رزبری پای چیست؟ چگونه کار می کند مزایا و معایب آن چیست؟

در این مقاله به طور کامل در این مورد توضیح خواهیم داد رزبری پای چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ همچنین انواع مختلف رزبری پای را معرفی می کنیم. اگر به این موضوع علاقه دارید، ادامه مقاله را در سایت تک تیپ دنبال نکنید.

Raspberry Pi مجموعه ای از کامپیوترهای تک تخته است که توسط بنیاد Raspberry Pi، یک موسسه خیریه بریتانیایی ایجاد شده است که هدف آن آموزش مردم در مورد کامپیوتر و تسهیل دسترسی به آموزش کامپیوتر است.

Raspberry Pi در سال 2012 عرضه شد و از آن زمان تاکنون چندین نسخه و تغییرات منتشر شده است. Pi اصلی دارای یک پردازنده تک هسته ای 700 مگاهرتز با تنها 256 مگابایت رم بود و آخرین مدل دارای یک پردازنده چهار هسته ای با کلاک بیش از 1.5 گیگاهرتز و 4 گیگابایت رم است. Raspberry Pi همیشه کمتر از 100 دلار (معمولاً حدود 35 دلار) بوده است، حتی Pi Zero که فقط 5 دلار است.

مردم در سراسر جهان از Raspberry Pi برای یادگیری مهارت های برنامه نویسی، ساخت پروژه های سخت افزاری، انجام اتوماسیون خانگی، استقرار خوشه های Kubernetes و محاسبات Edge و حتی استفاده از آنها در برنامه های صنعتی استفاده می کنند.

Raspberry Pi یک کامپیوتر بسیار ارزان است که بر روی لینوکس اجرا می شود، اما مجموعه ای از پین های GPIO (ورودی/خروجی با هدف عمومی) را نیز ارائه می دهد که به شما امکان می دهد اجزای الکترونیکی را برای کامپیوترهای فیزیکی و اینترنت مدیریت کنید. کشف اشیاء (IoT).

برای اینکه بتوانید از این دستگاه استفاده بهتری داشته باشید، باید کمی از لینوکس اطلاعات کسب کنید و نحوه کار با این سیستم عامل را بیاموزید. برای این کار می توانید از آموزش حرفه ای زیر استفاده کنید.

رزبری پای چیست؟

رزبری پای چیست؟

در بالا به اختصار توضیح دادیم، رزبری پای چیست؟ اما اگر هنوز به طور کامل متوجه نشدید، ادامه مقاله را با دقت بخوانید.

عصر اطلاعات در دهه 1970 آغاز شد. از بزرگترین محاسبات ابری گرفته تا کوچکترین دسکتاپ های خانگی، این دوره با لمس یک دکمه یا کلیک به اطلاعات دسترسی پیدا می کند. پیشرفت‌های فناوری، رایانه‌های غول‌هایی را که در انبارهای بزرگ ذخیره می‌شوند، به دستگاه‌هایی تبدیل کرده است که می‌توانید آن‌ها را در جیب خود حمل کنید یا دور مچ دست خود بپیچید. امروزه به سختی می توان کسب و کار یا صنعتی را پیدا کرد که به هیچ وجه از فناوری رایانه استفاده نکند.

اگرچه مزایای فناوری رایانه بسیار زیاد است، اما نادیده گرفتن تفاوت بین طبقات و اقتصاد دشوار است. کشورهایی که توانایی پرداخت زیرساخت های مورد نیاز برای استفاده از فناوری مدرن را ندارند، هنوز از کشورهایی که می توانند آن را تهیه کنند، عقب مانده اند. افرادی که به مهارت های اولیه محاسباتی دسترسی ندارند، نمی توانند عقب مانده و عقب مانده باشند. به طور خلاصه، فقدان دانش فناورانه و ناتوانی در پیمایش بزرگراه اطلاعات، شکاف بین صاحبان فناوری و صاحبان فناوری را افزایش می دهد.

بنیاد Raspberry Pi به دنبال پر کردن این شکاف با ارائه روشی مقرون به صرفه برای شروع یادگیری زبان های برنامه نویسی است. در سال 2012، بنیاد Raspberry Pi یک کامپیوتر تک بردی را راه اندازی کرد که برای آموزش مهارت های برنامه نویسی، ایجاد پروژه های سخت افزاری، انجام اتوماسیون خانگی و کشف کاربردهای صنعتی فناوری کامپیوتر طراحی شده بود. یک کامپیوتر مقرون به صرفه با قیمت 55 دلار یا کمتر که بر روی لینوکس اجرا می شود و پین های ورودی و خروجی جهانی (GPIO) را ارائه می دهد و به کاربر امکان می دهد از قطعات الکترونیکی برای محاسبات فیزیکی و کنترل اینترنت اشیا (IoT) استفاده کند.

بنیاد Raspberry Pi که در سال 2009 در انگلستان تأسیس شد، مطالعه علوم کامپیوتر پایه را در مدارس با رایانه تک بردی به نام Raspberry Pi ترویج می کند. یکی از بنیانگذاران Raspberry Pi، Eben Upton، اولین برد Raspberry Pi را در تلاش برای حل مشکل کوچک شدن کامپیوترهای دانشجویی در دانشگاه کمبریج ایجاد کرد. دسترسی آسان Raspberry Pi را به پرفروش‌ترین رایانه در بریتانیا تبدیل کرده است و در دو سال تولید بیش از دو میلیون دستگاه فروخته است و در عین حال همه را به خواندن و بازی تشویق می‌کند. فروش محصولات Raspberry Pi فعالیت های خیریه ای را ارائه می دهد که درک رایانه و استفاده از فناوری را در آموزش و کشورهای در حال توسعه ترویج می دهد.

برای آموزش کار با این برد می توانید از آموزش فرادرس استفاده کنید، این آموزش که در زیر برای شما قرار داده ایم یکی از بهترین آموزش های زبان فارسی در مورد نحوه کار با رزبری پای می باشد. پیشنهاد می کنیم این آموزش را تماشا کنید.

سیستم عامل و زبان برنامه نویسی raspberry pi چیست؟

رزبری پای چیست؟

یکی از سوالات اصلی که احتمالاً به ذهن شما خطور کرده است «سیستم عامل و زبان» بوده است. رزبری پای چیست؟ “e.

سیستم عامل تمامی محصولات رزبری پای لینوکس است. لینوکس یک سیستم عامل متن باز است که سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر را به هم متصل می کند. زبان مورد استفاده با Raspberry Pi Python است، یک زبان برنامه نویسی همه منظوره سطح بالا که برای توسعه برنامه های کاربردی رابط کاربری گرافیکی (GUI)، وب سایت ها و برنامه های کاربردی وب استفاده می شود. یکی از مزایای Raspberry Pi این است که قبل از شروع پروژه Raspberry Pi نیازی به دانش بالای لینوکس یا Python ندارید. در واقع هدف محصول آموزش سیستم و زبان از طریق پروژه های جذاب است.

اما اگر در مورد زبان پایتون بیشتر بدانید، هنگام استفاده از آن کمک زیادی به شما خواهد کرد، بنابراین ما یکی از بهترین آموزش های پایتون را در سایت فرادرس در زیر قرار داده ایم تا بتوانید دانش خود را در مورد پایتون در هنگام استفاده از تمشک افزایش دهید. پی را افزایش دهید.

مزایا و معایب Raspberry Pi چیست؟

برای درک مزایا و معایب رزبری پای چیست؟ بهتر است متن زیر را با دقت بخوانید. برای اینکه بفهمید آیا Raspberry Pi برای شما مناسب است یا خیر

مزایای Raspberry Pi:

  • این میکروکامپیوتر برای کسب و کارهای کوچکی که با بودجه محدودی کار می کنند تا از محصول خود استفاده کنند یا فناوری جدیدی را اختراع کنند که محصول را ترکیب می کند مفید است. صاحبان مشاغل کوچک می توانند از آن برای خودکار کردن هر کار کوچکی استفاده کنند (به عنوان مثال: استفاده از Pi برای اجرای یک وب سایت یا استفاده از آن به عنوان یک پایگاه داده کوچک و سرور رسانه).
  • این محصول نیازی به تجربه زیاد در برنامه نویسی از کاربر ندارد، زیرا برای نسل جوان برای آشنایی با برنامه نویسی طراحی شده است. پایتون یک زبان برنامه نویسی است که از پیچیدگی کمتری نسبت به سایر زبان های موجود استفاده می کند. (خوانایی کد بهتری دارد و به کاربر این امکان را می دهد که مفاهیم را با استفاده از خطوط کمتر اجرا کند. پایتون همچنین دارای قابلیت مدیریت خودکار حافظه است.)
  • Raspberry Pi برای فناوری‌های تطبیقی ​​ایده‌آل است و می‌تواند تصاویر را نمایش دهد یا ویدیوها را پخش کند و امکان تولید کامل و کارآمد را با هزینه کمتر فراهم کند.

معایب رزبری پای:

  • جایگزین کامپیوتر نمی شود و پردازنده آن به سرعت کامپیوترهای خانگی نیست. دانلود و نصب نرم افزار زمان بر است.
  • نمی تواند برای یک لحظه کارهای پیچیده را انجام دهد.
  • با سیستم عامل های دیگر مانند ویندوز سازگار نیست.
  • مناسب برای کسانی که می خواهند یک گجت بتواند با نیازها و سلیقه آنها سازگار شود.
  • این محصول برای شرکت های بزرگی که از قبل سرورهای بزرگی دارند مفید نخواهد بود.

رزبری پای چگونه کار می کند؟

رزبری پای چیست؟

ساده ترین مدل Raspberry Pi Zero یا Raspberry Pi Zero W است – Zero W دارای قابلیت Wi-Fi و Bluetooth است، در حالی که Zero ندارد. مدل پایه این فرصت را برای کاربر فراهم می کند تا زبان کامپیوتر را بیاموزد و اینترنت اشیاء (IoT) را از طریق پروژه هایی که برای حفظ تعامل دانش آموزان طراحی شده است، کشف کند. اینترنت اشیا سیستمی از دستگاه های محاسباتی به هم پیوسته و همچنین ماشین های مکانیکی و دیجیتالی است که توانایی انتقال داده ها را از طریق شبکه فراهم می کند. با Raspberry Pi Zero می توانید پروژه هایی مانند ساعت متنی، نمایشگرهای محیطی (دما، رطوبت و غیره)، بلندگوهای پخش، مانیتورهای اطلاعات، هواپیماهای بدون سرنشین، بازی های یکپارچهسازی با سیستمعامل و روبات های شخصی را برنامه ریزی کنید.

با هر پروژه تکمیل شده دانش و مهارت هایی به دست می آورید که توانایی ها و اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد. هنگامی که از صفر پیشی گرفتید، به مدل بعدی بروید. هر نسخه از Raspberry Pi ویژگی های سفارشی جدیدی مانند پورت های USB، مرکز رسانه و هاب خانه هوشمند را ادغام می کند. از نسخه های بعدی Raspberry Pi برای ساختن سیستم امنیتی خانه خود، اجرای دو نمایشگر با کیفیت بالا و ساخت رایانه سینمای خانگی خود استفاده کنید. پروژه ها و برنامه های Raspberry Pi به کنجکاوی و تمایل شما به یادگیری محدود می شود.

بهترین منابع یادگیری برای رزبری پای چیست؟

رزبری پای چیست؟

یکی از قابل توجه ترین جنبه های Raspberry Pi میزان پشتیبانی کاربران Raspberry Pi است. وب سایت بنیاد دارای انجمن ها، پروژه ها، وبلاگ ها، راهنماها، فیلم ها و راهنمای عیب یابی است. این وب سایت یک منبع عالی برای دانش آموزان، والدین و معلمان جاه طلب است و اطلاعاتی را در قالب قابل فهم ارائه می دهد. علاوه بر منابع وب سایت، پشتیبانی گسترده ای از کوچینگ نیز وجود دارد.

اگر طبق توضیحاتی که دادیم این موضوع را کاملا متوجه نشدید رزبری پای چیست؟ یا می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد این دستگاه کسب کنید می توانید از مقاله سایت فرادرس استفاده کنید، برای دسترسی بهتر لینک زیر را قرار می دهیم.

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *