ارائه انواع مشاغل مربوط به حوزه گرافیک

در این مقاله ، مشاغل مربوط به گرافیک و روش ها را بررسی می کنیم آموزش و طراحی و گرافیک برای فتوشاپ ما توضیح می دهیم که شما وارد این مشاغل می شوید.

تخصص طراحی گرافیک می تواند راهی هیجان انگیز برای ترکیب هنر ، فناوری و ارتباطات باشد. این متخصصان در بسیاری از پروژه ها در زمینه های مختلف از جمله بازاریابی ، تبلیغات ، انتشار ، طراحی وب سایت و ارتباطات دیجیتالی مورد نیاز هستند. شروع به جستجوی شغل مربوط به رشته گرافیک ، درک آینده شغل و آنچه در شرایط مختلف اتفاق می افتد بسیار جذاب است.

وظیفه طراح گرافیک چیست؟

کارهای مرتبط با گرافیک

طراحان گرافیک برای انواع مختلفی از جمله طراحی لوگوی شرکت ، طراحی ظاهر وب سایت ، طراحی لباس گرافیکی ، طراحی جلد کتاب ، گرافیک بازی ، راهنمای محصول و موارد دیگر کار می کنند.

این متخصصان برای ارائه قوی ترین و جذاب ترین طرح ها باید به خوبی با رنگ بندی ، ساختار تصویر ، انواع فونت و بسیاری از اصول هنری دیگر آشنا باشند. آنها همچنین باید دارای نرم افزار رایانه ای کافی مخصوص حوزه گرافیک (مانند Photoshop ، CorelDRAW و غیره) باشند.

به موسسه خیریه مرجع کمک کنید

طراحی گرافیک به طور کلی باید با مهارتها و مدارک زیر آشنا باشد.

  • فرصت هایی برای طراحی رایانه
  • خلاقیت و نوآوری
  • اتصالات
  • مخاطب هدف را درک کنید
  • آشنایی با نرم افزارهای طراحی کامپیوتر (CAD) شامل Adobe Photoshop ، Illustrator ، Dreamweaver ، InDesign ، Corel Graphics Suite

طراح گرافیک باید هنرمند باشد و ذوق هنری خاصی داشته باشد تا بتواند طرح های جذاب و منحصر به فرد خلق کند. با اينكه تحصیلات هنری ممکن است کمی غیرممکن به نظر برسد و به نظر می رسد هنر یک استعداد ذاتی است ، اما من فکر می کنم هرکس هنر خاص خود را دارد و باید آن را کشف کند.

سابقه کار طراحان گرافیک

یکی از پیش نیازهای ورود به شغل مرتبط با رشته گرافیک ، وجود تجربه کاری و نمونه ای از کار حرفه ای است. آنها برای یافتن شغل مناسب بسیار مهم هستند.

فقط تعداد کمی از فارغ التحصیلان فقط با تحصیلات عالی شغل می گیرند. کارآموزی روش رایج تری برای یافتن شغل و کسب تجربه ، ایجاد روابط و بهبود مهارت ها است.

شرکت در مسابقات و نمایشگاه های مرتبط می تواند به شما در بهبود مهارت ها و ایجاد ارتباط شغلی کمک کند.

کارهای مرتبط با گرافیک

افراد دارای مدرک طراحی گرافیک می توانند برای مشاغل مختلف استفاده شوند. به همین دلیل ، بهترین شغل برای هر طراح گرافیک بستگی به علایق ، مهارت ها ، اهداف شغلی و غیره دارد.

طراحی گرافیک گاهی به عنوان یک رشته جداگانه تلقی می شود ، اما در واقع رشته های زیادی در این رشته وجود دارد. برخی از طراحان گرافیک عمومی هستند و می توانند روی انواع پروژه ها کار کنند ، در حالی که برخی دیگر در انواع خاصی از طراحی گرافیک تخصص دارند.

در زیر انواع مشاغل تحصیل کرده در زمینه گرافیک را شرح می دهیم.

1- ویرایشگر تصویر

ویرایشگر تصویر

ویرایشگران عکس با تصاویر واقعی برای تصحیح ، رنگ آمیزی یا ترکیب تصاویر برای ایجاد تصویر نهایی کار می کنند. ویرایش تصاویر می تواند به سادگی تنظیم تعادل نور و رنگ عکس ، یا تغییر رنگ لباس ، یا افزودن اطلاعات لوگو یا بنر به تصویر باشد.

آثاری که بر ویرایش عکس تمرکز می کنند تمرکز کمتری بر طراحی گرافیکی دارند ، اما نیاز به دانش کامل فتوشاپ دارند که در یک ساعت به راحتی قابل مشاهده است. یادگیری در فتوشاپ و تمرین و تکرار می تواند شما را برای این کار آماده کند. اغلب برای شرکت ها مفید است که طراح را برای افزایش زیبایی تصویر با تغییر رنگ ، تنظیم و نوردهی استخدام کنند.

این افراد با شناسایی تصاویر مربوطه ، ابتدا عکس ها را مشاهده ، انتخاب و ویرایش می کنند و سپس عکس های شناسایی شده را ویرایش می کنند تا جذابیت بیشتری داشته باشند و در ترتیب مناسب قرار گیرند. ویراستاران تصویر همچنین پروژه های لازم را به عکاسان اعلام می کنند.

2- طراح لباس های گرافیکی

طراح لباس گرافیکی

طراحی لباس گرافیکی یکی از حرفه های مربوط به گرافیک است و با طراحی لباس متفاوت است. و فقط آنها وظیفه گرافیکی کردن لباس ها را بر عهده دارند.

طراحان گرافیک لباس ظاهر منحصر به فرد اصلی لباس را ایجاد می کنند. آنها درک روشنی از مشتریان دارند و گرافیک و جذابیت بصری را برای آنها مشاهده خواهند کرد. آنها همچنین انواع مختلف تصویر و گرافیک را بر اساس فونت برای چاپ روی پیراهن طراحی می کنند.

این طراح گرافیک با یک برنامه طراحی گرافیکی CAD کار می کند که مقیاسی دارد که با الگوهای لباس مطابقت دارد. و رنگها باید ساده و در عین حال خلاق باشند ، زیرا چاپ روی لباسها اغلب به هشت رنگ یا کمتر محدود می شود.

برای ورود به شغل طراح گرافیک ، باید مدرک کارشناسی طراحی گرافیک و تجربه قبلی در زمینه طراحی گرافیک داشته باشید. و داشتن تجربه و تجربه در زمینه پوشاک بسیار مهم است.

3- طراح لوگو

طراح لوگو

طراحان لوگوها ، گرافیک ها یا نمادهای جذابی برای نشان دادن یک شرکت ، محصول ، نام تجاری یا خدمات ایجاد می کنند. این طراح گرافیک آنها باید افرادی با استعداد و خلاق باشند و دانش یا تحقیقات بالایی در این زمینه داشته باشند. این طراح رنگ ها و اشکال منحصر به فردی را که مخصوص هویت برند شرکت یا محصول است انتخاب می کند و آنها را با جذابیت بالا طراحی می کند. طراحان لوگو باید از طرح های دیگر نیز مطلع باشند تا از لوگوهای مشابه کپی و طراحی نکنند.

طراحی لوگوی حرفه ای یکی از مشاغل مربوط به رشته گرافیک است که درآمد جذابی دارد و در صورت حرفه ای شدن در این زمینه می توانید 100 میلیون درآمد کسب کنید.

شرایط کار طراح لوگو بسته به شرکت متفاوت است ، اما مدرک کاردانی یا کارشناسی در زمینه طراحی گرافیک معمولاً مورد نیاز است. مهارتهای تصویرسازی قوی و درک تبلیغات و برند برای طراح لوگو ضروری است. طراحان لوگو می توانند به صورت فریلنسر یا تمام وقت در یک آژانس تبلیغاتی کار کنند ، که هر دوی آنها به نمونه کارهای قوی نیاز دارند.

4- بازاریابی و طراحی تبلیغات

بازاریابی و طراحی گرافیکی تبلیغات اعم از آنلاین یا چاپی ، عنصر کلیدی استراتژی تبلیغاتی هر شرکتی است.

از آنجا که هدف بازاریابی و تبلیغات تشویق مصرف کنندگان برای خرید یا ثبت نام محصولات و خدمات است ، طراحان گرافیک که در این زمینه ها کار می کنند نیاز به درک جامع روانشناسی رفتاری رفتار خرید دارند.

طراحان تبلیغاتی از طرح ها ، طرح ها و عکس های گرافیکی برای اهداف بازاریابی استفاده می کنند و سعی می کنند از مواردی استفاده کنند که از نظر بصری برای برندها و مشاغل جذاب است.

این افراد بیلبوردها ، آگهی های مجله ، تبلیغات وب سایت و سایر مطالب تبلیغاتی درخواستی را ایجاد می کنند و اغلب از نرم افزار CAD برای ایجاد مفاهیم اساسی بر اساس استراتژی های بازاریابی و روابط عمومی استفاده می کنند.

طراحان گرافیک متخصص در زمینه تبلیغات و بازاریابی باید در موارد زیر دارای طرحی جذاب و مثر باشند تا بتوانند با موقعیت طراحی تبلیغات کار کنند. آنها به شرح زیر است:

  • چاپ و تبلیغات دیجیتال
  • طراحی کارت ویزیت
  • گرافیک شبکه های اجتماعی
  • طراحی هنری برای جلد پادکست
  • بنر
  • طراحی گرافیکی بازاریابی ایمیلی
  • طراحی بروشور و پوستر
  • طراحی بیلبورد

5- طراحی وب و رابط کاربری

طراحی وب و رابط کاربری

طراحان وب و رابط کاربری باید طرح های گرافیکی جذابی برای وب سایت ها و برنامه های کاربردی ایجاد کنند و برای این منظور باید از اصول طراحی ، تجربه کاربری و تا حدودی اصول کدگذاری درک خوبی داشته باشند. آموزش طراحی سایت برای پشت سر گذاشتن.

اگرچه طراحان وب و رابط کاربری واقعاً نمی توانند کد نویسی کنند ، اما درک قابلیت ها و محدودیت های برنامه نویسی سرعت و کیفیت طراحی را افزایش می دهد و تضاد با تیم توسعه را کاهش می دهد.

اگر یک طراح گرافیک متخصص در طراحی وب یا رابط کاربری هستید ، می توانید روی پروژه هایی مانند ایجاد صفحات فرود ، وب سایت های بازاریابی ، طراحی برنامه های قیمت یا سایت های وردپرس کار کنید.

اگر به خلاقیت خود اعتقاد دارید با آموزش وردپرس و Almentor شما به راحتی می توانید بدون کد نویسی و تنها با خلاقیت گرافیکی خود سایت های حرفه ای طراحی کنید و درآمد ماهانه جذابی داشته باشید.

6- طراح فونت و لوگو

طراح فونت و لوگو

ویژگی طراحی گرافیکی که اغلب نادیده گرفته می شود ، طراحی فونت ها و لوگوها است. این طراحان گرافیک همه چیز را از فونت و فونت گرفته تا طرح های دست نویس ایجاد می کنند.

طراحان حروف و لوگو باید درک کاملی از اصول تایپوگرافی داشته باشند و نحوه کار مفاهیمی مانند پیچ ​​ها ، ارتفاع خط و خوانایی را بدانند.

طراحان لوگو معمولاً چیزهایی مانند آرم ، بنر ، نقاشی دیواری و موارد دیگر را ایجاد می کنند. آنها می توانند طرح ها را به صورت دستی یا دیجیتالی با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی تولید کنند.

از سوی دیگر ، طراحان فونت معمولاً بیشتر بر ایجاد فونت تمرکز می کنند ، فونت های ایرانی مانند Iransense ، Nazanin ، Yakan و … توسط متخصصان این حوزه ایجاد می شوند.

7- تصویرگر گرافیکی

تصویرسازی یکی از مهمترین و دشوارترین کارهای مربوط به حوزه گرافیک است. وقتی به تصویرسازی فکر می کنید هنرمندان به ذهن شما می رسند ، اما در عصر جدید اثری به نام تصویر گرافیکی وجود دارد که کاربردهای زیادی برای ایجاد تصاویر وبلاگ ها ، تصاویر محصولات گرافیکی ، گرافیک بازی ها و موارد دیگر دارد.

برای ورود به این عرصه باید سلیقه و هنر بالایی داشته باشید تا بتوانید گرافیک جذابی ایجاد کنید. درآمد در این زمینه بسیار خوب است و افراد کمی می توانند در این شغل موفق باشند.

8- طراح اینفوگرافیک

طراح اینفوگرافیک

طراحان اینفوگرافیک باید درک کاملی از نحوه نمایش دقیق داده ها و نحوه درک آنها داشته باشند.

نقش طراحی گرافیکی در طراحی اینفوگرافیک بدین معناست که آنها باید بدانند چگونه با مجموعه داده های بزرگ کار کنند و آنها را با گرافیک جذاب و قابل هضم برای همه ایجاد کنند.

اینفوگرافیک به دو قسمت تقسیم می شود: ساختار اطلاعات و تصویر ، که متخصص باید در هر دو موضوع به آن تسلط داشته باشد.

در ایران به سادگی هیچ متخصصی در زمینه طراحی اینفوگرافیک وجود ندارد و معمولاً گرافیک آثار آشنا با تبلیغات و بازاریابی این طرح ها را ایجاد می کند.

9- معلم گرافیک

یکی از حرفه هایی که تقریباً در همه رشته ها وجود دارد ، تدریس است. اگرچه در ایران معلم حقوق زیادی ندارد ، اما وجود سکوهایی مانند فرادرس این محیط است آموزش آنلاین این نقش عمده ای در افزایش حقوق و درآمد معلمان در زمینه های مختلف ایفا کرده است.

اگر به آموزش آنلاین علاقه دارید یا می توانید به عنوان طراح گرافیک آموزش های نرم افزاری مرتبط با گرافیک ایجاد کنید ، می توانید تدریس در فراد با این مجموعه تماس بگیرید و روش ها و برنامه درآمد برای ایجاد آموزش آنلاین را ببینید.

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *