از چه شرکتی دامنه بخرم؟؟

امروزه راه اندازی وب سایت و فروش محصولات یا ارائه خدمات از این طریق بسیار متداول است. ساخت یک وب سایت به این معنی است که شما یک فروشگاه 24 ساعته با مخاطبان زیادی دارید. بنابراین، اکثر افراد به دنبال راه اندازی یک وب سایت برای کسب و کار خود هستند. اما اولین سوالی که پیش می آید این است که برای راه اندازی سایت باید چه کار کنیم؟ برای آموزش مراحل اولیه راه اندازی سایت با ما همراه باشید.

خرید دامنه اولین قدم برای ایجاد یک وب سایت است

اولین قدم در ساخت یک وب سایت ایجاد دامنه است. دامنه یا به عبارت ساده تر آدرس وب سایت از دو قسمت تشکیل شده است: قسمت اول شامل آدرس سایت و قسمت دوم شامل پسوند دامنه است. دامنه ها پسوندهای مختلفی دارند. به عنوان مثال .ir، .com، .co و دیگران. جزو پسوندهای دامنه هستند.

برای ثبت دامنه انتخابی خود باید رایگان باشد. دامنه رایگان یعنی دامنه ای که انتخاب کرده اید قبلا ثبت نشده است. اگر شخص دیگری قبل از شما دامنه شما را ثبت کرده باشد، دیگر نمی توانید آن را ثبت کنید. برای اطمینان از رایگان بودن دامنه می توانید دامنه مورد نظر را در کادر جستجوی سایت هایی مانند سایت سون هاست وارد کنید. اگر دامنه مد نظر شما قبلا ثبت نشده است، می توانید آن را برای خود ثبت کنید، در غیر این صورت باید دامنه را تغییر دهید.

از چه شرکتی دامنه بخریم؟

یکی از راه های اصلی ورود کاربران به سایت شما از طریق آدرس دامنه است. به عبارت دیگر این آدرس دامنه شماست که همیشه در ذهن مخاطب باقی می ماند. به همین دلیل ثبت دامنه در یک شرکت معتبر بسیار مهم است. در زیر تعدادی از بهترین شرکت ها در زمینه فروش و دامنه را به شما معرفی می کنیم.

این شرکت میزبان خورشید است

شرکت هفت میزبان، بهترین شرکت های میزبان دنیا و یکی از بهترین سایت هایی که می توانید برای خرید دامنه و هاست بروید. این شرکت فعالیت خود را از سال 1386 آغاز کرد و از همان ابتدا رضایت مشتریان در اولویت کار آن قرار داشت. امروزه سان هاست به عنوان بزرگترین شرکت میزبانی وب در سراسر ایران شناخته می شود.

برخی از محصولات و خدمات ارائه شده توسط این شرکت عبارتند از: هاست لینوکس، هاست ویندوز، هاست وردپرس، هاست دانلود، سرور مجازی، سرور اختصاصی، نمایندگی هاست، گواهی SSL، ثبت دامنه ملی و پسوندهای مختلف بین المللی. شرکت سان هاست در سطح بین المللی نیز خدمات و فعالیت هایی را ارائه می دهد و این نشان از تجربه و تجربه بالای این شرکت در ارائه این خدمات دارد. همه این هاست سان هاست را به یکی از معتبرترین و بهترین شرکت های ارائه دهنده خدمات هاست و خرید دامنه در کشور تبدیل کرده است.

شرکت سرور ایرانی

یکی دیگر از سایت های ارائه دهنده خدمات خرید دامنه و هاست شرکت ایران سرور است. این شرکت با 18 سال سابقه در این زمینه خدمات ارزنده ای ارائه می دهد. پشتیبانی مناسب و در دسترس بودن بیش از 4000 سرور از ویژگی های شرکت ایران سرور است.

شبکه

این شرکت یکی دیگر از مراکز معتبر در زمینه خرید دامنه و سایت می باشد. این شرکت با 13 سال سابقه در ارائه خدمات و ثبت دامنه یکی از شرکت های مطرح در این زمینه می باشد. پشتیبانی خوب، سرورهای قدرتمند و خدمات سریع، این شرکت را به یکی از معتبرترین شرکت ها در بین مخاطبان تبدیل کرده است.

خریده است

مرحله بعدی راه اندازی سایت پس از خرید دامنه، خرید هاست است. انتخاب بهترین هاست برای سایت شما بسیار مهم است. بنابراین باید هاست خود را از یک شرکت معتبر خریداری کنید. به خاطر داشته باشید که نوع سایت شما، موضوع آن و سیستمی که بر روی آن پیاده سازی خواهد شد، بر هاست هایی که قصد خرید آن را دارید، تاثیر می گذارد. بنابراین قبل از خرید هاست باید توجه داشته باشید که چه نوع هاست برای شما مناسب است.

از کجا هاست بخریم؟

دغدغه اصلی اکثر افرادی که قصد راه اندازی یک وب سایت را دارند، خرید هاست با کیفیت و مناسب است. هاستی که خریداری می کنید باید سرعت، امنیت، پایداری و نگهداری خوبی داشته باشد. به همین دلیل بسیار مهم است که هاست خود را از چه شرکت هایی خریداری می کنید.

اگر سوال شما این است که از کجا هاست بخریم باید بگوییم که شرکت های ذکر شده همگی شرکت های معتبری هستند که می توانید هاست خود را از آنها خریداری کنید. به عنوان مثال شرکت سان هاست با ارائه بهترین خدمات، سرعت، امنیت و گارانتی محصول یکی از شرکت های پیشرو فعال در این زمینه می باشد.

انواع هاست

هاست ها انواع مختلفی دارند و نوع سایت مورد نظر شما بر نوع هاست تاثیر می گذارد. به عنوان مثال هاست وردپرس برای سایت های وردپرسی طراحی شده است. خرید بهترین هاست برای وردپرس ویژگی هایی را در اختیار شما قرار می دهد که معمولاً با هاست اشتراکی معمولی در دسترس نیستند.

هاست دانلود نمونه دیگری از انواع هاست است که فقط برای دانلود فایل هایی که در سایت در اختیار مخاطبان خود قرار می دهید استفاده می شود. با خرید بهترین هاست های دانلودی از شرکت های نمایندگی می توانید حجم بالایی از فایل های دانلودی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید.

سرور مجازی

سرور مجازی بخشی از سرور اختصاصی است و بنابراین هزینه خرید سرور مجازی نسبت به سرور اختصاصی کمتر است. سرور مجازی کاربردهای زیادی دارد. به عنوان مثال می توان به استفاده از سرور مجازی برای کنترل یا بهبود عملکرد سیستم، رمزگذاری اطلاعات، انجام کارهایی که به اینترنت پرسرعت نیاز دارند و غیره اشاره کرد.

زمانی که با سرور مجازی آشنا می شویم این سوال پیش می آید که بهترین منبع خرید سرور مجازی چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که سون هاست، ایران سرور و نت فزار در این زمینه خدمات ارائه می دهند. با گشت و گذار در هر یک از این شرکت ها می توانید دامنه، هاست و سرور مجازی مورد نیاز خود را تهیه کرده و سایت خود را به بهترین نحو راه اندازی کنید.

منبع: https://www.ilna.news/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87 % D8% A7-206 / 1144784-% D8% A8% D9% 87% D8% AA% D8% B1% DB% 8C% D9% 86-% D8% B4% D8% B1% DA% A9% D8% AA -% D9% 87% D8% A7% D8% B3% D8% AA% DB% 8C% D9% 86% DA% AF-% D8% A7% DB% 8C% D8% B1% D8% A7% D9% 86 % DB% 8C-% DA% 86% DB% 8C% D8% B3% D8% AA-% D8% AA% D8% AC% D8% B1% D8% A8% D9% 87-% D8% B4% D8% AE% D8% B5% DB% 8C-% D9% 85% D9% 86

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *