کنتور قند خون Fora 6 – Hjartalif.is


معلولیت 6 کنتور را وصل کنید

ما با همکاری Líftækni ehf ، متر متر FORA 6 Connect را از شرکت سوئیسی Fora Care Suisse AG ارائه می دهیم. کنتور FORA 6 Connect شش مقدار را در خون تشخیص می دهد. این ماده قند خون ، کتون ، سطح خون ، تعداد سلول های خون ، کلسترول و اسید اوریک را اندازه گیری می کند. یک وسیله ساده که برای هر کسی که می خواهد مقادیر خود را کنترل کند ، مناسب است ، اما به خصوص برای بیماران دیابتی مناسب است.

صحت تایید شده تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی برای اندازه گیری هر عکس خون با قطره های کوچک با دقت بالا در چند ثانیه استفاده می شود.

فناوری بی سیم داخلی (بلوتوث) با استفاده از برنامه iFORA داده ها را به تلفن هوشمند یا رایانه لوحی شما می فرستد. برای کسانی که رژیم کتو دارند ، می توانید شاخص گلوکز کتون (GKI) را در برنامه IFORA دریافت کنید تا ببینید در کتوز کجا قرار دارند. نتایج بیمار همچنین می تواند به پزشک مربوطه ارسال شود.

هموگلوبین (Hb)

Hb پروتئینی است که در گلبول های قرمز خون یافت می شود و با اکسیژن حرکت می کند. Hb همان چیزی است که به خون رنگ قرمز می بخشد. اگر زیر مقادیر مرجع اندازه گیری شود ، فرد مورد نظر دارای کم خونی فقر آهن است ، زیرا به عنوان کاهش غلظت هموگلوبین تعریف می شود.

HKT یا Hct (نسبت هماتوکریت / سلول خونی)

هماتوکریت نسبت حجمی (٪ حجمی) گلبولهای قرمز خون است. اندازه گیری به تعداد و اندازه گلبول های قرمز خون بستگی دارد. هدف از گلبول های قرمز انتقال اکسیژن از ریه ها به بافت های بدن است و درصدی از حجم گلبول های قرمز خون به توانایی ما در انتقال اکسیژن اشاره دارد. سطح خیلی زیاد یا خیلی پایین هماتوکریت ممکن است نشان دهنده اختلالات خونی ، کم آبی بدن یا سایر شرایط باشد. شمارش غیر طبیعی سلول های خون ممکن است کم خونی ، کاهش تعداد کل گلبول های قرمز خون را نشان دهد ، در حالی که شمارش غیر طبیعی بالای سلول های گلبول قرمز ، گلبول قرمز (پلی سیتمی) نامیده می شود.

– تبلیغات –

قند خون

به طور کلی ، سطح قند خون باید تقریباً ثابت بماند. سیستم کامل بدن آن را در تعادل نگه می دارد. به طور کلی فرض بر این است که سطح قند خون حدود 4-6 میلی مول در لیتر است.

دو نوع دیابت وجود دارد

نوع 1 دیابت وابسته به انسولین است و نوع 2 را غالباً دیابت وابسته به انسولین می نامند. نوع 1 معمولاً در دوران کودکی یا نوجوانی تشخیص داده می شود ، اگرچه تعداد مواردی که در بزرگسالان با نوع 1 تشخیص داده می شود در حال افزایش است.در حدود 90٪ افراد مبتلا به دیابت نوع 2 دارای اضافه وزن هستند. اعتقاد بر این است که تقریبا 10-15٪ بیماران دیابتی نوع 1 و حدود 85-90٪ نوع 2 دارند. قند خون بالا می تواند به سیستم قلبی عروقی ، چشم ها ، کلیه ها و اعصاب آسیب برساند.

کتون ها

کتواسیدوز یک بیماری تهدید کننده زندگی است که می تواند در افراد مبتلا به دیابت وابسته به انسولین ایجاد شود. بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 دچار کتواسیدوز نمی شوند ، اما ممکن است یک بیماری تهدید کننده زندگی دیگر به نام کما غیر کتوتیک هیپراسمولار ایجاد شود.

علت کتواسیدوز چیست؟

کمبود انسولین در بیماران دیابتی وابسته به انسولین باعث تجزیه چربی بیشتر و بیشتر بدن برای بازیابی انرژی می شود. نقش انسولین در بدن کمک به انتقال قند از خون به سلول ها است ، سپس می تواند از آن به عنوان انرژی استفاده کند. در صورت کمبود انسولین ، بدن شروع به تجزیه چربی بیشتر و بیشتر می کند. این امر منجر به افزایش مقدار موادی به نام کتون می شود. در نتیجه ، قند خون افزایش می یابد و کتون های اسیدی باعث اسیدی شدن خون می شوند. بدن سعی می کند از طریق کلیه ها از شر این مواد خلاص شود و مقدار آنها در ادرار افزایش می یابد. علاوه بر این ، بدن سعی می کند با افزایش دفعات تنفس ، از افزایش اسیدیته خون خلاص شود. علاوه بر شکر که از طریق ادرار شسته می شود ، حاوی مقدار زیادی آب و نمک است که منجر به کمبود مایعات و نمک در بدن می شود.

کتواسیدوز اغلب اولین علامت ابتلا به دیابت وابسته به انسولین در فرد است. برای کسانی که مدتی به این بیماری مبتلا شده اند ، کتواسیدوز ممکن است نشانه ای باشد که به دلیل افزایش نیاز به انسولین باید افزایش یابد. نیاز به انسولین در این بیماران با شرایط مختلف مانند عفونت ، بیماری یا اگر در تصادف یا استرس دیگری درگیر باشند ، افزایش می یابد ، به ذکر چند مورد. کتواسیدوز همچنین می تواند باعث کمبود انرژی شود ، زیرا اشتها اغلب به دلیل بیماری کاهش می یابد یا بیمار یک وعده غذایی را از دست می دهد.

کتواسیدوز یک بیماری تهدید کننده زندگی است. بنابراین ، بسیار مهم است که بیمار مبتلا به دیابت وابسته به انسولین که این علائم را تجربه می کند ، سریعاً به پزشک مراجعه کند.

رژیم کتو

اگر رژیم کتو دارید ، باید به خاطر داشته باشید که در صورت کمبود گلوکز ، کتون ها یک منبع انرژی برای بدن هستند. شاخص گلوکز کتون (GKI) یا شاخص گلوکز کتون یک روش موثر برای نظارت بر سلامت کلی شما است. خوب است بدانید که ارزش GKI چقدر است.

از آنجا که استرس ، روزه داری یا غذای پرچرب می تواند بر یک اندازه گیری تأثیر بگذارد ، یک اندازه گیری موقعیت دقیق شما را به شما نمی دهد. از طرف دیگر ، GKI سطح گلوکز و کتون خون را برای به دست آوردن یک تصویر کامل تر ترکیب می کند.

به عنوان مثال ، در حالی که این مقدار بهینه کتون برای کاهش وزن است ، اما قند خون بالا می تواند بر اهداف سلامتی شما تأثیر بگذارد و از بهره مندی کامل از کتوز جلوگیری کند.

GKI ای که می خواهید داشته باشید به اهداف سلامتی شما بستگی دارد ، اما به طور کلی بهتر است که مقدار GKI کمتری داشته باشید. برنامه IFORA HM در دستگاه هوشمند به طور خودکار GKI را بر اساس اندازه گیری قند خون و کتون محاسبه می کند.

کلسترول

Fora کلسترول را اندازه گیری می کند ، اما دانستن ارزش آن مهم است. افزایش کلسترول یکی از سه عامل اصلی خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب است. لازم به ذکر است که وراثت می تواند عامل اصلی در افزایش کلسترول باشد.

فقط کلسترول

کلسترول نوعی چربی خون است که نقش مهمی در بدن دارد. تمام سلولهای بدن برای عملکرد طبیعی به آن نیاز دارند. با این حال ، مشکلات وقتی رخ می دهد که کلسترول بیش از نیاز بدن در خون وجود داشته باشد. کبد کل کلسترول مورد نیاز بدن را تولید می کند.

با این حال ، مقدار مشخصی کلسترول در رژیم غذایی وجود دارد. از دستگاه گوارش به کبد و از کبد به تمام سلولهای بدن از طریق خون منتقل می شود ، عمدتا به عنوان بخشی از لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL). اگر کلسترول بیشتری از سلولها به بافتهای بدن برسد ، LDL در خون افزایش می یابد. سپس می تواند به دیواره رگ نفوذ کرده ، در آنجا جمع شده و باعث تصلب شرایین شود.

برای اینکه بدن از کلسترول مورد استفاده در سلولهای بدن خلاص شود ، کلسترول با پروتئین چرب دیگری به نام لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) به کبد برمی گردد. بنابراین ، HDL اغلب “کلسترول خوب” نامیده می شود زیرا به کبد برمی گردد. سپس این کلسترول را در صفرا و دستگاه گوارش آزاد می کند. بنابراین داشتن مقادیر بالای کلسترول HDL در خون بی خطر است. زنان معمولاً HDL بالاتری نسبت به مردان دارند و این تا حدی توضیح می دهد حداقل چرا زنان تصلب شرایین کمتری دارند.

سطح کلسترول اندازه گیری شده در سرم یا پلاسما است ، اما بیشتر کلسترول هنوز در بافتهای بدن یافت می شود. در همه سلولها تشکیل می شود ، اما بیشتر در سلولهای کبدی و به دنبال آن اپیتلیوم روده ایجاد می شود. کلسترول برای تشکیل غشاهای سلولی و غلاف های میلین که هورمون های استروئیدی و اسیدهای صفراوی تولید می کنند مهم است. در پلاسما ، کلسترول در لیپوپروتئین ها یا به عنوان کلسترول یافت می شود و یا با اسیدهای چرب همراه است.

اسید اوریک (UA)

اسید اوریک جز component مشترک ادرار است. مقادیر بالای اسید اوریک در خون می تواند منجر به نقرس شود و با سایر بیماری ها مانند دیابت و سنگ کلیه در ارتباط است. اسید اوریک آخرین مرحله در تجزیه پورین ها است که از غذا می آیند یا در طی تجزیه سلول ایجاد می شوند. اکثر حیوانات ، به غیر از پستانداران ، اصطلاحاً اوریکاز تولید می کنند که اسید اوریک را تجزیه می کند که از طریق کلیه دفع می شود. با اسیدیته طبیعی در بدن ، اسید اوریک به شکل یونیزه مانند اورات عمل می کند. اگر غلظت اورات افزایش یابد ، خطر اشباع بیش از حد و تشکیل بلور وجود دارد. کسانی که مایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارکرد Fora 6 متر هستند به وب سایت Líftækni ehf که نماینده آن است ، هدایت می شوند. https://www.liftaekni.is/product/fora-6/

بیورن فاگ

تبلیغات

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *