فناوری جدید در تصویربرداری عروق کرونر در اشعه ایکس داموس

فناوری-جدید-در-تصویربرداری-عروق-کرونر-در-اشعه-ایکس-داموس
نمایش گرافیکی وضعیت شریان کرونر

در سال های اولیه پیشرفت های شگرفی در فناوری تصویربرداری به وجود آمده است و اکنون یک نوآوری هیجان انگیز در زمینه تصویربرداری عروق کرونر به وجود آمده است. با استفاده از این فناوری جدید می توان اطلاعاتی در مورد جریان خون در عروق کرونر و همچنین مشاهده ظهور رگ های خونی و کلسیفیکاسیون های احتمالی ، تغییرات دیواره و احتقان را مشاهده کرد. برای به دست آوردن چنین اطلاعاتی در مورد جریان خون ، تاکنون نیاز به ترومبوز قلبی و اندازه گیری خاص جریان خون وجود داشته است.

این پرتونگاری در Domus است که این نوآوری مهم را در زمینه تصویربرداری عروق کرونر با همکاری Heartflow در ایالات متحده ارائه می دهد ، که متخصص در انجام چنین تحقیقاتی با استفاده از نرم افزار ویژه ای است که توسط این شرکت تولید شده است. این فناوری مجدداً ارزیابی سی تی اسکن از کنتراست متعارف از عروق کرونر را انجام داده و تا به امروز نتیجه ای حاصل می کند که تنها با وارد کردن حسگرهای فشار خون عروق کرونر در عروق کرونر در طی نارسایی قلبی می توان نتیجه گرفت.

فن آوری

این فناوری جدید FFRCT نامیده می شود (توموگرافی کامپیوتری محاسبه شده با ذخیره جریان کسری). از محاسبات پیچیده فیزیک سیال و مقاومت در ابر رایانه ها برای محاسبه افت فشار در ورید استفاده می کند. بنابراین ، دیده می شود که آیا تغییر دیواره یا احتقان احتمالی شریان کرونر تأثیر واقعی بر جریان خون در رگ دارد یا خیر آیا آنقدر بزرگ است که می تواند باعث ایجاد ایسکمی در عضله قلب شود و علائمی مانند درد قفسه سینه را توضیح دهد. طبق تحقیقات انجام شده ، این فناوری با اندازه گیری های انجام شده در بیهوشی قلبی٪ 44 را نشان می دهد.

با این نوآوری ، FFRCT ، نشان داده شده است که ترومبوز قلبی غیر ضروری می تواند تا حداکثر کاهش یابد 44٪ و همچنین دخالت بسیار کمتری دارد و اجرای آن ساده تر و در نتیجه ارزان تر است.

این کار به گونه ای انجام شده است که تصویربرداری در پرتونگاری در داموس و در موارد انتخاب شده انجام می شود ، در صورت شک و تردید در مورد اینکه آیا احتقان می تواند باعث ایسکمی واقعی شود ، سپس تصاویر برای تجزیه و تحلیل بیشتر توسط Heartflow در ایالات متحده ارسال می شوند. فیلم زیر را مشاهده کنید.

Björn Ófeigs

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *