انواع شارژر کابلی – معرفی رایج ترین مدل های شارژر کابلی + فیلم آموزش موبایل

در آن پاگاکسد دریم هارده انواع شارژر کابلی بیایید صحبت کنیم امروزه در همه جا شاهد کابل های USB (Universal Serial Bus) هستیم. اگر نیاز به شارژ کردن چیزی دارید، از تلفن و تبلت گرفته تا دوربین و حتی لپ‌تاپ جدید، احتمالاً به یک شارژر USB نیاز خواهید داشت. البته این کابل های شارژر USB دارای اشکال و اندازه های مختلفی هستند. در این مقاله به معرفی انواع کابل های شارژر موجود در بازار می پردازیم، اطلاعاتی در مورد فناوری آن ها در اختیار شما قرار می دهیم و بررسی می کنیم که هر کدام کجا استفاده می شوند. قبل از عند به تعليق برويم مايلم تعدید تعدید تعریف با شرکفزار موبایل و تبلت فرادرس را به شما کنم کنم; برای کشف این آموزش روی لینک زیر کلیک کنید:

یو اس بی چیست؟

USB یک استاندارد صنعتی برای اتصال، اتصال و شارژ دستگاه ها و لوازم جانبی است. انواع مختلفی از کابل ها و کانکتورهای USB وجود دارد که در ادامه به تفصیل در مورد آنها صحبت خواهیم کرد. همه کابل های USB یکسان نیستند، حتی اگر شبیه به هم باشند. به عنوان مثال، دو کابل USB-C ممکن است شبیه به هم به نظر برسند، اما از نظر قابلیت‌هایی مانند سرعت شارژ و انتقال با هم تفاوت دارند.

انواع شارژر کابلی

ក្រង្រ្ន្រ្ន្រ្រ្ន

انواع یو اس بی

کابل‌های USB دارای نسخه‌ها و پروتکل‌های مختلفی هستند، برای مثال USB 2.0 و USB 3.0 که عملکرد و سرعت را تعیین می‌کنند. از طرفی این کابل ها در انواع مختلفی نیز طراحی شده اند (مانند USB نوع A، USB نوع B و USB نوع C) که به طراحی فیزیکی کانکتور و پورت اشاره دارد.

گیرنده

قبل از انواع شارژر کابلی заботь коними, бд нест информация дар хостать, ثبت نام در درگاخ را در اُхتیться шма демем. پورت کامپیوتر (یا هر دستگاه میزبان دیگری مانند تلفن همراه) که یک کابل USB در یک طرف به آن متصل است پورت نامیده می شود. دستگاه الکترونیکی که می خواهید شارژ کنید گیرنده است.

انواع شارژر کابلی یو اس بی

USB Type-A

USB Type-A یک پورت USB است. هر اتصال USB، یک پورت در دستگاه میزبان، یک اتصال کابل و یک گیرنده دستگاه. USB-A یک طراحی میزبان پورت USB در نظر گرفته می شود و یکی از رایج ترین انواع شارژرهای کابلی است. USB-A، یک درگاه حوریزی است که زیرین آن، کانکتور پین دارد. این پورت یک اتصال USB یک طرفه را فراهم می کند که تنها زمانی کار می کند که جهت صحیح وارد شود.

انواع شارژر کابلی

USB Type-B

جالب است بدانید هیچ درگاهی تحت عنوان پورت میزبان USB-B نداریم و این نوع اتصال برای شارژ قابل اجرا نیست. اما كمي حرة آن سبحت ميكنيم کانکتور USB-B، یک پورت گیرنده در دستگاه USB به رایانه میزبان متصل است. اتصالات نوع B به راحتی تشخیص داده می شوند زیرا شکل مربعی با لبه های گرد دارند و تقریباً مانند یک خانه کوچک هستند. USB نوع B در اصل برای دستگاه های جانبی در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال، چاپگر و اسکنر را وصل کنید. ما یک اتصال USB-A در یک طرف و یک اتصال USB-B در طرف دیگر داریم. کابلهای USB-B به USB-B نیز ویدود دراند; اما آنها بسیار نادر هستند.

میکرو USB

میکرو USB انواع شارژر کابلی برای تلفن های همراه و دستگاه های کوچک طراحی شده است. مانند پخش کننده های MP3، دستگاه های سیستم موقعیت یابی جهانی، چاپگرها و دوربین های دیجیتال. چهار نوع کابل Micro USB وجود دارد: micro USB نوع A، micro USB نوع B، micro USB 2.0 و micro USB 3.0. Micro USB 3.0 مشابه میکرو نوع B است، اما دارای یک گروه پین ​​اضافی در یک طرف است، زیرا از دو جفت سیم برای افزایش سرعت استفاده می کند. نسخه های میکرو نوعی استاندارد USB هستند که به عنوان وصل و پخش کار می کنند. پورت های Micro USB 3.0 می توانند کابل های استاندارد میکرو نوع B را نیز بپذیرند. برقه از دشت‌ها، برای دیگر کیں، درگاه دوگانه A/B درادن.

هماتور ک قبل گفتیم، تفاوت واقعی بین انواع شارژر کابلی micro USB و USB معمولی، در کاھ درگاشان است. پورت های USB معمولی حدود 15 در 21 میلی متر هستند، در حالی که پورت های micro USB فقط 10-11 میلی متر هستند. يكي از بدون همم micro USB، تنصيف قدرة و عقدة تنصيف دائة آن است. اتصال و قطع اتصال به Micro USB хайли эсанантр аз бактия канкторха аст.

انواع شارژر کابلی

مینی USB

Mini USB اولین شارژر USB است که در اوایل دهه 2000 معرفی شد. فناوری Mini USB یک ایده عالی است زیرا جهان به سمت دستگاه های دیجیتال فشرده مانند تلفن های همراه در حال حرکت است. با این حال، با گذشت زمان، دستگاه های کمتری با پورت mini USB مشاهده می کنید و اگر بخواهید کابل را نیز تهیه کنید، آن را در هیچ فروشگاه فیزیکی پیدا نمی کنید و باید در فروشگاه های آنلاین به دنبال آن بگردید.

برخی از ویژگی های Mini USB که آن را از USB معمولی متمایز می کند عبارتند از:

  • قابل حمل: Mini USB در سایز 3×7 میلی متر طراحی شده و حمل آن آسان است.
  • دوام: طراحی Mini USB، بسیار قوی و راحت است و می تواند اتصال پایدار را فراهم کند.

Mini USB، دو نوع: USB mini A و USB mini B. هر دو انواع شارژر کابلیآنها شارژ و انتقال داده بین دستگاه های دیجیتال و رایانه را امکان پذیر می کنند. این نوع اتصال را در دستگاه هایی مانند دوربین های دیجیتال و پخش کننده های MP3 مشاهده می کنید. البته برخی از تلفن های همراه و هاب USB نیز با این اتصال کار می کنند. یک کابل mini USB می تواند داده ها را بین رایانه و حداقل یک پورت USB منتقل کند، اما بیشتر برای شارژ دستگاه های جانبی استفاده می شود. علاوه بر این، برخی از کابل های mini USB به طور خاص برای گروه هایی از برندهای موبایل طراحی شده اند.

USB Type-C

کابل USB Type-C، az جدیدترین انواع کابل شرکر در سال 2014 معرفی شد. البته سال‌ها تول کسید تا کا به امروز روگ پید کند کند. این پورت کابل برای حل بسیاری از مشکلات پورت USB-A طراحی شده است. ویژگی های رایال ان کابل تصریداند از:

  • تراشیه زرفی‌تر که محمول نیست آن را در که جنتی درگاه کید است
  • طراحی شده برای جایگزینی USB A، B، mini و micro USB.
  • اتصال 100 وات و 20 ولت که آن را بسیار قوی تر از تمام پریزهای قبلی می کند و حتی برق دستگاه های بزرگ را تامین می کند.
  • قابلیت انتقال اطلاعات بیشتر در مقایسه با USB-A را دارد.
  • قابلیت انتقال ویدیوهای 4K به یک نمایشگر.
  • با اتصالات Thunderbolt 3 سازگار است، به این معنی که هم با سخت افزار و هم با نرم افزار قابل استفاده است.

بنابراین کابل USB-C سریعتر و کاربردی تر از USB-A است. من منتظرم تا بالاخره USB-C، انواع دیگر شارژر کابلی را دریافت کنید. با این حال، این زمان مشکل خواهد بود امروزه در بسیاری از کامپیوترها شاهد کانکتور USB-A در کنار USB نوع C هستیم تا مشکل سازگاری پیش نیاید. زیرا بسیاری از مردم هنوز از دستگاه قدیمی استفاده می کنند. از جمله تلفن‌های هوشمند، کنترل‌کننده‌ها، گیرنده‌ها، تلویزیون‌ها، کیبوردها و بسیاری لوازم جانبی دیگر که به اتصال USB-A/B نیاز دارند. یکی از ویژگی های جالب کابل Type-C پشتیبانی از شارژ دو طرفه است. اینی نه تنها می‌کوزید را کوشی را لتّّـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ، بــــــــــــــــــــــــــــــ، نوع C انواع شارژر کابلی ما آن را در دستگاه هایی مانند Chromebook Pixel، تلفن های 1 + 2، Nexus 6P و تبلت Nokia N1 می بینیم.

انواع شارژر کابلی

پروتکل USB 3.2

USB 3.0 تا 3.2، یک پروتکل USB ویژه برای انواع شارژر کابلی. این پروتکل ویژگی های فیزیکی پورت را مشخص نمی کند، بلکه فرمت داده هایی را که پورت می تواند منتقل کند، مشخص می کند. کابل‌های USB-A که از USB 3.0 نیز پشتیبانی می‌کنند دارای پین محافظ آبی هستند. USB 3.2 دو نوع. یکی از آنها، نسخه کاملا جدید، USB 3.2 Gen 2×2 نام دارد زیرا نسل دوم است و از دو خط 10 گیگابیت بر ثانیه برای رسیدن به 20 گیگابیت بر ثانیه استفاده می کند که به این نام معروف است. نوع دوم، استاندارد قدیمی تر تحت عنوان USB 3.1 10Gbps نیز در آپدیت جدید با عنوان USB 3.2 Gen 2 شناخته شده است. просмотрыах онлайн کخ گاویتیم، کامی شما را گایه کرد ئست. از این رو کندی نیته ساده را یاداور می‌شویم.

  • انواع کابل شارژر USB-A و USB-C، هر دو می توانند از نسخه USB 3.2 مطابق استاندارد داده شده برای انتقال داده ها با سرعت دلخواه استفاده کنند. پورت های USB نوع A به USB-C می توانند استانداردهای مختلفی را پشتیبانی کنند، از USB 2.0 تا USB 3.2. متأسفانه استانداردهای نامگذاری کمی گیج کننده هستند و حتی قابل تشخیص هستند. به عنوان مثال، USB 3.1 Gen 1 نیز USB 3.0 نامیده می شود.
  • USB 3.2، سازگار با سایر استانداردها؛ அக்குக்கு க்க்குக்கு தித்து அட்ட்டு ، ஬ிர் க்கு பாயை ، ஭ாயாட்டு நிட்டு மாட்டுக்கள்
  • فقط USB-C قادر به استفاده از تمام انرژی USB 3.2 است.
  • مطمئن شوید که کابل و دستگاه شما با استاندارد USB مورد نظر سازگار است. به عنوان مثال، اگر پورت USB 3.2 دارید، کابل و دستگاه شما باید از 2 نیز پشتیبانی کنند.

لطفا توجه داشته باشید که همه این فناوری ها با USB4 سازگار هستند. USB4، بین انواع شارژر کابلی، سریع ترین فناوری را ارائه می دهد (تا 40 گیگابیت بر ثانیه) و با برخی از پورت های USB قدیمی سازگار است و می توانید بدون آداپتور از آن استفاده کنید.

انواع شارژر کابلی

پروتکل USB 4

این پروتکل پیشرو که در سال 2019 معرفی شد، از قابلیت‌های پورت بهره می‌برد، بالاترین سرعت انتقال را فراهم می‌کند و تونل‌سازی بین پورت‌های نمایشگر و PCle را به دستگاه‌های خارجی فراهم می‌کند. این پروتکل از کانکتور Type-C استفاده می کند و تا 40 گیگابیت بر ثانیه داده را انتقال می دهد و با توان 100 وات کار می کند. تونل زنی چیست؟ فناوری تونل زنی به چندین دستگاه اجازه می دهد تا به یک رایانه متصل شوند و منابع شبکه را بین آنها به اشتراک بگذارند.

قبلا این اتصال به صورت یک به یک انجام می شد اما اکنون با اتصال به یک هاب و پورت USB 4/USB-C توان کافی برای انتقال اطلاعات را تامین می کند. احتمالا یک دستگاه USB 4 انواع شارژر کابلی அந்து முத்து மாட்டியி ، சு க்க்க்குத்தை ஬ா தை திக்கு 4.0 ، ז ס 2020 בערע בערע. اما اگر می خواهید دستگاهی با قابلیت USB 4 تهیه کنید، نگران نباشید، زیرا این دستگاه با دستگاه های USB 2.0 و 3.0 سازگار است و به 4K و برخی از نمایشگرهای 5K نیز متصل می شود.

انواع شارژر کابلی

کلام اختر در مدر کابل شرکر

در این صفحه، انواع شارژر کابلی ما صحبت کردیم در حال حاضر کابل USB-C جدیدترین و پرکاربردترین فناوری محسوب می شود و همچنین از پروتکل های آینده که هنوز توسعه نیافته اند نیز پشتیبانی می کند. بنابراین اگر دستگاهی با پورت USB-C دارید، سال‌ها راحت از آن استفاده کنید. علاوه بر آن، یکی از مزیت های مهم Type-C این است که می توانید آن را از هر طرف به پورت متصل کنید و ابتدا متصل می شود و نیازی به نگرانی نیست. اگرچه تفاوت بین USB-C، USB-B و USB-A کمی گیج کننده است، اما USB-C آینده را روشن کرده است. در انتها مایلم آموزش قطع کننده مدار الکترونیکی фрадерс برای دانلود این آموزش روی لینک زیر کلیک کنید:

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *