نحوه تبدیل psd به html و css | راهنمای گام به گام

در این مقاله بهترین روش تبدیل psd به html و css را به شما آموزش می دهیم تا بتوانید بدون هیچ مشکلی و بدون نیاز به متخصص، فایل های گرافیکی خود را به صفحات وب ثابت تبدیل کنید.

عصر فناوری که در آن زندگی می کنیم هر روز به روز می شود. این امر مستلزم آن است که هر کارآفرینی در کار خود حرفه ای باشد و از آخرین فناوری ها استفاده کند. تبدیل PSD به HTML راهی سریع برای افزودن ویژگی‌های تعاملی به فایل‌های تصویری استاتیک است.

ابتدا طرح را در فتوشاپ، یک ابزار محبوب ویرایش تصویر، ایجاد می کنید. سپس آنها را به فرمت HTML تبدیل کنید. برش تصاویر از PSD چیز جدیدی در قلمرو دیجیتال امروزی نیست. اما نکته مهم این است که آن را عاقلانه انجام دهید تا نتایج موثری داشته باشید.

می توان از روش های مختلفی استفاده کرد، از جمله خود کدگذاری، ابزارهای خودکار، یا استخدام متخصص از یک شرکت توسعه وب قابل اعتماد. این به شما کمک می کند که این فرآیند را به حرفه ای ترین روش تکمیل کنید.

برای اینکه بتوانید طرح اصلی سایت را با فرمت PSD تهیه کنید باید فتوشاپ را بدانید. یکی از راه های آموزش فتوشاپ استفاده از آموزش های مجازی و تصویری است که هم به روز و هم بسیار در دسترس هستند. در زیر یکی از بهترین آموزش های فتوشاپ برای استفاده در صورت نیاز آورده شده است.

برای تبدیل PSD به HTML از نرم افزار استفاده کنید

psd را به html و css تبدیل کنید

هنگام تبدیل PSD به HTML، اتوماسیون فرآیند با استفاده از نرم افزار مناسب مفید است. مانند سایر برنامه ها، یک اشکال دارد که نمی توانید کد HTML / CSS واقعاً سفارشی را با اتوماسیون نرم افزار دریافت کنید.

همچنین نباید انتظار داشته باشید که فایل HTML و CSS به دست آمده توسط کد دست نویس شود. اما به نسبت زمان و هزینه ای که صرف می کنید عالی است.

از قاب Front-end استفاده کنید

فریم ورک های توسعه فرانت اند این روزها مورد تقاضا هستند. این به این دلیل است که آنها بدون نیاز به شروع از صفر، توسعه را آسان تر می کنند. با این حال، شما محدود به استفاده از یک چارچوب خاص برای هر پروژه نیستید.

رایج ترین فریم ورک های نرم افزاری در برنامه نویسی لاراول (PHP) Ruby on Rails (Ruby) به همراه فریم ورک های فرانت اند که در صنعت فرانت اند نفوذ کرده اند هستند. فریم های فرانت اند عمدتا بر روی 3 حوزه اصلی طراحی مانند فریم های CSS، HTML و جاوا اسکریپت تمرکز می کنند.

مزایا و معایب قاب ها

  • یک دوراهی بزرگ وجود دارد که از کدام چارچوب در همان زمان استفاده کنیم. اگر فریمی که انتخاب کرده اید برای شما جدید است، باید نحوه استفاده از آن را یاد بگیرید که باعث افزایش مدت زمان پروژه می شود.
  • فریم ها بیشتر برای کاهش مقدار کد در یک پروژه شناخته می شوند. اما اگر دانش کمتری در مورد نحوه عملکرد فریمورک در یک برنامه کاربردی دارید، می توانند کمی پیچیدگی را به پروژه شما اضافه کنند.
  • اگر به سکه های دیگر نگاه کنید، قاب های زیادی در بازار وجود دارد. بنابراین، یادگیری هر یک از آنها و سپس اعمال آنها در فرآیند طراحی دشوار است.
  • چارچوب به وضوح مقدار کد مورد نیاز برای استفاده از یک وب سایت را کاهش می دهد. به موازات آن، زمان کدگذاری در صورت استفاده صحیح به حداقل می رسد.
  • در صورت استفاده موثر، فریم ها می توانند بهره وری را افزایش دهند و به نوبه خود به طور فعال طراحی را بهبود بخشند.

از انواع طرح بندی برای تبدیل PSD به HTML استفاده کنید

قبل از شروع فرآیند تبدیل، ابتدا باید طرح بندی را تعیین کنید. شما معمولاً 4 نوع چیدمان اصلی برای انتخاب دارید:

پاسخگو

ریسپانسیو را نمی توان از صنعت طراحی جدا کرد، زیرا زمانی که وب سایت بر روی دستگاه هایی با اندازه های مختلف بارگذاری می شود، زیبایی را برای وب سایت به ارمغان می آورد. طرح‌بندی‌های واکنش‌گرا، چیدمان یک صفحه وب را متناسب با اندازه صفحه تغییر می‌دهند. این طرح را می توان به عنوان هسته اصلی اکثر برنامه های کاربردی موبایلی که با موبایل سازگار هستند استفاده کرد.

psd را به html و css تبدیل کنید

برای ریسپانسیو کردن سایت باید با بوت استرپ آشنا باشید. در زیر یکی از بهترین آموزش های Bootstrap ارائه شده توسط سایت فرادرس است.

فقط موبایل

برنامه های کمی را می توان در دسکتاپ استفاده کرد. بنابراین آنها فقط به طراحی مناسب برای تبلت یا گوشی هوشمند نیاز دارند.

درست شد

این چیدمان ها برای طراحی های با عرض و ارتفاع ثابت برای دسکتاپ ها مناسب هستند. عناصر طرح بندی با توجه به اندازه صفحه یا زمانی که کاربر پنجره را کوچک می کند تغییر نخواهد کرد.

مایع

طرح‌بندی‌های مایع برای استفاده در دستگاه‌های دسکتاپ و موبایل طراحی شده‌اند. همانطور که کاربر مرورگر را کوچک می کند یا از صفحه نمایش کوچکتر استفاده می کند، موارد موجود در ظروف آنها جابجا می شوند.

اجزای طراحی سایت

اجزای طراحی سایت

قبل از شروع تبدیل، مهم است که ساختار واقعی صفحات وب خود را تجزیه و تحلیل کنید. و در جزئیات بدانید، اجزای مختلفی وجود دارد.

لوگو

استفاده از لوگو یکی از موضوعات مهم در طراحی سایت می باشد، لوگو علاوه بر کمک به زیبایی سایت، برند شما را با مفهومی عالی نشان می دهد. و به طور کلی باید لوگو را در هدر سایت قرار دهید.

هدر

هدر بالای صفحه وب شما باید مطابق طراحی دارای لوگوی شرکت، تصویر، شعار، اسلایدر، انیمیشن فلش و منوی اصلی باشد.

بدن بدن

در قسمت بادی محتویات. این باید در هنگام طراحی در نظر گرفته شود.

پاورقی

پاورقی نیز در اکثر سایت ها موجود است که هم به زیبایی کمک می کند و هم رابط کاربری را جذاب تر و راحت تر می کند. این بخش برای شرکت، مجوزها و دسترسی به لینک ها است.

هنگامی که شما نیاز به تبدیل یک طراحی وب سایت مبتنی بر فتوشاپ دارید، باید مطمئن شوید که همه این اجزا در جای مناسب قرار دارند بدون اینکه به ظاهر و ظاهر صفحه آسیبی وارد شود.

فرآیند گام به گام تبدیل PSD به HTML و CSS

هنگامی که طرح PSD را آماده کردید، زمان تبدیل آن از طریق مراحل زیر است:

1- برش PSD

در مرحله اول، فایل PSD خود را با چند لایه به قطعات کوچک برش دهید. مزیت استفاده از نسخه تکه تکه شده PSD در صفحه HTML این است که به بارگذاری سریعتر صفحات شما کمک می کند. این به این دلیل است که دانلود یک فایل PSD زمان زیادی می برد.

می توانید از چندین ابزار برش در فتوشاپ برای برش تصویر استفاده کنید. پس از برش فایل PSD، حتما نسخه برش را در منوی «Save for Web» ذخیره کنید. تصاویر کوچکتر و کیفیت وب مناسب داشته باشید.

2- ایجاد دایرکتوری

توصیه می شود دایرکتوری های لازم را ایجاد کنید تا بتوانید داده های خود را به صورت سازمان یافته مدیریت کنید. دایرکتوری های زیر را می توان ایجاد کرد:

  • پوشه اصلی با نام سایت
  • پوشه ای به نام “Pictures” در پوشه اصلی برای ذخیره همه تصاویر
  • پوشه ای به نام styles برای فایل CSS یا برگه های سبک در پوشه ریشه

3- کد HTML بنویسید

اصول اولیه HTML را بیاموزید

هنگامی که پوشه های لازم را ایجاد کردید، نوبت به ایجاد یک صفحه HTML می رسد. می توانید از سازندگان صفحه HTML مانند Adobe Dreamweaver و گزینه های دیگری مانند Komposer یا Amaya استفاده کنید. بهتر است یک فایل جدید در Dreamweaver به عنوان index.html ایجاد کنید و در پوشه اصلی ذخیره کنید.

در HTML5، کد به راحتی از بالا به پایین تجزیه می شود.

  • عنوان – بالای هر صفحه حاوی لوگو و سایر آیتم های منو است.
  • قهرمان – بخش بزرگی در بالا برای برجسته کردن یک تصویر یا جمله خاص.
  • نمایش اسلاید – به راحتی لیستی از تصاویری که در صفحه اسلاید می شوند را نمایش دهید.
  • فهرست – محتوا قسمت اصلی متن است که شامل داده هایی مانند تصاویر، دکمه ها، متن و … می باشد.
  • پاورقی – پاورقی در پایین صفحه با مخاطبین، پیوند به وبلاگ ها و پیوند به رسانه های اجتماعی.

4 – CSS ایجاد کنید

CSS را یاد بگیرید

هنگام نوشتن HTML، بهتر است چندین سبک در CSS گنجانده شود. با استفاده از فریم هایی مانند BootStrap، طیف گسترده ای از سبک ها وجود دارد. می توان آن را به دلخواه شخصی سازی کرد.

می توانید از یک ویرایشگر HTML برای ایجاد فایل های CSS و ذخیره آنها به عنوان style.css در پوشه CSS استفاده کنید. در شیوه نامه، می توانید ویژگی های سبک صفحات HTML مانند اندازه فونت، نوع فونت، مکان تصویر، رنگ پس زمینه، حاشیه ها و مجموعه فیلدها را به تفصیل شرح دهید. برگه های سبک CSS را به صفحات HTML ضمیمه کنید.

برای انجام کلی این تبدیل می توانید از آموزش زیر استفاده کنید.

5- یک کیت طراحی سایت بسازید

مرحله بعدی ایجاد مجموعه ای از طرح ها با کنار هم قرار دادن همه عناصر است. برای این کار باید از یک ویرایشگر کد مانند Dreamweaver استفاده کنید. سپس بر روی طرح‌بندی‌های سریع HTML و CSS برای ایجاد یک پایه محکم تکیه کنید. اکنون رنگ پس‌زمینه و تصویر را در حالی که عناصر اصلی در موقعیت خوبی قرار دارند، تنظیم کنید.

6- استفاده از جاوا اسکریپت

اسکریپت جاوا

وقتی کارتان با HTML و CSS تمام شد، باید جاوا اسکریپت را در نظر بگیرید. از jQuery و فریمورک های مرتبط مانند react.js و vue.js استفاده می کند. جی کوئری کتابخانه ای است که DOM را سازماندهی می کند و قابلیت های بیشتری را برای ایجاد طرح بندی های پویا اضافه می کند.

استفاده از جی کوئری بسیار ساده است و با مشاهده آموزش زیر می توانید به راحتی از آن در طراحی سایت استفاده کنید.

7- طراحی واکنش گرا

برای اینکه مردم بتوانند از سایت شما در تمامی پلتفرم ها استفاده کنند، باید آن را ریسپانسیو کنید، اگر از کتابخانه هایی مانند بوت استرپ استفاده می کنید، به راحتی می توانید سایت خود را ریسپانسیو کنید.

استفاده از چارچوب های مختلف مانند Twitter Bootstrap، Less، Foundation و Fluid Baseline Grid کمک زیادی به تبدیل موثر PSD به HTML پاسخگو می کند.

هزینه تبدیل PSD به HTML چقدر است؟

هزینه تبدیل PSD به HTML چقدر است؟

هیچ استانداردی برای تعیین هزینه تبدیل PSD به HTML وجود ندارد، زیرا به عوامل زیادی بستگی دارد. بنابراین، هر ارائه دهنده خدمات بسته به عواملی که بر آن تأثیر می گذارد، قیمت را تعیین می کند. با این حال، آنها می توانند برآورد سریعی از هزینه بالقوه این فرآیند به شما ارائه دهند. موارد زیر عوامل کلیدی در تعیین هزینه تبدیل فتوشاپ به فایل های HTML هستند:

  • تعداد صفحات وب : هر وب سایت بسته به نیاز صاحب وب سایت تعداد صفحات مشخصی دارد. تعداد صفحات وب که می خواهید ایجاد کنید بر هزینه فرآیند تبدیل تأثیر می گذارد.
  • ماهیت وب سایت : نوع وب سایت نیز تاثیر زیادی در هزینه تبدیل خواهد داشت، به عنوان مثال هزینه تبدیل psd به html و css بسیار بیشتر از یک سایت محتوا محور است.
  • سطح پیچیدگی : پیچیدگی کد بر اساس فایل PSD نیز عاملی در تعیین قیمت است. یک PSD پیچیده تر منجر به کد HTML پیچیده تر می شود که گران تر است.
  • زمان پروژه : ضرب‌الاجل‌های پروژه ممکن است بر هزینه‌های تبدیل تأثیر بگذارد. زمان کمتر هزینه تبدیل بیشتر خواهد داشت.

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *