نگاهی به مک بوک ایر بیندازید و آن را با مک بوک پرو مقایسه کنید

لپ تاپ های اپل در حال حاضر یکی هستند مک بوک ایر 13 اینچی و سه مک بوک پرو 13 اینچی، 14 اینچی و 16 اینچی وجود دارد. تصمیم گیری برای خرید مک بوک می تواند دشوار باشد، به خصوص که اپل در برخی مدل ها از تراشه های M1 Pro یا M1 Max استفاده می کند.

هر دو مک بوک ایر و مک بوک پرو 13 اینچی از پردازنده های M1 استفاده می کنند که نوید عملکرد سریع برای کارهای روزمره را می دهد. در عین حال، لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی با پردازنده‌های M1 Pro و M1 Max عرضه می‌شوند. در این مقاله به مقایسه لپ تاپ مک بوک ایر و مک بوک پرو در سایر قطعات می پردازیم، با ما همراه باشید.

لپ تاپ مک بوک ایر

لپ تاپ مک بوک ایر

مشخصات لپ تاپ:

  • قیمت: 999 دلار
  • پردازنده: M1
  • گرافیک: M1
  • رم (رم): 16 گیگابایت
  • فضای ذخیره سازی: 2 ترابایت

کوچکترین لپ تاپ اپل مک بوک ایر است. این یک لپ تاپ باریک و براق است که در ضخیم ترین نقطه خود 0.63 اینچ وزن و 1.2 کیلوگرم وزن دارد. مک بوک ایر ارزان ترین لپ تاپ اپل است که از 899 دلار برای دانشجویان و 999 دلار برای عموم مردم شروع می شود. ظاهرا ارزان ترین لپ تاپ اپل نیز جذابیت های زیادی برای استفاده از سیستم عامل مک دارد.

قیمت پایین به معنای کیفیت پایین صفحه نمایش این لپ تاپ نیست، اگرچه ممکن است در مقایسه با سایر برندهای مشابه از بالاترین کیفیت برخوردار نباشد، اما به دلیل استفاده از پنل Ips می توان انتظار نمایش تصاویر خوبی را داشت. وضوح اصلی صفحه نمایش 1600 در 2560 پیکسل است که از فناوری Ips در لپ تاپ های خود استفاده می کند. یکی از ویژگی های این لپ تاپ استفاده از ابزار True Tone است که به کاربران این امکان را می دهد تا علاوه بر استفاده از عملکرد P3 برای به دست آوردن رنگ های روشن تر، به طور خودکار خلوص رنگ ها را در شرایط نوری مختلف بهتر درک کنند.

نسخه فعلی مک بوک ایر دارای همان صفحه کلید جادویی است که در مک بوک ایر پرو استفاده شده است. این لپ تاپ دارای صفحه کلید ساده و شیکی است که تجربه تایپ بسیار آسان تری را نسبت به طراحی های قبلی خود که در واقع استفاده از آن ها کمی سخت بود، ارائه می دهد.

قرار دادن همه چیز در یک محفظه 13 اینچی کمی مشکل است، بنابراین اپل مجبور شد چند ابزار را در این نسخه از لپ تاپ حذف کند. در مک بوک ایر فقط یک پورت USB-C و یک جک هدفون 1.2 میلی متری می بینید که برای شارژ لپ تاپ، اتصال لپ تاپ به مانیتور یا هارد اکسترنال باید از آن استفاده کنید.

مک بوک ایر دارای یک پردازنده 16 هسته ای (M1) است که 4 هسته آن محاسباتی هستند که برای محاسبات پیچیده طراحی شده اند و نیاز به پردازش زیادی دارند. چهار مورد دیگر نیز برای کارهای سبک تر مانند استفاده از مرورگر، پخش موسیقی یا فیلم استفاده می شوند. در نهایت، هشت هسته اضافی از پردازنده M1 به پردازش گرافیکی اختصاص داده شده است.

MacBook Air پایه (999 دلار) دارای هفت هسته گرافیکی است، در حالی که مدل 1249 دلاری دارای هشت هسته گرافیکی است. هر لپ تاپ برای اجرای بازی های معمولی به اندازه کافی خوب به نظر می رسد و هر دو گزینه می توانند خروجی مانیتور 60 هرتز با وضوح 6K را ارائه دهند. پردازنده M1 به طور کلی عالی است، اما بسته به برنامه ای که اجرا می کنید می تواند متفاوت باشد.

مک بوک ایر پایه دارای 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت SSD است، در حالی که مدل 1249 دلاری با 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت SSD عرضه می شود. در حالی که محدودیت رم 16 گیگابایت است، می توانید یک SSD 2 ترابایتی برای هر دو مدل اضافه کنید.

مک بوک ایر لپ تاپ مناسبی برای مسافرت است که به دلیل ظاهر شیک و وزن سبکی که دارد می توانید به راحتی آن را در سفر برای کارهای شخصی حمل کنید. البته باید به این مشکل اشاره کنیم، اگر مجبور به انجام محاسبات روی لپ تاپ هستید، پیشنهاد می کنیم نگاهی به سایر لپ تاپ های اپل بیندازید.

مک بوک ایر در مقابل مک بوک پرو 13 اینچی

لپ تاپ 13 اینچی مک بوک پرو

نزدیک ترین جایگزین برای مک بوک ایر، مک بوک پرو 13 اینچی است که حدود 1.36 کیلوگرم وزن دارد. مک بوک پرو در مقابل مک بوک ایر (پایه و حرفه ای) دارای پردازنده قوی تری است که به کاربران امکان استفاده از نرم افزارها و بازی های سنگین تری را می دهد.

مک بوک پرو 13 اینچی دارای فن خنک کننده فعال است، چیزی که مک بوک ایر فاقد آن است. در عوض، مک بوک ایر از خنک کننده غیرفعال استفاده می کند که برای کارهای اساسی مانند گشت و گذار در وب به خوبی کار می کند. به طور کلی، ما مک بوک پرو 13 اینچی را به اکثر کاربران توصیه نمی کنیم، زیرا افرادی که مک بوک ایر دارند وضعیت بهتری دارند و البته حرفه ای ها فقط می توانند از قدرت محاسباتی مک بوک پرو استفاده کنند.

مک بوک پرو 13 اینچی در مقایسه با سایر لپ تاپ های اپل تنها یک ویژگی خاص دارد و آن عمر باتری عالی آن است. اگرچه تمام لپ تاپ های مک عمر باتری بالایی دارند، اما مک بوک پرو 13 اینچی تا 22 ساعت دوام می آورد.

مک بوک پرو 14.16 اینچی

لپ تاپ مک بوک پرو

مشخصات لپ تاپ:

  • قیمت: 1999 دلار
  • پردازنده: M1 Pro
  • گرافیک: M1 Pro
  • رم: 64 گیگابایت
  • ذخیره سازی سخت افزار: حداکثر 8TR

اگر یک ویرایشگر یا برنامه نویس هستید، ممکن است به لپ تاپ هایی با قدرت محاسباتی بیشتر نیاز داشته باشید. بنابراین می توانید از لپ تاپ های مک بوک پرو 14.16 اینچی خود برای رفع نیازهای خود استفاده کنید. فاکتورهایی که در انتخاب این نوع لپ تاپ به آن توجه می شود بیشتر از اندازه صفحه نمایش یا وزن آن است. در واقع این لپ تاپ ها از پردازنده های M1 Pro و M1 Max استفاده می کنند که در واقع قدرت محاسباتی زیادی دارند. بنابراین باید در نظر بگیرید که آیا برای انجام کار خود به چنین پردازنده ای نیاز دارید یا خیر.

پردازنده های استفاده شده در مک بوک پرو 14.16 اینچی دارای هشت هسته، شش هسته نمایشگر و دو هسته برای پخش ویدیو یا مرور اینترنت هستند. علاوه بر این، 14 هسته گرافیکی برای خروجی بهتر تصویر دریافت می کنید. این پردازنده با 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه SSD سازگار است.

تنها تفاوت دیگری که می توانید با لپ تاپ های MacBook Pro 14.16 مشاهده کنید، استفاده از کارت های SD و پورت HDMI است، بنابراین افراد می توانند به راحتی لپ تاپ را به سایر مانیتورهای حرفه ای متصل کنند.

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *