چربی خون (کلسترول) و اهمیت آن

چربی-خون-(کلسترول)-و-اهمیت-آن
برای اندازه گیری سطح چربی و کلسترول باید نمونه خون گرفته شود.

ما اغلب در مورد چربی خون و کلسترول خون در ارتباط با قلب و عروق خونی می شنویم. اما همه اینها به چه معنی است و مرزهای بین خیر و شر کجاست؟ Axel F. Sigurðsson متخصص قلب و عروق ما را به حقیقت در این اسلحه سوق می دهد.

چرا چربی شما اهمیت دارد؟ بسیاری از مطالعات نشان می دهد که میزان چربی خون با خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی ارتباط دارد. به ویژه ، کلسترول در این زمینه مضر تلقی شده است. این ممکن است عجیب به نظر برسد زیرا کلسترول برای بدن ضروری است و ما نمی توانیم بدون آن زندگی کنیم. بنابراین ، دانش و درک ما از نقش کلسترول در پیدایش بیماریهای قلبی عروقی هنوز فاقد است. با این وجود ، دانستن میزان چربی های بدن برای شما مهم است ، چه قابل قبول باشد یا نیاز به اقدامات ویژه برای کاهش خطر حمله قلبی و عروقی دارید.

ارتباط بین بیماری های قلبی عروقی و چربی خون بالا به این معنی نیست که چربی یک عامل ایجاد کننده است. در واقع ، بسیاری از کارشناسان اخیراً این موضوع را زیر سوال برده اند. با این حال ، داروهای کاهش دهنده چربی برای بهبود چشم انداز بیماران مبتلا به بیماری قلبی عروقی شناخته شده است. این می تواند نشان دهد که کلسترول خود عامل عاملی در روند بیماری است. با این حال ، داروهای کاهش دهنده چربی اثرات مختلف دیگری دارند که می تواند باعث پیشرفت سرعت بیماری های قلبی عروقی از جمله شود. اثرات ضد التهابی. مطالعات اخیر نشان می دهد که التهاب نقش مهمی در پیدایش این بیماری ها دارد.

چی آیا کلسترول است؟


کلسترول ماده ای است که برای بدن ضروری است. در غشای سلولی به کلسترول احتیاج داریم و به عنوان مثال این کار را انجام می دهد. نقش مهمی برای نورونها بدن در تولید هورمونهای مختلف از جمله به کلسترول احتیاج دارد. تستوسترون و استروژن ها. با وجود این ، مطالعات اپیدمیولوژیک نشان داده اند که کلسترول بالا یک عامل خطر برای بیماری های قلبی عروقی است. هرچه کلسترول بالاتر باشد ، خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر و سکته مغزی بیشتر است. با این حال ، باید در نظر داشت که بسیاری از افرادی که از بای پس عروق کرونر دریافت می کنند ، کلسترول بالایی دارند. بنابراین هنوز هم در مورد رابطه بین چربی خون و بیماری قلبی عروقی عدم اطمینان زیادی وجود دارد.

کبد بیشتر کلسترول مورد نیاز بدن را تولید می کند. این فردی است که این خروجی چقدر بالاست. کلسترول خون بالا اغلب ارثی است. کلسترول معمولاً از نظر غذایی زیاد نیست. بنابراین ، کلسترول موجود در جریان خون شما معمولاً با مصرف کلسترول بالا تعیین نمی شود. با این وجود ، رژیم غذایی شما می تواند بر روی خون شما تأثیر بگذارد. اعتقاد بر این است که مصرف چربیهای اشباع / سخت باعث افزایش کلسترول می شود. بنابراین ، اگر می خواهید کلسترول خود را کاهش دهید ، بهتر است به جای چربی های سخت ، اسیدهای چرب اشباع نشده اشباع شده یا چربی های نرم مصرف کنید.

هستند برای بسیاری از انواع کلسترول؟

هنگام تحقیق در مورد چربی های شما ، اندازه گیری های زیر اغلب انجام می شود:

کلسترول کل.

  • کلسترول LDL. این ماده گاهی اوقات “کلسترول بد” نامیده می شود. این امر به این دلیل است که بین کلسترول بالای LDL و خطر حمله قلبی ، سکته مغزی و سایر بیماری ها ارتباط وجود دارد.
  • کلسترول HDL. این ماده بعضا “کلسترول خوب” خوانده می شود ، زیرا بین HDL – کلسترول و بیماری قلبی عروقی رابطه معکوس وجود دارد. این بدان معناست که هرچه کلسترول HDL بیشتر باشد ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کمتر است.
  • تری گلیسیرید. این چربی ها ماهیت متفاوتی نسبت به کلسترول دارند. تصور می شود تری گلیسیرید خون بالا خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد.


    چه سطوح لیپیدی مطلوب است؟

      دستورالعمل های زیر برای افراد سالم که به بیماری قلبی عروقی مبتلا نشده اند (معیارها از انستیتوی ملی بهداشت و سلامت و بالینی بالینی (NICE) و دستورالعمل های کلسترول بهداشت وزارت بهداشت به دست آمده است)

    کلسترول کل نباید از 5.0 میلی مول در لیتر تجاوز کند

  • LDL – کلسترول نباید از 3.0 میلی مول در لیتر تجاوز کند

    HDL – کلسترول نباید از 1. پایین باشد 09 mmol / L

    تری گلیسیریدها نباید بیش از 1.7 میلی مول در لیتر باشد

    برای افرادی که به بیماری قلبی عروقی مبتلا شده اند ، مقادیر حد زیر برای کلسترول تام و کلسترول LDL اعمال می شود. (معیارها از انجمن قلب و عروق اروپایی (ESC) به دست آمده است

  • کلسترول کل نباید از 4.0 میلی مول در لیتر تجاوز کند

  • LDL – کلسترول نباید از 2.0 میلی مول در لیتر تجاوز کند

    عوامل خطر چیست؟


    کلسترول بالا به تنهایی لازم نیست همیشه نگرانی داشته باشد. این تنها یکی از بسیاری از عوامل خطر دیگر است. نمونه هایی از عوامل خطر دیگر که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد عبارتند از:

    • سیگار کشیدن
    • فشار خون
    • نر
    • سن
    • سابقه خانوادگی (والدین یا خواهر و برادران مبتلا به بیماری قلبی عروقی قبل از سن)

    • دیابت
    • چاقی

    Hreyfingarelysi

    استرس سنگین

    مصرف زیاد الکل

    اگر خطر کلی شما زیاد است ، به عنوان مثال اگر عوامل خطر زیادی وجود داشته باشد ، چربی خون بالا ممکن است نگرانی شما باشد. چربی خون بالا اگر فاکتورهای خطر دیگری وجود نداشته باشد ، بسیار کم اهمیت است. اگر خطر کلی شما کم است

    چه موقع مصرف دارو برای کاهش چربی خون مناسب است؟


    چطور می توان چربی ها را بدون دارو کاهش داد؟

    روش های مختلفی وجود دارد. به زودی می توانید پوشش خاصی از این مکان در وب سایت پیدا کنید. مراحل اصلی توصیه می شود:

    کاهش مصرف چربی اشباع – چربی حیوانات ، کره ، لبنیات چربی ، پنیر ، غذای سرخ شده.

  • کاهش وزن در صورت اضافه وزن مفید است. در این شرایط ممکن است کاهش مصرف کربوهیدرات مفید باشد.
  • افزایش فعالیت

    همانطور که قبلاً گفته شد ، این اسلحه توسط قلب Axel F. Sigurðsson ساخته شده است که نگه می دارد mataraedi.is و docsopinion.com

    منبع اولیه:

    uptodate.com


    دیدگاه‌ها

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *