چهار سبک زندگی که می تواند کیفیت زندگی شما را به طور قابل توجهی بهبود بخشد و عمر شما را طولانی کند

تغذیه مناسب برای عادات خوب زندگی مهم است و رژیم غذایی مدیترانه ای در بالای لیست قرار دارد.

غالباً موارد بسیار خارق العاده ای وجود دارد که می تواند تغییرات زیادی را هنگام بهبود سلامتی و کیفیت زندگی طولانی مدت ایجاد کند. ساده به نظر می رسد ، درست است؟ به گفته دانشمندان ، در اینجا چهار سبک زندگی ساده وجود دارد که می تواند شما را در برابر بیماری های قلبی عروقی محافظت کرده و به طور قابل توجهی عمر شما را افزایش دهد.

– تبلیغات-

دانشمندان از جان هاپکینز در بالتیمور چند سال پیش تحقیقی را انجام دادند که نتایج جالبی را ارائه داد. آنها در مدت زمان نسبتاً کوتاهی پیوند مهمی بین عوامل سبک زندگی و سلامت قلب یافتند و دریافتند که چند تغییر ساده در سبک زندگی می تواند به طور قابل توجهی سلامتی را بهبود بخشد و مرگ و میر ناشی از تمام علل را تا 80٪ در طی یک دوره هشت ساله کاهش دهد.

این تغییرات / اعمال مهم شامل موارد زیر است:

  • به طور منظم ورزش کنید ، پیاده روی معجزه می کند
  • رژیم مدیترانه ای بخورید
  • وزن سالم داشته باشید
  • مهمترین چیز سیگار نکشیدن است

دکتر هایتام احمد از مرکز پیشگیری از قلب و عروق سیکارون در جان هاپکینز گفت: “بدیهی است که این اولین مطالعه ای است که در یک مطالعه طولانی مدت ارتباط محافظتی بین عوامل سبک زندگی کم خطر و اولین علائم بیماری های قلبی عروقی و مرگ را نشان می دهد. ما داده های بیش از 6200 نفر از 44 تا 84 سال ، از نژاد سفید ، آمریکایی آفریقایی تبار ، اسپانیایی و چینی را ارزیابی کردیم. همه به طور متوسط ​​7.6 سال دنبال می شدند. برای کسانی که هر چهار جنبه از این سبک زندگی سالم را درک کرده اند ، مرگ و میر در همان مدت 80٪ کمتر از کسانی است که این سبک زندگی سالم را قبول نکرده اند. “کسانی که در این مطالعه شرکت کردند ، بیماری قلبی عروقی تشخیص داده نشدند.

پیوند بای پس شرایین کرونر برای کلیه شرکت کنندگان با شروع CTC در آنها مطالعه با CT اسکن غربال شد. این کار برای ارزیابی اینکه کلسیفیکاسیون آنها در رگهای خونی اطراف قلب وجود دارد یا خیر ، انجام می شود که در افزایش خطر حملات قلبی نقش دارد.

در طول مطالعه ، محققان ارزیابی کردند که آیا شرکت کنندگان دچار حمله قلبی ، ایست قلبی ، بای پس عروق کرونر ، مرگ بر اثر بیماری کرونر قلب یا دلایل دیگر شده اند.

– تبلیغات –

محققان برای هر شرکت کننده یک تابلوی سبک زندگی تهیه کرده اند که از 0 ، به معنی کمترین سلامتی تا 4 ، به معنی بیشترین سلامتی است. این مقیاس بر اساس رژیم غذایی شرکت کنندگان ، BMI ، میزان تمرین و ورزش های متوسط ​​و سیگار کشیدن توسط شرکت کنندگان بر اساس است. بر اساس گزارش محققان ، که در نسخه آنلاین مجله آمریکایی اپیدمیولوژی منتشر شده است ، تنها 129 شرکت کننده از همه عوامل سبک زندگی آگاه بودند. افرادی که سالم تر بودند ، در حالی که شرکت کنندگان تحت پیگیری بودند ، 80٪ کمتر احتمال مرگ داشتند.

راجر بلومنتال ، یک متخصص قلب و استاد پزشکی در دانشکده پزشکی جان هاپکینز و یکی از نویسندگان این تحقیق ، گفت. “از بین تمام عوامل زندگی که ما بررسی کردیم ، متوجه شدیم که استعمال دخانیات نقش عمده ای در کاهش خطر بیماری عروق کرونر قلب و مرگ و میر ندارد. واقعیت این است که افراد سیگاری که دو یا چند جنبه از رفتار غذایی سالم را در پیش گرفتند پس از 6/7 سال میزان مرگ و میر بیشتری نسبت به افرادی که سیگار نمی کشیدند اما کم تحرک یا چاق بودند ، داشتند. وزن داشته باشید ، از نظر جسمی فعال باشید و سیگار نکشید.

محققان تأکید کردند که مطالعه آنها اهمیت پرورش یک سبک زندگی سالم را نه تنها برای کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی ، بلکه همچنین برای کاهش مرگ و میر نشان داده است.

دکتر احمد می گوید: “اگرچه عوامل خطری وجود دارد که افراد نمی توانند کنترل کنند ، مانند سابقه خانوادگی و سن ، اینها عادات سبک زندگی هستند که افراد می توانند آنها را تغییر دهند و بنابراین تأثیر زیادی بر زندگی آنها دارد. به همین دلیل فکر می کنیم اهمیت آن بسیار زیاد است.

تحقیقات قبلی نشان داده است که رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند با یک سوم ، خطر حملات قلبی ، سکته مغزی و مرگ در افرادی که در معرض خطر بالای بیماری های قلبی عروقی هستند ، کاهش یابد. این نشان می دهد که تغییرات در غذایی که می خوریم قبل از حمله قلبی واقعاً کارساز است. پیش از این ، مطالعه بر روی 7500 شرکت کننده متوقف شده بود زیرا نتایج بسیار واضح بود که توصیه نکردن رژیم به همه افراد در مطالعه از نظر اخلاقی اشتباه است.

در اینجا یک بررسی از وب سایت دانشگاه جان هاپکینز برای مطالعه وجود دارد.

بیورن فاگ

فراموش نکنید که در فیس بوک به ما بپیوندید

تبلیغات

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *