الگوریتم های پیشرفته اینستاگرام – راهکارهایی برای موفقیت کسب و کار در اینستاگرام

الگوریتم های پیشرفته اینستاگرام نیز مانند الگوریتم‌های گوگل روز به روز در حال توسعه هستند. اینستاگرام با توسعه الگوریتم‌های خود قصد دارد تا محتوای مورد علاقه کاربر را با توجه به سلیقه آن، نشان دهد و از این طریق رضایت او را جلب کند. در این پست قصد داریم تا الگوریتم های پیشرفته اینستاگرام را برای پست‌های فید، استوری‌ها، صفحه اکسپلور و صفحه ریلز اینستاگرام مورد بررسی قرار دهیم. علاوه بر آن سعی خواهیم کرد تا نکات کلیدی برای شناخت و بهینه سازی پست‌های در اینستاگرام را برای شما تشریح کنیم تا بتوانید از طریق آن‌ها عملکرد بهتری برای کسب و کار و برند خود ایجاد کنید.

 

الگوریتم های پیشرفته اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام چیست؟

الگوریتم اینستاگرام مجموعه ای از دستورالعمل‌ها برای نحوه و زمان نمایش محتوای خاص به هر کاربر است. این الگوریتم‌ها صدها عامل مانند تاریخچه فعالیت کاربر، مکان، دستگاه، ارتباطات او، محبوبیت و غیره را در نظر می گیرد. از سئو گرفته تا شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، الگوریتم‌ها اغلب تعیین می‌کنند که چه کسانی محتوای تولید شده توسط شما را ببیند و چه کسی آن‌ها را نبیند. با تغییر این الگوریتم‌ها، تکنیک‌های بازارییابی که روزهای قبل از آن استفاده می‌شد، ممکن است دیگر اثری نداشته باشند و تمرکز روی موارد دیگری قرار گیرد. به همین دلیل است که استراتژی شما در هر پلتفرم نیز باید دائماً آماده تغییر و بهینه سازی باشد.

 

الگوریتم های پیشرفته اینستاگرام

در اینستاگرام نیز، صرفاً گذشاتن پست به طور منظم با هشتگ‌های مناسب لزوماً تضمین نمی‌کند که محتوای جدید شما همیشه به مخاطبان مد نظرتان برسد. در عوض، باید در نظر داشته باشید که چگونه می‌توانید با بروزرسانی‌های الگوریتم جدید اینستاگرام کار کنید تا رویکردی پویا در بازاریابی خود در اینستاگرام داشته باشید. برای این موضوع مهم است که نحوه اداره کسب و کار خود را در اینستاگرام بدانید. خوشبختانه فرادرس در این زمینه آموزش کاملی را برای مخاطبان خود ارائه داده است. در صورتی که شما نیز قصد یادگیری این موضوع را دارید، پیشنهاد می‌کنیم با ورود به لینک زیر، این آموزش را مشاهده کنید:

نحوه عملکرد الگوریتم های پیشرفته اینستاگرام

الگوریتم پیشرفته اینستاگرام تعیین می‌کند که ترتیب پست‌هایی که کاربران هنگام مشاهده بخش فید خود می‌بینند، باید چگونه باشد. اینستاگرام بر اساس سیگنال‌های خاص، بهترین پست‌ها را اولویت‌بندی می‌کند، مرتبط‌ترین پست‌ها را به سمت بالا سوق می‌دهد و بیشترین بازدید را به آنها می‌دهد؛ در این شرایط دیگر محتواها پایین‌تر قرار می‌گیرند و ممکن است حتی بعضا دیده نشوند. در حالی که ممکن است هر روز الگوریتم های پیشرفته اینستاگرام بروز شوند، این سه فاکتور اصلی همچنان در رتبه‌بندی پست‌های قابل نمایش کمک بسیاری خواهد کرد:

1. ارتباط با کاربر

اگر کاربر خاصی با محتواهای قبلی اینستاگرام شما تعامل داشته باشد، احتمال بیشتری دارد که محتوای آینده شما را بالاتر از بقیه ببیند. این موضوع برای ایجاد یک مخاطب وفادار در کسب و کار شما اهمیت فراوانی دارد.

 

الگوریتم های پیشرفته اینستاگرام

2. علاقه و عکس العمل کاربر نسبت به پست ها

این سیگنال بر اساس این است که آیا کاربر هنگام گردش در اینستاگرام با پست‌ها و حساب‌های مشابه شما تعامل داشته است یا خیر. کاربرانی که با محتوای مشابه را دنبال می‌کنند، احتمال بیشتری دارد که پست های شما را ببینند.

3. مرتبط بودن پست های شما

وقتی پستی را در اینستاگرام منتشر می‌کنید، الگوریتم های پیشرفته اینستاگرام به آن یک امتیاز مرتبط می‌دهند که بر افرادی که در بخش فید خود هستند، امکان نمایش پست شما را فراهم می‌کند.

همچنین موضوعات عمومی دیگری نیز وجود دارد که اینستاگرام اهمیت ویژه‌ای برای آن‌ها قائل است. در ادامه آن‌ها را با هم مرور می‌کنیم:

  • اگر کاربران حساب‌های زیادی را دنبال می‌کنند، رقابت بیشتری برای کسب رتبه برتر در فید آنها خواهید داشت.
  • اگر کاربران زمان زیادی را در اینستاگرام نمی‌گذرانند یا کمتر وارد اینستاگرام می‌شوند، در صورتی که در یکی از اسلات های برتر نباشید، احتمال دیده شدن محتوای خود را کاهش می‌دهید.
  • در اینستاگرام، حساب‌های تجاری و حساب‌های کسب و کارها در مقابل سایر پست‌های اورگانیکی که توسط اکانت‌های افراد ایجاد می‌شود برتری ندارند و ترتیب نمایش بر اساس الگوریتم‌های پیشرفته اینستاگرام است.
  • اگر محتوای کاربران با دستورالعمل‌ها و قوانین اینستاگرام مطابقت نداشته باشد، اینستاگرام آن پست را حذف خواهد کرد. اگر این اتفاق به طور مکرر رخ دهد، اینستاگرام حساب کاربری آن کاربر را به حالت تعلیق در می آورد.
  • اگر کاربران چیزی را پست کنند که به عنوان اطلاعات نادرست برچسب گذاری شده است، اینستاگرام آن را در فید و استوری پایین می آورد. اگر کاربر چندین بار اطلاعات نادرست را پست کند، اینستاگرام ممکن است امکان دسترسی به محتوای آن کاربر را سخت‌تر خواهد کرد.

الگوریتم اینستاگرام به صورت دائمی برای ارائه محتوای مرتبط و قابل توجه به کاربران برنامه در حال تکامل است. به عنوان مثال، اخیراً اینستاگرام اعلام کرد که محتوای اورجینال و یونیک را در نمایش خود محور اصلی قرار می‌دهد. همچنین الگوریتیمی پیاده سازی کرده است تا پست‌های جدید و Reelهای تازه منتشر شده را با جای اشتراک گذاری مطالب تکراری در اولویت قرار دهد.

 

الگوریتم های پیشرفته اینستاگرام

با توجه به اینکه تمامی کسب و کارهای نوین به شبکه‌های اجتماعی متصل هستند، برای همه ما ضروری است تا از آخرین تغییرات در الگوریتم های پیشرفته اینستاگرام باخبر شویم و بنا به آن، روی اشتراک گذاری مطالب خود بهینه سازی انجام دهیم. به این صورت ما به نوعی با هک کردن این الگوریتم‌ها و رعایت مواردی که زیر نظر دارند، می‌توانیم به کاربران بیشتری دسترسی داشته باشیم و برای خودمان جامعه از دنبال کنندگان واقعی بسازیم. در صورتی که مایل هستید تا در مورد نحوه بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی اطلاعات کافی داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم از آموزش‌های مرتبط با این موضوع که توسط فرادرس تهیه شده است، دیدن کنید. برای مشاهده این آموزش روی لینک زیر کلیک کنید:

در ادامه با هم الگوریتم‌های موجود در هر کدام از بخش‌های اینستاگرام را مرور خواهیم کرد:

الگوریتم های اینستاگرام برای پست های فید و استوری

چیزهایی که در بخش پست‌ها و استوری می‌بینیم، محتواهای تولید شده توسط افرادی است که ما آن‌ها را دنبال می‌کنیم. امروزه الگوریتم اینستاگرام ترتیب مشاهده پست‌ها و استوری‌های را بیشتر سفارشی کرده است تا مناسب‌ترین محتواها برای هر یک از مخاطبین به او نمایش داده شود. مهمترین موضوعاتی در این حیطه مورد توجه قرار می گیرد عبارتند از:

1. اطلاعات اولیه در مورد پست یا استوری

این موضوع به تعداد لایک‌ها و بازدیدهای انجام شده روی آن پست برمیگردد. در اطلاعات اولیه برچست‌ها، تگ‌ها و اطلاعات مکانی که روی آن قرار داده شده است، اهمیت ویژه‌ای دارند.

2. اطلاعات مربوط به فردی که پست را ایجاد کرده است

این موضوع به افرادی که در چند هفته گذشته با این حساب تعامل داشته اند، برمیگردد. در واقع اطلاعات فرد برای اینستاگرام از این جهت مهم است مکه بداند این حساب کاربری چقدر برای دیگران محبوب است. الگوریتم های پیشرفته اینستاگرام از این اطلاعات برای سنجش احتمال علاقه‌مند شدن شما به پست‌های آن حساب استفاده می کند.

3. فعالیت شما

اینستاگرام به خوبی تعداد پست‌هایی را که لایک کرده‌اید، تعداد پست‌هایی که به اشتراک گذاشته‌اید، و ذخیره کرده‌اید را مورد بررسی قرار می‌دهد. از آن اطلاعات برای ارزیابی پست‌هایی استفاده می‌کند که به آن‌ها علاقه دارید.

 

الگوریتم های پیشرفته اینستاگرام

4. سابقه تعامل شما با یک حساب کاربری خاص

برای این موضوع اینستاگرام می‌بیند که شما برای دیدن یک پست از آت حساب کاربری چقدر زمان صرف کرده‌اید و آیا برای دیدن آن وقفه داشته‌اید با خیر. همچنین لایک کردن شما، دخیره کردن پست‌ها و به اشتراک گذاشتن آن‌ها توسط اینستاگرام زیر نظر قرار می‌گیرد.

اینستاگرام تمام این داده ها را از رفتارکاربران خود دریافت می‌کند و سپس حدس می زند که چه نوع محتوایی باید در فید هر کاربر ارائه شود. در مارس 2022، آدام موسری، رئیس اینستاگرام، از معرفی دو ویژگی جدید خبر داد که به هر کاربر این امکان را می‌دهد که در بخش فید، پست‌ها را به چه شکلی مشاهده کنند. این انتخاب به صورت زیر است:

  • نمایش پست‌ها به ترتیب فالویینگ‌های شما: پست‌های حساب‌هایی که دنبال کرده‌اید به ترتیب زمانی در فید شما قرار می‌دهد.
  • نمایش پست‌ها بر اسسا میزان تعامل و علاقه: در این روش، پست‌های حساب‌هایی که بیشترین تعامل را با آنها دارید در بالای فید اصلی شما قرار می‌گیرد. شما همچنین می توانید این پست‌ها را به ترتیب زمانی مشاهده کنید.

الگوریتم اینستاگرام همچنان فید اصلی شما را با استفاده از سیگنال های توضیح داده شده در بالا شخصی سازی می کند و نزدیکترین محتواها به سلیقه شما را نشان می‌دهد.

الگوریتم های پیشرفته بخش اکسپلور اینستاگرام

الگوریتم های پیشرفته بخش اکسپلور برای کمک کردن به کاربران برای کشف چیزهای جدید طراحی شده است. در اکسپلور نیز از سیگنال‌های مشابه فید و استوری‌ها استفاده می‌شود. اما در نظر داشته باشید که از آنها برای مدیریت و رتبه‌بندی محتوای جذاب برای دیگر کاربران نیز استفاده می‌شود. در این بخش اقدامات کاربران اهمیت ویژه‌ای دارد و محتواهایی که یک عکس‌العمل یا اقدام را از سوی کاربران دیگر در بر دارد، امکان نمایش بیشتری را پیدا می‌کند. این عکس‌العمل‌ها شامل لایک، ذخیره و اشتراک گذاری هستند.

 

الگوریتم های پیشرفته اینستاگرام

به عنوان مثال، اگر یک کاربر اینستاگرام از طرفداران شدید فیلم‌های انتقام‌جویان باشد، اینستاگرام ممکن است محتوای محبوب مارول که در اینستاگرام منتشر شده‌اند را در صفحه اکسپلور به او نمایش دهد. برای برجسته شدن در صفحه اکسپلور کاربران، شما باید از هشتگ های استراتژیک استفاده کنید. از موضوعات ترند شده و جذاب روزانه مطالب مفیدی ایجاد کنید و آن‌ها را رد پست‌های خود به کار ببرید.

الگوریتم اینستاگرام در بخش ریلز

مانند Explore، کاربران معمولاً ریلرز را از حساب‌هایی که دنبال نمی‌کنند، می‌بینند. اینستاگرام از همان سیگنال‌هایی که برای Explore استفاده می‌کند، در بخش ریلز جهت نمایش هدفمند به کاربران استفاده می‌کند. در بخش ریلز تمرکز اینستاگرام بر روی مواردی است که برای کاربران سرگرم کننده باشد. از دیگر موارد با اهمیت در این بخش، این است که آیا ویدیوی تولید شده به صورت کامل توسط سایر کاربران دیده می‌شود یا کاربران تنها بخشی از آن را مشاهده می‌کنند. در صورتی که ویدیو به صورت کامل دیده شود، اینستاگرام آن را برای سایر کاربران در معرض نمایش ی‌گذارد و به این ترتیب شانس بیشتری برای نمایش به عموم افراد را دارد.

 

الگوریتم های پیشرفته اینستاگرام

بهترین تکنیک برای نمایش حداکثری این است که شما محتوای خود را در بخش فید با استفاده از هشتگ‌های مفید و موقعیت مکانی منتشر کنید. در صورتی که محتوای شما جذاب باشد، توسط کابرانی که شما را دنبال نکرده‌اند، به خوبی دیده خواهد شد. فراموش نکنید که ریلز برای این طراحی شده است که کاربران بتوانند صفحات و پست‌های جدید را کشف کنند. بتنابراین این بخش آنقدر مهم است که زمان زیادی برای تبیین استراتژی مناسب در آن بگذارید.

رویکرد مناسب برای نمایش بیشتر در اینستاگرام

حال این سوال ایجاد می‌شود که این الگوریتم های پیشرفته اینستاگرام چگونه بر استراتژی بازاریابی شما تاثیر می‌گذارد. بنابراین باید نگکاهی به روش‌های مختلفی بیندازیم که با آن‌ها می‌توانید رویکرد خود را برای دستیابی به مشتریان بیشتری تطبیق دهید.

1. با کاربران خود روابط متقابل داشته باشید

وفاداری مخاطب و تعامل مستمر فالوورهای شما اکنون بیش از هر زمان دیگری مهم است، این موضوع میتواند یکی از بهترین نقاط قوت برای فیدهایی باشد که شما آن‌ها را منتشر می‌کنید. برخی از راه‌های ایجاد این روابط با محتوای خود عبارتند از:

  • محتوای تولید شده توسط کاربر را در استوری های خود پست کنید.
  • اگر محتوای تولید شده توسط کاربر، محتوایی درباره برند شما است که دنبال کنندگان شما پست کرده اند. از آن برای تاثیر بیشتر روی سایر کاربران استفاده کنید.

این موضوعات باعث می‌شوند که برخی از کاربرانی که محتوای آنها را به اشتراک می گذارید، شما را در استوری هایشان تگ کنند و ردپای دیجیتالی شما را در اینستاگرام گسترش دهند.

 

الگوریتم های پیشرفته اینستاگرام

2. به اشتراک گذاری ریلرز

ریلزهای اینستاگرام ویدیوهای کوتاه و سرگرم‌کننده‌ای هستند که شما برای کسب و کار خود، می‌توانید آن‌ها را منتشر کنید. می‌توانید کلیپ‌های 15 ثانیه‌ای را با صدا، افکت‌ها و ابزارهای خلاقانه مختلف ضبط کنید تا بینندگان را سرگرم کنید و فالوور اینستاگرام خود را افزایش دهید. ریلرز در فید شما به اشتراک گذاشته می‌شوند و می‌توانند در صفحه اکسپلور ظاهر شوند تا توسط دیگر حساب‌های کاربری نیز دیده شوند.

3. روی پست های سایر کاربران و برندهای مرتبط کامنت بگذارید

شما می‌توانید با ارسال نظرات خود در بخش کامنت‌ها با کاربران و برندهای مرتبط با کسب و کار خود در ارتباط قرار بگیرید و در اینستاگرام روابط تاثیرگذار ایجاد کنید. ارسال نظر در  حساب‌های کاربری بزرگتر که تعداد فالوورهای زیادی دارند، می تواند به دیده شدن کسب و کار شما کمک شایانی کند. همچنین شما می‌توانید حساب‌های کاربری که مخاطبین هدف شما در آنجا فعال هستند را پیدا کنید و همانجا با ن‌ها رد ارتباط قرار بگیرید. و با آن‌ها گفتگو کنید. در نظر داشته باشید که ارسال کامنت‌ها غرض‌ورزی نداشته باشید و. با جملات و استدلال‌های خود ارزش برند خود را بالاتر ببرید.

 

الگوریتم های پیشرفته اینستاگرام

4. پست هایتان را زمانی منتشر کنید که کاربران شما فعال هستند

انتشار به موقع پست‌ها عاملی است که محتوای تولید شده توسط شما در فیدهای فالوورهای شما قرار می گیرد. از این موضوع به نفع خود استفاده کنید. برای به حداکثر رساندن پتانسیل هر پست، همواره سعی کنید در زمان اوج ارسال، محتوای شما بالا رود. پیدا کردن زمان اوج ارسال شما ممکن است به آمزمون و خطا نیاز داشته باشد. شما می‌توانید در گزارش Instagram Analytics اطلاعات دقیقی از زمان فعالیت حداکثری کاربران خود داشته باشید.  همچنین بخش insight پست‌های خود را زیر نظر داشته باشید تا این ساعت‌های مفید را پیدا کنید.

نتیجه گیری در مورد الگوریتم های پیشرفته

اگر می‌خواهید بیشترین بهره را از اینستاگرام ببرید، اینکه فقط پست‌هایی را به صورت منظم منتشر کنید، کافی نیست. شما باید با کاربران خود در خارج از پست‌های خود در تعامل قرار بگیرید و روی آن‌ها تاثیر بگذارید. الگوریتم های پیشرفته اینستاگرام این وظیفه را بر عهده دارند که جذاب‌ترین مطالب را به کاربران نمایش دهند. ما باید با توجه به نحوه عملکرد این الگوریتم‌ها، استراتژی بازاریابی پویایی داشته باشیم. برای داشتن یک استراتژی بازایابی پویا، شما باید اشراف مناسبی روی موضوعات مختلف دیجیتال مارکتینگ داشته باشید. اگر می‌خواهید روی این موضوع حرفه‌ای شوید، پیشنهاد می‌کینم تا از آموزش‌های حوزه دیجیتال مارکتینگ فرادرس استفاده کنید؛ برای این موضوع کافی است که روی لینک زیر کلیک کنید و یادگیری را شروع کنید:

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *