راهنمای مبتدیان Piccolo Latte

می توانید در هر کافه ای در این دنیا قدم بزنید و در فهرست غذاهای معروف این نوشیدنی های لبنی را مشاهده خواهید کرد: کاپوچینو ، لاته ، سفید تخت و ماکیاتو. هیچ کافه ای بدون یکی از آنها وجود ندارد.

اما در مورد همه این گزینه های عالی که کمتر به پیکولو لاته معروف است چه می توان گفت؟ این نوشیدنی مرموز چیست و چرا آن را یک انتخاب عالی می کنید؟ بیایید بفهمیم!

شیر کم (1)

پیکولو لاته چیست؟

کلمه “piccolo” از زبان ایتالیایی آمده و به معنی کوچک است. این بدان معنا نیست که پیکولو فقط کمی لاته است ، بیشتر شبیه یک نوشیدنی متوسط ​​با اعتماد به نفس زیاد است.

گرچه پیکولو لاته از سال 2010 به عنوان یک نوشیدنی محبوب در استرالیا شناخته شد ، اما در بقیه جهان کمتر شناخته شده است.

این نوشیدنی است که حاوی یک قسمت ریستتو (15-20 میلی لیتر قهوه) و حدود 100 میلی لیتر شیر خورشتی است. این اندازه متوسط ​​است (حدود 120 میلی لیتر / 4 اونس) ، کمی شبیه لته کودک ، اما هنوز هم شخصیت خاص خود را دارد.

معمولاً در لیوان با هنر لاته زیادی سرو می شود.

از طرف دیگر ، ristretto تمام جادوی نوشیدنی را انجام می دهد. این طعم خامه ای می دهد و مخلوط کردن آن با شیر ظریف بخارپز باعث نوشیدنی فوق العاده خوشمزه می شود.

بنابراین داشتن این لاته کوچک پیکوشیته کافئین دار در منوها یک انتخاب عالی است.

کمی شیر VS کورتادو VS ماکیاتو

تفاوت اصلی پیکولو لاته با سایر نوشیدنی ها مانند کورتادو یا ماکیاتو چیست؟

هر نوشیدنی / دستورالعمل چیزی خاص و منحصر به فرد دارد. اگر در مورد پیکولو و کورتادو بحث کنیم ، این دو نوشیدنی هیچ اشتراک دیگری ندارند جز این که حاوی شیر هستند.

نسبت قهوه به شیر در پیکولو لاته 1: 5 است ، در حالی که در کورتادو 1: 1 است. هر دو در فنجان ها سرو می شوند ، اما مقدار شیر مشخص است.

همچنین ، پیکولو لاته با ریستتو (15-20 میلی لیتر قهوه) درست می شود ، در حالی که کورتادو با اسپرسوی معمولی (25 میلی لیتر قهوه) ساخته می شود.

ماکیاتو چطور؟ این قهوه بسیار کمی با شیر کم است و کمترین نسبت قهوه به شیر را دارد (1: 0.5). این نشان می دهد که یک اسپرسو (25 میلی لیتر) فقط با 10 میلی لیتر شیر مخلوط می شود.

ماكیاتو اسپرسو را پیدا خواهید كرد كه فقط با كف شیر زیادی درست شده است ، بنابراین گاهی اوقات نسبت حتی كمتر خواهد شد.

در همان زمان ، پیکولو لاته نوشیدنی با بیشترین نسبت قهوه به شیر از نوشیدنی های کوچک است.

اگر بخواهیم تمام نوشیدنی های لبنی را مقایسه کنیم ، می توانیم آنها را از کمترین مقدار شیر به بیشترین دسته بندی کنیم ، به شرح زیر:

  • ماکیاتو – 10 میلی لیتر شیر بخارپز شده
  • کورتادو – 25-30 میلی لیتر شیر بخارپز شده با یک لایه کوچک شیر کف دار.
  • Piccolo – 100 میلی لیتر شیر با یک لایه کوچک شیر کف دار.
  • کاپوچینو – 125-130 میلی لیتر شیر با یک لایه ضخیم شیر کف دار.
  • Flat White – 125 میلی لیتر شیر بخارپز شده با یک لایه خوب شیر کف دار.
  • کافه لاته – 210 میلی لیتر شیر بخارپز شده با یک لایه خوب شیر کف دار.

اگر از نسبت شیر ​​/ قهوه مناسب پیروی کنید ، همه آنها را می توانید با اسپرسو (حتی پیکولو) تهیه کنید.

شیر کم (2)

چرا یافتن آن در منوهای کافه بسیار دشوار است؟

لاته Piccolo به اندازه کاپوچینو یا لاته شناخته نشده است.

این به این دلیل است که افراد کمی تفاوت بین بسیاری از نوشیدنی ها را درک می کنند و اکثر صاحبان کافه ترجیح می دهند آن را برای همه آسان و ایمن نگه دارند.

بسیاری از کافه ها ترجیح می دهند محبوب ترین نوشیدنی ها را در منوها به نمایش بگذارند. به نظر می رسد سودآوری بیشتری دارد و مردم به آنچه می خواهند می رسند ، اما در واقع فرصتی برای کشف ندارند.

در مورد کورتادو نیز همین اتفاق رخ می دهد. اکثر مردم تفاوت بین پیکولو ، کورتادو یا ماکیاتو را نمی دانند. با دیدن تعداد زیادی نوشیدنی ، درک همه آنها قابل درک است و اگر طرفدار سرسختی نیستید حتی ممکن است آنها را گیج کنید.

هنوز هم ، اگر هرگز در منو لاته پیکولو مشاهده کردید (ممکن است مجبور باشید به دنبال آن بگردید) ، آن را امتحان کنید ، زیرا ممکن است مورد علاقه جدید شما باشد.

طرز تهیه لاته پیکولو در خانه

اگر قبلا شکوفه گل را امتحان نکرده اید ، شاید زمان آن رسیده است که آن را در خانه درست کنید. با دستگاه اسپرسو و برخی از دانه های قهوه با کیفیت بالا کاملاً آسان است.

مانند هر قهوه با دانه های خوب ، به این معنی است که اگر یک فنجان خوب قهوه تهیه کنید ، آن را خواهید نوشید.

ابتدا اطمینان حاصل کنید که قهوه شما در اسپرسو خرد شده است – بسیار ریز. شما باید 7-9 گرم /0.24-0.31 اونس قهوه آسیاب شده برای یک بار ریستتو اضافه کنید و اجازه دهید تا این قطره حدود 15 میلی لیتر / 0.5 اونس کار کند.

ریستتو را باید مستقیماً در فنجانی که در آن لاته پیکولو سرو می کنید ، بیرون آورید 100-110 میلی لیتر / 3.5-4 اونس (این مقدار نوشیدنی نهایی است ، نه restretto)

کمی شیر بجوشانید. چه مقدار دقیقاً به شما بستگی دارد ، به شرطی که بتوانید حدود 85 میلی لیتر / 2.7 اونس شیر بخارپز دریافت کنید (از نظر حجم ، نه از نظر وزن).

اطمینان حاصل کنید که یک لایه کوچک از شیر کف دار در بالا داشته باشید. هر شیر (لبنیات یا وگان) در اینجا خوب عمل خواهد کرد.

با دقت شیر ​​را درون لیوان بریزید. بلافاصله خواهید دید که چطور شیر می چسبد و این زیبایی سرو این لیوان است.

اگر می خواهید مقداری هنر لاته به دست بیاورید ، اما به شما هشدار دهید که این جام کوچک است ، بنابراین ممکن است بهترین نباشد ، مگر اینکه با استعداد باشید.

همیشه می توانید به یک کافه بروید و یک پیکولو لاته بخواهید و در حالی که آنها این کار را انجام می دهند ، باریستا را مطالعه کنید ، و برای برخی نکات اضافی در مورد چگونگی ساخت خود در خانه.

اگر می خواهید درباره قهوه یا چای بیشتر بدانید ، در صورت تمایل مقاله های مربوطه را در زیر بخوانید. چه کسی می داند چه چیز دیگری می توانید پیدا کنید؟

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *