استخراج اسپرسو – آنچه باید بدانید (+ عیب یابی)

قهوه مدت زیادی است که وجود دارد و اسپرسو بخشی از زندگی روزمره ما در چند دهه گذشته بوده است.

اسپرسو به اندازه عصاره آن خوب است. بنابراین تسلط بر این باید در لیست کارهای هر عاشق قهوه باشد.

بسیاری از مردم دستگاه اسپرسو خریداری می کنند و سپس با اشتیاق اسپرسو پخته ، شات و نوشیدنی های مختلف را کشف می کنند ، اما چیزی همیشه کم است.

و پس از بسیاری از تصاویر بد ، ما بالاخره آن را درک می کنیم. این استخراج است، ما داریم اشتباه می کنیم. چگونه می توانیم به استخراج بهتری برسیم؟ چرا الان اینقدر بد است و چگونه می توانیم آن را بهبود دهیم؟

حقیقت این است که هیچ کس نمی تواند بدون تمرین و یادگیری کاری انجام دهد. در این مقاله راهنمای کوچکی برای استخراج کامل در خانه آماده کرده ام.

استخراج اسپرسو

استخراج اسپرسو چیست؟

اسپرسو زمانی ساخته می شود که آب داغ از میان تفاله های قهوه تحت فشار زیاد فشار داده شود. دقیقا وجود دارد پارامترهای خاص برای اسپرسو کامل ، که اساس تقریباً همه دستور العمل های قهوه است. همه آنها باید با یکدیگر تعادل داشته باشند تا بیشترین بهره را از قهوه ببرند.

در وهله اول ، زمان استخراج یکی از پارامترهای تعریف شده ای است که بر کیفیت قهوه تاثیر می گذارد. زمان ایده آل بسته به نوع لوبیا بین 20 تا 30 ثانیه است. میزان جریان مطلوب به پارامترهای دیگر بستگی دارد.

پارامترهای مهم دیگر عبارتند از: آسیاب کردن و فشار تماسبه آنها زمان استخراج و جریان مطلوب را تعیین می کنند و تعیین می کنند که چقدر آب قهوه را استخراج می کند.

علاوه بر این، فشار آب و درجه حرارت نیز نقش آفرینی کنند اگر دستگاه اسپرسو چند درجه بیش از حد گرم باشد ، قهوه مزه ای تلخ و گاهی سوخته خواهد داشت. آن را خیلی پایین قرار دهید و ممکن است بسیار ضعیف به نظر برسد.

و در نهایت یک ویژگی بسیار مهم یک فنجان اسپرسو خوب این است که ج. برای مدتی از عطر قهوه محافظت می کند. در عرض چند دقیقه از بین می رود و سپس عطر به سرعت از بین می رود.

چک لیست برای استخراج کامل اسپرسو:

  1. حداقل 18 گرم قهوه آسیاب شده در پورتافیلتر برای اسپرسو معمولی.
  2. دمای آب در حدود 88-94 درجه (190-201 درجه فارنهایت).
  3. فشار پمپ باید حدود 8-10 بار باشد، اما 9 بار عالی است.
  4. زمان استخراج حدود 20-30 ثانیه است، اما زمان ایده آل 26 ثانیه است.
  5. فشار تراکم با دستکاری 15-20 کیلوگرم (33-44 پوند).
  6. زمان قبل از انفوزیون 5-6 ثانیه است. این زمان بین لحظه تماس آب با قهوه آسیاب شده در portafilter و بیرون آمدن ضربه از فنجان را نشان می دهد.

این چک لیست بخشی از تمام پارامترهای خاص مورد استفاده در هر دستور قهوه و اجزای اصلی برای یک عصاره کامل است. وقتی یک باریستا دستور تهیه اسپرسو را درست می‌کند، تمام این طعم‌ها را بررسی می‌کند.

با توجه به اینکه همه این پارامترها می توانند به ما در بازیابی بهتر کمک کنند ، بیایید ببینیم چگونه می توان در صورت بروز مشکل ، شرایط را بهبود بخشید.

استخراج بیش از حد

در ابتدا، اسپرسو بسیار خجالتی جریان می یابد و جریان نازک باقی می ماند. جریان آب بسیار کند است و حتی می توان جریان را متوقف کرد. در این حالت ، مواد بسیار زیادی استخراج می شود و طعم آن شور و تلخ می شود.

دلایل احتمالی: درجه حرارت بسیار بالا ، فشار زیاد پمپ ، زمان تماس زیاد به دلیل قهوه زیاد ، یا آسیاب ریز ، یا فشرده شدن بسیار زیاد.

نتیجه: کرم قهوه ای تیره (گاهی با قطرات روغن) و طعم آن بیش از حد تلخ و شور است.

استخراج اسپرسو

نحوه رفع استخراج بیش از حد

هنگامی که سعی می کنید بازیابی بد را برطرف کنید ، فقط یک چیز را در یک زمان به خاطر بسپارید: یک پارامتر را در یک زمان تغییر دهید. این تنها راه تشخیص مشکل است. اگر یکباره تغییر دهید ، درک عصاره ها بسیار گیج کننده خواهد بود.

این چالش را می توان به روشهای مختلف به این ترتیب ، یکی یکی حل کرد.

  1. مقدار قهوه آسیاب شده را کاهش دهید.
  2. به آسیاب کمی درشت بروید.
  3. 2-3 کیلوگرم / 4-7 پوند فشار تراکم کمتری استفاده کنید.
  4. دمای پایین تر (همیشه دما را 1 درجه تنظیم کنید، تغییرات بسیار کوچک را انجام دهید)
  5. فشار آب پایین تر (برای آخرین بار بگذارید ، متخصصان این کار را زمانی انجام می دهند که هیچ چیز دیگری جواب نمی دهد).

تقریباً هر بار استخراج بیش از حد با کاهش مقدار قهوه و / یا آسیاب کردن کمی قهوه برطرف می شود. هر دوی آنها این کار را انجام می دهند تا آب برای مدت طولانی با قهوه در تماس باشد و شما مقدار زیادی از قهوه آسیاب شده را دریافت کنید.

استخراج ناکافی

این یک نتیجه دلپذیر نیست و یک مشکل رایج در استخراج خانه است. این به این دلیل است که بسیاری از افراد تمایل دارند از قهوه خیلی کم یا آسیاب زیاد استفاده کنند.

استخراج ناکافی به این دلیل رخ می دهد که مواد اصلی قهوه به طور ناقص استخراج می شوند.

دلایل احتمالی: دمای بسیار پایین آب ، فشار نامناسب آب ، پودر قهوه بسیار کم ، آسیاب بسیار درشت ، خیلی فشرده.

نتیجه: کرم خیلی سبک است و به سرعت ناپدید می شود. بدن آبکی است، رایحه ها به اندازه کافی طولانی نیست و مزه آن کوتاه است. طعم آن ترش ، تند و ناخوشایند است.

نحوه تصحیح استخراج ناکافی

  1. پودر قهوه بیشتر در فیلتر پورتال. مقدار را 1 گرم افزایش دهید و نتایج را ببینید.
  2. از پایه های ظریف تر استفاده کنید.
  3. هنگام فشرده سازی فشار بیشتری وارد کنید.
  4. دمای آب را 1 درجه افزایش دهید.
  5. فشار آب را افزایش دهید.

به یاد داشته باشید که هر بار و به ترتیب یک پارامتر را تغییر دهید. در بیشتر موارد ، مشکل میزان قهوه در فیلتر portafilter و اندازه آسیاب شدن است.

استخراج بی نقص

با کمی دانش و کمی اشتیاق ، بدست آوردن این امر نسبتاً آسان است.

هیچ فرمول جادویی برای استخراج کامل وجود ندارد ، اما پارامترهای خاصی وجود دارد که به ما در تهیه اسپرسو کامل کمک می کند.

عصاره اسپرسو (2)

3 مرحله برای شناسایی بازیابی ایده آل

1 بصریبه مشاهده استخراج کامل بسیار آسان است. دارای کرم غنی با رنگ و بافت قهوه ای طلایی دلپذیر است.

این رنگ با کارامل شدن قندهای موجود در دانه های قهوه به دست می آید. همچنین بافت خامه ای باید به مدت 2-3 دقیقه روی سطح یکدست و فشرده باشد.

2 بویاییبه بوی قهوه باید یک لحظه عالی باشد. هزاران مولکول وجود دارد که به اسپرسو عطر قوی می بخشد.

این روش ساده است. فقط قهوه را بو کنید و سعی کنید عطر آن را تشخیص دهید. بوی خیلی خوبی میده؟ خوبه؟ بد؟ اگر قهوه بوی بد فلفل یا دودی می دهد ، این نشانه خوبی نیست. طعم آن نیز بد خواهد بود.

3. طعم و بوبه قهوه را بو کنید، خوب مخلوط کنید و بنوشید. این یک روش برای تعیین تعادل بو و مزه است.

استخراج ایده آل باید با نت های خوب متعادل باشد. اگر چیزی خیلی تلخ، خیلی ترش، خیلی خاکستری یا “خیلی” باشد، مشکلی پیش می آید. ممکن است کم بهره برداری یا بیش از حد مورد بهره برداری قرار گیرد.

به طور خلاصه ، با حداقل 18 گرم قهوه آسیاب شده ، آب در دمای 92-93 درجه سانتی گراد / 197-199 درجه فارنهایت ، فشار پمپ 9 بار ، 25-30 میلی لیتر در یک فنجان به مدت 26-28 ثانیه ، می توانید عصاره اسپرسو کامل را بدست آورید. . اگر چیزی نیاز به تغییر دارد ، سعی کنید به این پارامترها نزدیک باشید و همه چیز ایمن خواهد بود.

نکته: آزمایش کرم یکی از لذت های حرفه ای است. فنجان را کمی کج نگه دارید و محتویات آن را برگردانید سطح کرم باید بسته و کرمی بماند. همچنین می توانید با قاشق در کرم خط بکشید. اگر این استخراج خوب است، باید دوباره خیلی سریع بسته شود. این قوام و استخراج کامل را نشان می دهد.

چرا آبی که استفاده می کنید اهمیت دارد

98 درصد فنجان قهوه شما آب است. این بسیار بزرگ است و به همین دلیل آبی که استفاده می کنید بسیار مهم است. با استفاده از همه پارامترها به درستی ، آب نقش مهمی را ایفا می کند. در اینجا نکات مهمی که باید در مورد آب موجود در قهوه بدانید آورده شده است.

سطح PH بر استخراج اسپرسو تأثیر نمی گذارد. با این حال، می تواند دستگاه قهوه ساز را با مقیاس تاخیری تحت تاثیر قرار دهد و درک حسی قهوه را تغییر دهد.

عصاره اسپرسو (1)
آب لوله کشی اغلب بدترین انتخاب برای قهوه است.

بوها و مزه های خاصبه آب حاوی مقادیری از ترکیبات کلر آلی طعم را به خطر می اندازد. فیلترهای ویژه ای را می توان در سیستم تصفیه آب ادغام کرد تا طعم آب تمیز و بدون ذرات را تضمین کند.

سختی کل آب به دلیل وجود نمک های معدنی کلسیم و منیزیم. آنها بر استخراج تأثیر می گذارند و باعث ایجاد ابر و حباب در قهوه ، لوله های دستگاه و دیگ بخار می شوند. محدودیت سختی وجود ندارد، اما توصیه می شود که بین 15 تا 50 درجه فارنهایت متغیر باشد.

TDS آب (کل مواد جامد محلول) نیز یک عامل کلیدی موثر بر استخراج قهوه است. حداقل 150-200 قسمت از محتوای مواد معدنی در هر میلیون مورد نیاز است بی خطر استخراج.

برای محافظت از اسپرسو و دستگاه قهوه ، آب باید با سیستم های مختلف تصفیه شود.

  1. نرم کننده های آب
  2. کارتریج های فیلتر.
  3. اسمز معکوس.

رایج ترین سیستم برای مصارف خانگی نرم کننده های آب است. مقرون به صرفه است و استفاده از آن نیاز به تلاش زیادی ندارد.

در طرف مقابل اسمز معکوس قرار دارد. این سیستم خاص به دانش زیادی در زمینه شیمی و علم پشت اسپرسو و آب نیاز دارد و بسیار گران است.

چگونه چیزهای دیگر می توانند بر اسپرسو تأثیر بگذارند

اکنون ما در مورد استخراج و نحوه عملکرد آن می دانیم. ما همچنین ارزش آب و پارامترهای خاصی را درک می کنیم ، اما آیا چیز دیگری وجود دارد که بتواند بر استخراج تأثیر بگذارد؟

باور کنید یا نه ، برخی از باریستاها می دانند که قهوه یک نوشیدنی بسیار پیچیده با نگرش های مختلف است. به عنوان مثال ، زمان. بله، آب و هوا می تواند بر استخراج تأثیر بگذارد و برخی از باریستاها دستور غذا را با توجه به دمای اتاق، رطوبت و آفتاب تنظیم می کنند.

این به نظر می رسد دیوانه کننده است ، اما اگر باران ببارد ، قهوه می تواند رطوبت را جذب کند. حتی کمی هوای مرطوب تر هم اوضاع را تغییر می دهد. آسیاب بلافاصله تغییر می کند و عصاره ایده آل به قهوه بیش از حد استخراج شده تبدیل می شود. سپس آنها برخی از پارامترهای خاص را تغییر می دهند و همه چیز خوب است.

خورشید همچنین باعث از بین رفتن CO2 از دانه های قهوه می شود و ممکن است استخراج به اندازه کافی انجام نشود.

این ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما با کمی تمرین، پارامترهای خاص و اشتیاق، هر کسی می تواند یک اسپرسوی عالی درست کند. امیدوارم این مقاله مفید بوده باشد!

اگر می‌خواهید درباره قهوه یا چای بیشتر بدانید، می‌توانید مقالات مرتبط زیر را بررسی کنید. چه کسی می داند چه چیز دیگری می توانید پیدا کنید؟

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *