رژیم التهابی و افسردگی در زنان

رژیم-التهابی-و-افسردگی-در-زنان
شواهدی وجود دارد که رژیم غذایی ما می تواند بر بهزیستی ذهنی ما تأثیر بگذارد

این ماسه از مجموعه ماست و مناسب این اوقات عجیب و غریب است. در اینجا ، ارتباط بین رژیم غذایی ، بیماری های قلبی عروقی و افسردگی در زنان مورد بحث قرار گرفته است. متخصص قلب و عروق Axel F. Sigurðsson این مورد را بررسی کرده است اما وی وب سایت های mataraedi.is و

را حفظ می کند. docsopinion.com علاوه بر کار به عنوان متخصص قلب در مرکز قلب.

تصور میشود 23 – 39 هزاران ایسلندی در هر زمان از افسردگی رنج می برند. بنابراین بیماری در این کشور کاملاً شایع است. زنان بیشتری نسبت به مردان از افسردگی رنج می برند. در ایالات متحده تخمین زده می شود هر پنجمین زن در دوره ای از زندگی خود دچار افسردگی است. این بیماری با کاهش کیفیت زندگی ، کاهش امید به زندگی و افزایش خطر ابتلا به سایر بیماری ها همراه است ، از جمله قلب هستند و بیماری های عروقی ، دیابت و سرطان های مختلف.

افسردگی علائم زیادی دارد. وجه مشترک آنها این است که لذت زندگی و ابتکار عمل را کاهش می دهند. توانایی فرد در کنار آمدن با زندگی روزمره مختل می شود و انجام فعالیت های روزمره ، پرورش خانواده و دوستان دشوارتر می شود.

اختلالات در فعالیت بدنی افراد افسرده با مواردی که در افراد مبتلا به بیماری قلبی عروقی و

دیده می شود دارای اختلال متابولیک است افراد افسرده اغلب نشانه هایی از مقاومت به انسولین و اختلال عملکرد اندوتلیال را نشان می دهند. علائم فعالیت التهابی مزمن و تدریجی را اغلب می توان در افراد مبتلا به افسردگی مشاهده کرد. فعالیت التهابی مشابه معمولاً در بیماران مبتلا به بیماری های قلبی عروقی ، دیابت و برخی سرطان ها دیده می شود. بنابراین ، برخی از محققان این احتمال را در نظر گرفته اند که التهاب مزمن دلیل مهمی در بروز همه این بیماری ها و احتمالاً موضوعی است که آنها را به هم متصل می کند.

ضریب التهاب

غذاهایی که با فعالیت التهابی ارتباط مثبت دارند احتمالاً التهابی هستند. هرچه ضریب التهاب بیشتر باشد ، پیوند محکم تر می شود. غذاهایی که دارای بار منفی هستند احتمالاً التهاب را کاهش می دهند. این اثرات محافظتی هرچه تعداد منفی بیشتر باشد بیشتر است.

ضریب التهاب

1996

نوشابه های قندی

1996 0 ،

1996

1990 0 ، 1996 86 گوشت قرمز

1990 0 ، 1996 پروانه

1990 0 ،

1996 267 نوشابه های بدون قند

1996 0 ،

1990 0.1 1996

ماهی

1996 0 ، 1990

رابطه منفی

1990 – 0 ،

1996

1996 – 0 ،

1990

1996 – 0 ،

1990 – 0 ،

1990 – 0 ،

148

بسیاری از مطالعات نشان می دهد که رژیم غذایی می تواند فعالیت التهابی را در بدن کاهش و یا افزایش دهد. من به طور مفصل در مورد این بحث کرده ام 86 بنابراین ، ممکن است رژیم غذایی ما بر خطر افسردگی تأثیر بگذارد. محققان آمریكایی در دانشگاه هاروارد در بوستون اخیراً در یك مطالعه گسترده اپیدمیولوژیك بر روی زنان در صدد پاسخگویی به این سوال بودند. نتایج

منتشر شد در مجله “مغز ، رفتار و ایمنی”.

رژیم التهابی چیست؟

مطالعه دانشمندان آمریکایی شامل زنانی که در به اصطلاح مطالعه NHS شرکت کردند ( مطالعه بهداشت پرستاران) در طول دوره 10132 – 10132 زنان به طور منظم در طول دوره به س questionsالات مربوط به رژیم خود پاسخ می دادند.

برای تعیین اینکه آیا یک رژیم غذایی التهابی با خطر افسردگی ارتباط دارد یا خیر ، محققان باید علل التهاب در غذا را شناسایی کنند. برای این کار ، آنها از گروهی از زنان استفاده کردند که طی سالها مورد مطالعه قرار گرفتند 2008 – 1996 فعالیت التهابی در خون زنان اندازه گیری شد و با نتایج یک پرسشنامه رژیم غذایی مقایسه شد. به این ترتیب محاسبه همبستگی بین رژیم های غذایی مختلف و فعالیت التهابی امکان پذیر بود. ضریب التهاب برای غذاهای مختلف محاسبه شده است (جدول بالا را ببینید).

الگوی غذایی که منجر به افزایش فعالیت التهابی می شود با مصرف نسبتاً کم شراب ، قهوه ، روغن زیتون ، سبزیجات زرد و سبزیجات برگ سبز مشخص می شود ، اما مصرف نسبتاً زیاد نوشیدنی های غیر الکلی قندی ، غلات فرآوری شده ، گوشت قرمز ، نوشابه های بدون قند و مارگارین.

اگر می خواهید غذای کمتری بخورید که فعالیت التهابی را افزایش می دهد ، از نوشابه های بدون قند ، غلات فرآوری شده و گوشت قرمز خودداری کنید. ماهی و سبزیجات التهاب کمتری دارند. مصرف متوسط ​​شراب ، قهوه ، روغن زیتون ، سبزیجات برگ سبز و سبزیجات زرد می تواند فعالیت التهابی را کاهش دهد.

رژیم غذایی التهابی و افسردگی

یک مطالعه توسط محققان آمریکایی نشان داد که زنانی که از غذاهایی استفاده می کنند که ارتباط زیادی با افزایش فعالیت التهابی دارند ، در مقایسه با زنانی که غذاهای ضعیف با افزایش فعالیت التهابی دارند ، بیشتر دچار افسردگی می شوند. محققان احتمال دادند که رابطه بین رژیم غذایی و افسردگی تا حدی با تأثیر غذاهای مختلف بر واکنش التهابی توضیح داده شود.

نتیجه مطابق با تحقیق که نشان داده است کسانی که به تأکید پایبند هستند
رژیم غذایی مدیترانه ای
هنگام انتخاب مواد غذایی خطر افسردگی کمتری دارد. رژیم مدیترانه ای حاوی غذاهای زیادی است که فعالیت التهابی را کاهش می دهد.

دلایل افسردگی بسیار است. فعالیت التهابی مزمن ممکن است یکی از عوامل تأثیرگذار در شروع بیماری باشد. چنین فعالیت التهابی همچنین می تواند ارتباط قوی بین افسردگی ، بیماری های قلبی عروقی ، چاقی ، دیابت و برخی از سرطان ها را توضیح دهد.

این مطالعه ثابت نمی کند که خوردن غذاهایی که فعالیت التهابی را افزایش می دهند باعث افسردگی می شود. مطالعات اپیدمیولوژیکی از این نوع معمولاً نمی تواند اثبات کند که رابطه علی وجود دارد. علیرغم این ، این مطالعه توجه قابل توجهی را به خود جلب کرده و نتایج نشانگر دیگری است که رژیم غذایی ما می تواند تأثیر زیادی بر سلامتی و سلامتی ما داشته باشد. مطالب مرتبط:

رژیم غذایی: رابطه با التهاب مزمن

به یاد داشته باشید در فیس بوک با ما همراه باشید 21)

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا
2018 اتصال مثبت
) 2008 1996

غلات فرآوری شده
1996

سبزیجات دیگر
) 2008 1996

) 2008 1996

) 2008 1996 شراب
قهوه
روغن زیتون 1996

سبزیجات برگ سبز
1996 سبزیجات زرد