سه موج قهوه ای برای مبتدیان توضیح داده شد

دنیای قهوه در طول تاریخ شاهد روندهای بسیاری بوده است. با این حال ، در چند دهه گذشته ، جهان قهوه دوره رشد و پیشرفت را پشت سر گذاشته است.

و این نشانه خوبی برای دوستداران قهوه است. هرچه مردم به کیفیت اهمیت بیشتری دهند ، این صنعت بیشتر رشد می کند.

در این مقاله ما در مورد گذار از موج اول قهوه به موج سوم صحبت خواهیم کرد. این موج سوم در حال حاضر اتفاق می افتد و تقریباً در موج چهارم است. بنابراین بیایید آنها را ببینیم.

امواج قهوه ای

امواج قهوه چیست؟

همه این امواج قهوه به برخی از عوامل اصلی مرتبط هستند که در طول زمان صنعت قهوه را تحت تاثیر قرار داده اند. برخی از آنها در مورد کیفیت دانه های قهوه ، کیفیت کشاورزان ، لوازم ، آموزش و غیره است.

در هر موج متوجه خواهید شد که چگونه بر هر عامل تأثیر می گذارد و چگونه امواج می توانند درک بهتری از قهوه به شما ارائه دهند.

موج اول تأثیر زیادی روی موج دوم داشت و موج سوم به عنوان یک واکنش و بهبود موج دوم بود، بنابراین همه آنها بسیار به هم مرتبط هستند.

اجازه دهید روشن کنیم که ما در مورد قرن گذشته صحبت می کنیم، زمانی که قهوه شروع به تبدیل شدن به بخشی از روال زندگی کرد. قهوه مدت‌ها قبل در دسترس بود، اما مانند امروز یک محصول روزمره نبود، بلکه چیزی در کلاس بالا بود.

ثانیاً ، همه این امواج هنوز هم در همان زمان وجود دارند.

برخی از شرکت ها هنوز در موج اول هستند.

همزمان ، شرکت های دیگر در موج سوم قرار دارند.

و این با ارزش ترین چیز برای مشتریان است. مصرف کنندگان بیشتر و بیشتر از اتفاقاتی که در صنعت قهوه می افتد آگاه هستند و تصمیم می گیرند تا جایی که می توانند کمک کنند و به این ترتیب مشترک موج قهوه (معمولاً سوم) می شوند.

بیایید هر موج را به طور خاص مورد بحث قرار دهیم تا آنها را بهتر درک کنیم.

موج اول قهوه

این موج خاص آغاز یک پیشرفت است، اما از پایین ترین کیفیت باقی خواهد ماند. این محصول به دلیل محصول و عدم شفافیت بسیار شناخته شده است.

اکثر شرکت های این موج روی کیفیت قهوه تمرکز نمی کنند. آنها اطلاعاتی مانند منشا قهوه یا هیچ اطلاعاتی در مورد دانه ها ارائه نمی دهند.

تمرکز آنها این است که مردم را متقاعد کنند که قهوه آنها از یک کارخانه تهیه می شود ، نه از مزرعه یا یک گیاه واقعی. به همین دلیل است که بسیاری از مردم فکر کرده اند و هنوز هم فکر می کنند که قهوه حتی یک گیاه واقعی نیست.

امواج قهوه (1)

در موج اول کمبود اطلاعات زیادی وجود دارد و این مشهود است. برخی از جنبه های اصلی این امر نحوه برخورد بد کشاورزان با قهوه ، ترجیح قهوه آفتابگردان در سایه ، افزایش قهوه روبوستا یا قهوه مخلوط و غیره است.

این مقدار و سود بیشتر در مقایسه با کیفیت و دستمزد کارگران است.

نحوه تشخیص یک فنجان قهوه از موج اول:

  • قهوه فوق العاده تیره و تلخ با روغن زیادی در سطح دانه ها.
  • هیچ اطلاعاتی در مورد منشاء دانه های قهوه وجود ندارد و معمولاً مخلوط هستند ، مانند بسیاری از ریشه های نامشخص.
  • زبان‌هایی مانند “حق بیمه”، “غذا”، “بهترین”، “طبیعی”.
  • برخی از دانه های قهوه را می توان در یخ خشک کرده و با جاروبرقی آب بندی کرد.
  • محصولات آماده استفاده و اغلب قهوه را از قبل آسیاب کرده بدون دستورالعمل مناسب برای این که از چه روشی استفاده شود.
  • عطرهای مصنوعی.
  • معمولاً می توانید آن را در سوپر مارکت پیدا کنید ، تقریباً همیشه شامل کافی شاپ است.
  • بسیار ارزان، حتی برای برچسب های لذیذ و ممتاز.

موج دوم قهوه

اکنون می توانیم یک قدم به جلو برداریم و در مورد برخی پیشرفت ها صحبت کنیم.

شرکت ها بیشتر در مورد کیفیت قهوه و تجربه مشتری فکر می کنند. این زمانی است که کافه ها به طور فعال صنعت قهوه را تغییر می دهند و سعی می کنند به مردم نشان دهند که قهوه فراتر از یک نوشیدنی تیره است.

اگرچه می توان این را بهبودی نامید ، اما ایده ارتباط ریشه های لوبیا هنوز نادر است. تمرکز آنها بیشتر بر ترکیب موج اول با برخی مفاهیم جدید است.

در این موج ، استارباکس یک مثال عالی است. آنها سعی می کنند مردم را با ایده “سفر با قهوه” آشنا کنند و قهوه موج اول را با طعم های مصنوعی بسیاری برای ایجاد نوشیدنی های پیچیده مخلوط کنند.

هنر دیرهنگام نیز بسیار رایج شده است و سرو قهوه بیشتر به یک مهارت و هنر تبدیل شده است تا یک شغل. نه به اندازه امروز ، اما اولین قدم بود.

امواج قهوه (2)

در اینجا نحوه تشخیص قهوه موج دوم وجود دارد:

  • اطلاعات محدود در مورد منشا قهوه. برخی از شرکت ها فقط می توانند کشور مبدا را ارائه دهند ، اما این تمام است. هیچ چیزی در مورد منطقه مبدا، کشاورزان، فرآوری، کارخانه قهوه.
  • هنوز قهوه ای تیره با طعم تلخ و خشن. به همین دلیل پوشاندن طعم تلخ با طعم های مصنوعی یک پیشرفت به نظر می رسید.
  • هنوز قهوه مخلوط شده با منشاهای مختلف، هرگز مشخص نشده است که به چه نسبت.
  • باریستاهای پرشور برای درست کردن قهوه، اما نه برای طعم. این باریستاها هنوز هم وجود دارند و اکثر آنها در شرکت هایی که قهوه موج اول را تهیه می کنند کار می کنند.

همه چیز به هم متصل است و شما متوجه خواهید شد که هر موج تأثیر زیادی بر موج بعدی دارد، بسیار شبیه به مد.

موج سوم قهوه

از این به بعد می توانیم در مورد پیشرفت های بیشتر و بیشتر صحبت کنیم. این موج خاص در دهه 1980 به ابتکار گروه کوچکی از صاحبان کافه و کباب آغاز شد.

تمرکز آنها ارتباط بیشتر و بیشتر با کشاورزان و پخت بیشتر و سبک تر بود. آنها پیشنهاد می کنند که قهوه می تواند نت ها، عطرها و طعم های گسترده تری تولید کند.

انجمن قهوه ویژه در سال 1982 تاسیس شد و از آن زمان به بعد صنعت قهوه از دیدگاه های مختلف با سرعت بیشتری شروع به رشد کرد.

نحوه تشخیص قهوه از موج سوم:

  • منشا دانه های قهوه، کشاورزان و نانوایی ها به وضوح روی برچسب مشخص شده است.
  • پخت متوسط ​​و سبک. حبوبات دارای رنگ قهوه ای عالی هستند و بوی خوبی دارند ، نه سوخته.
  • منشاء واحد. این یک پیشرفت بزرگ برای صنعت قهوه است. شما می توانید نت ها و عطر خاصی را احساس کنید و در واقع لوبیاها را تشخیص دهید. می توانید برچسب هایی مانند “یادداشت های خاص: آجیل، لیمو، سیب”به
  • شفافیت بیشتر. شرکتهای موج سوم اطلاعاتی مانند تاریخ پخت ، روش پردازش ، نام کشاورزان و گاهی نام پخت را ارائه می دهند.
  • باریستاها علاقه زیادی به قهوه، طعم، لاته آرت و تجربه مشتری دارند. آنها معمولا همه چیز را در مورد قهوه ای که سرو می کنند می دانند.
  • زبانی مانند “قهوه مخصوص” ، “قهوه بو داده تازه”.
  • گاهی راهنمای تهیه بسته های قهوه توسط خودشان.
  • به طور کلی افزایش آبجوش جایگزین.
  • توصیه برای مقدار آسیاب و روش تهیه اکثر بسته های قهوه.

امواج قهوه (3)

توجه داشته باشید که تا کنون کلمات جوش ، برشته ، برشته سبک و منشاء در واقع وجود نداشت. تأکید کمتری روی این مورد وجود داشت و این از نظر کیفیت قهوه نشان داد.

موج چهارم چطور؟

این منطقه هنوز ناشناخته است. ممکن است از آنچه فکر می کنیم به هم نزدیکتر باشیم، اما هنوز جایی در آینده است. برخی از شرکت های کوچک در تلاش هستند تا تغییری در صنعت قهوه ایجاد کنند و این یک نشانه عالی است.

فرض بر این است که برخی از پیشرفت ها ممکن است عبارتند از:

  • سبک تر پخته شده ، با شفافیت بیشتر. تجارت مستقیم بیشتر بدون واسطه بین کشاورزان و نانوایی.
  • افزایش دسترسی به آموزش خوب برای مصرف کنندگان.
  • تمرکز بر مردم و تجربه قهوه در فروشگاه ها، به جای سود.
  • تجارت منصفانه این بدان معناست که تولیدکنندگان قهوه برای کار خود دستمزد عادلانه دریافت می کنند.

وقتی موج چهارم واقعاً می آید، لیست می تواند بسیار متفاوت باشد، یا ممکن است فقط چند پیشرفت وجود داشته باشد. نکته این است که قهوه در حال حاضر یک تجربه است تا یک محصول جداگانه ، که به معنی توجه بیشتر به جزئیات در تولید ، سرو ، رشد ، کباب کردن ، دم کردن و غیره است.

در مجموع ، اینها پیشرفت های بزرگی هستند و موج چهارم ممکن است چیزی را به ارمغان بیاورد که در حال حاضر حتی نمی توانیم ببینیم.

پس این سه موج برای شما چه معنایی دارد؟

خوب ، اول از همه ، مردم می توانند هر روز انتخاب های متفاوتی داشته باشند. آنها می توانند قهوه را از هر موجی مصرف کنند و این فقط عالی است.

اما وقتی با همه این موارد به خوبی آشنا باشیم ، می توانیم انتخاب های بهتری انجام دهیم. دانستن آنچه در لیوان ما وجود دارد می تواند رضایت بخش باشد و چیزی را به جای فرود روی آن انتخاب کنیم زیرا ما بهتر نمی دانستیم که یک تغییر بزرگ است.

امیدوارم این مقاله به شما در تصمیم گیری بهتر برای تجربه یک قهوه کامل کمک کند.

اگر می‌خواهید درباره قهوه یا چای بیشتر بدانید، می‌توانید مقالات مرتبط زیر را بررسی کنید. چه کسی می داند چه چیز دیگری می توانید پیدا کنید؟

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *