چرا برای استفاده از تجهیزات سیسکو به آموزش شبکه ccna نیاز است؟

CCNA که مخفف Cisco Certified Network Associate است، یک گواهی در سطح فناوری اطلاعات است که توسط Cisco Network Hardware صادر شده است. CCNA طراحی شده است تا دانش شما را در مورد مفاهیم اولیه شبکه که اغلب به نقش های شبکه در موقعیت های IT اختصاص داده می شود، تأیید کند و آموزش شبکه ccna می تواند یکی از بهترین رزومه ها برای استخدام به عنوان یک متخصص شبکه باشد.

ccna یکی از معتبرترین گواهینامه های سیسکو است که می توانید از آن برای معرفی خود به عنوان یک حرفه ای شبکه متوسط ​​استفاده کنید. در زیر به طور کامل به این گواهینامه و آموزش آن می پردازیم.

اگر می خواهید بهترین آموزش مربوط به ccna را ببینید می توانید از لینک زیر اقدام کنید. این آموزش شما را برای صدور گواهینامه آماده می کند و می تواند از قبولی شما در امتحان سیسکو اطمینان حاصل کند.

CCNA چیست؟

CCNA (Cisco Certified Network Associate) یک گواهی محبوب برای مهندسان شبکه کامپیوتری است که توسط شرکتی به نام سیستم های سیسکو ارائه می شود. این امر در مورد همه انواع مهندسان، از جمله مهندسان شبکه، مدیران شبکه، مهندسان تعمیر و نگهداری شبکه و متخصصان شبکه صدق می کند. این آموزش به شما کمک می کند تا با طیف گسترده ای از مفاهیم شبکه مانند مدل های OSI، آدرس دهی IP، امنیت شبکه و غیره آشنا شوید.

تخمین زده می شود که بیش از 1 میلیون گواهینامه CCNA از اولین انتشار آن در سال 1998 اعطا شده است. CCNA مخفف Cisco Certified Network Associate است. گواهینامه CCNA طیف گسترده ای از مفاهیم و اصول شبکه CCNA را پوشش می دهد. این به داوطلبان کمک می کند تا اصول اولیه CCNA را بیاموزند و برای آخرین فناوری های شبکه ای که می توانند روی آن کار کنند آماده شوند.

آموزش شبکه CCna

CCNA پیش نیازی است که معمولاً برای مشاغل شبکه در سطح مرتبط مانند مهندس شبکه، مدیر شبکه، تکنسین تعمیر و نگهداری شبکه مورد نیاز است. اما این کافی نیست و برای حرفه ای شدن باید با شبکه های کامپیوتری آشنایی کامل داشته باشید. در زیر یکی از بهترین آموزش های شبکه کامپیوتری تهیه شده توسط سایت فرادرس را قرار داده ایم که با کلیک بر روی آن به بهترین آموزش های شبکه دسترسی خواهید داشت.

مزایای گواهی CCNA

گواهی CCNA توسط اکثر شرکت ها در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده و مورد احترام است. در واقع، شرکت ها به دنبال متخصصانی هستند که دارای گواهینامه CCNA باشند. بر اساس یک مطالعه، بیش از یک میلیون متقاضی وجود دارد که آزمون گواهینامه CCNA را پشت سر گذاشته و این آزمون را پشت سر گذاشته اند. این گواهینامه نه تنها فرصت های رشد شغلی را افزایش می دهد، بلکه حقوق بیشتری را برای نامزدها فراهم می کند.

با کسب گواهی CCNA، متخصصان نه تنها مهارت ها و دانش خود را در مفاهیم شبکه ارتقا می دهند، بلکه فرصت افزایش حقوق خود را نیز خواهند داشت.

هیچ شرایط آموزشی یا حرفه ای برای شرکت در آزمون CCNA وجود ندارد. این بدان معنی است که هر کسی که می خواهد دانش خود را در مورد شبکه های کامپیوتری بهبود بخشد، می تواند در آزمون شرکت کند، زیرا دانش عمیقی در مورد مفاهیم شبکه و نحوه به کارگیری آنها در سناریوهای مختلف به دست خواهد آورد.

دارندگان CCNA نسبت به افرادی که ندارند فرصت های شغلی بهتری دارند. گواهینامه CCNA به مدت سه سال معتبر است و دارندگان گواهینامه می توانند در طول این سه سال فرصت های شغلی بهتری پیدا کنند. بسیاری از شرکت ها برای تکمیل پروژه های شبکه خود به دنبال افراد حرفه ای دارای گواهی سیسکو هستند.

به عنوان یک گواهینامه CCNA، می توان انتظار رشد سریع شغلی را داشت. زیرا این متخصصان به دلیل آگاهی کامل از مفاهیم و اصول شبکه نسبت به همتایان خود برتری دارند.

پس از دریافت گواهینامه اصلی CCNA، متخصصان واجد شرایط شرکت در آزمون های حرفه ای بیشتری هستند و ممکن است در سایر آزمون های سیسکو مانند CCNA Security، CCNA Wireless و CCNA Voice و سایر گواهینامه ها شرکت کنند.

آموزش شبکه CCna

متخصصان دارای گواهینامه CCNA در سراسر جهان شناخته شده هستند. این گواهی به طور کلی پذیرفته شده است و متخصصان می توانند برای کار در خارج از کشور نیز اقدام کنند.

چرا به آموزش شبکه ccna نیاز دارید؟

بر اساس نظرسنجی رابرت هاف در میان بیش از 3000 مدیر ارشد، CCNA یکی از 15 شرکت برتر صدور گواهینامه فناوری است.

داشتن مدرک CCNA نشان می دهد که داوطلبان توانایی یادگیری و تمایل به دستیابی به اهداف را دارند و از این رو مدیران پروژه معتقدند داشتن این مدرک برای اشتغال بسیار مهم است.

افراد حرفه ای با گواهینامه معتبر CCNA واجد شرایط مشاغل پردرآمدتر از همتایان خود هستند. امروزه مشاغل CCNA بیشتری در سراسر جهان وجود دارد و گواهینامه CCNA یک انتخاب هوشمندانه برای دسترسی آسان به این مشاغل است. آموزش شبکه CCna و دریافت گواهینامه CCNA قطعا شانس شما را برای ارتقاء بیشتر می کند.

چه برای یک شغل جدید درخواست دهید یا به دنبال موقعیت بالاتری در شرکت فناوری فعلی خود باشید، گواهینامه های سیسکو می تواند به شما کمک کند. آموزش و صدور گواهینامه سیسکو بهترین راه برای نشان دادن مهارت های شما در فناوری اطلاعات است. در مورد شغل جدید، تحصیل در شبکه ccna و اخذ مدرک دیپلم می تواند امتیاز بیشتری برای شما به همراه داشته باشد.

همچنین با دریافت این مدرک می توانید برای مقاطع بالاتر اقدام کنید. اگر قصد انجام این کار را دارید می توانید دروس مربوط به هر مقطع را از لینک زیر مشاهده کنید.

چرا باید شبکه ccna را یاد بگیریم؟

آموزش شبکه CCna

  • این گواهی توانایی یک متخصص را در درک، کارکرد، پیکربندی و عیب یابی مشکلات مسیریابی شبکه سوئیچ شده و سطح متوسط ​​تایید می کند. همچنین شامل اعتبارسنجی و اجرای اتصالات راه دور از طریق WAN است.
  • به داوطلب می آموزد که چگونه یک شبکه نقطه به نقطه ایجاد کند
  • یاد می گیرد که چگونه نیازهای کاربران را با تعریف توپولوژی شبکه برآورده کند
  • نحوه مسیریابی پروتکل های اتصال شبکه را نشان می دهد
  • نحوه ایجاد آدرس های شبکه را توضیح می دهد
  • نحوه ارتباط با شبکه های راه دور را توضیح می دهد.
  • دارنده گواهی می تواند خدمات LAN و WAN را برای شبکه های کوچک نصب، پیکربندی و پیکربندی کند
  • گواهینامه CCNA پیش نیاز بسیاری از گواهینامه های سیسکو دیگر مانند CCNA Security، CCNA Wireless، CCNA Voice و غیره است.

در آموزش شبکه ccna چه مباحثی وجود دارد؟

آموزش شبکه CCna

مباحث آموزشی در شبکه ccna بر اساس تست و بر اساس آزمون گرفته شده در پایان دوره، مباحث نیز آموزش داده می شود. در زیر انواع موضوعات و کمیت آنها را بیان کرده ایم.

  • اصول شبکه سازی (20%): اجزای شبکه مانند روترها، سوئیچ ها و نقاط دسترسی. معماران توپولوژی شبکه، رابط های فیزیکی و انواع کابل، پیکربندی IPv4 و IPv6، پارامترهای IP، اصول بی سیم، مجازی سازی و سوئیچینگ از جمله این موضوعات هستند.
  • دسترسی شبکه (20%): پیکربندی و اعتبارسنجی VLAN، اتصالات سوئیچینگ، پروتکل های کشف کانال لایه 2 و اتر، پروتکل های پوشش درختی سریع، معماری های بی سیم سیسکو، حالت های AP، اجزای فیزیکی WLAN، اتصالات مدیریت WLAN AP و WLC و دسترسی به شبکه بی سیم
  • اتصال اتصال IP (25%): جداول مسیریابی، راه حل روتر، پیکربندی و تایید IPv4 استاتیک و IPv6 و مسیریابی تک منطقه ای OSPFv2، اولین پروتکل رزرو Hop
  • سرویس IP حدود (10%): پیکربندی و احراز هویت NAT و NTP، توضیحات DHCP، DNS، SNMP و syslog، رفتار پرش با استفاده از توضیحات SSH، TFTP / FTP
  • اصول امنیت (15%): مفاهیم امنیتی مانند تهدیدها و کاهش، کنترل دسترسی فیزیکی، سیاست های رمز عبور، لیست های کنترل دسترسی، ویژگی های امنیتی سطح 2، پروتکل های امنیتی بی سیم
  • امکانات اتوماسیون و برنامه نویسی (10%): مقایسه شبکه های سنتی با شبکه های مبتنی بر کنترل، مفاهیم اتوماسیون، تفسیر داده های JSON

نحوه دریافت گواهی CCNA

برای دریافت گواهینامه CCNA، باید در آزمون CCNA 200-301 ارائه شده توسط سیسکو شرکت کنید. هیچ پیش نیازی برای آزمون وجود ندارد، اما سیسکو تاکید می کند که داوطلبان CCNA باید قبل از شرکت در آزمون، تجربه زیر را داشته باشند:

  • حداقل یک سال استفاده و پیاده سازی محصولات سیسکو
  • دانش اولیه آدرس IP
  • آشنایی با اصول شبکه

سیسکو می گوید گواهینامه CCNA برای تأیید مهارت ها و دانش افراد در شبکه، دسترسی به شبکه، اتصال IP، خدمات IP، اصول امنیت و اتوماسیون و قابلیت های برنامه ریزی طراحی شده است.

تفاوت بین CCNA و CompTIA Network +

CCNA به عنوان CompTIA Network + گواهینامه ای است که دانش شبکه شما را آزمایش می کند و اغلب توسط متخصصانی که امیدوارند مهارت های شبکه خود را بهبود بخشند دریافت می کنند. چندین تفاوت کلیدی وجود دارد.

برخلاف CCNA، گواهی CompTIA Network + شرکتی نیست. این بدان معناست که طراحی شده است تا شما را برای کار با هر دستگاه یا سیستم شبکه ای، فارغ از اینکه از کدام شرکت می آید، آماده کند، اما آموزش شبکه ccna شما را منحصراً بر روی محصولات و ابزارهای سیسکو آزمایش می کند.

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که گواهی‌نامه Network Plus اساسی‌تر از CCNA است، اما CCNA موضوعات بیشتری را پوشش می‌دهد و عمیق‌تر از Network + به محتوای Network + می‌پردازد.

در زیر برای اطلاعات بیشتر در مورد گواهی ccna و سایر ویژگی های آن می توانید مقاله جامع و کامل سایت فرادرس را که در ادامه قرار داده ایم مطالعه نمایید.

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *