سه نکته برای بهبود چربی خون

سه-نکته-برای-بهبود-چربی-خون

در مورد داروهای کاهنده کلسترول و عوارض احتمالی آنها صحبت های زیادی شده است. بنابراین بهتر است قبل از شروع مصرف دارو به دنبال همه راه های ممکن برای کاهش کلسترول طبیعی خود باشید. متخصص قلب و عروق Axel F. Sigurðsson چند نکته را گردآوری کرده است که می تواند چربی خون ما را کاهش دهد و همچنین لیست خوبی از غذاهایی را دارد که می توانند در آن مبارزه مفید باشند.

بیماری قلبی عروقی شایع ترین علت مرگ در ایسلند است. این بیماری ها تقاضای زیادی برای سیستم بهداشتی دارند ، زیرا درمان اغلب پیچیده و پرهزینه است. اگرچه پیشرفتهای زیادی در زمینه درمانهای دارویی و انواع مختلف جراحی حاصل شده است ، اما آرزوی اکثر ما این است که از ابتلا به این بیماریها جلوگیری کنیم.

در سال های اخیر ، واژه پیشگیری اغلب به طور آزادانه در زمینه های مختلف استفاده شده است. بعضی اوقات از چنین کلماتی خسته می شویم و دیگر متوجه آنها نمی شویم. آنها تمایل دارند قدرت و معنی خود را از دست بدهند. با این حال ، در بیشتر روزها ، این پیشگیری است که مشخصه زندگی و رفتارهای ماست. ما قبل از بیرون رفتن در خانه چراغ ها را خاموش می کنیم ، پنجره ها را می بندیم و درب ورودی را قفل می کنیم. شمع ها را قبل از خواب خاموش می کنیم. ما اطمینان حاصل می کنیم که روغن کافی در خودرو وجود داشته باشد و هوای کافی در تایرهای اتومبیل وجود داشته باشد. ما اطمینان حاصل می کنیم که تخلیه در ذوب برف کار می کند تا همه چیز شناور نباشد. ما زباله ای را در توالت نمی ریزیم زیرا ممکن است مسدود شود. روی این می توان مدت ها حساب کرد. هدف بسیاری از فعالیت های ما صرفاً جلوگیری از بروز مشکلات است. این رفتار آموخته شده مبتنی بر عقل سلیم و دانش است.

گاهی اوقات به نظر می رسد كه الگوی رفتاری ما در مورد سلامتی اهداف متفاوتی دارد. چرا دوست داریم بیشتر از آنچه سالم است ، آنچه را دوست داریم بخوریم؟ چرا وقتی بهتر می دانیم سیگار کشیدن و آرام نشستن را انتخاب می کنیم؟ چگونه می توانیم عقل سلیم خود را در مبارزه با انگیزه های کوتاه مدت تقویت کنیم؟ اولین فرض اساسی دانش است. ما باید راه های سلامتی بهتر را بیاموزیم.

چربی خون بالا یک عامل خطر برای بیماریهای قلبی عروقی است. در این زمینه ، کلسترول ، کلسترول بد (LDL) و کلسترول خوب (HDL) اغلب ذکر شده است. تا حدی ، چربی خون بالا به ارث می رسد. بنابراین ، دو فردی که دقیقاً با یک رژیم غذایی زندگی می کنند و به همان میزان ورزش می کنند ممکن است چربی خون کاملاً متفاوتی داشته باشند.

اگر چربی خون شما زیاد باشد چه کاری می توانید انجام دهید؟ در سالهای اخیر بحثهای زیادی پیرامون رژیم و چربیهای خون وجود داشته است. متأسفانه ، این پوشش اغلب گمراه کننده و گیج کننده بوده است. وقتی اطلاعات زیادی در دسترس است ، تشخیص نقاط اصلی از نقاط ثانویه یا به قول معروف “جنگل را برای درختان ببینید” دشوار است.

اگر می خواهید خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهید ، سعی کنید چربی های خون خود را بهبود ببخشید. این شامل کاهش کلسترول کل و LDL در حالی که HDL را افزایش می دهد. برای سادگی ، من سه یادداشت ساده را شرح داده ام که می توانید برای رسیدن به هدف تعیین شده خود استفاده کنید. این یادداشت ها به سه منبع سنتی انرژی ، کربوهیدرات ها ، چربی ها و سفیده تخم مرغ مربوط می شوند. باید این دسته از مواد غذایی را به خوبی بشناسید. هر دسته را به صورت جداگانه مرور کنید و در نظر بگیرید چه چیزی را می توانید تغییر دهید. به جای اینکه به شما بگویم چه چیزی نباید بخورید ، احتمالاً همه چیزهایی است که دوست دارید ، من به طور عمده به شما می گویم چه بخورید.

1 انتخاب دقیق کربوهیدرات ها

خوردن

کربوهیدرات های پیچیده ، میوه ها ، سبزیجات و لوبیا.

کربوهیدرات های پیچیده را می توان در غلات سبوس دار ، سبزیجات ریشه ای مانند سیب زمینی و هویج ، برنج قهوه ای ، ماکارونی گندم کامل و جو یافت. این کربوهیدرات ها معمولاً سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی و به اصطلاح مواد شیمیایی شیمیایی هستند که در سال های اخیر به طور گسترده مورد تحقیق قرار گرفته اند. مواد شیمیایی شیمیایی موادی هستند که در میوه ها ، سبزیجات و غلات یافت می شوند. برخی تحقیقات نشان می دهد که این مواد ممکن است به جلوگیری از برخی سرطان ها کمک کند. چندین مطالعه همچنین نشان می دهد که غلات کامل و فیبر ممکن است خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.

نمونه هایی از محصولات غلات سبوس دار نان چاودار ، انواع دیگر نان های سبوس دار ، جو دوسر ، ماکارونی گندم سبوس دار ، برنج قهوه ای است. میوه ها و غلات کامل به شما اطمینان می دهند که مقدار فیبر را کاهش می دهد که میزان LDL را کاهش می دهد و تأثیر مثبتی بر پیشرفت بیماری های قلبی عروقی دارد. از تمام کربوهیدراتهای فرآوری شده مانند نان گندم ، شیرینی های گندم ، بیسکویت ، کیک ، ماکارونی گندم ، نوشابه و شیرینی ها خودداری کنید. مصرف بیش از حد چنین کربوهیدراتهای فرآوری شده می تواند باعث افزایش LDL شود.

2 انتخاب دقیق چربی ها

چربی برای ما حیاتی است. بنابراین ما در این مورد چاره ای نداریم ، باید چربی بخوریم. با این حال ، ما می توانیم به راحتی میزان چربی مصرفی خود را کنترل کرده و چربی های مصرفی را با دقت انتخاب کنیم.

از چربی های ترانس کاملاً خودداری کنید. چربی های ترانس در طی سخت شدن روغن های گیاهی دانه یا اشباع نشده ایجاد می شوند. روغن با گرم شدن در دمای بالا و پمپاژ هیدروژن از طریق آن به شکل جامد در می آید. این باعث یک تغییر شیمیایی می شود که باعث می شود روغن در دمای اتاق سخت بماند. روند اشباع قبل از بهبود کامل چربی متوقف می شود. این اسیدهای چرب ترانس ناسالم ایجاد می کند و در عین حال روغن مواد آلی را از دست می دهد که در واقع باعث سلامت آن شده است. در توصیف مواد غذایی ، چربی های ترانس اغلب به عنوان چربی های سخت شده ، روغن های گیاهی یا چربی های گیاهی مشخص می شوند. اگر در مورد چربی های گیاهی صحبت کنیم ، احتمالاً سخت می شود. در دسامبر 400 آیین نامه ای در مورد اسیدهای چرب ترانس در ایسلند لازم الاجرا شد. طبق این آیین نامه ، عرضه مواد غذایی حاوی بیش از 2 گرم اسید چرب ترانس در هر یک مجاز نیست 09 گرم چربی کل.

اسیدهای چرب اشباع نشده را به جای چربی های اشباع شده انتخاب کنید. چربی های اشباع معمولاً در دمای اتاق سخت هستند. اسیدهای چرب اشباع نشده چندگانه مانند امگا 3 اثر مفیدی دارند ، آنها عمدتا در محصولات ماهی یافت می شوند. از اسیدهای چرب اشباع نشده غیر اشباع استفاده کنید. آنها را می توان در مغزها و میوه های پرچرب مانند زیتون و آووکادو یافت. روغن هایی را انتخاب کنید که سرشار از اسیدهای چرب مانند روغن زیتون و روغن کانولا باشند. محصولات لبنی کم چرب مانند شیر بدون چربی یا بدون چربی ، پنیرهای کم چرب و ماست کم چرب را انتخاب کنید.

3 انتخاب دقیق سفیده

این کار را می توانید با خوردن مقدار زیادی ماهی و سبزیجات ، به جای گوشت قرمز انجام دهید. با این حال ، هیچ دلیلی وجود ندارد که به طور کلی از گوشت قرمز پرهیز کنید. با این حال گوشت بدون چربی را به جای چربی انتخاب کنید. شما از خوردن مرغ خوش آمدید. مراقب باشید از محصولات گوشتی فرآوری شده در انواع مختلف ، مانند برش سرد ژامبون ، سرد سرد ژامبون ، هات داگ و موارد دیگر. بسیاری از مطالعات نشان می دهد که مصرف ماهی و مصرف اسیدهای چرب امگا 3 بر روی سلامتی شما تأثیر مثبت دارد ، از جمله احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی. بنابراین ماهی بخورید.

اگر خیلی سنگین / سنگین هستید ، ممکن است منطقی باشد که سعی کنید وزن خود را کاهش دهید. با رژیم کم کربوهیدرات من ، قبل از شروع استفاده از مسیرهای اینجا در بالا.

اگر می خواهید رژیم خود را تغییر دهید ، بهتر است چند قانون ساده تنظیم کنید که فکر می کنید می توانید آن را دنبال کنید. نکات بالا می تواند به شما در بهبود رژیم غذایی ، کاهش چربی خون و کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی کمک کند. این مسئله تفکر در مورد هر دسته از مواد غذایی را به صورت جداگانه و انتخاب بهترین حالت برای هر گروه را ساده می کند. مهم است که رژیم غذایی متنوع باشد. در آخر اینکه ، به هیچ وجه ورزش را فراموش نکنید ، این مهم سلامتی است ، مهم نیست که در چه سنی باشید.

این چیزی است که باید بخورید اگر قصد دارید چربی خون خود را بهبود ببخشید

  • میوه
  • Baunir

    )
    )
  • روغن کانولا

    )
    )
      تخم مرغ (هفته ای 3-4)

    • ماهی

      )
      )
    • لبنیات کم چربی

      )
      )
    • سبزیجات

      )
      )
    • هویج

      )
      )
        Hafragraut

        )
        )

          نان سبوس دار

          )
          )

        • روغن بادام زمینی

          )
          )
            آجیل و بادام

            )
            )

          • برنج قهوه ای

            )
            )
          • سیب زمینیها

            )
            )
          • مرغ

            )
            )
          • شیر نارگیل

            )
            )
          • روغن زیتون

            )
            )
          • زیتون و آووکادو

            )
            )

          • گوشت قرمز در حد متوسط ​​(چربی نیست)

          • نان چاودار

            )
            )

            به یاد داشته باشید در فیس بوک به ما بپیوندید

            74622847

  • دیدگاه‌ها

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *