نبض در حالت استراحت در صبح – Hjartalif.is


اندازه گیری ضربان قلب و فشار خون می تواند اطلاعات ارزشمندی در مورد سلامتی ما فراهم کند.

ضربان قلب صبحگاهی / استراحت ممکن است نشانه های سلامتی شما به پزشک باشد. از جمله ، از نظر عملکرد عروقی ، آیا عفونت احتمالی وجود دارد ، ضربان قلب طبیعی است و آیا تصویری از فعالیت بدنی عمومی ارائه می دهد.

نبض صبح – که به آن ضربان قلب در حال استراحت نیز گفته می شود – نام خود را از زمان اندازه گیری روز می گیرد. طبق وب سایت انجمن قلب آمریکا قبل از خواب از خواب بعد از خواب شبانه ، قلب به طور متوسط ​​60-80 ضربان در دقیقه می زند.

تنوع

مهارت بدنی ، سن ، دستور العمل ، فعالیت بدنی و وضعیت بدن شما می تواند باعث نوسان ضربان قلب شود. در افرادی که از نظر جسمی خوب هستند ضربان قلب در حالت استراحت کمتر از افراد کم تحرک است. دکتر توضیح می دهد که یک ورزشکار آموزش دیده می تواند ضربان قلب صبحگاهی داشته باشد که حداکثر 40 بار در دقیقه باشد. ادوارد لاسکوفسکی ، دکترای تخصصی و توانبخشی در کلینیک مایو در ایالات متحده.

هدف

با محاسبه ضربان قلب صبحگاهی ، می توانید به پزشک یا مربی تناسب اندام خود کمک کنید تا ضربان قلب تمرینی شما را تعیین کند. این اطلاعات به شما کمک می کند بفهمید آیا در حال تمرین هستید و چگونه قلب شما با نیاز به اکسیژن در طول تمرین سازگار است. به گزارش MedLine Plus ، پزشک ممکن است بخواهد از ضربان قلب صبحگاهی شما مطلع شود تا نشانه ای از کم آبی احتمالی یا حتی عفونت را بدست آورد.

شواهد و مدارک

نبض کم صبح نشان می دهد که سیستم عروقی در وضعیت خوبی قرار دارد و قلب در شرایط ایده آل عملکرد خوبی دارد. بسیاری از اوقات ضربان قلب بسیار بالا یا بسیار کم ، همراه با سرگیجه ، غش و تنگی نفس ، نشان دهنده وجود مشکلات سلامتی است.

افرادی که بیش از 100 ضربه در صبح دارند ممکن است از بیماری به نام تاکی کاردی رنج ببرند که می تواند خطر سکته و ایست قلبی یا مرگ را افزایش دهد.

– تبلیغات –

هنگامی که ضربان قلب صبحگاهی آنها به طور مکرر زیر 60 ضربان در دقیقه باشد ، ممکن است دچار برادی کاردی شوید ، این یک مشکل جدی است که می تواند باعث شود خون قلب غنی از اکسیژن به بدن نپردازد.

محاسبات

برای درک ضربان صبح ، قبل از اینکه از گرمای تخت فراتر بروید ، به یک کرنومتر یا ساعت با یک حساب دوم و کمی نیاز دارید.

با شمردن تعداد ضربان های قلب زیر مچ به مدت 10 ثانیه و ضرب در 6 ، به نبض صبح خود رسیده اید. نبض همچنین در رگ های خونی مفصل زانو ، گردن و کشاله ران دیده می شود.

منبع اصلی: livestrong.com

فراموش نکنید که در فیس بوک به ما بپیوندید

تبلیغات

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *