قند خون بالا ، چه کاری می توانید انجام دهید؟

قند-خون-بالا-،-چه-کاری-می-توانید-انجام-دهید؟
رژیم غذایی کلید کاهش طبیعی قند خون است.

علی رغم Covid – 267 بحث در همه بحث ها بسیار غالب است و جهان را با پیامدهای ناگواری اشغال کرده است ، موارد بیشتری وجود دارد که باید به خاطر سپرد. و با وجود Covid ، مهم است که از سلامتی خود ، از جمله قند خون مراقبت کنید ، و یک بیماری همه گیر دیگری در راه وجود دارد ، یعنی دیابت 2 ، اختلال متابولیک و چاقی با عواقب غیر قابل پیش بینی.

به طور کلی پذیرفته شده است که قند و کربوهیدرات های ساده دشمن شماره یک هستند و در هنگام رژیم غذایی چربی نیستند و بنابراین کنترل قند خون مهم است. عواقب طولانی مدت قند خون می تواند متفاوت باشد ، نه فقط برای سیستم قلبی عروقی.

به راحتی می توان گفت که مهم است که گاه به گاه قند خون شما چک شود زیرا سرطان دیابت نوع 2 طولانی است و ممکن است علائم کمی داشته باشید یا علائمی نداشته باشید.

بر خلاف تصور بسیاری از افراد ، این بیماری نه تنها با افراد خوش فرم همراه است ، بلکه افراد لاغر نیز قابل تشخیص هستند. در همه موارد خوردن شکر ضروری نیست ، اما شکر اضافه شده غالباً پنهان است و سپس در غذاهای فرآوری شده مهم نیست. علاوه بر این ، شکر به اشکال مختلف وجود دارد و احتمالاً رژیم غذایی مدرن همراه با مصرف کربوهیدرات های ساده تأثیر بیشتری نسبت به بسیاری از افراد داشته باشد. بنابراین می توان گفت که یک تولید کننده مواد غذایی تلاش می کند تا مصرف کنندگان را گمراه کرده و شکر را تا حد ممکن پنهان کند.

تجربه من با قند خون بالا

در طول سالها ، من گاهی اوقات سطح قند خون بالا داشته ام ، اما بعد از آن این مقدار در سطح متوسط ​​قرار گرفته است. برای مدت زمان طولانی ، هیچ دلیل خاصی برای اقدام در نظر گرفته نشده است و به دنبال چنین اندازه گیری هایی ، تحمل گلوکز و قند طولانی مدت اندازه گیری شده است. هنگام بررسی قند طولانی مدت ، متوسط ​​قند در سه ماه گذشته یا همین حدود مشاهده می شود.

با این حال ، چندی پیش اتفاق افتاد که قند خون ناشتا من اندازه گیری شد 15 ، 6 میلی مول در لیتر که بسیار بالاتر از حد طبیعی است. مقادیر طبیعی باید 4-7 میلی مول در لیتر باشد. دکتر من این خبر را بسیار جدی گرفت و خواست فوراً مرا تحت دارو قرار دهد زیرا ابتلا به دیابت 2 شوخی ندارد.

بنابراین روشن بود که برای جلوگیری از یک فاجعه ، اقدامات فوری لازم است. من از مصرف این دارو با مصرف دارو خیلی هیجان زده نبودم و می خواستم با رژیم غذایی این مشکل را کاهش دهم.

روش من

من تا حدی از رژیم قند و بخشی تا رژیم 5: 2 حمایت کردم. رژیم قند بر اساس خوردن کالری در روز و به مدت 6 هفته) است. به نظر من این امر با توجه به این واقعیت که اکنون از نارسایی قلبی رنج می برم سخت است و چیزی مرا آزار می دهد سختگیرانه به نظر می رسید. من ایدئولوژی کتاب ، که رژیم کم کربوهیدرات مدیترانه ای را معرفی می کند ، جذاب و ارزش تلاش را پیدا کردم. نظریه هایی که مایکل موسلی در کتاب ارائه می دهد مبتنی بر آخرین تحقیقات در این زمینه است و هدف از چنین رژیم سختگیرانه این است که فرد به سرعت و با اطمینان وزن خود را کاهش دهد 04 – 15٪ وزن بدن. با کاهش وزن از این طریق ، هدف سوزاندن چربی از کبد و لوزالمعده است ، در نتیجه تعادل انسولین بدن برقرار می شود و قند خون به حالت طبیعی برمی گردد. با این حال ، موارد استثنایی نیز وجود دارد که این بار در اینجا ردیابی نخواهد شد.

همانطور که قبلاً گفتم ، 400 کالری در روز پیدا کردم بسیار سختگیرانه و تصمیم گرفتم یک راه میانه بروید که جایی نزدیک به 1200 است – 1500 کالری در روز اما سپس دو روز در هفته نسبتاً سخت گیرانه مانند 5: 2 مصرف کنید و سپس به حدود 800 کالری در آن روزها. هدف من این بود که سعی کنم هفته ای یک کیلوگرم وزن کم کنم و سه ماه این آزمایش را انجام دهم و ببینم آیا می توانم راه حل خود را برای حل مشکل بخورم. اولین کاری که کردم این بود که کربوهیدراتهای ساده ، تمام شکر اضافه شده و نشاسته (مثلا سیب زمینی) ، برنج و ماکارونی را کنار گذاشتم.

من ترجیح می دهم ماهی را اضافه کنم اما بیشتر غذا را می خورم ، به شرطی که تمیز و پردازش نشده باشد. من ترجیح می دهم به جای برنج و سیب زمینی ، مقدار زیادی سبزیجات را در کنار وعده های غذایی خود بخورم. به نظر من تخم مرغ به خصوص خوب است و روز را با تخم مرغ شروع می کنم و برای ناهار اسکی اسکور می گیرم زیرا برای حفظ توده عضلانی خوردن پروتئین خوب بسیار مهم است. مرغ محبوب ، ماهی قزل آلا و گوشت بره است و من خودم روزی یک یا دو میوه اجازه می دهم. سپس گلابی ، سیب ، پرتقال یا توت فرنگی را ترجیح می دهم. با این حال ، به خودم اجازه می دهم آخر هفته ها کمی بیرون از جعبه بروم و در یک زمان مناسب یک لیوان شراب قرمز بگیرم.

من تصمیم گرفتم ماهانه یک بار قند خونم را اندازه گیری کنم تا بتوانم پیشرفت خود را کنترل کنم و اینکه آیا این روشها م effectiveثر هستند یا نه.

نتیجه

به راحتی می توان گفت که من این را کاملاً سخت پس از اولین مورد دنبال کردم 14 هفته ها را دوست داشتم عرق شب کاهش یافت و من هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی احساس بهتری داشتم. در طی این سه ماه ، سیگنال به مرحله ای رسید که قند خون برای مدت طولانی و ناشتا تقریبا به حالت عادی بازگشت.

در ابتدای آزمایش در ژانویه ، قند خون ناشتا میلی مول در لیتر و گلوکز طولانی مدت (هموگلوبین یا HbA1c) خیلی زیاد است. در ماه فوریه ، قند خون ناشتا (4/4 میلی لیتر در لیتر) و قند طولانی مدت به بیش از 9 میلی متر رسیده بود / l در اندازه گیری ماه مارس ، قند خون ناشتا مانند قند خون طولانی مدت به 8 میلی مول در لیتر رسیده بود. در طی این دوازده هفته اول حدود 14 کیلوگرم وزن کم کردم.

اکنون ، چهار سال پس از شروع این ماجراجویی ، قند خون من در اکثر موارد به حالت عادی برگشته است ، اما هدف این بود که قند طولانی مدت و قند ناشتا به زیر 7 درصد برسم. : این بیشتر نتیجه داده است و من توانسته ام نسبتاً ثابت بمانم. با این حال ، در این بین مواردی پیش آمده که فراموش می کنم و قند خونم بالا می رود. بنابراین موافقت کردم که دوز کمی از داروهای ضد دیابت را مصرف کنم تا تحت کنترل بی خطر قرار گیرد. من هر ماه برای آزمایش خون می روم – 12 هر ماه برای اینکه این موضوع را تحت نظر داشته باشم من خودم را مرتباً اندازه گیری می کنم.

این ، به وضوح نشان می دهد که می توان مهار را به دست گرفت و تحولات انحرافی را معکوس کرد. رژیم غذایی عامل اصلی آن است و لازم به ذکر است که من با یک رژیم گیاهی دورهمی گذرانده ام و همچنین به خوبی کار می کند. دیابت شوخی ندارد و من می دانم که باید بیدار بمانم.

Björn Ófeigs.

به یاد داشته باشید در فیس بوک به ما بپیوندید

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *