چگونه از شبکه OT محافظت کردید؟

یکی از نکات مثبت شبکه های OT این بود که این گروه از شبکه ها هیچ ارتباطی با دنیای خارج نداشتند و از سایر سیستم ها جدا بودند. با توجه به همگرایی شبکه های OT و IT در مسیر تحولات دیجیتال، در نهایت به شبکه ای خواهیم رسید که از نظر تئوری می توان به هر دستگاه دیگری متصل شد. و این همان تهدیدی است که طبق گزارش ها، 93 درصد از شرکت های OT در سال گذشته یک تجربه و 78 درصد سه تجربه سرقت اطلاعات داشته اند.

مزایای فایروال در شبکه OT

در شبکه هایی که فقط از طریق سوئیچ و بدون وجود فایروال متصل می شوند، امنیت شبکه تامین نخواهد شد. به ذلك دير روزنزانها نمي‌تواند بر ترافيك كريكي‌هاي OT كود كود كريك ديلت بشندند بشدان. بنابراین، شناسایی رویدادهای رخ داده در شبکه و تغییراتی که رخ می دهد بسیار دشوار است. و در همان کیزی است که استفادان سیبری انتزرش را می کشند
فایروال‌های قدیمی‌تر می‌توانند برخی از اقدامات امنیتی را انجام دهند، اما محدودیت‌ها و معایبی نیز دارند، مانند محدودیت‌های آگاهی برنامه، مشکلات سرعت شبکه، نقص‌های لجستیکی و عدم وجود قابلیت‌های اضافی. خوشبختانه، در جایی که سایر فایروال های قدیمی قادر به پاسخگویی نیستند، فایروال های نسل جدید (NGFW) وارد عمل می شوند. به جرات می توان گفت هی هی کیروال هی هی ک.. از جمله آنها می توان به سازگاری، کنترل هوشمند پورت، زیرساخت ساده، اقدامات امنیتی مدرن و به روز و سرعت شبکه اشاره کرد. علاوه بر این، فایروال های ناهموار NGFW قادر به تامین امنیت در سطح صنعتی برای محیط های OT هستند، بنابراین آنها همچنین قابلیت نظارت و حفاظت کامل شبکه را ارائه می دهند. به این ترتیب، سازمان ها می توانند با گنجاندن امنیت در سیستم های کنترل صنعتی (ICS)، شبکه های مناسب برای محیط های صنعتی خشن ایجاد کنند.
بنابراین می توان گفت که فایروال های پیشرفته بهترین گزینه برای پایداری در شبکه های OT به خصوص شبکه هایی هستند که به درستی تقسیم بندی شده اند.

شبکه های تقسیم بندی سطحی OT

مدل پوردو، یکی از مدل های تقسیم بندی شبکه بر اساس عملکرد، مساحت سطح مورد نیاز را بر اساس عملکرد تخصیص می دهد. با این حال، استاندارد جدیدتر IEC 62443، به دلیل اهمیت فوق‌العاده شبکه‌های OT، الگوهای پارتیشن (منطقه) و مجرا (مجرای) را برای تقسیم‌بندی ارائه می‌کند. سطوح تقسیم بندی شبکه عبارتند از:
شبکه مسطح است: در این شبکه، تقسیم بندی وجود ندارد. نظارت و کنترل شبکه بسیار محدود است و کل شبکه (شمال – جنوب و شرق – غرب) گسترش یافته است.
L2 Segmentation: در إن نوف تقصیم بندی، هندی از VLANها و سویکه ها به کار برد می شود. در این سطح از تقسیم بندی، هر منطقه دارای یک VLAN خاص برای خود است، بنابراین تهدید تهدیدات برای داده های مهم و حیاتی محدود است. البته نظارت بر محتوا وجود ندارد، کنترل دسترسی بین مناطق محدود است و هیچ بازرسی یا تقسیم بندی ترافیک بین دستگاه ها در قسمت های مشخص شده در مرکز داده (ترافیک شرقی-غربی) وجود ندارد.
تقسیم بندی L3: این نوع تقسیم بندی مشابه L2 است و از ترکیب VLAN و سوئیچ استفاده می کند. اما در آن سوف، هر دراست درای درای VLAN خاص به کود است ک می توابن کرد هر دراشت با كادام یک، کند کند. به دلیل محدودیت‌های این روش می‌توان به «نیاز به خطا بودن»، «نیاز به هزینه‌های هنگفت برای برنامه‌نویسی» و «امکان تبدیل خطاها به شبکه» اشاره کرد.
تقسیم بندی L7/L3: شبکه هایی با این سطح از ریزبخشی که قادر به نظارت و کنترل دقیق هستند. در واقع علاوه بر امکان شناسایی دستگاه های موجود در شبکه، می توان مشخص کرد که چه اپلیکیشن هایی مانند اترنت/IP یا MODBUS در حال اجرا هستند. हित मी तुवान दुश कास व य؟ لازم به ذکر است که توپولوژی های شبکه فیزیکی و منطقی در این سطح تجسم یافته است.

معرفی فایروال FG-200f

تقسیم بندی شبکه با استفاده از NGFW بدون هرج و مرج

مزایای فایروال های نسل جدید برای شبکه های OT کاملا واضح و پیچیده است. خرابی شبکه OT بر خلاف شبکه IT هزینه بسیار بالایی دارد و در مورد زیرساخت های مهم و حیاتی امکان مرگ افراد وجود دارد.
हाल साली के मैता मी शुड इन के है को है एक एक ोग मे मे तथ के देखें देखें देखें देखें देखें देखें देखें देखें देखें देखें देखें देखें देखें देखें देखें देखें देखें با در اختبار در فرادهای فردای که به دریکی در ها در سکتک دیک درادی میں با در از از از از از از راطورات-نهداری آن را میتوان به همینشک شکل مسک پیش برد.

به این منظور:

  • یک برنامه زمانی برای جایی که می خواهید باشید و برنامه ای مناسب برای اجرا تهیه کنید.
    • با انجام اقدامات قبلی، خطر شکست را به کمترین حد ممکن کاهش دهید.
    • داده های هر مرحله را جمع آوری کرده و مجدداً قبل از ورود به مرحله استفاده کنید.
    • نیازها و تعمیمات برادیک را همیک در نادر در کید.
    • اهداف سازمان را تعریف کنید و آنها را با سود سهامداران تقسیم کنید.
    • குர்கை கார்கை ஬ிர்க்கு க்குக்க்குக்க்குக்க்குக்க்குக்க்குக்க்குக்க்குக்கள் க்குக்க்குக்க்குக்க்குக்க்குக்க்குக்க்குக்க்குக்கள்

ایمان سازی تومی لیاهای تنکیک از آن نازر هایز کیم است؟

هدف نهایی دستیابی به امنیت همه جانبه در محیط شبکه OT است. و دقیقا به همین دلیل، سرمایه گذاری بر روی پلتفرم هایی که امنیت تمامی لایه های شبکه را تامین می کنند از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در همی پنتگ است که می شود. گارتنر برای دوازدهمین بار در این زمینه، بهترین فایروال های امنیتی که به استانداردهای صنعتی رسیده اند، فایروال FortiGate NGFW به نام Magic Quadrant هستند. شرکت فورتی نت سال ها تجربه در قالب فایروال های نسل جدید فورتی گیت دارد که راه حلی واحد و یکپارچه با قابلیت های SD-WAN ارائه می دهد. کنسول مدیریت فایروال چهل گیت، تحمیل ای ساده را برای کے کے کے می زاند. رویکرد کلی امنیت محور فورتینت تمام جنبه های شبکه را در نظر می گیرد و امنیت جامع و یکپارچه ای را فراهم می کند.

ក្រង្រ្ន្រ្ន្រ្រ្ន

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *