کاربرد پلیمر در تولید چرخ های کمربندی

تسمه پروانه یکی از تجهیزات موتورهای احتراق داخلی است که برای رانندگی اجزای مختلف مانند دینام خودرو و پروانه در پشت رادیاتور خنک کننده استفاده می شود. بنابراین ، نام دیگر تسمه پروانه نیز تسمه دینام است. تسمه پروانه که در انگلیسی به آن تسمه پروانه یا تسمه محرک پروانه نیز گفته می شود ، در واقع نوعی تسمه انتقال است. تسمه پروانه ای که در خودروهای احتراق داخلی استفاده می شود ، نیروی محرکه اولیه را از موتور دریافت می کند و بسته به نوع خودرو ، از جمله غلطک های شارژ دینام ، واشرهای تهویه مطبوع و غلطک های تهویه مطبوع خودرو ، آن را در یک یا چند ارز تحویل می دهد. تسمه های دینام خودرو ، اگر همه غلطک ها در یک جهت بچرخند ، یک طرفه و اغلب از نوع کمربند V هستند ، و اگر غلطک ها یا حداقل یک غلتک در جهت مخالف گردش می کنند ، از نوع پروانه هستند. در هر دو مورد استفاده می شود طرفین

کمربند پروانه ای در دسته تسمه های انتقال طبقه بندی می شود ، که در اکثر ماشین آلات صنعتی به شکل تسمه V استفاده می شود ، اگرچه بسته به نوع طراحی انواع دیگر تسمه های پلیمری ، مانند تسمه های پلی ، در ساخت این قطعه صنعتی به استفاده می شود. مقاومت در برابر سایش ، مقاومت حرارتی ، مقاومت در برابر خزش و افزایش طول تحت تنش های کششی از مهمترین عوامل کیفیت تسمه پروانه می باشد.

پلیمرهای مورد استفاده در تولید چرخ کمربند

تولید چرخ کمربند

پلیمرها از جمله پرکاربردترین مواد در ساخت قطعات صنعتی مانند تسمه و لاستیک هستند. پلیمرها به دلیل خاصیت ارتجاعی بالایی که دارند ، هنگام چرخش غلطک ها حتی در شرایط دمایی شدید نیز ترک نمی خورند و خراب می شوند. این یکی از پرکاربردترین پلیمرها در تولید کمربندهای صنعتی و تسمه های لاستیکی طبیعی است که البته به دلیل محدودیت های حرارتی ، ساینده و زیاد خزش به دلیل تنش های کششی ، در تولید چرخ کمربند با افزودنی ها استفاده می شود. ببرید.

یکی از مهمترین مواد افزودنی لاستیکی در تولید تسمه پروانه پلی اورتان که نقش موثری در افزایش استحکام کششی و سایش این قطعه صنعتی دارد. پلی آمید و نئوپرن دو نوع دیگر از پلیمرها هستند که در ساخت کمربندهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. نئوپرن یک ترکیب پلیمری است که نقش موثری در افزایش عمر کمربندها دارد و از ترک خوردگی سطحی تسمه بر روی قرقره و در نتیجه نئوپرن در تولید جلوگیری می کند. پروانه برای پمپ های دریایی که از لاستیک انعطاف پذیر نیز استفاده می شود. تسمه پروانه جهانی انتقال قدرت مداوم به موتورها را با حداقل کشش و کیفیت آنتی استاتیک در برابر روغن در برابر حرارت ، به نحوی ، سیم های پلی استر با مقاومت بالا ، پارچه کت با لاستیک نئوپرن و جایگزینی IS: 2494 ، استانداردهای DIN 7753 و BS 2790 فراهم می کند.

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *