بیاموزید که چگونه یک دیسک سخت داخلی را به یک اکسترنال با توضیحات کامل تبدیل کنید

در این پست وب سایت تک تیپ قصد دارد به همراه توضیحات کامل در مورد نحوه تبدیل هارد داخلی به هارد اکسترنال ، آموزش نیمه وقت را به شما ارائه دهد. اگر چنین راه حلی دارید می توانید در این مقاله با ما همراه باشید.

بسیاری از علاقه مندان به فناوری دائماً در تلاشند تا از بهترین سخت افزار موجود در بازار در رایانه های قدیمی خود استفاده کنند. هارددیسک ها یکی از مهمترین م componentsلفه هایی هستند که ما به طور مداوم سعی در بروزرسانی آنها داریم. در چند سال گذشته هارددیسک ها بسیار تغییر کرده اند و تولیدکنندگان بر روی سرعت بخشیدن به خواندن و نوشتن داده ها با تولید درایوهای ssd تمرکز کرده اند.

همه ما داده های مختلفی را بر روی هارد دیسک های قدیمی خود ذخیره می کنیم که بعضی از آنها گاهی بسیار مهم هستند. ممکن است بارها فکر کرده باشید که هنگام ارتقا کامپیوتر یا لپ تاپ ، با هارد قدیمی خود چه باید کرد. پیشنهاد می کنیم یک هارد داخلی را به یک هارد اکسترنال تبدیل کنید. این مزایای مختلفی دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

چرا باید به فکر تبدیل هارد داخلی به هارد اکسترنال باشیم؟

حافظه قابل حمل یکی از محبوب ترین موارد سخت افزاری در سراسر جهان است. با مراجعه به فروشگاه های مختلف می توانید هارد اکسترنال مورد نیاز خود را به راحتی تهیه کنید. اما آنچه باید به خاطر سپرد ، توانایی هارد دیسک ها است. متأسفانه بسیاری از این هارددیسک ها گاهی بی کیفیت یا بسیار گران قیمت هستند.

اگر یک یا چند هارد دیسک داخلی قدیمی نیز دارید ، یکی از بهترین راه ها تبدیل آنها به هارد دیسک های اکسترنال است. اولین مزیت این صرفه جویی در هزینه است. در این حالت نه تنها اطلاعات خود را از دست نمی دهید بلکه می توانید بودجه خود را برای سایر فعالیتهای خود پس انداز کنید.

نحوه تبدیل هارد داخلی به اکسترنال

دلیل دوم تبدیل هارد داخلی به هارد اکسترنال ، اطلاعاتی است که شرکت های هارد دیسک در اختیار خریداران قرار می دهند. سازندگان داخلی هارد دیسک معمولاً اطلاعات کامل تری را در اختیار شما قرار می دهند تا بتوانید بدون نقص انتخاب صحیح را انجام دهید.

دلیل سوم ما برای این امر دسترسی به اطلاعات قدیمی است. اگرچه می توانید داده ها را از هارددیسک های قدیمی به هارد دیسک های جدید خود منتقل کنید ، اما این امر در بعضی موارد می تواند وقت گیر و حتی آزار دهنده باشد!

علاوه بر این ، باید ذکر کنیم که در صورت بروز مشکل می توانید هارد اکسترنال خود را به راحتی ارتقا دهید یا آنها را تعمیر کنید. هارد اکسترنال های آماده معمولاً تعمیر نمی شوند و به راحتی نمی توان مشکلات آنها را تشخیص داد.

هارد داخلی مناسب را انتخاب کنید

هنگام تصمیم گیری در مورد تبدیل هارد های داخلی قدیمی به هارد اکسترنال یا اینکه می خواهید یک هارد داخلی برای تبدیل به هارد اکسترنال خریداری کنید ، باید چند نکته را بخاطر بسپارید. پیشنهاد می کنیم این قسمت را دو بار بخوانید. یک بار برای کمک به شما در تصمیم گیری صحیح و یک بار دیگر در مورد اطلاعاتی که به آنها مراجعه خواهیم کرد یادداشت کنید. در انتهای این قسمت از مقاله توضیح کاملی در مورد انتخاب رشته مناسب به شما ارائه خواهیم داد.

سلامت هارد دیسک انتخابی

یکی از مواردی که قبل از تبدیل هارد داخلی به هارد اکسترنال باید به خاطر داشته باشید ، سلامت هارد دیسک شما است. اگر دیسک سختی که انتخاب کرده اید دارای مشکلاتی مانند درایو اصلی است ، باید آن را کاملاً رد کرده و به یک دیسک سخت جدید منتقل کنید.

نحوه تبدیل هارد داخلی به اکسترنال

حتی اگر دستگاه شما مشکلات عینی خاصی ندارد ، باید تنظیمات SMART را به طور خاص بررسی کنید. اگر هنگام انجام این آزمایشات پرچم قرمز زیادی مشاهده کردید ، بهتر است یک هارد دیسک دیگر را در نظر بگیرید.

اندازه اختیاری دیسک سخت

نکته دیگری که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید ، اندازه هارد دیسک ها است. هارددیسک های مورد استفاده در لپ تاپ یا رومیزی از نظر جسمی بسیار متفاوت از یکدیگر هستند. هارددیسک های مورد استفاده در لپ تاپ بسیار کوچکتر از هارددیسک های مورد استفاده در دسک تاپ هستند. به همین دلیل قبل از هر چیز به اندازه هارد دیسک توجه کنید تا بتوانید جعبه مناسبی برای آن تهیه کنید.

نحوه تبدیل هارد داخلی به اکسترنال

همچنین باید توجه داشته باشید که بعضی از هارد دیسک های لپ تاپ هنگام تبدیل به هارد دیسک های اکسترنال معمولاً به هیچگونه قدرت خارجی احتیاج ندارند. آنها فقط با یک کابل می توانند متصل شوند اما هارددیسک های دسک تاپ داخلی معمولاً به منبع تغذیه خارجی نیاز دارند.

سرعت رانندگی

سرعت دیسک سخت یکی از مباحثی است که کاربران به آن توجه کمی دارند. دستگاه های قدیمی به دلیل فرسودگی عملکرد بدتری نسبت به دستگاه های جدید دارند و باید به این نکته توجه داشت. به طور معمول کاربرانی که از دیسک های سخت داخلی قدیمی خود برای تهیه پشتیبان اطلاعات استفاده می کنند حساسیت خاصی نسبت به این مشکل ندارند ، اما اگر قصد ادامه استفاده از هارد اکسترنال را که به یک هارد اکسترنال تبدیل شده است ادامه دهید ، بهتر است این مشکل را نیز در نظر بگیرید.

اتصالات دیسک سخت

یکی از موضوعاتی که کاربران معمولاً به آن توجه نمی کنند ، اتصال هارددیسک ها است. هارد دیسک های داخلی از طریق دو اتصال PATA و SATA به رایانه متصل می شوند.

بیاموزید که چگونه یک هارد داخلی را به یک هارد اکسترنال تبدیل کنید

اتصالات PATA (که IDE نیز نامیده می شوند) از اواسط دهه 1980 تا حدود 2005 در بازار هارد دیسک مسلط هستند. نمونه ای از این اتصال را در هارد دیسک پایین در تصویر بالا مشاهده می کنید. SATA در سال 2003 معرفی شد و اکنون اتصال اصلی درایو هارد است. این اتصال L شکل است که در تصویر بالای اتصال PATA دیده می شود.

به احتمال زیاد ، اگر می خواهید یک هارد داخلی را به یک هارد اکسترنال تبدیل کنید ، با اتصال SATA روبرو خواهید شد مگر اینکه هارد دیسک شما خیلی قدیمی باشد. مهمتر از همه ، باید به نوع اتصال توجه ویژه ای داشته باشید. برای شناسایی پورت در هارد دیسک خود می توانید از تصویر بالا که در توضیحات ذکر کردیم استفاده کنید.

انتخاب جعبه مناسب

پس از بررسی دقیق عناصر ذکر شده در توضیحات بالا ، نوبت به انتخاب قسمت تبدیل مناسب می رسد. اگرچه هارد دیسک های اکسترنال بسیار ساده هستند اما مواردی را باید هنگام خرید به خاطر بسپارید. با این حال ، هدف ما فقط آموزش است و ما رشته های خاصی را توصیه نمی کنیم.

رابط داخلی و اندازه دیسک سخت

هنگام خرید جعبه های تبدیل هارد داخلی به هارد اکسترنال ، یکی از مهمترین مواردی که باید به آن توجه کنید ، رابط داخلی و اندازه هارد دیسک است. تمام تلاش خود را انجام دهید تا جعبه ای دقیقاً به اندازه هارد دیسک خود تهیه کنید. اگر یک هارددیسک 2.5 اینچی لپ تاپ SATA دارید ، به یک جعبه SATA 2.5 نیاز دارید. برعکس ، اگر شما یک هارد دیسک 3.5 اینچی قدیمی PATA دارید ، به یک محفظه 3.5 اینچی نیاز دارید PATA یا پشتیبانی از IDE.

رابط خارجی

دومین موضوعی که باید هنگام خرید جعبه به خاطر بسپارید ، روابط خارجی است. آیا می خواهید جعبه خود را از طریق اتصال USB 3.0 یا FireWire متصل کنید یا می خواهید با استفاده از پورت eSATA سرعت بسیار بالایی را تجربه کنید؟!

بیاموزید که چگونه یک هارد داخلی را به یک هارد اکسترنال تبدیل کنید

در تصویر بالا انواع اتصالات خارجی را مشاهده می کنید: در قسمت سمت چپ تصویر 2.5 جعبه با اتصال micro-In داریم ، در وسط تصویر 3.5 جعبه فلزی با رابط USB 2.0 type-B و روشن وجود دارد در سمت راست جعبه 3.5 قرار دارد که رابط USB 3.0 نوع B قابل مشاهده است. توجه داشته باشید که هر دو جعبه 3.5 دارای رابط اتصال برق هستند. همانطور که در توضیحات بالا ذکر شد ، ما برای استفاده از هارد دیسک های داخلی رومیزی به یک دستگاه الکتریکی نیاز داریم.

محفظه محفظه برای تبدیل دیسک سخت داخلی به خارجی

جعبه های تبدیل از پلاستیک و فلز ساخته شده اند. معمولاً برای افرادی که از هارد دیسک های تبدیل شده زیادی استفاده نمی کنند ، مواد این جعبه ها تا حدی مهم نیست. اما اگر شما از افرادی هستید که در طول روز چند ساعت از هارد دیسک خود استفاده می کنید ؛ بهتر است به مواد این ظروف توجه ویژه داشته باشید. کاربران مکرر باید به دنبال جعبه های فلزی باشند که بتوان از آنها به عنوان رادیاتور برای کاهش گرمای تولید شده توسط هارد دیسک استفاده کرد.

به خاطر داشته باشید که گرما یکی از دشمنان اصلی دستگاه های الکترونیکی است و می تواند در کوتاه مدت تأثیر زیادی بر روی آنها بگذارد.

سرانجام ، همه چیز به شما و نیازهای شما بستگی دارد. اگر از یک هارد دیسک کوچک و معمولی استفاده می کنید ، به دنبال جعبه تبدیل فلز نباشید و با انتخاب یک کیف پلاستیکی در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

نتیجه گیری نهایی

همانطور که در بالا گفته شد ، تبدیل هارد داخلی به هارد اکسترنال یکی از بهترین روش ها برای استفاده از هارد های قدیمی است. در انتخاب هارد دیسک یا محفظه مناسب باید به چند نکته توجه کنیم. توجه به این نکات نه تنها به شما در ایجاد هارد دیسک های اکسترنال عالی کمک می کند بلکه باعث صرفه جویی در هزینه شما نیز می شود.

فقط مطمئن شوید که قبل از هر چیز از سلامت هارد دیسک خود مطلع هستید و به نحوه اتصال جعبه های محافظ به هارد دیسک خود توجه ویژه ای داشته باشید.

عزیز می توانید نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با این مقاله آموزشی با ما و سایر کاربران از یک نوع در میان بگذارید.

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *