وقتی می توانید برای اقامت اقدام کنید، چرا در آلمان و استرالیا تحصیل کنید؟

مهاجرت نیروی کار بهترین گزینه در این رکود اقتصادی است

تب مهاجرت به کشورهای مشهور دنیا مانند استرالیا و آلمان در بین ایرانیان در حال داغ شدن است و با بررسی بازار کار در این دو کشور متوجه می شویم که مهاجرت کاری مقرون به صرفه تر از اخذ ویزای تحصیلی در این کشورهاست.

آلمان، کشوری صنعتی در اروپای غربی، میزبان بسیاری از برندها و شرکت های مطرح جهان است که در حال حاضر با کمبود نیروی کار ماهر مواجه هستند. از سوی دیگر، استرالیا ششمین کشور بزرگ جهان است که تنها 27 میلیون نفر جمعیت دارد، بهشتی برای افراد تحصیل کرده با تجربه کاری کافی. این کشور دارای منابع طبیعی استفاده نشده ای است که دولت استرالیا تاکنون به دلیل کمبود نیروی کار قادر به استفاده از آنها نبوده است.

مهاجرت به آلمان و استرالیا از چند طریق امکان پذیر است اما با توجه به وضعیت ارزش ریال در ایران و قوانین جدید مهاجرتی این دو کشور، اخذ اقامت کاری این بهترین گزینه برای افراد واجد شرایط است. قبل از اینکه به نحوه دریافت بپردازید پیشنهاد کار آلمان و استرالیا و گرفتن ویزای کار برای این کشورها می خواهیم شما را با مزایای زندگی و مهاجرت در این دو کشور آشنا کنیم.

نرخ بیکاری تک رقمی واقعی

با توجه به پیری جمعیت کشورهای صنعتی به ویژه آلمان و استرالیا، کمبود نیروی کار ماهر بیش از پیش احساس می شود. از سوی دیگر، اقتصاد پویا، دسترسی به منابع طبیعی، غلبه بر بحران‌های مالی و پایان دادن به اپیدمی ویروس کرونا منجر به ظهور بازارهای جدید در کشورهایی شده است که به نیروی کار ماهر نیاز دارند.

زیرساخت های مناسب برای پذیرایی از جوانان

اگرچه استرالیا کمتر از 30 میلیون جمعیت دارد، اما امکانات آن به اندازه ای خوب است که حداقل دو برابر جمعیت فعلی را در خود جای دهد. آلمان به عنوان صنعتی ترین کشور قاره اروپا بالاترین سطح رفاه اجتماعی را برای شهروندان خود به ارمغان آورده است تا جایی که برخی از شهروندان اروپایی نیز تمایل زیادی برای مهاجرت به آلمان دارند.

امنیت، راحتی و پشتیبانی

یافتن انحطاط مالی در دو کشور مورد نظر ما بسیار دشوارتر از پیشرفت در آنها است! وقتی مهاجران به صورت قانونی وارد کشور شوند، دولت به هر نحو ممکن از آنها حمایت می کند و اجازه نمی دهد مشکلات مالی بر زندگی آنها تاثیر بگذارد. چنین حمایت هایی باعث می شد که هر مهاجری احساس امنیت و آرامش کند و از زندگی در خارج از کشور لذت ببرد.

مهاجرت تحصیلی

اکنون که با مزایای مهاجرت به آلمان و استرالیا آشنا شدید، می خواهیم یکی از راه های اخذ مجوز کار در هر دو کشور را به شما معرفی کنیم.

اخذ اقامت کاری در آلمان از طریق پیشنهاد شغلی

پیشنهاد کار آلمان به آن پیشنهاد شغلی نیز گفته می شود، نامه ای است که توسط یک کارفرمای آلمانی برای استخدام شما به عنوان یک کارگر خارجی صادر می شود. داشتن چنین نامه هایی در دست شما باعث تسریع روند مهاجرت و اخذ اقامت دائم آلمان می شود.

داشتن مدرک معتبر دانشگاهی یا فنی حرفه ای و همچنین سابقه کار مورد تایید دولت آلمان و تسلط کافی به زبان آلمانی از جمله عوامل لازم برای دریافت پیشنهاد شغلی در آلمان می باشد. علاوه بر این، اگر انگلیسی و آلمانی را به اندازه ای که به عنوان یک اروپایی صحبت می کنید و نامه می نویسید صحبت کنید، شانس شما برای دریافت پیشنهاد شغلی در آن کشور افزایش می یابد.

چگونه پیشنهاد شغلی در آلمان دریافت کنیم؟

اکنون که تمامی شرایط فوق برای دریافت پیشنهاد شغلی در آلمان را دارید، دو راه برای یافتن کارفرمای آلمانی وجود دارد. در روش اول می توانید با موسسات کاریابی فعال در ایران همکاری کنید. روش دوم بررسی سایت های کاریابی آلمان است که در آن شرکت ها مشاغل مورد نظر خود را لیست می کنند تا در اسرع وقت با یک خارجی با تجربه جای خالی خود را پر کنند.

علاوه بر دو روش فوق، اگر شرکت خاصی هستید، می توانید به راحتی با ارسال رزومه و کلیه مشخصات خود به آدرس ایمیل شرکت، مدیران برنامه مهاجرتی خود را به اطلاع مدیران برسانید تا با شما تماس بگیرند و در صورت نیاز با شما تماس بگیرند. برنامه مهاجرت از بنز و بیمو شروع کنید.

همچنین به خاطر داشته باشید که پیشنهادات شغلی برای افراد بالای 40 سال دشوارتر است و فقط یک پیشنهاد شغلی به شما ویزای کار آلمان نمی دهد، بلکه شانس شما را برای اقامت در این کشور تقریبا 80 درصد افزایش می دهد.

اخذ اقامت کاری استرالیا از طریق پیشنهاد شغلی

هر ساله طیف گسترده ای از افراد واجد شرایط دریافت می کنند پیشنهاد کار استرالیا به این کشور مهاجرت می کنند. هرچه صلاحیت، تجربه و تحصیلات بیشتری داشته باشید، دریافت ویزای دشوارتر از سایر ویزاها آسان تر خواهد بود.

کارفرمایان استرالیایی پس از ناکامی در یافتن فرد مورد نظر خود، موقعیت های شغلی خالی را در روزنامه ها و وب سایت های شغلی تبلیغ می کنند تا بتوانند فردی را که ممکن است در خارج از استرالیا توانمند باشد، بیابند. در اینجا تعدادی از محبوب ترین پیشنهادهای شغلی در این کشور آورده شده است:

  • مکانیک
  • شهری
  • حسابداری
  • شیر دادن
  • اپتومتریست
  • مشاغل کامپیوتر و فناوری

داشتن یک پیشنهاد شغلی از سوی یک کارفرمای استرالیایی نصف مشکل مهاجرت به یک کشور کانگورو را برای شما به ارمغان می آورد و اگر با مشکلاتی مانند ناقص هویت، گواهی بی تجربگی و غیره مواجه نشوید. – مهاجرت بی دغدغه از قبل بر عهده شما خواهد بود.

مهاجرت تحصیلی

مهاجرت کاری؛ راهی ایمن برای رشد

همانطور که می بینید مهاجرت از طریق ویزای کاری با پیشنهاد شغلی مزایای زیادی دارد. در صورتی که قصد مهاجرت تحصیلی به آلمان یا استرالیا را دارید به این نکته توجه کنید که باید شهریه تمامی دانشگاه ها را به ریال پرداخت کنید چرا که مجوز کار دانشجویی محدود است و تمامی هزینه های زندگی تحت پوشش آن نمی باشد.

اگر ویزای کار دارید – علاوه بر فعالیت اقتصادی – می توانید در دانشگاه های این کشورها نیز تحصیل کنید و زندگی رویایی را برای خود و خانواده تان بسازید.

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *