آیا اثرات دارونما بر قدرت مسکن ها یا آرام بخش ها تأثیر می گذارد؟

مطالعه جدیدی در 4 نوامبر 2019 در Journal of Internal Medicine Jama این نقش منتشر شد. اثرات دارونمانشان دادن هیپنوتیزم ذهنی در تسکین درد داروهای آرام بخش.

محققان دریافتند که القاء یا اثرات دارونما می تواند درد بیمار و همچنین کاهش استفاده از مسکن ها را در بیماران کاهش دهد.

این یافته ها برای متخصصان مهم بود زیرا با بیمارانی که به بهترین و مؤثرترین درمان ها برای تسکین درد نیاز داشتند، سروکار داشتند. اریک گارلند، یکی از نویسندگان این مطالعه (معاون تحقیقات در کالج مراقبت اجتماعی دانشگاه یوتا و مدیر مرکز توجه و توسعه مداخلات سلامت یکپارچه در دانشگاه یوتا) این امر کیفیت زندگی افراد را بهبود می بخشد و بهبود می بخشد. سلامتی آنها

قطعا سوالی که در شما ایجاد شد این بود که آیا این تلقینات یا دارونما یا اثرات دارونما آنها چه هستند و چگونه کار می کنند؟

اثرات دارونما چگونه کار می کنند؟

در پاسخ به این سوال ابتدا باید آن درمان را با کمک توضیح دهم اثرات دارونما شامل چند تکنیک خاص. از جمله: استفاده بالینی از مدیتیشن توجه (تمرین های افزایش دهنده توجه)، هیپنوتیزم، تصویرسازی هدایت شده، پیشنهاد درمانی و درمان شناختی-رفتاری.

محققان بیش از 4200 مقاله روان‌شناختی را بررسی کردند که شامل 60 مطالعه کنترل‌شده بود (که قبلاً در مورد درمان‌های القایی برای کاهش درد در افرادی که با داروهای آرام‌بخش درمان می‌شوند منتشر شده بود). این آزمایش ها شامل بیش از 6400 شرکت کننده بود.

تیم تحقیقاتی، نوع درد تجربه شده توسط شرکت کنندگان در مطالعه (مانند درد کوتاه مدت ناشی از یک روش پزشکی یا درد مزمن طولانی مدت) و نوع درمان روحی و جسمی مورد استفاده و همچنین تاثیر آن بر شدت درد و استفاده (یا سوء استفاده) از مسکن ها.

نتیجه این مطالعه تأمل برانگیز است. آنها دریافتند که مدیتیشن ذهن آگاهی، هیپنوتیزم، پیشنهاد درمانی و درمان شناختی-رفتاری اثرات قابل توجهی در کاهش شدت درد دارند. علاوه بر این، کاهش استفاده از مسکن ها به وضوح در اکثر مطالعات مشاهده شد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد هیپنوتیزم و نحوه عملکرد این تکنیک ها، به وبلاگ مراجعه کنید مراقبت روانی آقای هدمهری توصیه به.

اثرات دارونما و تسکین درد

شایان ذکر است که به نظر می رسد اثرات دارونما در کاهش درد حاد ناشی از درمان های دیگر و همچنین دردهای مزمن موثر است. محققان این یافته را به عنوان یک گام مهم برداشته اند، زیرا هیپنوتیزم درمانی را می توان به راحتی با سایر درمان های استاندارد ترکیب کرد و به شدت از مصرف بیش از حد داروهای آرام بخش جلوگیری کرد.

از آنجایی که هیپنوتیزم درمانی عمدتاً از تکنیک های ذهنی استفاده می کند و این تکنیک ها نسبت به سایر روش های درمانی در دسترس تر هستند، می توان آنها را به راحتی بعد از درمان های مرسوم یا همزمان با آنها استفاده کرد. زیرا بالاترین اثر بالینی را بر روی بیماران دارند و از طرفی بسیار مقرون به صرفه و بدون عوارض و مقرون به صرفه هستند.

مطالعه‌ای که در اوایل سال جاری منتشر شد، پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۲۵، حدود ۸۲۰۰۰ آمریکایی هر ساله به دلیل استفاده بیش از حد از داروهای آرام‌بخش جان خود را از دست خواهند داد، و مطالعه ما نشان می‌دهد که درمان هیپنوتیزم باعث کاهش درد و کاهش درد می‌شود. اثرات دارونما آنها می توانند با کاهش میزان مسکن هایی که بیماران باید با آنها دست و پنجه نرم کنند، به کاهش بحران کمک کنند. هر کسی (پزشکان، پرستاران، مددکاران اجتماعی، سیاستمداران، شرکت‌های بیمه و بیماران) می‌توانند از این شواهد برای کمک به مهار همه‌گیری داروهای آرام‌بخش با اتخاذ تصمیم‌های درست استفاده کنند.

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *