میزان مصرف اسپرسو – چگونه می توان آن را کنترل کرد؟

میزان-مصرف-اسپرسو-–-چگونه-می-توان-آن-را-کنترل-کرد؟

میزان تولید دم یا درصد تولید اسپرسو هسته اصلی دستور العمل است! چگونه می توان جریان ، قوام و فشار قهوه را برای به دست آوردن نرخ دمکرده ایده آل کنترل کرد؟ این٪ معروف در حقیقت رابطه ای است که بین مقدار قهوه و جرم نوشیدنی تزریق شده از آن پخش می شود. برای درک این درصد ، شما همچنین باید درک کنید که نسبت تولید دم به دم چیست. از طریق مقاله ما ، تمام نکات مربوط به یک باریستای واقعی را برای تهیه اسپرسو مطابق با استانداردها و روش های اجدادی کشف کنید!

میزان انفوزیون چیست؟

میزان تزریق پیوند بین مقدار قهوه در گرامر (پودر) و حجم / حجم بدست آمده در فنجان نهایی هنگام تزریق. بیایید یک مثال ساده بگیریم. با استفاده از 16 G قهوه در یک پرتفیلتر معمولی و رسم اسپرسو از 40 G (یعنی دو برابر) ، ما از نسبت دم کردن 1: 2 صحبت خواهیم کرد. برای اینکه در مورد درصد دم کردن صحبت کنیم ، ابتدا باید رابطه بین انواع قهوه و دم نهایی را درک کنیم. بیایید با هم دریابیم:

Ristretto

بازده پایین تر است. حجم نهایی کمتری برای بدست آوردن یک نوشیدنی پر جنب و جوش ، شدید و تیز استخراج می شود.

Espresso

سپس ما از آن صحبت می کنیم تعادل بین وزن و مقدار تزریق شده برای به دست آوردن قهوه کامل با یک شیرین متعادل.

لونگو

در اینجا ، گرامر تغییر نمی کند ، اما حجم آن به شدت افزایش می یابد. ما در مورد نوشیدنی دراز صحبت می کنیم که در صورت عدم انجام صحیح تزریق ، مزه را تلخ می کند.

قبل از پرداختن به موضوع نسبت ، لازم است مدت زمان ‘استخراج:

سریع

ما هنگام استخراج سریع از ریختن سریع صحبت می کنیم 20 ثانیه. در آخر ، ما یک قهوه اسید ، شیرینی کمتری و جسمی برجسته تر دریافت می کنیم.

استاندارد

ما در مورد یک تعادل متوسط ​​صحبت می کنیم که هدف آن جریان قهوه بین 20 و 30 ثانیه. طعم نهایی شیرین ، کم و بیش اسیدی تر با بدن برجسته تر است.

کند

استخراج گاهی اوقات تا بالا می رود در 40 ثانیه ، ما در مورد قهوه های تلخ تر ، بسیار سبک به دلیل حجم بیشتر آب صحبت خواهیم کرد.

نرخ دمکرده ایده آل چیست؟

واقعاً میزان دمکرده ایده آل وجود ندارد ، زیرا همه چیز به قهوه بستگی دارد. در مورد قهوه از ارتفاع متوسط ​​، ارتفاع زیاد یا پایین صحبت خواهیم کرد. ارتفاع فرهنگ در مورد طعم قهوه چیزهای زیادی خواهد گفت ، زیرا پیچیدگی کم و بیش مهم خواهد بود.

فرض می کنیم که تعادل یک میزان دمکرده ایده آل است. با 1: 2 نشان داده شده است.٪ 50٪ است. هنگام تهیه اسپرسو ، تمام کاری که شما باید انجام دهید اینست که وزن قهوه مورد استفاده را اندازه گیری کنید و برای حجم دم شده از آن دو برابر استفاده کنید.

توسط به عنوان مثال ، اگر قصد تهیه G از قهوه arabica زمینی را دارید ، توصیه می کنیم از پایه تزریق شروع کنید نهایی (حجم فنجان) از 32 گرم برای بدست آوردن نسبت معروف 50٪.

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *