استرس و بیماری های قلبی – Hjartalif.is

استرس طولانی مدت می تواند به ما آسیب برساند و منجر به سوختگی شود.

استرس روز به روز بیشتر مورد توجه قرار می گیرد و دیگر بحث نمی شود که برای سلامتی ما مضر است. به عنوان مثال ، استرس پیشرفته می تواند به راحتی منجر به فرسودگی شغلی و حتی ناتوانی شود. هیچ ارتباط مستقیمی بین استرس و بیماری های قلبی وجود ندارد ، اما علائم مختلفی که باعث ایجاد استرس می شوند ، می توانند قلب را تحت تأثیر قرار دهند.

– تبلیغات-

استرس مزمن به ویژه برای سلامتی شما مضر است و بهتر است هرچه زودتر با یادگیری تکنیک های کاهش استرس ، از جمله آرامش ، مقابله کنید.

استرس چه تاثیری بر سلامت قلب دارد؟ طبق انجمن قلب آمریکا ، هیچ ارتباط مستقیمی بین استرس و بیماری های قلبی وجود ندارد. از طرف دیگر ، استرس ، به ویژه استرس مزمن ، می تواند بر سلامتی شما تأثیر منفی بگذارد و قلب شما را تحت تأثیر قرار دهد.

در هنگام استرس ، آدرنالین وارد جریان خون می شود که باعث افزایش ضربان قلب و فشار خون می شود

استرس باعث یک سری اتفاقات می شود. برای مبتدیان ، ما با شرایطی روبرو هستیم که استرس ایجاد می کند ، معمولاً ناخوشایند است ، اما مضر نیست. بدن با ترشح آدرنالین در جریان خون به این وضعیت پاسخ می دهد ، که منجر به تنفس سریعتر و ضربان قلب و افزایش فشار خون می شود. این واکنش های فیزیکی ما را برای مواجهه یا فرار از وضعیت ، “واکنش نبرد یا پرواز” آماده می کند.

استرس مزمن می تواند به دیواره رگ های خونی آسیب برساند

وقتی استرس به طور مداوم وجود داشته و مزمن می شود ، بدن به “جنگ یا گریز” برای چندین روز یا چند هفته همزمان کم و بیش پاسخ می دهد. از آنجا که استرس مزمن باعث افزایش ضربان قلب و فشار خون می شود ، در نهایت می تواند به دیواره رگ های خونی آسیب برساند.

استرس مزمن می تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کرده و علائم جسمی ناخوشایندی ایجاد کند

– تبلیغات –

استرس مزمن باعث فشار خون بالا نمی شود. علت دقیق فشار خون بالا ناشناخته است ، اما به نظر می رسد عواملی که در آن تأثیر می گذارند شامل اضافه وزن ، مصرف نمک ، عدم ورزش و مصرف بیش از حد الکل هستند. اما استرس مزمن می تواند صدمه جسمی وارد کند. این می تواند سیستم ایمنی بدن را ضعیف کرده و علائم جسمی ناخوشایندی مانند سردرد و مشکلات معده ایجاد کند.

از احساساتی مانند عصبانیت که می تواند بر ضربان قلب و فشار خون شما تأثیر بگذارد ، اجتناب کنید.

از دهه 1970 ، پزشکان از تعریف شخصیت یا رفتار نوع A برای توصیف شخصی که همیشه سریع ، بی حوصله ، غالباً تحریک پذیر ، عصبانی ، بدخواه و کمال گرا است استفاده می کنند. تحقیقات اخیر نشان می دهد که ویژگی های عصبانیت و خصومت ممکن است با بیماری قلبی مرتبط باشد. این به این دلیل است که وقتی این خصوصیات رخ می دهد ، بدن هورمون های استرس را در جریان خون آزاد می کند که باعث بالا رفتن موقت ضربان قلب و فشار خون می شود و باعث می شود قلب بیش از حد معمول کار کند.

یاد بگیرید که از طریق آرامش و سایر تکنیک ها با استرس کنار بیایید

داروها برای موارد مختلف مفید هستند ، اما معمولاً برای استرس مفید نیستند. برخی از افراد برای آرام شدن از داروهای آرامبخش استفاده می کنند ، اما بهتر است یاد بگیرند که از طریق آرامش یا سایر روش ها با استرس مقابله کنند. همچنین بسیار مهم است که استرس را با اضطراب اشتباه نگیرید. اگر اضطراب شدید دارید ، بحث در مورد آن با یک روانشناس مهم است ، اما روان درمانی یکی از بهترین راههای مقابله با اضطراب است. در صورت وجود داروهایی که ممکن است م workثر باشند ، می توانید صحبت با پزشک خود را نیز متوقف کنید.

Go Red برای زنان ترجمه و بازگویی شده است.

هانا ماریا گوبجارتسدوتیر.

تبلیغات

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *