این پی دی اف دارای 4 فصل اصلی است که به شرح زیر است:

  • مروری بر نرم افزار SPSS
  • آمار توصیفی در نرم افزار SPSS
  • دستورات دستکاری داده های SPSS
  • آزمون فرضیه های آماری

در مقدمه این مقاله آمده است:

امروزه نرم افزارهای آماری مختلفی وجود دارند که می توانند تحلیل های آماری انجام دهند که برخی از مهم ترین آنها عبارتند از: SPSS، plus-S، MINITAB، R، SAS و. . . البته هر کدام با توجه به قابلیت هایی که دارند در رشته خاصی رایج شده اند و هر کاربر با توجه به کاربرد آمار در رشته تحصیلی خود یکی را انتخاب می کند. به عنوان مثال، محققان کشاورزی از برنامه SAS بیشتر استفاده می کنند یا افرادی که در رشته مهندسی صنایع تحصیل می کنند از برنامه MINITAB برای انجام پروژه های صنعتی خود استفاده می کنند یا محققان آماری از برنامه های R و R استفاده می کنند. از plus-S استفاده کنید.

لینک دانلود: راهنمای آموزشی PDF SPSS19

pdf تست و تمرین آموزش مقدماتی SPSS19

این آموزش نرم افزار SPSS pdf نیز توسط مهدی اکبرزاده تهیه شده و همگی مربوط به مبحث مقدماتی نرم افزار SPSS می باشد. در این بروشور که در واقع ادامه پی دی اف اول می باشد تمامی تمرین ها و تست های جالب و کاربردی SPSS آورده شده و با روش های مختلف حل شده است. همچنین در طول این مقاله به مباحث اصلی آمار و احتمالات به طور کامل پرداخته شده و مباحثی مانند رگرسیون، رگرسیون ساده و شده نیز توضیح داده شده است.

برای کسانی که با نرم افزار SPSS آشنایی دارند استفاده از این فایل پی دی اف بسیار مفید خواهد بود و باعث افزایش دانش و مهارت این افراد خواهد شد.

تست و تمرین آموزش مقدماتی برای SPSS19

آموزش نرم افزار SPSS pdf Master Ray Bad

این آموزش حرفه ای که توسط استاد ری باد تهیه شده است با فرمت PDF می باشد و در ابتدا اصول اولیه و مبانی آمار را توضیح می دهد و سپس وارد آموزش نرم افزار SPSS می شود. به همین دلیل این آموزش PDF برای مبتدیان نیز قابل استفاده است.

74 صفحه این فایل پی دی اف دارای نمونه های کاربردی فراوانی است که با تمرین و تکرار زیاد این نرم افزار را به شما آموزش می دهد.

در آموزش نرم افزار SPSS pdf پس از توضیح مبانی آمار، با چند مثال، پروفسور ری باد، آموزش تحلیل تجربی با SPSS را توضیح می دهد و قسمتی کامل از دوره می باشد که برای مبتدیان بسیار مناسب خواهد بود.

اما اگر می خواهید تحلیل تجربی حرفه ای با SPSS را یاد بگیرید می توانید از آموزش تصویری سایت فرادرس که توسط دکتر ایوب شیخ تهیه و تولید شده است استفاده کنید. لینک مربوط به این درس در زیر آمده است.

SPSS چیست؟

آموزش نرم افزار SPSS pdf

در حالی که Alchemer دارای ویژگی‌های گزارش‌دهی داخلی قدرتمندی است که استفاده از آن برای اکثر نظرسنجی‌های آنلاین، نظرسنجی‌های NPS و نظرسنجی‌های رضایت کارکنان در تحلیل‌های عمیق آماری آسان است، اکثر محققان SPSS بهترین در نظر گرفته می‌شوند.

SPSS مخفف عبارت Social Science Statistical Package است و توسط محققان مختلف برای تجزیه و تحلیل داده های آماری پیچیده استفاده می شود. بسته نرم افزاری SPSS برای مدیریت و تحلیل آماری داده های علوم اجتماعی توسعه یافته است. در اصل در سال 1968 توسط SPSS Inc. راه اندازی شد و بعداً توسط IBM در سال 2009 خریداری شد

به طور رسمی IBM SPSS Statistics نامیده می شود، اکثر کاربران هنوز آن را SPSS می نامند. به عنوان یک استاندارد جهانی برای تجزیه و تحلیل داده ها در علوم اجتماعی، SPSS تقاضای زیادی برای دستورات ساده و انگلیسی مانند و راهنمای کاربر بسیار دقیق دارد.

SPSS توسط محققان بازار، محققین سلامت، شرکت‌های تحقیقاتی، سازمان‌های دولتی، محققان آموزشی، سازمان‌های بازاریابی، حفار داده‌ها و بسیاری دیگر برای پردازش و تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‌آوری‌شده از یک پلت فرم نظرسنجی آنلاین مانند Alchemer Be استفاده می‌شود.

اکثر آژانس های تحقیقاتی پیشرو از SPSS برای تجزیه و تحلیل داده های تحقیق و استخراج داده های متنی استفاده می کنند تا بیشترین بهره را از پروژه های تحقیق و توسعه خود ببرند.

توابع اصلی SPSS

آموزش نرم افزار SPSS pdf

SPSS چهار برنامه را ارائه می دهد که به محققان در حل وظایف پیچیده تجزیه و تحلیل داده ها کمک می کند. ویژگی های اصلی این اپلیکیشن سه می باشد آموزش نرم افزار SPSS pdf همچنین شامل موارد زیر است:

1- برنامه آماری

آمار SPSS بسیاری از توابع آماری اساسی را ارائه می دهد که برخی از آنها شامل فرکانس ها، جدول های متقاطع و آمار دو بعدی است.

2- نرم افزار مدلسازی

نرم افزار SPSS Modeler به محققان اجازه می دهد تا با استفاده از روش های آماری پیشرفته مدل های پیش بینی را ایجاد و اعتبار سنجی کنند.

3- نرم افزار تحلیل متن برای نظرسنجی

SPSS Text Analytics for Surveys به مدیران نظرسنجی کمک می کند تا بینش های ارزشمندی را از پاسخ به سؤالات نظرسنجی باز به دست آورند.

4- طراح تجسم

نرم افزار SPSS Visualization Designer به محققان این امکان را می دهد که به راحتی انواع جلوه های بصری مانند نمودارهای چگالی و نمودارهای مستطیل شعاعی را از داده های مطالعه ایجاد کنند.

علاوه بر چهار برنامه ذکر شده در بالا، SPSS همچنین راه حل های مدیریت داده را ارائه می دهد که به محققان امکان می دهد موارد را انتخاب کنند، داده های استخراج شده را ایجاد کنند و اندازه فایل ها را تغییر دهند.

SPSS همچنین اسناد داده ای را ارائه می دهد که به محققان امکان می دهد اصطلاحات فراداده را به خاطر بسپارند. این اصطلاحات فراداده به عنوان یک مخزن مرکزی برای اطلاعات مربوط به داده، مانند معنی، پیوندها به سایر داده ها، مبدا، استفاده و قالب عمل می کنند.

چندین روش آماری را می توان در SPSS استفاده کرد، از جمله:

  • آمار توصیفی شامل روش هایی مانند آمار فراوانی، ضرب و نسبت های توصیفی.
  • آمار دو طرفه شامل روش هایی مانند آنالیز واریانس (ANOVA)، میانگین، همبستگی و آزمون های ناپارامتریک است.
  • یک نتیجه عددی را به صورت رگرسیون خطی پیش بینی کنید
  • برآوردها برای شناسایی گروه، از جمله تکنیک هایی مانند تجزیه و تحلیل خوشه ای و تحلیل عاملی.

با قابلیت استفاده از نرم افزار SPSS می توانید تجزیه و تحلیل بهتر و کارآمدتری از داده های خود داشته باشید و در هر زمینه ای که فعال هستید، کارایی و کیفیت کار خود را افزایش دهید. اما در برخی موارد تنها داشتن مهارت نرم افزار SPSS کافی نخواهد بود و باید از نرم افزار GAMS استفاده کنید. به همین دلیل پس از یادگیری این نرم افزار بهتر است گومز را نیز یاد بگیرید. در زیر یکی از بهترین آموزش های عالی برای این نرم افزار ارائه شده توسط سایت فرادرس را قرار خواهیم داد که به راحتی می توانید به آن دسترسی داشته باشید.

مزایای استفاده از SPSS برای تجزیه و تحلیل داده ها

آموزش نرم افزار SPSS pdf

SPSS یک ابزار بسیار قدرتمند برای پردازش و رمزگشایی داده های نظرسنجی با تمرکز بر تجزیه و تحلیل داده های آماری است. و به دلیل حضور آموزش نرم افزار SPSS pdf یادگیری آن آسان و ارزان خواهد بود.

SPSS نمایش گرافیکی کامل و همچنین نتیجه ای مناسب برای داده های وارد شده ارائه می دهد. SPSS به سادگی یک فرآیند کشیدن و رها کردن است که تقریباً تمام تجزیه و تحلیل های آماری اولیه و برخی تحلیل های پیشرفته را دارد تا به محققان کمک کند به راحتی با نرم افزار سازگار شوند و بتوانند بخشی از تجزیه و تحلیل را انجام دهند و به نتیجه برسند. .

استفاده از این نرم افزار به دلیل داشتن رابط گرافیکی بسیار آسان و آسان است. اما اگر تجربه ای در زمینه آمار ندارید و با اصول آمار و احتمال آشنا نیستید، ممکن است نتوانید از این نرم افزار به درستی استفاده کنید. به همین دلیل، قبل از شروع مطالعه SPSS باید دانش آماری خود را افزایش دهید. در اینجا یکی از بهترین آموزش های آماری برای استفاده شما وجود دارد.

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *