کلسترول در رژیم غذایی خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد

کلسترول-در-رژیم-غذایی-خطر-ابتلا-به-بیماری-های-قلبی-را-افزایش-می-دهد

در گزارشی از ژنتیک ایسلندی ، نتایج جدید مقالات علمی منتشر شده در مجله قلب اروپا تأیید می کند که میزان کلسترول در رژیم غذایی بر کلسترول خون تأثیر می گذارد و خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب ، از جمله سکته های قلبی را افزایش می دهد افزودن استرول های گیاهی می تواند به طور مستقیم در تصلب شرایین نقش داشته باشد.

این تحقیق توسط محققان ژنتیک ایسلندی و همکاران آنها در سیستم سلامت ایسلند ، دانشگاه ایسلند و بیوبانک بیمارستان کپنهاگ و بانک خون دانمارک انجام شده است. مقاله ای در مورد این مطالعه در ژورنال علمی European Heart Journal منتشر شده است ، اما همچنین نشان می دهد که کلسترول رژیم غذایی بر پیشرفت بیماری های قلبی تأثیر می گذارد ، موضوعی که مورد بحث بوده است.

فیتواسترول ها

استرولهای گیاهی موادی مانند کلسترول هستند که در محصولات گیاهی مانند میوه و سبزیجات ، لوبیا و آجیل یافت می شوند. آنها جذب کلسترول از مواد غذایی را کاهش می دهند و به همین دلیل اغلب در دوزهای زیاد در محصولات بهداشتی و مکمل های غذایی مورد استفاده قرار می گیرند که قرار است سلامت قلب را تقویت کنند. با این حال ، آنها می توانند اثر متضاد مطابق مطالعه فوق داشته باشند.

کلسترول در رژیم غذایی