سه نکته برای بهبود چربی خون


در مورد داروهای کاهش دهنده کلسترول و عوارض جانبی احتمالی آنها صحبت های زیادی وجود دارد. بنابراین ، بهتر است قبل از شروع درمان به دنبال همه راه های ممکن برای کاهش کلسترول به طور طبیعی باشید. متخصص قلب و عروق Axel F. Sigurdsson چند نکته را جمع آوری کرده است که می تواند چربی خون ما را کاهش دهد و همچنین لیست خوبی از غذاهایی دارد که می توانند در این مبارزه مفید باشند.

بیماری های قلبی عروقی شایع ترین علت مرگ در ایسلند است. این بیماری ها تقاضای زیادی برای سیستم بهداشتی دارند ، زیرا درمان اغلب پیچیده و گران است. اگرچه پیشرفت های چشمگیری در انواع مختلف درمان های پزشکی و تکنیک های جراحی حاصل شده است ، اما بیشتر ما می خواهیم از ابتلا به این بیماری ها جلوگیری کنیم.

در سال های اخیر ، واژه پیشگیری اغلب به طور آزادانه در زمینه های مختلف استفاده شده است. بعضی اوقات از چنین کلماتی خسته می شویم و دیگر متوجه آنها نمی شویم. آنها تمایل دارند قدرت و معنی خود را از دست بدهند. با این حال ، در بیشتر روزها ، پیشگیری همان چیزی است که زندگی و رفتارهای ما را مشخص می کند. ما قبل از بیرون رفتن در خانه چراغ ها را خاموش می کنیم ، پنجره ها را می بندیم و درب ورودی را قفل می کنیم. ما قبل از خواب شمع ها را خاموش می کنیم. ما اطمینان حاصل می کنیم که روغن کافی در خودرو وجود داشته باشد و هوای کافی در تایرهای اتومبیل وجود داشته باشد. ما اطمینان حاصل می کنیم که فاضلاب در ذوب برف کار می کند تا همه چیز شناور نباشد. ما زباله ها را در توالت نمی ریزیم زیرا ممکن است مسدود شود. می توان مدتها به این اعتماد کرد. هدف بسیاری از فعالیتهای ما جلوگیری از بروز مشکلات است. این رفتار آموخته شده مبتنی بر عقل و دانش مشترک است.

گاهی اوقات به نظر می رسد که الگوهای رفتاری ما در مورد سلامتی اهداف متفاوتی دارند. چرا ما دوست داریم آنچه را دوست داریم بخوریم و آنچه سالم است را نمی خوریم؟ چرا که بهتر می دانیم سیگار بکشیم و آرام بنشینیم؟ چگونه می توانیم عقل سلیم خود را در مبارزه با انگیزه های کوتاه مدت تقویت کنیم؟ اولین پیش نیاز اساسی دانش است. ما باید راه های بهبود سلامتی خود را بیاموزیم.

چربی خون بالا یک عامل خطر برای بیماری های قلبی عروقی است. کلسترول ، کلسترول بد (LDL) و کلسترول خوب (HDL) اغلب در این زمینه ذکر شده اند. تا حدی ، چربی خون بالا به ارث می رسد. بنابراین ، دو فردی که دقیقاً با یک رژیم غذایی زندگی می کنند و به همان میزان ورزش می کنند ممکن است چربی خون کاملاً متفاوتی داشته باشند.

اگر چربی خون من زیاد باشد چه کاری می توانم انجام دهم؟ در سالهای اخیر بحثهای زیادی پیرامون رژیم و چربیهای خون وجود داشته است. متأسفانه ، پوشش اغلب گمراه کننده و گیج کننده است. وقتی اطلاعات زیادی وجود دارد ، معمولاً تشخیص نکات اصلی از موارد ثانویه یا همانطور که گفته می شود “به جنگل برای درختان نگاه کنید” دشوار است.

اگر می خواهید خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهید ، سعی کنید چربی خون خود را بهبود ببخشید. این شامل کاهش کلسترول تام و LDL در حالی که HDL را افزایش می دهد. برای سهولت ، من سه یادداشت ساده را شرح داده ام که می توانید برای رسیدن به هدف خود استفاده کنید. این یادداشت ها به سه منبع سنتی انرژی ، کربوهیدرات ها ، چربی ها و پروتئین ها اشاره دارند. باید این دسته از مواد غذایی را به خوبی بشناسید. هر دسته را جداگانه مرور کنید و به آنچه می توانید تغییر دهید فکر کنید. به جای اینکه به شما بگویم چه چیزی نباید بخورید ، احتمالاً همه چیز را دوست دارید ، من اساساً به شما می گویم چه بخورید.

1. کربوهیدرات ها را با دقت انتخاب کنید

– تبلیغات –

بخور کربوهیدرات های پیچیده، میوه ها ، سبزیجات و لوبیا.

کربوهیدرات های پیچیده را می توان در غلات کامل ، سبزیجات ریشه ای مانند سیب زمینی و هویج ، برنج قهوه ای ، ماکارونی سبوس دار و جو یافت. این کربوهیدرات ها معمولاً سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی و به اصطلاح مواد شیمیایی شیمیایی هستند که در سال های اخیر به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفته اند. مواد شیمیایی شیمیایی موادی هستند که در میوه ها ، سبزیجات و غلات یافت می شوند. برخی مطالعات نشان می دهد که این مواد می توانند به جلوگیری از برخی سرطان ها کمک کنند. چندین مطالعه همچنین حاکی از آن است که غلات کامل و فیبر ممکن است خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.

نمونه هایی از محصولات غلات کامل نان چاودار ، انواع دیگر نان های سبوس دار ، جو دوسر ، ماکارونی سبوس دار ، برنج قهوه ای است. میوه ها و غلات کامل اطمینان حاصل می کنند که مقدار فیبر را افزایش می دهید ، که باعث کاهش LDL می شود و تأثیر مثبتی در پیشرفت بیماری های قلبی عروقی دارد. از تمام کربوهیدراتهای فرآوری شده مانند نان گندم ، کیک گندم ، بیسکویت ، شیرینی ، ماکارونی گندم ، نوشابه و شیرینی ها خودداری کنید. مصرف بیش از حد چنین کربوهیدرات های فرآوری شده می تواند باعث افزایش LDL شود.

2. چربی را با دقت انتخاب کنید

چربی برای ما حیاتی است. بنابراین ما در این مورد چاره ای نداریم ، باید چربی بخوریم. با این حال ، ما می توانیم به راحتی میزان چربی مصرفی خود را کنترل کرده و چربی های مصرفی را با دقت انتخاب کنیم.

به طور كلی از چربی های ترانس خودداری كنید. چربی های ترانس در طول سفت شدن بذرهای اشباع نشده یا روغن های گیاهی ایجاد می شوند. روغن با گرم شدن در دمای بالا و پمپاژ هیدروژن از طریق آن به شکل جامد در می آید. این باعث یک تغییر شیمیایی می شود که باعث می شود روغن در دمای اتاق جامد بماند. روند اشباع قبل از بهبود کامل چربی متوقف می شود. این اسیدهای چرب ترانس ناسالم ایجاد می کند و در عین حال روغن مواد آلی را از دست می دهد که در واقع باعث سلامت آن می شود. در توصیف مواد مغذی ، چربی های ترانس اغلب به عنوان چربی های جامد ، روغن های گیاهی یا چربی های گیاهی توصیف می شوند. اگر در مورد چربی های گیاهی صحبت کنیم ، احتمالاً سفت می شود. آیین نامه ای در مورد اسیدهای چرب ترانس در دسامبر 2010 در ایسلند اجرا شد. طبق این آیین نامه ، ارائه غذاهایی که بیش از 2 گرم اسیدهای چرب ترانس دارند به ازای هر 100 گرم محتوای کل چربی مجاز نیست.

اسیدهای چرب اشباع نشده را انتخاب کنید ، نه چربی های اشباع شده. چربی های اشباع معمولاً در دمای اتاق جامد هستند. اسیدهای چرب اشباع نشده چندگانه مانند امگا 3 اثر مثبتی دارند ، آنها عمدتا در محصولات ماهی یافت می شوند. از اسیدهای چرب اشباع نشده غیر اشباع استفاده کنید. آنها را می توان در مغزها و میوه های پرچربی مانند زیتون و آووکادو یافت. روغن های غنی از اسیدهای چرب مانند روغن زیتون و روغن کانولا را انتخاب کنید. لبنیات کم چرب ، شیر بدون چربی یا شیر بدون چربی ، پنیرهای کم چرب و ماست کم چرب را انتخاب کنید.

3. پروتئین های خود را با دقت انتخاب کنید

این کار را می توانید با خوردن مقدار زیادی ماهی و سبزیجات ، نه گوشت قرمز انجام دهید. با این حال ، هیچ دلیلی برای اجتناب از گوشت قرمز وجود ندارد. با این حال گوشت بدون چربی و چربی را انتخاب کنید. شما از خوردن مرغ خوش آمدید. مراقب محصولات گوشتی فرآوری شده در انواع مختلف مانند استیک ژامبون ، استیک ژامبون ، هات داگ و موارد دیگر باشید. بسیاری از مطالعات نشان می دهد که خوردن ماهی و مصرف اسیدهای چرب امگا 3 تأثیر بسیار مثبتی بر سلامتی شما دارد ، از جمله احتمال بروز بیماری های قلبی عروقی. بنابراین ماهی بخورید.

اگر خیلی سنگین / سنگین هستید ، ممکن است عاقلانه باشد که مثلاً لاغر شوید رژیم کم کربوهیدراتمنقبل از استفاده از روش های بالا

اگر می خواهید رژیم خود را تغییر دهید ، بهتر است چند قانون ساده تنظیم کنید که فکر می کنید می توانید آنها را دنبال کنید. نکات بالا می تواند به شما در بهبود رژیم غذایی ، کاهش چربی خون و کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی کمک کند. این مسئله س ofال تفکر درباره هر دسته از مواد غذایی را به طور جداگانه و انتخاب بهترین گزینه برای هر دسته ساده می کند. مهم است که رژیم غذایی متنوع باشد. در آخر اینکه ، به هیچ وجه ورزش را فراموش نکنید ، این مهم سلامتی است ، مهم نیست که چند سال دارید.

اگر چربی خون را بهبود می بخشید این را بخورید

  • میوه ها
  • باب
  • روغن کلزا
  • تخم مرغ (3-4 بار در هفته)
  • فیسک
  • محصولات لبنی کم چرب
  • سبزیجات
  • هویج
  • بهم ریختگی
  • نان آرد کامل نان سبوس دار نانی که با آرد سبوس نگرفته پخته باشند
  • کره بادام زمینی
  • آجیل و بادام
  • برنج قهوه ای
  • سیب زمینیها
  • مرغ
  • شیر نارگیل
  • روغن زیتون
  • زیتون و آووکادو
  • گوشت قرمز در حد اعتدال (نه چرب)
  • نان چاودار
  • سیب زمینی های شیرین

فراموش نکنید که در فیس بوک به ما بپیوندید

تبلیغات

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *