بررسی اجمالی نقشه راههای موتور جستجو و بهینه سازی آنها

در حالی که طی چند هفته گذشته درباره طراحی و بهینه سازی وب سایت صحبت کرده ایم ، در ادامه این مقاله نحوه خزیدن و فهرست بندی محتوا برای موتورهای جستجو بحث خواهد شد. اگر مباحث قبلی را به یاد داشته باشید ، باید قبلاً درک کرده باشید که نقش اصلی موتورهای جستجو پاسخگویی به س questionsالات و نیازهای کاربران و نشان دادن همه این موارد به آنها است. بنابراین ، اولویت اصلی Google قابلیت مشاهده و دسترسی آسان به این اطلاعات خواهد بود.

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند

کارایی موتور جستجو

به طور کلی ، موتورهای جستجو سه روش اصلی برای رتبه بندی وب سایت ها در نظر می گیرند که عبارتند از:

خزیدن: یکی از مهمترین مراحل موتورهای جستجو این است که رباتها ، به نام عنکبوت یا خزنده ، تمام صفحات وب سایت شما را پوشانده و آن را تجزیه و تحلیل می کنند.

نمایه سازی: هنگامی که موتورهای جستجو وب سایت شما را جستجو می کنند ، زمان آن است که محتوا را فهرست بندی کنید. هنگام تحقیق در مورد صفحات وب ، Google آنها را طبقه بندی و نمایه می کند و در سمت سرور ذخیره می کند. بنابراین ، یا این روش که توسط موتورهای جستجو انجام می شود ، دسترسی کاربران به اطلاعات درخواستی را فراهم می کند.

اعتبار: در آخرین مرحله ، تمام اطلاعات موجود در وب سایت ها توسط موتورهای جستجو بررسی می شود و در نهایت به سایت هایی پاسخ می دهد که نیاز کاربران گوگل را برآورده می کنند و نسبت به آنها بی تفاوت نیستند. یکی از اصلی ترین و مهمترین معیارهای رتبه بندی وب سایت ها ، محتوای م effectiveثر و مفیدی است که اکثر مردم از آن چشم پوشی می کنند.

1. نیازهای موتورهای جستجو مانند Google در خزیدن

ابتدا موتورهای جستجو تعداد زیادی عنکبوت یا خزنده را به وب سایت نمایه سازی ارسال می کنند. این ربات ها وظیفه دارند هر محتوایی مانند عکس ، فیلم ، متن و غیره را شناسایی کنند. در هر قالبی بنابراین این خزنده ها حتی اگر نخواهند وب سایت شما را دوباره خزنده و خزنده می کنند.

ربات های گوگل هنگام مرور وب سایت شما ، با خزیدن و پردازش با الگوریتم های مختلف خود ، می توانند با پیوندهای داخلی و خارجی ناشناس روبرو شوند. اما نکته مهم این است که موتورهای جستجو دارای انباری از پیوندهایی هستند که در پایگاه داده خود به نام کافئین یافت می شوند.

مطمئناً قبلاً از شما خواسته شده كه چه اطلاعاتی در این پایگاه داده ذخیره شده است؟ در پاسخ ، باید گفت که موتورهای جستجو هنگام برخورد با پیوندهای مخرب ، آنها را در انبار خود با نام کافئین ذخیره و پردازش می کنند تا داده های اساسی کاربرانی را که الگوریتم های Google را دنبال نمی کنند ، داشته باشند.

وبری

2. فهرست و بررسی Google

فهرست مخزن اطلاعات موتور جستجو است که از طریق آنها می توانند الگوریتم های خود را توسعه و به روز کنند. همه این فرایندها زمانی اتفاق می افتد که وب سایت شما به روی موتورهای جستجو باز باشد. البته لازم به ذکر است که می توانید به موتورهای جستجو اجازه دهید وب سایت را مرور و فهرست کنند.

3. رتبه بندی با توجه به نیاز کاربر

هنگامی که کاربر موضوعی را جستجو می کند ، موتورهای جستجو مانند Google نیازهای کاربر را برای یک ثانیه نگه داشته و محتوای مربوطه را به کاربر نشان می دهند. این باعث شد وب سایت ها مفهوم هدف کاربر را شناسایی کرده و بیشتر روی این حوزه تمرکز کنند.

بهینه سازی موتور جستجو در وب سایت ها

بسیاری از افراد ، از جمله گروه ها وبری فقط گوگل شناخته شده است ، در حالی که بیش از 30 موتور جستجوی دیگر وجود دارد ، مهمترین آنها یاهو ، بینگ و .. هر یک از آنها الگوریتم های مختلفی دارند ، اما 80٪ از مکانیسم های مشابه هستند و با یکدیگر تفاوتی ندارند.

موضوعات را خلاصه و قفل کنید

موتورهای جستجو 3 مرحله اصلی برای رتبه بندی وب سایت ها دارند که عبارتند از: نمایه سازی ، خزیدن و رتبه بندی. برای جلوگیری از پردازش برخی از صفحات Google ، می توانید از فایل robot.txt که برای شما مناسب است استفاده کنید.

در پایان این مقاله ، ستایش یکی از بهترین مارک ها در زمینه طراحی سایت خالی از لطف نیست. شرکت طراحی وب سایت در کرج یعنی گروه وبر با کادری مجرب و متخصص در زمینه وب سایت سئوروابط بزرگ و موفقی با شرکت های بزرگ داشته باشید.

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *