استخراج اسپرسو – آنچه شما باید بدانید (+ عیب یابی)

قهوه برای مدت طولانی وجود داشته است و اسپرسو بخشی از زندگی روزمره ما در چند دهه گذشته بوده است.

اسپرسو به خوبی استخراج آن است. بنابراین تسلط بر این امر باید در لیست کارهای عاشق قهوه باشد.

بسیاری از مردم دستگاه اسپرسو می خرند و سپس با اشتیاق درباره اسپرسو پخته ، عکس و نوشیدنی های مختلف تحقیق می کنند ، اما چیزی همیشه از دست می رود.

و بعد از بسیاری از تصاویر بد ، سرانجام آن را فهمیدیم. این بازده است ، ما کار اشتباهی انجام می دهیم. چگونه می توانیم استخراج بهتری داشته باشیم؟ چرا الان اینقدر بد است و چگونه می توانیم آن را بهبود ببخشیم؟

حقیقت این است که هیچ کس بدون تمرین و یادگیری نمی تواند کاری انجام دهد. در این مقاله ، من یک راهنمای کوچک برای بازیابی کامل در خانه آماده کرده ام.

استخراج اسپرسو

استخراج اسپرسو چیست؟

اسپرسو هنگامی تولید می شود که آب گرم با فشار زیاد از طریق قهوه فشرده شود. دقیقاً وجود دارد پارامترهای تعریف شده برای اسپرسوی عالی ، که تقریباً اساس همه دستور العمل های قهوه است. همه آنها باید در تعادل با یکدیگر باشند تا بیشترین بهره را از قهوه ببرند.

در وهله اول ، زمان استخراج یکی از پارامترهای تعریف شده است که بر کیفیت قهوه تأثیر می گذارد. زمان ایده آل بسته به تنوع لوبیا بین 20-30 ثانیه است. سرعت جریان مطلوب به پارامترهای دیگر بستگی دارد.

سایر پارامترهای اساسی عبارتند از: سنگ زنی و فشار تماس. آنها زمان استخراج و جریان بهینه را تعیین می کنند و تعیین می کنند آب به چه میزان قهوه را استخراج می کند.

علاوه بر این، فشار آب و درجه حرارت همچنین نقش ایفا می کنند. اگر دستگاه اسپرسو چند درجه بیش از حد داغ تنظیم شود ، قهوه تلخ می شود و گاهی می سوزد. خیلی کم تنظیم کنید و ممکن است خیلی ضعیف بیرون بیاید.

و سرانجام یک ویژگی بسیار مهم یک فنجان اسپرسو خوب c است. مدتی از رایحه قهوه محافظت می کند. برای چند دقیقه از بین می رود و سپس عطر به سرعت فروکش می کند.

لیست چکشی برای استخراج کامل اسپرسو:

  1. حداقل 18 گرم قهوه آسیاب شده در فیلتر قابل حمل برای اسپرسوی ساده.
  2. دمای آب در حدود 88-94 درجه سانتی گراد (190-201 درجه فارنهایت).
  3. فشار پمپ باید در حدود 8-10 بار باشد ، اما 9 بار مناسب است.
  4. زمان استخراج حدود 20-30 ثانیه است ، اما زمان ایده آل 26 ثانیه است.
  5. فشار فشرده سازی با جعل 15-20 کیلوگرم (33-44 پوند).
  6. زمان قبل از تزریق 5-6 ثانیه. این زمان بین تماس آب با قهوه آسیاب شده در پورتافیلتر و بیرون آمدن شلیک از فنجان را نشان می دهد.

این چک لیست بخشی از تمام این پارامترهای تعریف شده است که در هر دستور العمل قهوه استفاده می شود و اجزای اصلی برای استخراج ایده آل است. وقتی باریستا یک دستور اسپرسو درست می کند ، همه این عطرها و طعم های دیگر را بررسی می کند.

با توجه به اینکه همه این پارامترها می توانند در بازیابی بهتر به ما کمک کنند ، بیایید ببینیم که وقتی مشکلی پیش می آید چگونه اوضاع بهبود می یابد.

استخراج بیش از حد

در ابتدا ، اسپرسو بسیار خجالتی تمام می شود و جریان نازک باقی می ماند. آب خیلی کند جریان می یابد و حتی می توان جریان را متوقف کرد. در این حالت مواد زیادی استخراج می شود و طعم آن شور و تلخ خواهد بود.

دلایل احتمالی: درجه حرارت زیاد ، فشار زیاد در پمپ ، مدت زمان تماس زیاد به دلیل قهوه زیاد ، یا ریز ریز ، یا فشرده شدن بیش از حد فشرده.

نتیجه: خامه خیلی قهوه ای تیره است (گاهی اوقات با قطره روغن) و طعم آن خیلی تلخ و شور است.

استخراج اسپرسو

چگونه استخراج بیش از حد را برطرف کنیم

وقتی می خواهید بازیابی بدی را برطرف کنید ، فقط یک چیز را که همیشه در دسترس است به خاطر بسپارید: یک پارامتر را یک بار تغییر دهید. این تنها راه تشخیص مشکل است. اگر یک باره بیشتر تغییر دهید ، درک عصاره ها بسیار گیج کننده خواهد بود.

این چالش را می توان به ترتیب مختلف ، یکی یکی حل کرد.

  1. مقدار قهوه آسیاب شده را کاهش دهید.
  2. به کمی آسیاب درشت بروید.
  3. هنگام رانندگی از 2-3 کیلوگرم / 4-7 پوند فشار کمتری استفاده کنید.
  4. دمای پایین (همیشه دما را با 1 درجه تنظیم کنید ، تغییرات بسیار کمی ایجاد کنید)
  5. فشار آب پایین تر

تقریباً هر بار که با کاهش مقدار قهوه و یا خرد کردن کمی قهوه ، استخراج بیش از حد رفع شود. هر دو این کار را می کنند تا آب برای مدت طولانی با قهوه تماس پیدا کند و شما مقدار زیادی از قهوه آسیاب شده استخراج کنید.

عدم تملک

این نتیجه مطبوعی نیست و یک مشکل شایع در تولیدات خانگی است. این به این دلیل است که بسیاری از افراد تمایل دارند از قهوه خیلی کم یا خیلی درشت آسیاب شوند.

کمبود به این دلیل اتفاق می افتد که مواد اصلی موجود در قهوه به طور ناقص استخراج می شوند.

دلایل احتمالی: دمای آب خیلی کم است ، فشار آب ناکافی ، کافی قهوه ، خیلی درشت ، خیلی سست است.

نتیجه: کرم بسیار سبک است و به سرعت از بین می رود. بدن آبکی است ، رایحه ها به اندازه کافی منبسط نشده و طعم و مزه آن کوتاه است. طعم آن ترش ، تیز و ناخوشایند است.

نحوه استخراج ناکافی را برطرف کنیم

  1. محل های بیشتری از قهوه در پورتافیلتر. مقدار آن را 1 گرم افزایش دهید و نتایج را مشاهده کنید.
  2. از پایه های ریزتر استفاده کنید.
  3. هنگام رانندگی فشار بیشتری وارد کنید.
  4. دمای آب را 1 درجه افزایش دهید.
  5. فشار آب را افزایش دهید.

به یاد داشته باشید که باید یک پارامتر را یک باره و به ترتیب تغییر دهید. در بیشتر موارد ، مشکل از میزان قهوه موجود در فیلتر فیلتر و میزان خرد شدن آن است.

استخراج کامل

با کمی دانش و کمی اشتیاق ، به دست آوردن این کار بسیار آسان است.

هیچ فرمول جادویی برای استخراج کامل وجود ندارد ، اما پارامترهای خاصی وجود دارد که به ما در گرفتن اسپرسوی کامل کمک می کند.

استخراج اسپرسو (2)

3 مرحله برای شناسایی استخراج ایده آل

1 بصری. استخراج کامل کاملاً آسان است. این یک کرم غنی با رنگ و بافت قهوه ای طلایی دلپذیر دارد.

این رنگ از کاراملی شدن قندهای دانه های قهوه حاصل می شود. همچنین ، ساختار خامه ای باید به مدت 2-3 دقیقه روی سطح یکنواخت و فشرده باشد.

2 بویایی. بوی قهوه باید لحظه ای عالی باشد. هزاران مولکول وجود دارد که عطر و بوی شدید اسپرسو می دهد.

این روش ساده است. فقط کافی است قهوه را بو کنید و سعی کنید رایحه آن را تشخیص دهید. آیا بوی خیلی خوبی دارد؟ خوبه؟ بد؟ اگر قهوه بوی فلفل یا دودی می دهد ، نشانه خوبی نیست. طعم آن نیز بد خواهد بود.

3 طعم و بو. قهوه را بو کنید ، خوب مخلوط کنید و بنوشید. این یک روش برای تعیین تعادل بو و طعم است.

استخراج ایده آل باید با یادداشت های خوب به خوبی متعادل شود. اگر خیلی تلخ ، خیلی ترش ، خیلی خاکستر یا “خیلی” چیزی باشد ، مشکلی پیش می آید. ممکن است کم استخراج یا بیش از حد استخراج شود.

به طور خلاصه ، با حداقل 18 گرم قهوه آسیاب شده ، آب در دمای 92-93 درجه سانتیگراد / 197-199 درجه فارنهایت ، 9 بار تحت فشار پمپ ، 25-30 میلی لیتر در یک فنجان به مدت 26-28 ثانیه ، می توانید اسپرسوی عالی را بدست آورید استخراج. اگر چیزی نیاز به تغییر دارد ، سعی کنید به این پارامترها نزدیک باشید و همه چیز ایمن خواهد بود.

نکته: آزمایش کرم یکی از لذت های حرفه ای است. فنجان را کمی کج نگه دارید و محتویات آن را بچرخانید سطح کرم باید بسته و خامه ای بماند. همچنین ، می توانید با استفاده از قاشق در کرم خط بکشید. اگر این استخراج خوبی باشد ، باید خیلی سریع دوباره بسته شود. این سازگاری و استخراج کامل را نشان می دهد.

چرا آبی که استفاده می کنید مهم است

98٪ فنجان قهوه شما آب است. این عظیم است و به همین دلیل است که آبی که استفاده می کنید بسیار مهم است. برای تمام پارامترهای به درستی استفاده شده ، آب نقش مهمی دارد. در اینجا موارد مهمی وجود دارد که باید در مورد آب موجود در قهوه بدانید.

سطح PH در استخراج اسپرسو تأثیری ندارد. با این حال ، این می تواند با رسوب مقیاس بر دستگاه قهوه تأثیر بگذارد و درک حسی قهوه را تغییر دهد.

استخراج اسپرسو (1)
شیر آب اغلب بدترین انتخاب برای قهوه است.

بوها و طعم های خاص. آب حاوی مقادیری از ترکیبات ارگانوکلر طعم را بر هم می زند. فیلترهای ویژه را می توان در سیستم تصفیه آب یکپارچه کرد تا از آب تمیز و تمیز بدون ذرات اطمینان حاصل کند.

سختی کل آب به دلیل وجود نمکهای معدنی کلسیم و منیزیم. آنها بر استخراج اثر می گذارند ، باعث کدورت و حباب در قهوه و لوله های دستگاه و دیگ بخار می شوند. مقدار سختی محدودی وجود ندارد ، اما توصیه می شود که بین 15 تا 50 درجه فارنهایت باشد.

TDS آب (جامدات جامد محلول) نیز یکی از عوامل اصلی موثر در استخراج قهوه است. حداقل 150-200 قسمت از مواد معدنی در هر میلیون مورد نیاز است بی خطر استخراج.

برای محافظت از دستگاه اسپرسو و قهوه ، آب باید با سیستم های مختلف تصفیه شود.

  1. نرم کننده های آب
  2. کارتریج ها را فیلتر کنید.
  3. اسمز معکوس.

متداول ترین سیستم مورد استفاده در منزل نرم کننده های آب هستند. مقرون به صرفه است و استفاده از آن به تلاش زیادی احتیاج ندارد.

در طرف مقابل اسمز معکوس قرار دارد. این سیستم خاص به دانش زیادی در مورد شیمی و علمی موجود در اسپرسو و آب نیاز دارد و بسیار گران است.

چگونه سایر موارد می توانند اسپرسو را تحت تأثیر قرار دهند

اکنون ما در مورد استخراج و نحوه کار آن اطلاعات داریم. ما همچنین مقدار آب و پارامترهای تعریف شده را درک می کنیم ، اما آیا چیز دیگری وجود دارد که بتواند بر عملکرد تأثیر بگذارد؟

باور کنید یا نکنید ، برخی از باریستاها درک می کنند که قهوه یک نوشیدنی بسیار پیچیده و دارای سوگیری است. مثلاً زمان. بله ، هوا می تواند عملکرد را تحت تأثیر قرار دهد و برخی از باریستاها دستور غذا را با توجه به دمای اتاق ، رطوبت و وجود خورشید تنظیم می کنند.

این دیوانه به نظر می رسد ، اما اگر باران ببارد ، قهوه می تواند رطوبت را جذب کند. حتی کمی هوای مرطوب اضافی هم اوضاع را تغییر می دهد. آسیاب بلافاصله تغییر می کند و استخراج ایده آل به قهوه بیش از حد استخراج شده تبدیل می شود. سپس آنها برخی از پارامترهای تعریف شده را تغییر می دهند و همه چیز خوب است.

خورشید همچنین باعث از بین بردن CO2 از دانه های قهوه می شود و ممکن است مواد استخراجی به اندازه کافی استخراج نشود.

این ممکن است ترسناک به نظر برسد ، اما با کمی تمرین ، پارامترهای مشخص و اشتیاق ، هر کسی می تواند یک عصاره اسپرسو کامل بسازد. امیدوارم این مقاله مفید واقع شده باشد!

اگر می خواهید درباره قهوه یا چای بیشتر بدانید ، در صورت تمایل مقاله های مربوطه را در زیر بخوانید. چه کسی می داند چه چیز دیگری می توانید پیدا کنید؟

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *