دوره lpic2 چیست و به چه موضوعاتی پرداخته می شود؟

اگر برنامه ریزی می کنید دوره lpic2 در دوره lpic 2 شرکت کنید یا اطلاعات بیشتری کسب کنید، حتما این مقاله را مطالعه کنید. در این مقاله به طور کامل در مورد این دوره و نحوه شرکت در آزمون صحبت خواهیم کرد.

دوره lpic2 برای آمادگی شما برای آزمون LPIC-2 202-450 طراحی شده است و از اهداف آزمون 2 و سطح 2 موسسه حرفه ای لینوکس پیروی می کند. پس از گذراندن این دوره، باید برای تکمیل موفقیت آمیز آزمون گواهینامه LPIC-2 آماده باشید.

محتوای این گواهی به عنوان مسیر صدور گواهینامه ارائه شده است. مسیر صدور گواهینامه شامل یک دوره صدور گواهینامه اولیه است که به شما امکان می دهد بر دانش و مهارت های لازم برای شروع سریع فرآیند صدور گواهینامه تسلط داشته باشید و شما را در کوتاه ترین مسیر برای صدور گواهینامه قرار دهید.

برای زبان آموزانی که به دنبال دانش پایه یا آموزش عمیق در مورد یک موضوع خاص هستند، ما ابتدا درس های رایگان آنلاین را ارائه می دهیم. هدف از دوره های پشتیبانی اطمینان از عمق و وسعت دامنه موضوعات تحت پوشش است. دوره lpic2 است.

دوره lpic2 یکی از مهم ترین دوره های مهندسی در سیستم عامل لینوکس است که برای شرکت در آن باید lpic1 را یاد گرفته باشید. اما به عنوان پیش نیاز برای شرکت در دوره lpic2 نیازی به داشتن مدرک دیپلم نخواهید داشت. اما باید با سیستم عامل لینوکس آشنا باشید. در زیر یکی از بهترین آموزش های لینوکس مقدماتی برای سایت فرادرس قرار داده شده است تا بتوانید از آن استفاده کنید.

دوره lpic2 چیست؟

دوره lpic2

دوره lpic2 یک دوره آموزشی برای آمادگی برای آزمون lpic 2 است که توسط شرکت های آموزشی مختلف برگزار می شود.

LPIC-2 یک گواهی پیشرفته برای لینوکس است. برای دریافت گواهی LPIC-2 باید یک گواهی LPIC-1 فعال داشته باشید، اما می توانید تست های LPIC-1 و LPIC-2 را به ترتیب تصادفی انجام دهید. برای گذراندن LPIC-2، باید بتوانید:

  • مدیریت پیشرفته سیستم، از جمله وظایف رایج هسته لینوکس، راه اندازی سیستم و نگهداری را انجام دهید.
  • ذخیره سازی بلوک پیشرفته و مدیریت سیستم فایل، و همچنین احراز هویت پیشرفته شبکه و سیستم، از جمله فایروال ها و VPN ها را انجام دهید.
  • سرویس های اصلی شبکه، از جمله DHCP، DNS، SSH، سرورهای وب، سرورهای فایل با استفاده از FTP، NFS و Samba، تحویل ایمیل و غیره را نصب و پیکربندی کنید.
  • نظارت بر دستیاران و هیئت مدیره در اتوماسیون و خرید.

LPIC-2 دومین گواهینامه در برنامه گواهینامه حرفه ای چند سطحی LPI است. این گواهی برای اولین بار در 29 نوامبر 2001 به عنوان Linux Network Professional (LPIC-2) صادر شد. گواهینامه LPIC-2 در سال 2013 و فوریه 2017 بازنگری شد.

LPIC-2 توانایی مدیریت شبکه های پیچیده کوچک و متوسط، کنترل دستیاران و مشاوره به مدیران ارشد را تایید می کند.

نقشه راه موفقیت با دوره LPIC2

دوره lpic2

نقشه راه مجموعه ای از انتشارات است که برای کمک به دانش آموزان برای درک بهتر مسیرهای صدور گواهینامه LPIC2، فرصت های شغلی مرتبط با این گواهینامه ها و مراحل بعدی فراتر از گواهینامه طراحی شده است.

موسسه حرفه‌ای لینوکس (LPI) گزینه‌های صدور گواهینامه‌های متنوعی را برای زبان‌آموزان علاقه‌مند به فناوری منبع باز ارائه می‌دهد. LPIC 2 یک گواهی شبکه حرفه ای برای لینوکس است که برای برآورده کردن مهارت های پیشرفته متخصصان لینوکس طراحی شده است که معمولاً در همه توزیع های لینوکس مورد نیاز است. دوره lpic2 زبان آموزان را برای نقش هایی مانند مدیر سیستم، مهندس شبکه، مهندس ارشد یکپارچه سازی سیستم ها و غیره واجد شرایط می کند.

گواهینامه حرفه ای شبکه لینوکس (LPIC-2) یک گواهی پیشرفته برای لینوکس است که تضمین می کند زبان آموزان می توانند:

  • یک سایت کوچک تا متوسط ​​را مدیریت کنید
  • برنامه ریزی، اجرا، نگهداری، تطبیق، ایمن سازی و عیب یابی یک شبکه مختلط کوچک (MS، Linux).
  • دستیاران را تماشا کنید
  • از مدیریت در زمینه اتوماسیون و خرید مشاوره بگیرید

به عنوان یک گواهینامه پیشرفته برای لینوکس، گواهی LPIC-1 پیش نیاز LPIC-2 است. با این حال، گواهی ها را می توان به هر ترتیبی پر کرد. LPIC-2 شامل دو تست است که برای قبولی باید پشت سر گذاشته شود دوره lpic2 شرکت می کند.

به طور معمول، زبان آموزانی که از LPIC-2 پیروی می کنند باید 1-3 سال تجربه فناوری اطلاعات، درک کلی از شبکه و تجربه با خط فرمان لینوکس داشته باشند. شرکت‌کنندگان باید قبل از گذراندن گواهینامه LPIC-2 تجربه کار مستقیم با لینوکس و سایر فناوری‌های منبع باز را داشته باشند.

جزئیات تست Lpic2

همانطور که در ابتدا گفته شد تست lpic2 در قالب دو مبحث تستی گرفته شده و با نام های آرمون 201 و 202 شناخته می شود که به صورت زیر تست می شوند:

موضوع 201 آزمون LPIC2

  • برنامه ریزی ظرفیت
  • هسته لینوکس
  • تنظیمات سیستم
  • سیستم های فایل و دستگاه ها
  • مدیریت ذخیره سازی پیشرفته
  • تنظیمات شبکه
  • پشتیبانی سیستم

موضوع 202 آزمون LPIC2

  • نام دامنه سرور
  • خدمات Http
  • اشتراک گذاری فایل
  • مدیریت مشتری شبکه
  • سرویس ایمیل
  • امنیت سیستم

سرفصل های دوره Lpic2

همانند سایر دروس، اولین مبحثی که تدریس می شود، مقدمه و معرفی کلی دوره است. دروس متوالی از موضوعات اصلی تا پیشرفته ادامه خواهد داشت.

قبل از شرکت در دوره های مهندسی لینوکس، پیشنهاد می کنیم آموزش مدیریت سرور FraderS را مرور کنید. این آموزش ها چشمان شما را باز می کند و زمانی که شروع به مطالعه مباحث LPIC2 می کنید بسیار مفید خواهد بود.

1- آشنایی با هسته در دوره lpic2

دوره lpic2

هسته یکی از اصطلاحات و مفاهیم اساسی سیستم عامل هاست که شامل سیستم عامل لینوکس می شود.

هسته و کاربر دو اصطلاحی هستند که اغلب در سیستم عامل ها استفاده می شوند. تعریف آنها کاملاً واضح است: هسته بخشی از سیستم عامل است که با بالاترین نتایج کار می کند، در حالی که کاربر (فضا) معمولاً برنامه ای است که با کمترین نتایج کار می کند.

هسته lpic2 در درجه اول مربوط به سیستم عامل لینوکس است و تمام جزئیات آن را در دوره گنجانده است.

2- با اشتراک گذاری فایل در لینوکس کار کنید

اشتراک گذاری فایل

یکی از مهمترین موضوعات در آزمون lpic2 اشتراک گذاری فایل است. در دوره حرفه ای سایت فرادرس در فصل سوم به طور کامل به این موضوع پرداخته و دو روش ایجاد اشتراک در ویندوز و دسترسی به آن از لینوکس و ایجاد اشتراک در لینوکس و دسترسی به آن از ویندوز را آموزش داده است.

این فصل همچنین انواع Ftp، مجوزها، umask، NFS در ubuntu و Samba GUI را به تفصیل مورد بحث قرار می دهد تا دانش آموزان را به طور عمیق برای امتحان نهایی آماده کند.

3- آموزش و خدمات DNS برای نام دامنه

این مبحث که یکی از مباحث مهم آزمون نیز می باشد، ابتدا مفاهیم اولیه سرویس نام دامنه (DNS) را آموزش می دهد، سپس روش های اولیه کار با سرویس نام دامنه را بیان می کند و سپس سناریوی عملی DNS کاملا کاربردی است. برای دانش آموزان محقق خواهد شد.

4- آشنایی با سرویس DHCP

در این مقاله از دوره lpic2 دانش آموزان برای قبولی در امتحان نهایی باید با روش و سناریوی نصب DHCP به خوبی آشنا باشند.

اگر کمی در این مورد می دانید، باید بدانید: پروتکل پیکربندی میزبان پویا (DHCP) یک پروتکل مدیریت شبکه است که برای خودکارسازی فرآیند پیکربندی دستگاه ها در شبکه های IP استفاده می شود، بنابراین به آنها اجازه می دهد از خدمات شبکه مانند استفاده از پروتکل پیکربندی میزبان استفاده کنند. DNS، NTP و هر پروتکل ارتباطی مبتنی بر UDP یا TCP. سرور DHCP به صورت پویا یک آدرس IP و سایر پارامترهای پیکربندی شبکه را به هر دستگاه موجود در شبکه اختصاص می دهد تا بتواند با شبکه های IP دیگر ارتباط برقرار کند. DHCP ارتقاء یک پروتکل قدیمی به نام BOOTP است.

5- آشنایی با RAID و کاربرد آن

این مبحث یکی از المان های جدید اضافه شده به درس lpic2 می باشد و سوالات متعددی از این قسمت در آزمون معرفی شده است.

ما بهترین دوره آموزشی lpic2 را به شما معرفی می کنیم

دوره های آنلاین خارجی و ایرانی زیادی برای آزمون lpic2 وجود دارد که تقریباً همه موضوعات یکسان را ارائه می دهند. اما تفاوت اصلی دوره های عالی در نحوه تدریس و آموزش اساتید این دوره هاست. اگرچه دوره های زبان خارجی و انگلیسی کیفیت بهتری دارند، اما برای ما ایرانی ها به چند دلیل که مهمترین آن تحریم ها، عدم دانش زبان انگلیسی و قیمت بالای دلاری است، این دوره ها مناسب نخواهد بود و باید به دنبال آموزش باشیم. به دنبال ایرانی باشید

دوره آموزشی فرادرس آمادگی برای آزمون lpic2

دوره lpic2

یکی از بهترین دوره های ایرانی که می توانید بصورت آنلاین در آن ثبت نام کنید دوره آنلاین فرادرس است. این دوره که حدود 6 ساعت و نیم آموزش تصویری می باشد شامل پرکردن مطالب لازم برای آزمون lpic2 می باشد و استاد نوید برد جی به خوبی این مباحث را آموزش می دهد.

در این آموزش علاوه بر مباحث اصلی دوره LPIC2 همانطور که در بالا ذکر شد، دروس مربوط به منطقه ثانویه، تغییر مسیر، سهمیه، تبادل، دستورات مفید و بایگانی است که شما را به طور کامل برای آزمون اصلی آماده می کند.

لینک این دوره را در زیر قرار داده ایم تا بتوانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید.

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *