فناوری خودرو از گذشته تا امروز

صنعت خودرو شامل کلیه بخشهای طراحی، توسعه، تولید، بازاریابی و فروش قطعات و قطعات یدکی خودرو می باشد. مجموعه شرکت ها و کارخانجات مرتبط با طراحی، تولید، بازاریابی و فروش خودرو و قطعات خودرو عملا بخشی از این صنعت عظیم و سودآور هستند. جالب اینجاست که در سال 2008، بیش از 70 میلیون وسیله نقلیه موتوری در سراسر جهان تولید شد که شامل خودروهای معمولی و وسایل نقلیه تجاری می‌شد.

درباره ماشین های اولیه بیشتر بدانید

اتومبیل های اولیه دارای چراغ های روغنی بودند که رانندگی در شیب ها را دشوار و خطرناک می کرد. میانگین سرعت آنها 20 کیلومتر در ساعت بود و جالبتر اینکه ترمزهای قابل اعتمادی نداشتند و تصادفات وحشتناکی را رقم زدند. او فقط می توانست با آنها جلو برود. قبل از جنگ جهانی اول ماشین ها فرمان بودند و با دستگیره روشن می شدند، اما بعد از جنگ جهانی اول تقریباً ماشین ها شکل امروزی به خود گرفتند و ماشین های فرانسوی مختلف با موتورهای دایملر ساخته می شدند.

الدزمبیل با نام انگلیسی اولدزموبیل این اولین خودرویی بود که در حجم بالا تولید شد و مخاطبان خاصی را ایجاد کرد. این شرکت متعلق به جنرال موتورز است و در آمریکای شمالی عرضه می شود. الدزمبیل توانست توجه عمومی را به خود جلب کند. جالبتر اینکه اولین مسابقه اتومبیلرانی فرانسه در سال 1894 با شرکت دزمبیل برگزار شد.

کرمان غول خودروسازی قدرتمند ایرانی است

گروه صنعتی کرمان خودرو یک شرکت بزرگ خودروسازی و واردکننده بزرگ در ایران است که در دی ماه سال 90 با نام صنایع خودروسازی کرمان برای واردات انواع مدل های خودروی دوو از کره جنوبی تاسیس شد. از سال ۱۳۷۳ فعالیت خود را در زمینه ساخت و مونتاژ خودرو آغاز کرد. جالب است بدانید که شرکت کرمان خودرو و شرکت هواپیمایی ماهان زیر نظر موسسه خیریه مولی الموحدین هستند.

کرمان هورو از سال 1373 تا 1381 با واردات و مونتاژ خودروهای کره ای دوو سودهای کلانی به دست آورد، اما در سال 1381 پس از خرید دوو توسط شرکت آمریکایی جنرال موتورز و قطع همکاری جنرال موتورز دوو و کرمان خودرو به دلیل تحریم های آمریکا در مقابل. ایران این شرکت به دنبال مونتاژ و واردات خودروهای شرکت فولکس واگن آلمان، شرکت کره ای هیوندای و خودروهای ارزان قیمت چینی شرکت لیفان با ایجاد سه شرکت دیگر راین خودرو، بام خودرو و مدیران خودرو است. بحران‌های مالی کرمان خودرو، مانند سایر شرکت‌های خودروسازی ایران، در سال 1383 رقمی معادل 92 را رقم زد..06 میلیون دلار از حساب ذخیره ارزی به شرکت پرداخت شود. حدود نیمی از سهام شرکت کرمان خودرو متعلق به موسسه خیریه مولی الموحدین، نیمی دیگر متعلق به سازمان عمران کرمان و چهار درصد از سهام این شرکت از بدو تاسیس به مجموعه ای از مدیران فنی تعلق دارد.

بیایید کمی در مورد مدیران خودرو صحبت کنیم:

شرکت صنایع خودروسازی مدیران خودرو یا مدیران خودرو یک شرکت مونتاژ خودرو ایرانی است که از سال 1381 در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم آغاز به کار کرد. این شرکت برخی از محصولات شرکت چینی Chery Automobile را در دو گروه مونتاژ می کند MVM و گیلاس موجود در بازار ایران. یکی از اولین محصولاتی که مدیران خودرو به بازار ایران معرفی کردند می تواند ام وی ام 110 یا همان ام وی ام باشد چری QQ3 وی خاطرنشان کرد: الحق والانصاف خودرویی با کیفیت اما شهری است.

فناوری خودروسازی

ام وی ام 110 با نام اصلی چری کیوکیو – چری QQ

Chery Kyokyu یک خودروی شهری است که در سال 2003 توسط غول خودروسازی قدرتمند در China Chery Automobiles ساخته شد. در سال 2006، چری خط تولیدی را با نام تجاری Kyokiyo راه اندازی کرد که شامل مدل اصلی خودرو به همراه مدل دیگری به نام Kyokiyo 6 است که در سپتامبر 2006 طراحی شد. همچنین پس از 3 سال یعنی در سال 2009، مدل دیگری به نام Kiokiyo QQme که یک هاچ بک سه در را به خط تولید اضافه کرد. در سال 2011، کیوکو 3 اسپورت در نمایشگاه بین المللی خودرو در سال 2011 در گوانگژو چین ارائه شد. Chery Kyokyu 3 با نام انگلیسی چری QQ3 این یک ماشین کوچک اما کاملا کاربردی است که در ایران به آن UVM 110 (یا MVM110) تشخیص می دهند. این خودروی شیک و مجلل اما کوچک طبق قراردادی که با شرکت خودروسازی چری منعقد شده در ایران توسط شرکت خودروسازی مدیران خودرو تولید و به فروش می رسد. علاوه بر تولید این خودرو، تولید، واردات و تحویل مستقیم قطعات یدکی ام وی ام 110 همچنین در دفاتر خود در سراسر ایران فعالیت می کند.

ام وی ام 315 با نام اصلی چری 13آ

این خودروی کامپکت تقریبا کوچک که در ایران توسط شرکت مدیران خودرو به بازار عرضه می شود، نام دارد MVM 315 شناخته شده است، اما نام اصلی آن است چری آ13 این عملا نسخه بعدی و نسخه Chery Quinn به نام است چری آ15 f. MVM 315 اولین بار در سال 2008 در نمایشگاه بین المللی پکن رونمایی شد. سپس در سال 2012 نسخه کاملتر با آپشن های بیشتر در نمایشگاه بین المللی خودرو گوانگژو رونمایی شد. این ماشین شیک توسط یک خودروساز اوکراینی نامیده شده است زاز قدرت این خودرو از سال 2011 تولید و به بازار اوکراین تحویل داده شده است. این خودروساز اوکراینی همچنین موفق شد برخی از محصولات تولیدی و مونتاژ شده خود را به بازار روسیه صادر کند. ام وی ام 315 از سال 1391 توسط شرکت مدیران خودرو در ایران مونتاژ می شود. موتور این خودرو یک موتور 16 سوپاپ 1500 سی سی با قدرت 107 اسب بخار و مصرف سوخت 6 لیتر در هر 100 کیلومتر است. ارائه قطعات یدکی ام وی ام این یکی دیگر از خدمات شرکت مدیران خودرو است که در سال های اخیر با وجود قیمت مناسب توانسته از کیفیت و اصالت کالای مشتریان خود اطمینان حاصل کند.

درباره Chery Arezzo 5 بیشتر بدانید:

Chery Arezzo 5 یا به زبان انگلیسی چری برنج 5 این یک سدان جمع و جور است که توسط شرکت خودروسازی چری ساخته شده است. این خودرو برای اولین بار در سال 2014 در نمایشگاه بین المللی پکن ارائه شد.البته نسخه ای که در این نمایشگاه ارائه شد نسخه مفهومی این خودرو بود و مدل تولید انبوه آن در نمایشگاه گوانگژو 2015 ارائه شد. قیمت آن برای یک مدل معمولی 63 است.900 یوان تا 82.900 یوان اعلام شده است. آریزو 5 اسپرت نسخه ای از آریزو 5 است که به موتور 1.5 لیتری توربو با 144 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور، گیربکس 5 سرعته و کیت بدنه اسپرت با مدل اصلی در قسمت های سپر عقب مجهز شده است. آلیاژهای جدید آئودی، ترمزهای کالیبر و گلگیرهای عقب و البته فضای داخلی. این خودرو در سال 2017 در ایران معرفی شد.مدل اتوماتیک آن دارای گیربکس 7 سرعته CVT می باشد. CVT و از دیگر ویژگی های مدل توربو این خودرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سیستم پشتیبانی ترمز EBA
  2. سیستم ضد لغزش TCS
  3. سیستم پایداری الکترونیکی ESP
  4. سیستم پشتیبانی تیلت HHC
  5. سیستم نمایش فشار باد لاستیکTPMS
  6. سیستم رانندگی اقتصادی ECO
  7. فرمان و صندلی های چرمی با روکش چرمی
  8. سیستم پارک کمکی
  9. 6 ایربگ
  10. چرخ آلیاژی اسپرت 17 اینچی
  11. یک دکمه شروع وجود دارد کلید کمتر شروع کنید

غول خودروسازی و مونتاژ در ایران چه خدماتی ارائه می دهد؟

همانطور که اشاره شد: شرکت صنایع خودروسازی مدیران MVM با برند مدیران خودرو به منظور ساخت، واردات و صادرات انواع خودرو و خودروهای سنگین و همچنین تحقیق و توسعه در صنایع خودروسازی و خودروسازی در سال 1381 در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم راه اندازی شد. . شرکت مدیریت خودرو با مدیریت مشترک چری چین به یک خودروساز قدرتمند تحت پوشش خود تبدیل شده و به موفقیت های چشمگیری دست یافته است. این کارخانه در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم و در زمینی به مساحت 500000 متر مربع واقع شده و در حال حاضر بالغ بر 4500 کارگر در این مجموعه مشغول به کار هستند. تولید و واردات لوازم یدکی چینی به خصوص محصولات چری مانند ام وی ام، آریزو، تیگو و بخشی از فعالیت مدیران خودرو است.

قطعات یدکی رانندگان خودرو

نمایندگی مجاز فروش لوازم یدکی 5072 سعید حسن پور اولین فروشگاه مجاز لوازم یدکی چری، ام وی ام و لوازم یدکی آریزو در شمال کشور و شهر بابل واقع شده است. جالب است بدانید که شرکت فروش و خدمات پس از فروش مدیران خودرو (سهامی خاص) در سال 1383 به منظور ارائه خدمات پس از فروش خودروهای سریال و با انجام اقدامات اساسی جهت ارائه خدمات پس از فروش مناسب تاسیس شد. خدمات فروش در راستای چشم انداز و ماموریت اطمینان از تمرکز بر ایجاد ارزش برتر برای گروه مشتری. در حال حاضر این شرکت با اعمال مدیریت در تامین قطعات یدکی اولیه و با تاکید بر آموزش کارکنان و توسعه شبکه جامع نمایندگی های مجاز و ایجاد زیرساخت های لازم برای ارتقای کیفیت و بهبود مستمر ارائه خدمات خودرو، در جهت افزایش رضایت مشتریان گام بر می دارد. .

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *