آیا ارزش خرید گوشی های اندرویدی ارزان را دارد؟

خرید و فروش گوشی های ارزان بازار خوبی دارد. اکنون می توانید با پرداخت 3 تا 4 میلیون تن صاحب یک تلفن هوشمند شوید. اما چه چیزی باعث رونق بازار تلفن همراه می شود؟ اولین پاسخی که به ذهن می رسد قیمت گوشی است. اما اجازه دهید ارزش این گوشی ها را از نظر قیمتی دقیق تر بررسی کنیم و به این س answerال پاسخ دهیم که قیمت تولید و فروش این گوشی ها چگونه پایانی دارد.

سخت افزار گوشی های ارزان قیمت را بررسی کنید

تولیدکنندگان اغلب برای سخت افزارهای ارزان قیمت به سخت افزارهای پایین رجوع می کنند. البته در این میان برخی نیز از سخت افزار درجه یک مربوط به 2 یا 3 سال گذشته استفاده می کنند. تا از این طریق هزینه های تولید آنها کاهش یابد. اما استفاده از سخت افزار قدیمی یا درجه دو به معنای به خطر انداختن عملکرد گوشی نیست.

با توجه به قیمت گوشی در بازار ایران ، بهتر است اجزای مهم گوشی هوشمند را از نزدیک بررسی کنیم.

کیفیت نمایش

صفحه نمایش اکثر تلفن های ارزان قیمت اندروید تراکم پیکسلی پایینی دارند. در حالی که پرچمداران جدیدتر در دنیای تلفن های هوشمند حداقل 1080 کیفیت صفحه نمایش را در اختیار کاربر قرار می دهند.

با این حال ، باید در نظر داشته باشیم که وضوح پایین کاملاً اقتصادی است ، با توجه به مبلغی که برای خرید یک گوشی ارزان قیمت می پردازیم. علاوه بر این ، برخی از مدل های ارزان قیمت مارک هایی مانند هواوی و انر 1080 نمایشگر روی صفحه نمایش داده اند. بنابراین اگر هنگام خرید جستجوی خود را گسترش دهیم ، با بسیاری از تلفن های مقرون به صرفه روبرو می شویم که ارزش خرید دارند.

پردازنده های هدفون ارزان

پردازنده یکی از مهمترین عناصر گوشی است. هر مدل جدیدی که به بازار می آید سعی می کند از جدیدترین فناوری های موجود در این زمینه استفاده کند. به همین دلیل ، بسیاری از تراشه های منسوخ شده در بازار تلفن همراه وجود دارد.

شرکت ها برای کاهش هزینه های تولید گوشی های ارزان قیمت از تراشه های قدیمی Mediatek و Snapdragon استفاده می کنند. استفاده از این تراشه ها به معنای عملکرد بدتر گوشی های رده پایین نیست. همچنین سرعت پیشرفت در فناوری پردازنده را نشان می دهد.

به عنوان مثال ، استفاده از تراشه قدرتمند Mediatek 6753 به دلیل کارایی بالا و مقرون به صرفه بودن در گوشی های مقرون به صرفه رایج است.

دوربین های بد

اگر باید سخت افزاری را انتخاب کنیم که تغییر می کند ، تأثیر زیادی دارد قیمت گوشی درازکشیدن؛ این چیزی نیست جز یک دوربین. در واقع گوشی های مقرون به صرفه می توانند صفحه نمایش خوب و عملکرد قابل قبولی داشته باشند. اما وقتی صحبت از دوربین می شود ، باید انتظارات خود را به حداقل برسانیم.

دوربین برای اکثر کاربران مهمترین بخش تلفن هوشمند است. به همین دلیل ، شرکت ها در معرفی برندهای برجسته خود رقابت جدی برای ارائه قوی ترین گوشی دارند. به طور مشابه ، وقتی نوبت به کاهش هزینه می رسد ، دوربین ها اولین قربانی هستند. اگر به دوربین خوب نیاز دارید ، از خرید گوشی های ارزان قیمت صرف نظر کنید.

عمر گوشی های ارزان قیمت

چقدر انتظار دارید تلفن جدید خریداری شده برای شما دوام بیاورد؟ همه ما انتظار داریم که تلفن های هوشمند ما بیشتر عمر کنند تا بتوانیم هزینه کمتری صرف کنیم. وقتی پول زیادی برای خرید یک گوشی گران قیمت یا یک گوشی میان رده هزینه می کنید ، می توانید مطمئن باشید که حداقل 2 سال در روز اول خوب کار می کند.

عمر گوشی های ارزان قیمت تقریباً نصف سایر گوشی ها است. بنابراین احتمالاً باید در 2 سال آینده خرید گوشی جدید را در نظر بگیرید. البته اگر به اندازه کافی از تلفن خود مراقبت نمی کنید.

باید اعتراف کنیم که این گوشی ها به اندازه گوشی های گران قیمت طراحی نشده اند. بنابراین ضد ضربه ، خط و خش و ضد آب نیستند. بنابراین اگر مجبورید تلفن جدید خود را چندین بار خراب کنید ، عجیب نیست.

گوشی های اندرویدی ارزان قیمت

نسخه بتا اندروید 12 ؛ اکثر نرم افزارها مطابق نسخه های معمول اندروید طراحی شده اند.

امکان به روز رسانی نرم افزار

هنگام خرید گوشی اندرویدی ارزان قیمت ، به سیستم عامل آن توجه کنید. نسخه های نصب شده بر روی این گوشی ها قدیمی تر هستند و بعداً به روز می شوند.

شرکت هایی که گوشی های اندرویدی مقرون به صرفه تولید می کنند ، نیروی انسانی کافی برای پشتیبانی از این مدل ها در دراز مدت ندارند. به همین دلیل ، نسخه های جدید سیستم عامل به آرامی و به آرامی در دسترس هستند.

تلفن ثابت ارزان یا قدیمی خریداری کنید

اگر می خواهید هزینه های خود را کاهش دهید ، ممکن است راه بهتری برای این کار وجود داشته باشد. به عنوان مثال ، به جای خرید گوشی های ارزان قیمت ، سراغ پرچمداران قدیمی بروید. با توجه به قیمت گوشی و ویژگی های آن ؛ خرید مدلهای خوب آخرین یا 2 سال گذشته حداقل کیفیت خوبی را برای شما تضمین می کند.

اما باز هم استثنائاتی وجود دارد. با توجه به رشد سریع فناوری های کاربردی و ارزان در تولید تلفن ، اکنون شاهد معرفی مدل های واقعا ارزان اما درجه یک هستیم. به عنوان مثال X5 از برند Honor یا برخی از مدلهای Huawei و Xiaomi.

استفاده از فناوری های روز مانند سنسورهای اثر انگشت یا پورت های نوع C در حال رایج شدن است که هزینه خرید گوشی های ارزان قیمت را افزایش می دهد.

نکته بعدی این است که پرچم دارانی که به دلیل معرفی مدل های جدید منسوخ شده اند به زودی از خط تولید حذف می شوند تا تعادل بازار به نفع محصولات جدید حفظ شود.

برخی از کارشناسان معتقدند تفاوت سخت افزاری بین مدلهای ارزان قیمت و منسوخ فقط روی کاغذ وجود دارد. این بدان معناست که ویژگی های گوشی های قدیمی و جدید اما ارزان برابر است. آنها ادعا می کنند که پردازنده Qualcomm Snapdragon 800 مورد استفاده در نسل های پیشین سال های گذشته تفاوت چندانی با چیپست MediaTek 6753 مورد استفاده در تلفن های ارزان قیمت امروزی ندارد.

همین استدلال در مورد صفحه نیز صدق می کند. آنها معتقدند که نمایشگرها آنقدر سریع در حال پیشرفت هستند که خرید یک گوشی قدیمی از مزیتی نسبت به یک تلفن مدرن اما ارزان نیست.

دوربین چطور؟ پس اندازهای بزرگ در اینجا اتفاق می افتد. همانطور که در قسمت قبل توضیح دادیم ، دوربین گوشی های ارزان قیمت پاشنه آشیل آن است. و همچنین ، اگر دوربین برای شما بسیار مهم است ، یک گوشی ارزان نخرید.

گوشی های اندرویدی ارزان قیمت

گوشی ارزان یا قدیمی بخرید؟

چه زمانی گوشی ارزان بخریم؟

اگر به طور عادی از تلفن استفاده می کنید و نگران به روزرسانی نباشید. یا قیمت گوشی برای شما مهم است و به دنبال سهولت استفاده هستید ، در خرید گوشی های اقتصادی تردید نکنید. مارک های مختلف که گوشی های ارزان قیمت تولید می کنند برای بهترین ها رقابت می کنند. تا آنجا که گوشی های اقتصادی که اکنون تولید می کنند قابل مقایسه با مدل های پیشرو در سال های آینده است.

از سوی دیگر ، اکثر خانواده ها ترجیح می دهند به دنبال تلفن های همراه ارزان برای فرزندان نوجوان خود باشند. یک انتخاب هوشمندانه که زیان های مالی بعدی را جبران می کند. از آنجا که نوجوانان نسبت به بزرگسالان کمتر از تلفن های خود مراقبت می کنند ، در صورت گم شدن یا آسیب دیدگی شدید ، بازیابی آنها آسان تر است.

نتیجه

بازگشت به س mainال اصلی مقاله: آیا ارزش خرید گوشی های اندرویدی ارزان قیمت را دارد؟ برخی از مردم می گویند اگر بودجه ای برای خرید یک گوشی گران قیمت دارید ، اصلا به گوشی های ارزان قیمت فکر نکنید. اما باید توجه داشت ؛ اگر ویژگی های معمول تلفن برای شما کافی است ، بی دلیل هزینه زیادی نکنید. فناوری مورد استفاده برای ساخت گوشی های ارزان قیمت امروزه به قدری پیشرفته است که کارهای معمول مانند بررسی ایمیل ، بازی ها ، برنامه های پیام رسانی و شبکه های اجتماعی را می توان به سرعت انجام داد.

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *