آموزش اطلاعات و امنیت شبکه و معتبرترین اسناد آن

در این مقاله با یک نکته از سایت می رویم آموزش اطلاعات و امنیت شبکه و معتبرترین مدارک را معرفی کرد.

امنیت شبکه اولین خط دفاعی شبکه های کامپیوتری در برابر هکرها و سایر تهدیدات سایبری است. ما می‌توانیم بفهمیم که چرا امنیت سایبری اهمیت بیشتری پیدا کرده است زیرا انتظار می‌رود در سال 2021 جرایم سایبری به 6 تریلیون دلار در سراسر جهان افزایش یابد.

در حالی که داشتن فرصت های زیاد در امنیت سایبری مطمئناً چیز خوبی است، تعداد زیاد و تنوع آن نیز چالش بزرگی است. به همین دلیل در ادامه این مقاله خواهید فهمید که بهترین گواهینامه های امنیت شبکه کدام هستند و کدام برای شما و سازمان شما مناسب است.

امنیت شبکه چیست؟

اکثر کارشناسان امنیت شبکه را به عنوان سیاست ها و پادمان هایی برای محافظت از زیرساخت شبکه در برابر نفوذ، دسترسی غیرقانونی، سوء استفاده، تغییر، تخریب یا جمع آوری و انتشار غیرمجاز داده ها تعریف می کنند و این یک فرآیند کامل است که نیاز به ترکیبی از سخت افزار، نرم افزار امنیتی و آگاهی مصرف کننده دارد. روش ها و تکنیک های امنیتی

آموزش اطلاعات و امنیت شبکه

چرا امنیت شبکه؟

بسیاری از جنبه های زندگی ما به دنیای دیجیتال مهاجرت کرده اند. ما از اینترنت برای انجام تراکنش های مالی، ارتباط با خانواده و همکاران، خرید، جستجوی سرگرمی و شرکت در تحقیق استفاده می کنیم. بسیاری از اطلاعات شخصی ما آنلاین هستند، همه چیز از تاریخ تولد، تاریخچه سلامت، سابقه اعتباری، حساب های بانکی، صورت حساب های آب و برق و موارد دیگر.

همه این داده ها و همه این تراکنش ها در برابر هکرها و مجرمان سایبری آسیب پذیر هستند. علاوه بر این، تداوم اهمیت اینترنت اشیا (IoT) به معنای وابستگی بیشتر به شبکه های بی سیم است که تنها احتمال تهدید را افزایش می دهد و به مجرمان راه ها و فرصت های بیشتری برای ارتکاب کلاهبرداری می دهد.

اگر می خواهید امنیت شبکه را یاد بگیرید بهتر است از حرفه ای ترین آموزش های کشور که از سایت فرادرس تهیه شده است استفاده کنید. برای راحتی شما لینک بسته آموزش امنیت شبکه را در این سایت در لینک زیر قرار داده ایم.

انواع امنیت شبکه چیست؟

طیف کاملی از ابزارها، روش ها و شیوه های امنیت شبکه در دسترس متخصصان امنیت سایبری وجود دارد. در اینجا یک نمای کلی از بالاترین سطح است:

آموزش اطلاعات و امنیت شبکه

نرم افزار

منابع نرم افزار امنیتی شامل نرم افزار آنتی ویروس، ضد بدافزار و نرم افزار ضد جاسوسی است. این ابزارها به عنوان یک مجموعه یا اشتراک در دسترس هستند و به طور مداوم توسط فروشندگان به روز می شوند تا از آخرین تهدیدات مطلع شوند. این برنامه ها شبکه شما را کنترل می کنند و مزاحمان، بدافزارها و ویروس ها را مسدود و حذف می کنند.

همچنین بسیار توصیه می شود که به جای دریافت مجموعه و آپلود داخلی، به دنبال اشتراک امنیتی باشید. ارائه دهندگان / مشترکین در موقعیت بهتری برای مقابله با چشم انداز در حال تغییر امنیت سایبری هستند. به نظر می رسد هر روز یک تهدید سایبری یا ویروس جدید ظاهر می شود و نرم افزار شما در برابر تهدیداتی که هنوز از وجود آنها اطلاعی ندارد محافظت نمی شود. به همین دلیل بهتر است از نرم افزارهای آنلاین دارای مجوز استفاده کنید.

حفاظت از رمز عبور

این یک مرحله بسیار ساده اما بسیار مهم است. رمزهای عبور قوی روشی ارزان اما مؤثر برای محافظت از سیستم‌ها، برنامه‌ها و شبکه‌ها هستند و برای پیاده‌سازی رمزهای عبور قوی لازم نیست متخصص امنیت سایبری باشید.

دیواره آتش

آموزش اطلاعات و امنیت شبکه

اگر شبکه خود را به عنوان یک کلوپ شبانه خصوصی در نظر می گیرید، دیوار آتش دروازه بان است که تنها مسئول باز کردن درب به روی اعضای خصوصی و محافظت از آنها در برابر افراد ناخواسته است. طبق همین مثال، فایروال یا فایروال ترافیک (ورودی و خروجی) را طبق سیاست های از پیش تعریف شده فیلتر می کند.

نرم افزار حفاظت از ایمیل

ایمیل یک نقطه بسیار آسیب پذیر در هر شبکه ای است. مجرمان سایبری دوست دارند ایمیل های جعلی ارسال کنند که شبیه مکاتبات شرکتی و موسسات مالی قانونی است. اما تنها یک کلیک بر روی پیوندی که در این ایمیل های جعلی تعبیه شده است ممکن است برای به خطر انداختن سیستم شما کافی باشد. برای این منظور، نرم افزار حفاظت از ایمیل نه تنها می تواند تهدیدهای دریافتی را فیلتر کند، بلکه می تواند از انتقال انواع خاصی از داده ها نیز جلوگیری کند.

شبکه های مشترک

این فرآیند ترافیک را بر اساس معیارهای خاصی طبقه بندی و تقسیم می کند. شبکه های تقسیم شده به ویژه برای محدود کردن دسترسی کاربران مختلف به مناطق مجاز آنها مفید هستند. با دور نگه داشتن این کاربران از داده هایی که خارج از مسئولیت و نیاز آنهاست. دسترسی بهتر به مناطق مجاز هر کاربر را فراهم می کند.

زیرا آموزش اطلاعات و امنیت شبکه برای درک بهتر می توانید آموزش حرفه ای امنیت اطلاعات ارائه شده توسط وب سایت فرادرس را مشاهده کنید. این آموزش بسیار مفید است و اطلاعات کاملی را برای شروع یادگیری امنیت شبکه در اختیار شما قرار می دهد.

بهترین گواهینامه های امنیت شبکه کدامند؟

آموزش اطلاعات و امنیت شبکه

قبل از اینکه بتوانید از امنیت شبکه درآمد زیادی کسب کنید، باید ابزارها و مهارت ها را یاد بگیرید. اینجاست که آموزش امنیت شبکه مطرح می شود. دوره های صدور گواهینامه امنیت شبکه نه تنها دانش مورد نیاز برای این شرایط را به شما می دهد، بلکه گواهی ارزشمندی را نیز به شما می دهد که به کارفرمایان بالقوه نشان می دهد که شما صلاحیت های لازم را دارید.

1. CEH: یک هکر اخلاقی معتبر

آنها که به عنوان “هکرهای کلاه سفید” نیز شناخته می شوند، متخصصان امنیت فناوری اطلاعات هستند که وظیفه دارند به سیستم ها نفوذ کنند و آسیب پذیری ها را پیدا کنند. شرکت ها و سازمان ها آنها را برای شناسایی نقاط ضعف سیستم و نحوه حل این مشکلات استخدام می کنند. با توجه به اهمیت امنیت سایبری، جای تعجب نیست که گواهینامه این محصول تا این حد مهم باشد.

برای دریافت این مدرک باید انواع هک ها را بشناسید و نحوه مقابله با آنها را بیاموزید. در زیر یکی از بهترین درس ها در کشور است که می توانید از آن استفاده کنید.

2- مدرک CISSP: Certified Information Systems Security Specialist

این گواهی برای متخصصان امنیتی با تجربه است که مسئولیت توسعه و مدیریت رویه ها، سیاست ها و استانداردهای امنیتی سازمان شما را بر عهده دارند. این مدرک برای متخصصان امنیت فناوری اطلاعات که می خواهند حرفه خود را به سطح بالاتری ببرند عالی است.

3- مدرک CISM: Certified Information Security Manager

این گواهی یک منبع حیاتی برای متخصصان فناوری اطلاعات با مسئولیت مدیریت امنیت سازمان است. این افراد سیستم های امنیتی را مدیریت، توسعه و نظارت می کنند و بهترین شیوه های سازمانی را توسعه می دهند.

4- گواهینامه CCSP: متخصص خبره امنیت ابر

این گواهینامه تقاضای زیادی دارد زیرا بسیاری از سازمان ها به طور فزاینده ای به سمت ابر مهاجرت می کنند. این دوره بر روی متخصصان IT و IS تمرکز دارد که از بهترین شیوه ها در معماری، طراحی، عملیات و خدمات ابری استفاده می کنند. اگر با پلتفرم های ابری کار می کنید، این گواهینامه اجباری است.

5- گواهینامه CISA: حسابرس سیستم های اطلاعاتی خبره

هدف این گواهینامه متخصصان IP است که عمدتاً بر کنترل حسابرسی، اطمینان و امنیت تمرکز دارند. این گواهی به شما مهارت هایی برای مدیریت و کنترل IT شرکت و انجام یک ممیزی امنیتی موثر می دهد.

6- آموزش گواهینامه COBIT 5

ممیزان، توسعه دهندگان، مدیران و رهبران فناوری اطلاعات بیشترین بهره را از این گواهی می برند. COBIT 5 با ترکیب آخرین ایده ها و تئوری های مدیریت سازمانی، ارزش اطلاعات را به حداکثر می رساند. این گواهینامه تکنیک های مدیریت را پوشش می دهد و اصول، روش ها، ابزارها و مدل های تحلیلی پذیرفته شده جهانی را ارائه می دهد که برای کمک به افزایش اعتماد و ارزش سازمان ها و افراد در سیستم های اطلاعاتی طراحی شده است.

یکی از پیش نیازهای اخذ این گواهینامه معتبر، آشنایی با مفاهیم و اصول اولیه امنیت شبکه می باشد. برای شروع خوب و آمادگی برای دریافت این مدرک، بهتر است آموزش امنیت شبکه را در زیر مشاهده کنید.

7- CompTIA + Security + گواهینامه

آموزش اطلاعات و امنیت شبکه

این گواهی دانش و آموزش در زمینه رمزنگاری، مدیریت تهدید، مدیریت هویت، کنترل دسترسی به شبکه، سیستم های امنیتی، شناسایی ریسک و کاهش خطرات را ارائه می دهد. این گواهی برای افرادی با سطح پایه IT در نظر گرفته شده است.

اینکه کدام مدرک را انتخاب می کنید به موقعیت شما بستگی دارد و مدرک ایده آل برای هر فرد متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، دو گواهی اخیر برای متخصصان فناوری اطلاعات سطح ابتدایی مناسب هستند، در حالی که پیشنهادهایی مانند CISM و CISSP برای کارشناسان امنیتی با تجربه تر هستند.

برای متخصصان فناوری اطلاعات که می خواهند یک فرد تمام عیار در این زمینه باشند، راهی بهتر از دریافت تدریجی گواهینامه در تمامی زمینه های فوق نیست. حتی بهترین و با تجربه ترین متخصصان امنیت سایبری نیز می توانند از برخی مهارت های جدید بهره ببرند. همیشه چیز جدیدی برای یادگیری وجود دارد، خواه یک تهدید سایبری تازه کشف شده باشد یا یک ابزار جدید برای مبارزه با آنها.

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *