نحوه دسترسی یا مسدود کردن وب سایت در Chrome

بر هیچ کس پوشیده نیست که Google Chrome یکی از محبوب ترین مرورگرها است و در حال حاضر میلیون ها نفر از آن استفاده می کنند. یکی از اصلی ترین دلایلی که کروم مخاطبان زیادی دارد ، امنیت و ویژگی های بالای آن در این زمینه است که گوگل بیشتر اوقات آن را برای بهبود این ویژگی ها به روز می کند.

سال گذشته ، ویژگی ای فعال شد که به کاربران امکان می دهد از وب سایت های مخرب دوری کنند تا آسیبی نبینند. مسائلی مانند دسترسی به سایت و مواردی که بیشتر مسائل امنیتی را پوشش می دهد همیشه توجه گوگل را به خود جلب کرده است. گوگل به تازگی یک ویژگی جدید را معرفی کرده است که به افراد اجازه می دهد به سایتی در Chrome دسترسی پیدا کرده یا مسدود کنند.

در این مقاله ، نحوه اعطای دسترسی یا مسدود کردن وب سایت در Chrome را توضیح خواهیم داد.

نحوه اعطای دسترسی یا مسدود کردن یک وب سایت در Chrome

اکثر وب سایت ها برای تجربه بهتر مجوز دستگاه شما از جمله میکروفون ، دوربین یا مکان را می خواهند. با این حال ، برخی از سایت های مخرب وجود دارد که می تواند با چنین درخواستی مشکل ساز شود. بنابراین با ویژگی جدید می توانید به یک وب سایت مخرب دسترسی داشته باشید یا نه.

1. ابتدا Google Chrome را در رایانه یا تلفن هوشمند خود باز کنید. سپس هر وب سایتی را که می خواهید کنترل شود باز کنید.

به موسسه خیریه مرجع کمک کنید

2. اکنون روی نماد قفل کوچک در ابتدای آدرس وب سایت کلیک کنید.

3. “تنظیمات سایت” را از منو انتخاب کنید.

4. شما را به صفحه بعدی می برد که در آن می توانید تمام اطلاعات مربوط به سایت ، از جمله “مجوزها” را مشاهده کنید.

5. در زیر مجوزها ، همه مجوزهایی که وب سایت از دستگاه شما نیاز دارد ، از جمله مکان ، دوربین ، میکروفون ، اعلان ها و موارد دیگر را مشاهده خواهید کرد.

6. اکنون روی کادر کنار هر مجوزی که می گوید “Ask (default)” کلیک کنید و در منوی کشویی دو گزینه دیگر به نام “Allow” یا “Block” را مشاهده خواهید کرد.

بالاخره کار تمام شد. اکنون می توانید مجوز مورد نظر خود را انتخاب کنید. حتی می توانید از این تنظیمات برای کنترل تبلیغات وب سایت استفاده کنید. همچنین باید این کار را برای هر وب سایتی که بصورت جداگانه مشاهده می کنید انجام دهید.

این به شما امکان می دهد مجوزهای وب سایت های Chrome را کنترل کنید. لطفاً توجه داشته باشید که این ویژگی ممکن است در حال حاضر در همه وب سایت ها در دسترس نباشد. بنابراین ممکن است گوگل به زودی این امکان را برای وب سایت های بیشتر فراهم کند.

از افزونه Chrome برای مسدود کردن سایت ها استفاده کنید

اگر نمی خواهید همه سایت ها را برای همیشه مسدود کنید یا نمی خواهید این روند را برای هر وب سایت تکرار کنید ، این روش می تواند کمک کننده باشد. همچنین می توانید افزونه ای را در Chrome نصب کنید که ممکن است برخی وب سایت ها را مسدود کند.

برای یافتن افزونه مسدود کننده سایت در Chrome ، کافی است در قسمت افزونه ها به دنبال مسدود کننده سایت باشید تا ابزار مورد نظر به راحتی پیدا شود.

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *