نقص بو داده در قهوه – چه هستند و چگونه می توان آنها را پیدا کرد

فرآیند پخت تغییرات زیادی را متحمل شده است. از روش تفت دادن تیره معمولی تا آخرین عصر تفت دادن سبک ، دانه های قهوه دچار دگردیسی قابل توجهی شده اند.

در این مقاله در مورد نقص پخته شده و نحوه شناسایی آنها در یک فنجان صحبت خواهیم کرد. روش بو دادن یک فرآیند بسیار پیچیده است که نیاز به دانش زیادی در مورد لوبیا سبز و شیمی پشت آن دارد.

نقص پخته شده

نگاهی کوتاه به مراحل پخت

در طی فرآیند پخت ، برخی چیزها در داخل لوبیا سبز تغییر شکل می دهند. این تغییرات اصلی ترین عواملی هستند که می توانند دسته ای از قهوه ها را خراب کنند.

  1. ساختار ، تراکم و شکنندگی. CO2 و سایر عناصر به داخل لوبیا سبز فشار وارد می کنند و ساختار داخلی آن را به میزان قابل توجهی دگرگون می کنند. از سخت و خشن شکننده ، کمتر متراکم و متخلخل می شود.
  2. وزن و رطوبت. وزن لوبیا سبز با تبخیر رطوبت و مواد آلی حدود 15-20٪ کاهش می یابد. لوبیا همچنین پوست نقره ای خود را تقریباً کامل می ریزد ، اشاره هایی از آن را در ترک میانی (رنگ روشن) مشاهده خواهید کرد.
  3. رنگ. همانطور که قندها کاراملیزه می شوند و سلولز کربونیزه می شود ، رنگ از سبز به “قهوه ای” معمول یک کباب کامل تبدیل می شود.
  4. میزان صدا. فشار مورد استفاده گازهای داخل دانه ها باعث افزایش حجم آنها بین 40 تا 60 درصد می شود. این بدان معنی است که دانه ها کمی بزرگتر می شوند.
  5. از بین رفتن ترکیبات آلی. محتوای قند و آب می تواند به طور قابل توجهی کاهش یابد. محتوای کافئین تقریباً بدون تغییر باقی مانده است.
  6. عطرها و روغن ها. در همان زمان ، پخت با تجزیه در اثر تجزیه و تحلیل حرارتی ، صدها ترکیب معطر فرار از بین می رود. هر چه فرآیند پخت طولانی تر باشد ، تعداد قطرات روغن که در سطح دانه ها ظاهر می شوند بیشتر است.

همانطور که قبلاً اشاره کردم ، این یک نگاه کوتاه به آنچه در طی فرآیند پخت اتفاق می افتد است. از 25 درجه سانتیگراد تا تقریباً 240 درجه سانتیگراد در برخی شرایط دانه با تمام این تغییرات روبرو می شود.

ما این حقایق را مرور می کنیم زیرا درک نقص در پخت آسان تر است که متوجه شوید چه عواملی در داخل دانه تغییر می کند. هر کدام از آنها می توانند بر کیفیت دانه های قهوه تأثیر بگذارند.

شایع ترین نقص در بو دادن در قهوه

اشتباهات مدام اتفاق می افتند. با بسیاری از متغیرها در فرآیند پخت ، به عنوان تغییرات شیمیایی ، دما ، زمان ، پخت پروفیل و موارد دیگر ، اغلب اشتباهات انجام می شود. در اینجا اصول اولیه ای است که احتمالاً پیدا خواهید کرد.

بیش از حد توسعه یافته

در اینجا بین رست تیره و رست بیش از حد توسعه یافته مرز خوبی وجود دارد. به طور کلی ، برشته های بیش از حد توسعه یافته به ویژه دارای رنگ تیره با روغن زیادی روی سطح دانه ها خواهند بود. طعم آن با رایحه مواد شیمیایی یا تنباکو لوله ای سوخته و دودی خواهد شد.

نکته: گاهی اوقات یک کباب خوب ممکن است دارای لوبیای بیش از حد توسعه یافته باشد. در طی فرآیند ، برخی از حبوبات کمی سریعتر از بقیه پخته می شوند. وقتی مقدار کمی آسیاب کنید می توانید آنها را حذف کنید ، در غیر این صورت طعم قهوه را خراب می کنند.

نقص پخته شده (1)

توسعه نیافته

در اینجا یک اشتباه معمولی دیگر وجود دارد که می تواند اتفاق بیفتد. قندها به اندازه کافی کارامل نیستند یا CO2 در لوبیا به خوبی تولید نمی شود.

این امر منجر به بافت “علفی” قهوه می شود. هنگامی که یک فنجان درست می کنید ، متوجه می شوید که دیگر امکان تشکیل پوسته وجود ندارد.

طعم آن مانند یونجه ، علف ، جو دوسر ، ذرت ، عدس و … خواهد بود.

این نوع اشتباهات ناشی از تمایل به پخت راحت تر است. یا دما طی مراحل به درستی کنترل نشده است. یا چیزی در این روند اشتباه انجام شده است.

تشخیص این دو عیب پخته (بیش از حد توسعه یافته و توسعه نیافته) کاملاً آسان است. یکی کاملاً تیره و دیگری خیلی قهوه ای روشن.

سوخته

این یک نقص پخته است که در همان زمان توسعه نیافته و سوزانده می شود. این نتیجه درام است که بیش از حد گرم است و دستگاه پخت به آرامی می چرخد. رایحه ها و روغن بیش از حد گرم می شوند و طعم آن ترکیبی از سوخته ، علفی و تلخ است. دانه ها خاکستر خواهند بود ، اما به اندازه کافی رشد نکرده اند.

پخته شده

در اینجا یک نقص پخته شده وجود دارد که تشخیص آن واضح نیست. نیاز به سلیقه خوب دارد. دلایلی برای این خطا وجود دارد مانند زمان زیاد برای اولین ترک یا در ابتدا کمبود انرژی.

طعم و مزه آن مانند نکات مخمر یا جو دوسر خواهد شد. همچنین ، ممکن است تیز یا تیز احساس شود.

کواکرها

این نقص پخت نیست ، اما معمولاً فقط پس از پخت آن را پیدا خواهید کرد. لوبیاهای نارس وجود دارد که شناسایی آنها هنگام مرتب سازی و بررسی لوبیا سبز دشوار است. این می تواند در اثر شرایط نامناسب خاک که قندها را محدود می کند ، ایجاد شود.

طعم آن خشک ، کاغذی ، تیز با نشانه هایی از رزین خواهد بود.

این رایج ترین نقص پخته شده است که به راحتی در یک فنجان یافت می شود. برخی از آنها را می توان از طریق یک پروفیل پخته اشتباه یا فقط به طور تصادفی تهیه کرد.

نقص پخته شده (2)

چگونه می توان این نقص ها را هنگام برش یافت

حجامت روشی است که برای چشیدن قهوه و ارزیابی آن استفاده می شود. این بهترین روش برای تعیین نقص پخته شده ، نقص نوک پستان و یادداشت های خاص است. بنابراین ، در اینجا یک بررسی اجمالی از نقص پخت و نحوه پیدا کردن آنها هنگام برش دادن آورده شده است.

بیش از حد توسعه یافته – رنگ قهوه آسیاب شده خیلی تیره خواهد بود و به راحتی می توان ذرات روغن را در پوست آن مشاهده کرد. رایحه ها بیشتر شبیه ناحیه تقطیر خشک (کربونیل ، تند ، صمغی) و رایحه ها بیشتر شبیه فلفل ، بلوبری ، دودی ، خاکستری خواهند بود.

سوخته – اگرچه لوبیا تیره است ، اما طعم آن با نقص پخت بیش از حد توسعه یافته کاملاً متفاوت خواهد بود. این به این دلیل است که دانه ها به اندازه کافی رشد نکرده اند ، اما هنوز سوخته اند.

این رنگ ممکن است شبیه نقص بیش از حد توسعه یافته باشد ، اما پوست روغن نخواهد داشت. رایحه ها بیشتر شبیه بوی تندی با رایحه میخک ، آویشن یا طعم کافور خواهند بود.

توسعه نیافته – تعیین این نقص پخت تنها با چشم همیشه بدیهی نیست. رنگ ممکن است قهوه ای روشن باشد ، اما هنوز هم پخت خوب است.

برای شناسایی این دانه ها بو لازم است و قهوه را امتحان کن

اول اینکه پوسته کمتر تشکیل می شود.

در مرحله دوم ، رایحه نسبتاً تند ، علفی یا شفابخش خواهد بود و نت ها ترش ، قابض و تیزتر خواهند بود.

پخته شده – در هنگام تشکیل فنجان ها ، این نقص پخته شده را فقط با طعم احساس می کنید. نت ها با خنک شدن ، درشتی ، شیرینی و گرمای طعم خود را از دست می دهند. همچنین می توانید نکاتی از مخمر ، مشابه پخته و خام پیدا کنید.

کواکرها – دانه ها سبکتر از سایر دانه های قهوه خواهند بود. آنها به خوبی توسعه نیافته اند و این امر منجر به اشاره به غلات و محصولات کاغذی با طعم خشک می شود.

اینها اصلی ترین نقص های کباب هستند که می توانند واقعاً یک فنجان قهوه را بدتر کنند. فاکتورهای زیادی وجود دارد که می تواند تجربه قهوه را خراب کند ، مانند نقص لوبیا ، استخراج بد ، آب بد و غیره ، اما ما در پست دیگری به آنها خواهیم رسید.

پخت ضعیف تجربه را خراب می کند

یک لوبیای سبز حاوی بیش از 1000 ماده مختلف است.

کافئین بیشترین توجه را دارد ، اما مهمترین ترکیبات آن کربوهیدرات ها ، چربی ها ، آب ، پروتئین ، اسید ، آلکالوئیدها (کافئین) ، مواد معدنی و طعم دهنده ها هستند.

نقص پخته شده (3)

از نظر وزن ، کربوهیدرات ها بیشترین قسمت را تشکیل می دهند. آنها در حین پخت به سایر ترکیبات شیمیایی تبدیل شده و یا کاملاً تجزیه می شوند.

چربی ها و روغن ها از دیگر منابع بسیار مهم طعم دهنده هستند.

اسید همچنین در طعم و مزه نقش اساسی دارد. در حین پخت ، آنها ایجاد می شوند و در بعضی موارد از بین می روند. هرچه بیشتر بپزید ، مواد تلخ بیشتری ایجاد می شود.

به طور کلی ، همه این مواد مختلف می توانند دسته را به یک رست عالی یا چیزی تلخ و خشن همراه با نقص تبدیل کنند. اشتباه در روند کار آسان است ، بنابراین بو دادن عامل اصلی تعیین کننده کیفیت قهوه است.

اگر اتفاقی برای کباب بیفتد ، همه چیز خاموش است. باریستا دیگر قادر به استفاده بیشتر از قهوه نخواهد بود و نوشیدنی ها بالاترین پتانسیل خود را نخواهند داشت.

علاوه بر این ، بسیاری از افراد در خانه قهوه درست می کنند و تهیه قهوه بد برای آنها بسیار ناامید کننده است. بسیاری از آنها ممکن است یک سوخاری بد را تجربه کنند ، حتی اگر آن را قبول نکنند. به همین دلیل است که همه باید اصول نقص پخته شده را درک کرده و آنها را از طریق چشیدن تشخیص دهند.

یک تفت خوب می تواند بهترین را بدهد

و البته ، یک کباب خوب می تواند تجربه مشتری بسیار خوبی را ارائه دهد. یک رست خوب را می توان به راحتی در فنجان ها تشخیص داد. این عطر دارای رایحه های گل یا میوه و نشانه های چیزهای خوبی مانند شکلات ، توت ، پرتقال و غیره خواهد بود.

چه چیز دیگری می تواند یک قهوه خوب را خراب کند؟

علاوه بر نقص در بو دادن ، بسیاری از متغیرهای دیگر می توانند قهوه خوب را خراب کنند ، مانند نقص لوبیای طبیعی ، آب بد ، استخراج ناکافی. بعضی اوقات همه آنها در یک فنجان ملاقات می کنند و این فقط یک فنجان قهوه بسیار بد است.

نگاهی کوتاه به نقص نوک پستان

قبل از پخت ، بررسی مجدد خوب تفتاب مدتی طول می کشد.

بسیاری از نقایص پخته شده عمدتا به دلیل نقص دانه رخ می دهد. اما از آنجا که تشخیص آنها کاملاً آسان است ، می توانید لوبیای بد را قبل از پخت حذف کنید.

یا اگر متوجه بد و بو بودن آنها شدید ، می توانید قبل از اینکه قهوه خود را آسیاب کنید ، آنها را بردارید.

در اینجا یک لیست کوتاه از نقص های نوک پستان وجود دارد که می تواند بعد از پخت برای تجربه بهتر برطرف شود. بسیاری دیگر وجود دارد ، اما قبل از پخت می توان به آنها توجه کرد.

لوبیا صدفی و له شده. اینها غلات کامل نیستند و مانند لوبیاهای سوراخ دار به نظر می رسند. این یک نقص طبیعی است ، اما می تواند یک فنجان قهوه را خراب کند. معمولاً از آنجا که نیم لوبیا هستند ، به سرعت پخته می شوند و طعمی تلخ و خام با اسیدیته کم تولید می کنند.

لوبیا گریزلی ، با آلوده شدن به حشرات. مانند بسیاری از دانه های موجود در میوه ، دانه های قهوه توسط آفات قابل خوردن هستند. این نیز یک چیز طبیعی است ، اما می تواند منجر به طعم بد و تلخ شود. به نظر می رسد یک لوبیای معمولی است ، اما سوراخ های بسیار کوچکی در سطح آن وجود دارد.

متأسفانه فقط این دو عیب دانه پس از شلیک قابل تشخیص است. تمام نقایص دیگر را می توان بلافاصله قبل از پخت از بین برد. اما هنوز هم بهتر است هنگام تهیه قهوه آنها را حذف کنید.

اگر می خواهید درباره قهوه یا چای بیشتر بدانید ، در صورت تمایل مقاله های مربوطه را در زیر بخوانید. چه کسی می داند چه چیز دیگری می توانید پیدا کنید؟

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *