نحوه استفاده از حلقه for در پایتون و نکاتی برای استفاده از آن در پروژه ها

در این مقاله قصد داریم سایت را از تک تیپ کامل کنیم چرخه برای پایتون تمام نکات کلیدی استفاده از آن را بیاموزید و بازگو کنید.

ابتدا در مورد چهار حلقه صحبت کنید و سپس چرخه برای پایتون ما به شما آموزش خواهیم داد. با این حال، اگر حلقه while را یاد گرفته باشید، ممکن است بیشتر از حلقه for نیاز نداشته باشید، زیرا حلقه for نوع خاصی از حلقه while است. با این حال برای تکمیل برنامه نویسی خود بهتر است این آموزش را نیز طی کنید.

برای آشنایی بهتر با این دایره بهتر است با برنامه نویسی و اصول آن به صورت ابتدایی آشنا شوید.

حلقه For چیست؟

حلقه for یک فرمان جریان کنترلی برای تعریف یک تکرار است که به شما امکان می دهد کد را به طور مکرر اجرا کنید. حلقه for از دو بخش تشکیل شده است: یک هدر که تکرار را تعریف می کند و یک بدنه که یک بار در هر تکرار اجرا می شود. هدر اغلب یک شمارنده یا متغیر چرخه صریح را اعلام می کند که به بدن اجازه می دهد بداند کدام تکرار در حال انجام است. چرخه ها معمولاً زمانی استفاده می شوند که تعداد تکرارها قبل از ورود به چرخه مشخص باشد. حلقه‌های For را می‌توان به صورت کوتاه‌شده در نظر گرفت در حالی که حلقه‌هایی که متغیر حلقه را افزایش داده و آزمایش می‌کنند.

چرخه برای پایتون

حلقه for به شما امکان می دهد مجموعه ای از شرایط را بارها و بارها اجرا کنید تا زمانی که شرط برآورده شود. موقعیتی را تصور کنید که باید اعداد 1 تا 100 را چاپ کنید. چه کار می کنید؟ آیا دستور printf را صد بار می نویسید یا سعی می کنید آن را کپی/پیست کنید؟ این کار ساده یک ابد طول خواهد کشید. با استفاده از حلقه for، می توانید این کار را با سه عبارت انجام دهید. این ابتدایی ترین مثال از یک حلقه for است. همچنین می‌توان از آن در سناریوهای بسیار پیشرفته بسته به عبارت مشکل استفاده کرد.

حلقه for برای چندین بار تکرار یک قطعه کد شناخته شده استفاده می شود. به عبارت دیگر، حلقه for روش کوتاه تری نسبت به حلقه while است

از کاربر بخواهید یک عدد از پیش تعیین شده بین 1 تا 100 را حدس بزند. شما هیچ راهی ندارید که بدانید این کاربر چقدر فرض می کند.

“جستجوی تصادفی برای یک مقدار در یک آرایه.” شما راهی ندارید که بدانید چقدر تلاش برای یافتن ارزش واقعی لازم است. چرخه برای پایتون همچنین به همین صورت است و برای کاهش تعداد خطوط کدگذاری استفاده می شود.

چرا از حلقه For استفاده کنیم؟

مانند همه حلقه ها، “for loops” بلوک های کد را بارها و بارها اجرا می کند.

مزیت حلقه for این است که می دانیم دقیقاً چند بار قبل از شروع حلقه اجرا می شود.

در زیر دستور یک حلقه در چندین زبان آمده است. توجه کنید که چگونه هر زبان “معناشناسی” را برای حلقه دریافت می کند، اما هر کدام یک نحو کمی متفاوت دارند. متغیر “i” زیر همیشه به عنوان شمارنده چرخه استفاده می شود. متغیرهای start_value، by_count و finish_value اعداد صحیح هستند. برای هر زبان یک کد نمونه برای اضافه کردن اعداد از 1 تا 10 وجود دارد.

ساختار کنترل برای یک حلقه که به طور معمول کار می کند دارای چهار ویژگی است. آن ها هستند:

  • پرچم اصلی
  • بیان تست
  • یک یا چند عمل
  • به روز رسانی پرچم

مقداردهی اولیه پرچم از نظر فنی بخشی از ساختار مدیریت while نیست، اما معمولاً بخشی از ساختار مدیریت است.

حلقه FOR در زبان های برنامه نویسی

حلقه For در بسیاری از زبان های برنامه نویسی، به ویژه C و C ++ استفاده می شود، و کلمه انگلیسی “for” برای نشان دادن هدف یک شی یا عمل، در این مورد، هدف و جزئیات تکرار استفاده می شود.

چرخه ها معمولاً زمانی استفاده می شوند که تعداد تکرارها مشخص یا از پیش تعیین شده باشد. برای حلقه‌های زبان‌های مختلف، بسته به نحوه عملکرد عبارات و همچنین سطح عبارت پشتیبانی‌شده، عمدتاً به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند.

چرخه برای پایتون

در بسیاری از زبان های برنامه نویسی، حلقه for فقط برای شمارش استفاده می شود. یعنی در زمان شمارش معکوس عملیات چرخه ای را تکرار می کند. مقادیر اولیه و نهایی وجود دارد. سوالی که چرخه را راهنمایی می کند یک عبارت آزمایشی است که مقدار اولیه را با مقدار توقف مقایسه می کند. این یک عبارت بولی است و معمولاً از عملگرهای رابطه ای کمتر (برای شمارش معکوس) یا بیشتر (برای شمارش عادی) استفاده می کند. اصطلاح چرخه از حرکت دایره ای یک چرخه می آید که هنگام استفاده از نمودار بلوکی اتفاق می افتد. شکل اصلی یک چرخه به شرح زیر است:

برای
مقدار اولیه را مقداردهی اولیه کنید
مقدار اولیه کمتر از مقدار توقف است
برخی اظهارات یا اقدامات
برخی اظهارات یا اقدامات
برخی اظهارات یا اقدامات
مقدار اولیه را افزایش دهید

شاید بهترین راه برای پیدا کردن چرخه برای پایتون این برای درک این است که حلقه while به عنوان یک حلقه شمارش عمل می کند. بیا یک نگاهی بیندازیم؛

مقدار اولیه را مقداردهی اولیه کنید
در حالی که مقدار اولیه کمتر از مقدار توقف است
برخی اظهارات یا اقدامات
برخی اظهارات یا اقدامات
برخی اظهارات یا اقدامات
مقدار اولیه را افزایش دهید

قبل از شروع یادگیری چرخه برای پایتون بهتر است شی گرایی را یاد بگیرید تا حلقه for را بهتر و راحت تر یاد بگیرید، در زیر یکی از بهترین آموزش های شی گرایی پایتون ارائه شده توسط Fraderus است که می توانید از آن استفاده کنید.

چرخه برای پایتون

چرخه برای پایتون برای تکرار یک دنباله (فهرست، تاپل، رشته) یا دیگر اشیاء قابل تکرار استفاده می شود. به ترتیب تکرار کنید. حلقه for در پایتون به صورت زیر است:

برای که در :
<изявление(я)>

در اینجا val متغیری است که در هر تکرار مقدار عنصر را در دنباله می گیرد. این چرخه تا رسیدن به آخرین عنصر دنباله ادامه می یابد.

چرخه برای پایتون

مجموعه ای از اشیاء است، مانند یک یا چند لیست. <инструкцията(ите)> در بدنه حلقه، مانند تمام ساختارهای کنترل پایتون، یک بار تورفتگی و اجرا می شود. برای هر عنصر متغیر چرخه مقدار مورد بعدی را می پذیرد هر بار در طول چرخه به مثال زیر توجه کنید:

>> a = [‘foo’, ‘bar’, ‘baz’]
>>> برای من در:
… مهر و موم)

فو
بار
پایه

در این مثال، لیست a و متغیر من. هر بار که یک عنصر متوالی را در یک حلقه دریافت می کنم، print () به ترتیب مقادیر ‘foo’، ‘bar’ و ‘baz’ را نمایش می دهد. حلقه for مانند روش پایتون برای پردازش عناصر در یک تکرار است.

تابع محدوده () در حلقه for در پایتون

در قسمت اول این آموزش، یک نوع حلقه for به نام حلقه عددی را مشاهده کردید که مقادیر شروع و پایان عددی را لیست می کند. اگرچه این شکل از حلقه for مستقیماً در پایتون ساخته نشده است، اما به راحتی قابل دسترسی است.

به عنوان مثال، اگر می خواهید مقادیر 0 تا 4 را تکرار کنید، می توانید به سادگی این کار را انجام دهید:

>> برای n در (0، 1، 2، 3، 4):
… مهر و موم (n)

0
1
2
3
4

این راه حل زمانی که تعداد کمی وجود دارد چندان بد نیست. اما اگر دامنه اعداد بسیار بزرگتر بود، به زودی خسته کننده می شد.

خوشبختانه، پایتون گزینه بهتری را ارائه می دهد، تابع range () که یک نسخه تکراری که یک سری اعداد صحیح است را برمی گرداند.

دامنه (<край>) یک شی قابل تکرار را برمی‌گرداند که اعداد صحیح را از 0 شروع کرده و به ادامه می‌دهد <край>اما شامل آن نمی شود.

>> x = محدوده (5)
>>> x
محدوده (0، 5)
>>> نوع (x)
<клас 'диапазон'>

توجه داشته باشید که range () یک شی را در محدوده کلاس برمی گرداند، نه یک لیست یا چندین مقدار. از آنجا که اشیاء محدوده قابل تکرار هستند، می توانید مقدار را با استفاده از حلقه for در پایتون دریافت کنید

چرخه برای پایتون

زنگ برای پایتون با Else

یکی از بلوک های اختیاری برای حلقه for در پایتون عبارت else است که اگر عناصر موجود در دنباله استفاده شده در انتهای حلقه for، فیلد else را اجرا می کند. اما یک استثنا وجود دارد و آن استفاده از Break است.

هنگامی که کلمه کلیدی break در حلقه for استفاده می شود، حلقه for متوقف می شود. در این صورت قسمت دیگر نیز نادیده گرفته می شود. به مثال زیر توجه کنید:

اعداد = [0, 1, 5]

برای من در اعداد:
مهر و موم)
یک چیز دیگر:
چاپ (“هیچ موردی باقی نمانده است.”)

هنگامی که برنامه را شروع می کنید، خروجی به صورت زیر خواهد بود.

0
1
5
هیچ موردی باقی نمانده است.

در اینجا برای چاپ لیست تا پایان چرخه. هنگامی که حلقه for به پایان می رسد، بلوکی از کد را در else اجرا می کند: هیچ عنصری باقی نمانده است

این دستور else را می توان با کلمه کلیدی break برای اجرای بلوک else تنها زمانی که کلید واژه break اجرا نشده است استفاده کرد. بیایید مثالی بزنیم:

# برنامه برای نمایش نمرات دانش آموز از رکورد
student_name = ‘سویج’

marks = {‘James’: 90, ‘Jules’: 55, ‘Arthur’: 77}

به ازای هر دانش آموز در نمرات:
اگر دانشجو == نام دانشجو:
چاپ (علامت گذاری[student])
وقفه
یک چیز دیگر:
چاپ (“هیچ ورودی با این نام یافت نشد.”)

که داده های اولیه آن به صورت زیر نمایش داده می شود:

هیچ سابقه ای با این نام یافت نشد.

نتیجه

حلقه for در پایتون یکی از روش‌های استفاده از شمارنده در رمزگذاری است که نوع خاصی از حلقه while است. بنابراین، اگر حلقه while را به خاطر بسپارید، به راحتی می توانید آن را درک کنید.

برای درک بهتر این بحث، پیشنهاد می کنیم آموزش های ویدئویی که فرادر برای پایتون ساخته است را مشاهده کنید. برای دسترسی به این آموزش ها می توانید از لینک زیر استفاده کنید.

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *