راهنمای مبتدی برای تهیه قهوه

آیا تاکنون نام یک فنجان قهوه شنیده اید؟ اگر این را می خوانید ، احتمالاً آن را یاد گرفته اید و کنجکاو هستید که بیشتر بدانید. در اینجا یک توضیح مختصر برای شما آورده شده است.

در دنیای قهوه ، دو سرآشپز این محصول واحد را به نام قهوه تعریف می کنند: The Roaster و The Professional Barista.

تفت دادن با آتش دانه های خشک قهوه را به چیزی کاملاً متفاوت تبدیل می کند.

باریستا با دانش و تجربه خود ، لوبیای بو داده را “می پزد” ، رایحه می گیرد و نوشیدنی ایجاد می کند.

اما چه کسی ارزش آنچه را که آشپز ارائه می دهد تعیین می کند؟ مشتری نهایی البته.

حتی قبل از مشتری چشنده وجود دارد. این یکی تجربه و آموزش خاصی برای درک چشایی و احساسات دارد.

این موضوع امروز ما خواهد بود. چه چیزی باعث چشیدن تستر تا این حد متفاوت است؟ چگونه دانش وی می تواند به ما در درک دنیای چشایی قهوه کمک کند؟ اجازه بدید ببینم.

اول از همه ، هر کسی می تواند یک مزه دار خوب شود. ثانیا ، ابزار ایده آل برای بهبود کارت مزه قهوه چیزی است که docking نامیده می شود. من مطمئن هستم که بسیاری از مردم در مورد چشیدن شراب یا چشیدن مزه شنیده اند ، اما امروز ما در مورد چشیدن قهوه صحبت خواهیم کرد.

فنجان قهوه (5)

فنجان قهوه چیست؟

حجامت فعالیت جداگانه ای است که در سراسر جهان برای ارزیابی کیفیت دانه های قهوه انجام می شود. همانند چشیدن شراب ، یک لیوان نیز در مورد ارزیابی قهوه از دیدگاه های مختلف است: تجزیه و تحلیل بصری ، بو ، احساسات لمسی و طعم.

همچنین ، این روش ارزیابی قهوه به برخی از ابزارها مانند چندین نمونه برشته ، دستگاه آسیاب ، فنجان های مخصوص ، کاسپیدور ، کتری برقی ، فنجان های آب ، قاشق های مزه دار عمیق ، حتی گاهی اوقات به یک متر سنج برای تعیین سطح تفت نیاز دارد.

به طور خلاصه ، یک فنجان راهی برای کشف یک قهوه خاص واقعی است. در پایان ، شما کاملاً این قهوه را از لوبیا گرفته تا یک فنجان آب پز احساس و درک می کنید.

به عنوان یک طرفدار قهوه باریستا یا مشتاق ، این یک تجربه قابل توجه است و می تواند موضوعی برای صحبت طولانی باشد.

لیوان چگونه به شما کمک می کند؟

طعم بهتر قهوه یا طعم چیز بهتر می تواند به همه ما کمک کند تا بفهمیم که هر روز چه چیزی را مصرف می کنیم.

به طور کلی ، این روش ارزیابی قهوه ، که حجامت نامیده می شود ، با بو دادن برای تعیین کیفیت دانه ها و توسط صاحبان کافه ها برای انتخاب یکی از بهترین دانه ها انجام می شود. و البته از باریستا برای بهتر چشیدن قهوه و بهبود طعم آن.

برای شما ، این می تواند یک روش منحصر به فرد برای شناخت دانش شما از چشیدن و قهوه باشد. همچنین ، این یک روش عالی برای برداشت حبوبات مورد علاقه شماست.

اما ابتدا ببینیم پروتکل جام چیست و سپس چگونه با تلاش واقعی سلیقه خود را بهبود ببخشیم.

بنابراین چگونه یک فنجان قهوه درست می کنید؟

همانطور که قبلاً گفتم ، این به برخی ابزارها نیاز دارد. لازم نیست همه آنها را داشته باشید. به همین دلیل کار را آسان تر خواهم کرد ، به همین دلیل فقط ابتدایی ترین ابزار مورد نیاز را در اختیارتان قرار می دهم.

فنجان قهوه (2)

نکته سریع: برای ارزیابی فنجان حداقل به 3 قهوه مختلف یا همان قهوه برشته شده حداقل به 3 روش مختلف نیاز خواهید داشت.

تجهیزات بولینگ:

  • عینک عینک یا فنجان ها. توصیه می شود ظروف از شیشه یا سرامیک ساخته شوند. آنها باید بین 207 تا 266 میلی لیتر / 7-9 اونس با درپوش مناسب باشند.
  • قهوه زمین. این باید کمی خشن تر از آن باشد که معمولاً برای جوشاندن فیلتر کاغذ استفاده می شود. تمام قهوه ای که استفاده می کنید باید به همان اندازه آسیاب شود.
  • اب در دمای 93 درجه سانتیگراد / 200 فارنهایت از آب شفاف و بدون بو استفاده کنید اما مقطر یا نرم نشده باشد. TDS ایده آل (مواد جامد محلول) 125-175 ppm است ، اما نباید از 100 ppm یا بیش از 250 ppm باشد.
  • تایمر. خیلی مهم است که پایه را بیش از 5 دقیقه جوش نزنید.
  • قاشق. مقداری قاشق عمیق کافی است.
  • لیوان آب گرم. این واقعاً مهم است. بعد از هر جرعه لازم است قبل از جرعه بعدی قاشق را تمیز کنید.
  • لیوان برای پوست. هنگامی که قهوه در فنجان دم کرد ، پوسته ای از آن ظاهر می شود. شما باید از این پوسته عبور کنید ، همزمان بو کنید (این اولین ضربه با قهوه خواهد بود) و سطح قهوه را تمیز کنید تا از نوشیدن قهوه آسیاب شده جلوگیری کنید. تمام این پوست ها در این لیوان ها به پایان می رسند.
  • درپوش. هر فنجان به درپوش احتیاج دارد. می توانید از یک بشقاب کوچک استفاده کنید.

تهیه لیوان

روی میز مورد علاقه خود ، فنجان های قهوه آسیاب شده را پشت سر هم قرار دهید. حتماً یادداشتی در جلوی هر فنجان قرار دهید که توصیف می کند چه قهوه ای استفاده می کنید تا بهتر مزه خود را درک کنید.

سپس فنجان ها را با آب تمیز کننده گرم و فنجان ها را برای پوسته قرار دهید. قاشق ها و تایمر را آماده کنید.

قهوه ساییده خود را به فنجان ها اضافه کنید. با احتیاط آب را بریزید و تایمر را روی 4 دقیقه پخت تنظیم کنید. درب هر فنجان را بگذارید.

بعد از 4 دقیقه پوسته را بشکنید و قسمت بالایی قهوه را بو کنید. سعی کنید این بو را برای قضاوت در مورد قهوه بخاطر بسپارید. هر وقت متوجه چیزی شدید ، آن را یادداشت کنید.

یک کدو حلوایی را پوست بگیرید ، آن را رنده کرده و در یک فنجان مخصوص بریزید. اکنون می توانید با قسمت سرگرم کننده ، چشیدن ، شروع کنید. اخلاق خوب اینجا مهم نیست.

یک قاشق تمیز بردارید. یک قاشق بردارید و امتحان کنید. برای داشتن بهترین تجربه ، باید مقداری هوا در دهان خود ، بالای زبان خود ، مکش کنید ، در حالی که قهوه روی زبان شما است. شما نوعی یادداشت های قهوه خود را یادداشت می کنید.

قوی است ، بله ، اما بهترین راه برای درک یادداشت ها است.

برای اینکه یک تجزیه و تحلیل دقیق در عمق داشته باشید ، باید قهوه را بالای آن امتحان کنید (حدود 5 دقیقه) ، اما همچنین در 10 و 15 دقیقه ببینید که چگونه شکسته می شود و چگونه نت ها تغییر می کنند.

یادتان باشد که از هر لیوان یادداشت بردارید و دهان خود را با آب تازه و سرد بین هر لیوان بشویید تا کام شما تمیز بماند.

فنجان قهوه (1)

چگونه نت های قهوه را میل کنیم

معیارهایی برای ارزیابی قهوه وجود دارد. من بخشی از آن را به شما نشان خواهم داد

اول از همه ، تنوع و روش فرآوری کلیدی است: تفاوت زیادی در طعم و مزه بین قهوه های فرآوری شده شسته و طبیعی وجود دارد.

حال بیایید برخی از معیارهای اساسی و روش صحیح توصیف آنها را ببینیم.

  1. چشیدن. برای فعال سازی طعم اصلی استفاده می شود ، که از زبان دیده می شود. می توان آن را شیرین ، شور ، خام ، گردو ، روغنی ، ادویه دار ، چوبی ، میوه ای ، شراب ، قابض ، عسل ، مالت ، مخمل و غیره تعریف کرد.
  2. بدن بر اساس احساس لامسه در دهان قضاوت می شود. می توان آن را به عنوان بدن ضعیف ، آبکی ، غنی ، کل بدن و غیره توصیف کرد.
  3. اسیدیته هدف آن توصیف تأثیری است که اسیدهای میوه هنگام چشیدن دارند. ویژگی آنها با نشاط و انعطاف پذیری است. می تواند ترش ، میوه ای ، لیمو و … باشد.
  4. عطر طیف رایحه ها و اثر متقابل موزون آنها را ارزیابی می کند. این کار با کمک بینی انجام می شود ، به همین دلیل است که قهوه بو می شود و در طول یک فنجان از طریق دهان پخش می شود. می توان آن را نرم ، قوی ، گلی ، پوسیده ، پخته ، صاف ، خامه ای ، تیز ، خاکستری ، دودی ، شفابخش ، توتون مانند ، تازه ، سرزنده و غیره توصیف کرد.
  5. چشیدن اطلاعاتی راجع به مدت زمان ماندگاری رایحه قهوه در دهان و خوشایند بودن طعم غذا ارائه می دهد.
  6. تعادل تعامل بین همه معیارها را تعیین می کند.

این معیار ارزیابی در هنگام فنجان برای توصیف هر جرعه قهوه استفاده می شود. حال بیایید ببینیم در یک لیوان به دنبال چه چیزی هستید.

رایج ترین یادداشت هایی که باید جستجو کنید

همه می توانند نتیجه بگیرند که چه چیز خوب و چه چیزی راضی کننده نیست. اما در یک فنجان قهوه به دنبال چه هستیم؟ البته ، طعم و بوی تازه.

یادداشت های اصلی و رایج ترین در یک لیوان: شیرین ، گردو ، شکلات ، میوه ، بدن کامل ، صاف تازه و همه چیزهای خوب. هر فنجان قهوه باید در کل خوب باشد.

و با این وجود اشتباهاتی اتفاق می افتد. به همین دلیل است که شیشه شیشه در وهله اول انجام می شود. تا اطمینان حاصل کنید که قهوه طعم و یادداشت بدی ندارد.

فنجان قهوه (3)

یادداشت هایی که باید از آنها اجتناب کرد

یک چرخ قطره قهوه وجود دارد که توسط SCAA ساخته شده است و به شما نمای درستی از یادداشت ها می دهد.

به عنوان مثال ، اگر ما در مورد طعم ترش صحبت می کنیم ، روش های مختلف ترش مانند شراب ترش یا ترش سفت یا ترش تند وجود دارد. ترشی شراب می تواند نشانه خوبی در یک فنجان قهوه باشد ، در حالی که ترش تند اینگونه نیست.

مثال خوب دیگر طعم شیرین است. روش های مختلفی برای دیدن این وجود دارد. می تواند نرم ، شیرین ، شیرین ، شیرین و غیره باشد. البته مربا شیرین علامت خوبی در لیوان نیست ، در حالی که مربا شیرین است.

از نظر رایحه (از طریق بینی قابل درک هستند) روشهای زیادی برای تعیین یک فنجان قهوه وجود دارد. می تواند آنزیمی باشد ، از جمله نت هایی مانند رایحه های گل ، میوه ، گیاهان یا تقطیر خشک ، از جمله نت هایی مانند ادویه ، رزین ، کربن.

مطمئناً ، اگر یک فنجان قهوه بوی گل بدهد ، این نشانه خوبی است ، در حالی که بوی سوختگی اینگونه نیست.

در نتیجه ، وقتی کسی یک فنجان قهوه درست می کند ، پیدا کردن قهوه خوب آسان خواهد بود. از یادداشت هایی مانند فلفل ، ترش ، توتون پیپ ، ادویه جات باید خودداری کنید.

در همان زمان نت هایی مانند وانیل ، گردو ، زردآلو ، گلاب چای ، رنگ قهوه باید نشانه خوبی باشد. فقط قهوه خوب می تواند یادداشت هایی مانند این را تحویل دهد.

امیدوارم این راهنما برای شما مفید واقع شده باشد و شما بتوانید قهوه را به تنهایی و در راحتی خانه خود امتحان کنید. حتی اگر این تجربه ای باشد که به اندازه یک کلاس مجاز نتواند به شما ارائه دهد ، اکنون اصول آن را می دانید.

اگر می خواهید درباره قهوه یا چای بیشتر بدانید ، در صورت تمایل مقاله های مربوطه را در زیر بخوانید. چه کسی می داند چه چیز دیگری می توانید پیدا کنید؟

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *