ده هزار قدم

ده-هزار-قدم

تحقیقات نشان می دهد که با پیاده روی 30 ، ) در روز می تواند در سلامتی بهتر تأثیر بسزایی داشته باشد.

با قرار دادن یک پا در مقابل پای دیگر ، می توانید استقامت ایجاد کنید ، کالری اضافی بسوزانید و بر سیستم قلبی عروقی تأثیر مثبت بگذارید.

پیاده روی چه چیز خوبی دارد؟

پیاده روی تقریباً در هر جایی و در بیشتر شرایط و تقریبا در هر آب و هوایی امکان پذیر است. پیاده روی نیز راهی عالی برای جابجایی بین مکان ها است ، به این معنی که افزودن پیاده روی به زندگی روزمره آسان است.

چگونه می توانم بفهمم چند قدم برمی دارم؟

به طور متوسط ​​، هر فرد بین 900 و

راه می رود گام به روز اما 1000 مراحل معادل آن فضا 30 پیاده روی سریع است. برای اینکه بفهمید روزانه چند قدم می روید ، می توانید یک گام شمار را خریداری کنید. آنها در نسخه های مختلف موجود هستند اما شما فقط به ساده ترین نوع نیاز دارید که فقط تعداد مراحل را بشمارد. امروزه داشتن ساعت بهداشتی با صفحه لمسی محبوب است که تعداد پله ها ، مسافت کیلومتر ، کالری ، ساعت و غیره را نشان می دهد. این ساعت اهداف شما را تعیین می کند ، نتایج را ثبت می کند و با ارتعاش دادن به شما انگیزه می دهد و می داند چه مدت طولانی بی حرکت مانده اید و باید حرکت کنید. هر قدم که در طول روز برمی دارید ، در خانه و فضای باز ، در خانه و محل کار ، خرید و انتخاب فرزندان خود در مدرسه در نظر گرفته می شود. ممکن است متوجه شوید که تقریباً در حال راه رفتن هستید 47 ، 10 یک قدم در روز بگذارید یا اینکه کمتر راه می روید اما فکر می کردید . نتیجه هرچه باشد ، شما یک ابزار ارزشمند برای کمک و ایجاد انگیزه در اختیار دارید.

چه مقدار کالری در هنگام راه رفتن می سوزانم 30 ، 10 هر روز پا می گذارید؟

به طور متوسط ​​، یک فرد عادی می سوزد بین تا) کالری با راه رفتن ، 10 مرحله. برای کاهش وزن تا حدی ، باید سوزاندن کالری بیشتر 250 ) اما برای کسانی که غذا می خورند.

اگر من ورزش نکنم چطور؟

اگر عادت به ورزش ندارید ، مهم است که آرام آرام شروع کنید. انتظار نداشته باشید که بتوانید راه بروید درست در روز اول قدم برمی دارد! اگر در مفاصل یا مفاصل مشکلی دارید یا مشکلات سلامتی دیگری دارید ، بهتر است قبل از شروع با پزشک عمومی خود صحبت کنید. همچنین برای افرادی که مشکلات مفصلی دارند توصیه می شود در آب ورزش کنند. آب در حین حرکت با مفصل می ماند و به محض کاهش وزن و تقویت عضلات ، بار مفاصل کاهش می یابد و تمام حرکت آسان می شود.

آیا لباس خاصی لازم دارم؟

کفش مناسب پیاده روی توصیه می شود. البته ، پوشیدن لباس با توجه به شرایط آب و هوایی نیز مناسب است ، اما باید در نظر داشت که در هنگام پیاده روی سریع ، گرم می شود ، بنابراین پوشیدن لباس هایی که تنفس خوبی دارند ، می تواند خوب باشد.

چگونه بهترین کار را شروع کنیم؟

با استفاده از گام شمار ، بهتر است این کار را با دانستن اینکه چند مرحله در یک روز عادی برمی دارید شروع کنید. می تواند از 900 تا

باشد بسته به اینکه روز عادی شما چطور است و روی چه کاری کار می کنید مراحل را طی می کند. به عنوان مثال حقوق کارمندان ادارات بسیار کمتر از فروشندگان است. سپس هدف خود را تعیین کنید به همان اندازه که روزی که بیشترین قدم را برداشتید قدم بردارید و یک هفته در این حالت بمانید. بهتر است یک دفترچه خاطرات داشته باشید و در پایان روز تعداد مراحل را یادداشت کنید تا از این طریق پیگیری کنید. سپس کم کم تعداد مراحل را افزایش می دهید تا به ، گام در روز . سازمان دیده بان سلامت براساس نتایج روز اهداف جدیدی را برای روز بعد تعیین می کند.

، 10 صداها را قدم می گذارد خیلی زیاد. چگونه می توانم همه این مراحل را به یک روز شلوغ دیگر برسانم؟

به عنوان مثال ، می توانید موارد زیر را امتحان کنید:

  • زودتر از اتوبوس پیاده شوید یا ماشین را بیشتر ترک کنید و پیاده روی کنید راه طولانی تر به خانه / کار.
  • به جای سوار شدن در آسانسور از پله ها بالا و پایین بروید.
  • هر زمان که می توانید یک وعده غذایی سالم تهیه کنید. هنگام تهیه غذا باید مراحل بیشتری را در آشپزخانه بردارید.

به محل کار و یا خانه بروید (حتی اگر فقط با رفتن به مسیر دیگر شروع کنید ، شمارش سریع است).

به فروشگاه بروید.

  • با بچه ها به مدرسه / مهد کودک بروید. خوب است که بلافاصله به آنها عادت کنیم.
  • بعد از کار به جای نشستن روی یک فنجان قهوه به پیاده روی بروید.

    برو به 30 یک دقیقه پیاده روی در طول استراحت ناهار خود.

    با سگ برای پیاده روی بیرون بروید.

    به نظر من راه رفتن خسته کننده است ، چگونه می توانم پیاده روی را سرگرم کننده تر کنم؟

    • کسی را پیدا کنید که بخواهد شما را به پیاده روی ببرد.
    • چیزی برای گوش دادن به همراه داشته باشید – فراموش کردن پیاده روی با موسیقی یا داستانی در گوش شما آسان است.
    • مسیر پیاده روی خود را مرتباً تغییر دهید ، از منظره لذت ببرید.

    بخاطر داشته باشید که برای خود و سلامتی خود چه می کنید.

  • چه مدت باید به راه رفتن ادامه دهم؟

    همیشه! مدتی طول می کشد تا ورزش منظم برقرار شود تا به همان اندازه مسواک زدن بخشی از زندگی روزمره شود اما ظاهر شود. قبل از اینکه بدانید ، باید مراحل بسیار بیشتری را پشت سر بگذارید تا 30 ، مراحل روزانه

    اگر به دلیل بیماری یا تعطیلات نتوانم چند روزی راه بروم چه می کنم؟

    به محض سلامتی دوباره راه رفتن را شروع کنید و یادتان باشد که به آرامی شروع کنید تا در این کار زیاده روی نکنید. هرچه زودتر به مسیر خود برگردید بهتر است. در تعطیلات اغلب فرصت های خوبی برای پیاده روی تفریحی وجود دارد. قدم زدن در یک محیط جدید اغلب دلگرم کننده است.

    آیا پیاده روی کافی است یا باید به حرکت دیگری فکر کنم؟

    به بزرگسالان توصیه می شود که حداقل برای مدت زیادی ورزش کنند 10 دقیقه در روز ، پنج روز در هفته. این حرکت را می توان فقط با راه رفتن سریع به دست آورد ، اما همچنین می توان راه رفتن را با حرکت دیگر مخلوط کرد تا به تنوع بیشتری دست یابد. واقعیت این است که وقتی نتیجه ورزش را مطابق با آن پیدا کردید 10 ، 10 مراحل روزانه و سپس شروع به می خواهید بیشتر و حتی از راه های بیشتری حرکت کنید. آنچه برای هر فرد مناسب است بسیار متفاوت است ، برخی می خواهند به کلاسهای گروهی در سالن بدنسازی بروند ، دیگران ورزش با توپ و برخی دیگر به رقص می پردازند. هر حرکتی خوب است به شرطی که لذت و موفقیت را برای ما ایجاد کند.

    منبع: www.nhs.uk

    نویسنده مقاله:

    Guðrún Gyða Hauksdóttir ، پرستار

    مقاله از وب سایت doktor.is

    )

  • دیدگاه‌ها

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *