آموزش CCNA و امنیت شبکه مبتنی بر سیسکو

همانطور که می دانید CCNA یکی از مهمترین گواهینامه ها و اسناد Cisco است و کسانی که قصد فعالیت و مدیریت شبکه تجهیزات شرکت را دارند باید با آن آشنا باشند. به همین دلیل ، آموزش امنیت ccna در دوره های امنیت شبکه گنجانده شده است و کسانی که این آموزش را گذرانده باشند دارای یک گواهی امنیتی معتبر ccna خواهند بود.

دوره های CCNA پایه و اساس حرفه شما را در هر جهت فراهم می کند. پس از گذراندن گواهینامه سیسکو ، یک گواهینامه استاندارد دریافت می کنید و مورد اعتماد شرکت هستید و می توانید نیازهای بازار را برآورده کنید.

ccna چیست؟

CCNA Security Certificate یک گواهینامه است که به متخصصان فناوری اطلاعات Cisco Certified Network Engineer (CCNA) اعطا می شود. گواهینامه امنیتی CNNA به کارفرما ثابت می کند که دارنده توانایی و شایستگی برای انجام کارهای مختلف امنیت سایبری را دارد. این آزمایش توسط Cisco انجام می شود.

دستیار شبکه دارای مجوز Cisco دانش و مهارتهای لازم را برای نصب ، عیب یابی و نظارت بر تجهیزات شبکه Cisco Secure Network ارائه می دهد. به همین دلیل ، کسانی که دارای این مدرک هستند به عنوان متخصصان شبکه شناخته می شوند و کارفرمایان به راحتی به آنها اعتماد خواهند کرد.

برای گذراندن این امتحان و اخذ دیپلم ، به دوره های پیشرفته نیاز دارید آموزش سیسکو و به طور حرفه ای با شبکه های کامپیوتری آشنا باشید.

چه کسی باید دارای گواهی امنیتی ccna باشد؟

  • متخصص امنیت شبکه
  • مدیر امنیتی
  • مهندس تعمیر و نگهداری امنیت شبکه

هدف از صدور گواهینامه CCNA چیست؟

کسانی که گواهینامه امنیتی Cisco Certified Networking Associate (CCNA) را دریافت می کنند به کارفرمایان نشان می دهند که متقاضیان از دانش لازم برای تبدیل شدن به متخصصان امنیت شبکه و مدیران امنیتی برخوردارند.

کارفرمایان ترجیح می دهند از داوطلبانی استفاده کنند که دارای این مدرک هستند زیرا کیفیت و شایستگی را تضمین می کند. صدور گواهینامه امنیتی CCNA پیش نیاز برای تبدیل شدن به یک Cisco Certified Security Professional (CCSP) است.

مزایای صدور گواهینامه CCNA

دارای گواهینامه CCNA

مدارک امنیتی CCNA یک مسیر حرفه ای منحصر به فرد در زمینه امنیت شبکه در اختیار متخصصان فناوری اطلاعات قرار می دهد. اعتبارنامه به متخصصان مجرب شبکه اجازه می دهد تا حرفه خود را با مهارت ها و دانش امنیتی جدید پیش ببرند.

این یک گام برای متخصصان فناوری اطلاعات است که می خواهند مهارت های خود را در سطح CCNA گسترش دهند و به حرفه ای های امنیتی سطح ابتدایی تبدیل شوند.

فناوری اطلاعات به متخصصان جدید یا باتجربه کمک می کند تا خود را متمایز کرده و به موفقیت شغلی در بازار رقابتی دست پیدا کنند.

همچنین ، اگر می خواهید گواهی CCSP بگیرید ، باید پیش نیازهای لازم ، یعنی ccna security برای دریافت گواهینامه حرفه ای CCSP.

آموزش سیسکو این برای کسانی که به شبکه های کامپیوتری علاقه مند هستند و می خواهند وارد بازار کار در این زمینه شوند بسیار مهم است. در این آموزش ها ، آنها صفر تا صد مرحله طراحی ، پیاده سازی و امنیت شبکه های کامپیوتری را بر اساس تجهیزات سیسکو به طور کامل آموزش می دهند. این آموزش ها معمولاً هر سال به روز می شوند ، زیرا هر سال تجهیزات جدیدی وارد بازار می شود و متخصصان این حوزه باید با زمان هماهنگ شوند.

وب سایت فرادرس آموزش جامع و حرفه ای سیسکو را تهیه کرده است که از طریق آن به راحتی می توانید گواهینامه های معتبر این شرکت را دریافت کنید. برای مشاهده درس های این سایت می توانید به سایت faradars.org مراجعه کرده و دروس را جستجو کنید.

آشنایی با سیستم عامل سیسکو

آشنایی با سیستم عامل سیسکو

نرم افزار شبکه سیسکو (Cisco IOS ، Cisco IOS XE ، Cisco IOS XR و Cisco NX-OS) پرکاربردترین نرم افزار شبکه در جهان است. این فناوری پیشرفته ترکیبی از خدمات مهم تجاری و پشتیبانی گسترده از پلت فرم سخت افزار است.

IOS یک سیستم عامل است که توسط Cisco Systems برای روترها و خطوط سرور توسعه یافته است تا راهی استاندارد برای پیکربندی این دستگاه ها ارائه دهد.

انواع سیستم های نرم افزاری شبکه

Ciske دارای چندین سیستم نرم افزاری مختلف است که هریک دارای ویژگی ها و مزایای متفاوتی هستند و از آنها برای کارهای مختلف استفاده می شود.

iOS سیسکو

  • پشتیبانی یکپارچه تکنولوژیکی و سخت افزاری
  • کاهش هزینه های عملیاتی
  • بازگشت سرمایه گذاری
  • بهبود بهره وری کسب و کار

Cisco IOS XR

  • بر نیازهای ارائه دهندگان خدمات تمرکز می کند
  • طراحی شده برای نیازهای استفاده از شبکه پویا
  • امکان برنامه ریزی پویا و انعطاف پذیر برای پیکربندی مجدد

Cisco IOS XE

  • از سیستم عامل های نسل بعدی پشتیبانی می کند
  • این سیستم عامل به عنوان یک سرور واحد تحت سیستم عامل لینوکس مدرن عمل می کند
  • یک صفحه داده جدا از صفحه کنترل وجود دارد

Cisco NX-OS

  • زیرساخت های مرکز داده قابل برنامه ریزی
  • برای استقرار مراکز داده فیزیکی و مجازی بهینه شده است
  • عملکرد عالی سیستم و بهینه سازی در حین کار

مباحث آموزشی CCNA Security

آموزش امنیت CCNA

برای یادگیری و آموزش CCNA Security ، باید تمام فصل ها و منابع آزمون Cisco را بیاموزید. در زیر به طور کامل موضوعات این آموزش را توضیح می دهیم.

آشنایی با تجهیزات سیسکو

اولین و مهمترین مرحله در یادگیری ، یادگیری تجهیزات و نرم افزارهای سیسکو است. دروس ابتدا سیسکو و تجهیزات آن را به طور کلی آموزش می دهد تا شما دانش اولیه داشته باشید تا بتوانید به راحتی در طول دوره با این موضوعات ارتباط برقرار کنید.

امنیت شبکه

اولین قدم در یادگیری CCNA Security درک کامل مفهوم امنیت شبکه است. در آموزش شبکه های کامپیوتری امنیت یک عنصر اساسی است و بدون آموزش آن ، کار با یک شبکه کامپیوتری مشکلات زیادی ایجاد می کند.

امنیت شبکه حفاظت از زیرساخت های شبکه در برابر دسترسی های غیر مجاز ، سوء استفاده یا سرقت است. این شامل ایجاد یک زیرساخت امن برای دستگاه ها ، برنامه ها ، کاربران و برنامه ها به شیوه ای امن است.

در این آموزش شما یاد می گیرید که چگونه چندین سطح امنیت و حفاظت برای شبکه های خود ایجاد کنید تا از دسترسی غیرمجاز و هک شدن شبکه های رایانه ای خود جلوگیری کنید. در این درس ها شما اصول اولیه امنیت ، رمزنگاری ، توپولوژی و موارد دیگر را خواهید آموخت.

فایروال سیسکو

در آموزش CCNA Security با انواع مختلف فایروال سخت افزاری سیسکو آشنا می شوید. و با دانستن آنها ، می دانید که کدام نوع فایروال برای شبکه های شما مناسب است.

فایروال چیست؟

دیواره آتش یک دستگاه امنیتی شبکه که ترافیک ورودی و خروجی شبکه را رصد می کند و بر اساس مجموعه ای از قوانین امنیتی تصمیم می گیرد که آیا ترافیک خاصی را مجاز یا مسدود کند.

فایروال ترافیک ورودی را با توجه به قوانین از پیش تعیین شده به دقت تجزیه و تحلیل می کند و برای جلوگیری از حملات ، ترافیک را از منابع خطرناک یا مشکوک فیلتر می کند.

فایروال سیسکو

آشنایی با فایروال ASA

این تجهیزات که به اختصار Cisco ASA نامیده می شود ، اولین قطعه سخت افزاری برای تجهیزات شبکه مبتنی بر Cisco خواهد بود. Cisco ASA مخفف Adaptive Security Appliance است و Cisco ASA به اختصار یک دستگاه امنیتی است که ترکیبی از فایروال ، آنتی ویروس ، نفوذ و قابلیت های VPN است.

ASA با ارزش و قابل انعطاف است زیرا می تواند به عنوان یک راه حل امنیتی برای شبکه های کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار گیرد.

این تجهیزات در ابعاد و قیمت های مختلف موجود است که باید با توجه به نیاز شبکه از آنها استفاده کرد.

در این دوره های آموزشی ، شما با انواع فایروال های سیسکو ASA آشنایی کامل پیدا کرده و اصول اولیه انتخاب فایروال مناسب را به شما آموزش می دهیم. برای اطمینان از امنیت شبکه خود با قیمت مناسب.

انواع فایروال در آموزش امنیت شبکه آنها به طور کامل توضیح دادند که با تهیه این دوره آموزشی ، می توانید طراحی و استفاده از فایروال ها را با انواع و روش های مختلف به طور کامل فرا بگیرید.

ارائه برنامه مدیریتی

در آموزش امنیت Ccna روشهای مختلف تأمین امنیت یک برنامه مدیریتی را توضیح دهید و نکات مهم و کاربردی را برای افزایش امنیت آن بیاموزید. برای اینکه بتوانید مدرک Cisco بگیرید ، باید این موارد را به خوبی بدانید.

دسترسی امن

یکی از مهمترین بخشهای آموزش امنیت سیسکو دسترسی امن است که به سه قسمت اصلی تقسیم می شود.

  • رانندگی ایمن
  • احراز هویت 802.1X
  • مفهوم AAA

پروتکل 802.1X

پروتکل 802.1x پروتکلی است که دسترسی به منابع شبکه را کنترل می کند. مکانیزم احراز هویت را ارائه می دهد. در صورتی که نام کاربری و رمز عبور صحیح باشد ، دسترسی به منابع شبکه مجاز است.

مزیت دیگر این پروتکل کاهش بسیاری از خطرات مربوط به استفاده از WEP است.

مفهوم AAA

این مفهوم به معنای احراز هویت ، مجوز و حسابداری است و چارچوبی برای کنترل هوشمند دسترسی به منابع رایانه ، اجرای سیاست ها و حسابرسی فراهم می کند. ارائه اطلاعات.

تم VPN

مبحث VPN (شبکه های خصوصی مجازی) یکی از فصل های مهم آموزش امنیت CCNA است که به دو قسمت راه دور و مرکزی تقسیم می شود که هر کدام دارای کاربردهای متفاوتی هستند.

در این آموزش ، شما نحوه طراحی و پیاده سازی انواع مختلف VPN را با پیروی از مراحل دقیق امنیتی خواهید آموخت.

بهترین ccna آموزش امنیت

بهترین ccna آموزش امنیت

برای دریافت مدرک معتبر Cisco ، باید در بهترین دوره امنیتی ccna آموزش ببینید. دوره های مختلف آموزشی امنیت سیسکو در ایران وجود دارد که بصورت آنلاین و حضوری انجام می شود. اما یافتن دوره ای که 100 درصد ضمانت قبولی در آزمون Cisco را به شما بدهد کار آسانی نیست.

یکی از بهترین سایت های آموزشی کشور به نام Faradres که دوره های آموزشی زیادی را در زمینه های مختلف برگزار کرده است ، آموزش بسیار جامع و حرفه ای را برای اخذ گواهینامه امنیتی ccna آماده کرده است که می توانید آن را با قیمت پایین ارائه دهید.

همچنین یک مقاله فوق العاده در مورد آموزش امنیت Ccna در این سایت قرار داده شده است که به طور کامل نحوه شروع آموزش و منابع آموزشی را با خواندن توضیح می دهد که می توانید دیدگاه روشنی از مباحث آموزشی امنیت سیسکو داشته باشید.

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *