سه روش ویدیویی را بیاموزید و مرحله به مرحله پرونده eject حافظه را در ویندوز 10 حذف کنید

در این مقاله ، ما سه روش تصویری و گام به گام برای حذف یک فایل eject حافظه در ویندوز 10 در اختیارتان قرار می دهیم. بهتر است این پست را از دست ندهید و برای آشنایی با این پرونده ها و نحوه حذف آنها با ما همراه باشید.

یکی از مشکلاتی که کاربران ویندوز هر از گاهی ممکن است با آن روبرو شوند. کمبود فضای رانندگی C است. یکی از راه های حل این مشکل اختصاص فضای ذخیره سازی بیشتری به این دستگاه است. با این حال ، بسیاری از کاربران فاقد هارد دیسک بزرگ هستند و نمی توانند حجم بیشتری را به این هارد اختصاص دهند.

یکی دیگر از روش های موجود ، حذف پرونده ها و نرم افزارهایی است که مدتهاست از آنها استفاده نکرده ایم. علاوه بر این فایل ها و برنامه ها ، گاهی اوقات پرونده های بزرگی در حافظه ای ذخیره می شوند که ما از آنها اطلاعی نداریم! یکی از این پرونده های بزرگ را می توان Memory Dump Files یا Minidump Files نامید.

بهتر است وقت تلف نکنید و ابتدا این نوع پرونده ها را وارد کنید.

Dump File یا Minidump چه پرونده هایی هستند؟!

شاید از ابتدای آموزش شما یک سوال در ذهن شما باشد. و سوال اینجاست که Dump File یا Minidump File چیست؟

وقتی رایانه ما به طور خودکار برخی از برنامه ها خراب می شود و آنها را متوقف می کند. یا وقتی با خطای Blue screen of death (BSOD) روبرو شدید ، فایلی در حافظه ذخیره می شود که حاوی اطلاعاتی مانند رشته های فعال پیش از جمع شدن ، برنامه های در حال اجرا ، پردازش اطلاعات هسته و … است.

به طور قطع ویندوز همیشه یک نسخه از این فایل را در حافظه ذخیره می کند ، این فایل با خطاهای مختلف بازنویسی می شود. حجم این پرونده تا 800 مگابایت قابل افزایش است و حاوی اطلاعات مهمی برای توسعه دهندگان و برنامه نویسان است که می تواند به شناسایی و اشکال زدایی کمک کند.

علاوه بر پرونده eject حافظه ، پرونده های کوچکتری نیز وجود دارد که با نام Minidump File شناخته می شوند. این پرونده ها دقیقاً همان اطلاعاتی هستند که ذکر کردیم.

اگر توسعه دهنده نیستید و نمی خواهید آنها را با دوستان دیگر به اشتراک بگذارید ، می توانید با خیال راحت این پرونده ها را حذف کنید و مطمئن باشید که مشکلی برای سیستم عامل وجود ندارد.

همانطور که در ابتدای این پست اشاره کردیم ، ما سه روش مختلف برای حذف یک فایل eject حافظه را به شما آموزش می دهیم.

پرونده های بازیابی حافظه را از تنظیمات ویندوز حذف کنید

با استفاده از تنظیمات ویندوز می توانید فایل دفع حافظه را به آسانی حذف کنید.

برای این کار ، کلیدهای Windows + i را فشار دهید تا برنامه Windows Setup شروع شود. با باز شدن صفحه تنظیمات ، گزینه System را انتخاب کنید.

سه روش بصری و حذف مرحله به مرحله فایل eject حافظه را در ویندوز 10 بیاموزید

در پنجره سمت چپ صفحه ، روی Storage کلیک کنید.

سه روش بصری و حذف گام به گام فایل eject حافظه را در ویندوز 10 بیاموزید

حالا گزینه Files موقت را در سمت راست صفحه انتخاب کنید.

سه روش بصری و حذف مرحله به مرحله فایل eject حافظه را در ویندوز 10 بیاموزید

در صفحه جدید ، گزینه حذف فایلهای حافظه خطای سیستم را علامت بزنید. اگر می خواهید سایر پرونده های سیستم را حذف کنید ، می توانید گزینه های دیگر را بررسی کنید.

نحوه حذف پرونده ها برای بارگذاری خطاهای سیستم در حافظه

پس از بررسی گزینه ها ، روی دکمه حذف پرونده ها در بالای صفحه کلیک کنید.

نحوه حذف پرونده ها برای بارگذاری خطاهای سیستم در حافظه

با کلیک روی گزینه بالا ، ویندوز به طور خودکار پرونده های حذف حافظه را حذف می کند.

با استفاده از Disk Cleanup ، پرونده های خروجی حافظه را حذف کنید

روش دیگر برای حذف فایلهای dump استفاده از ابزار Disk Cleanup است که کاربران ویندوز به طور پیش فرض به آن دسترسی دارند.

برای شروع حذف پرونده eject حافظه با استفاده از Disk Cleanup ، روی Start کلیک کنید و سپس Disk Cleanup را در کادر جستجو تایپ کنید. از منوی سمت راست گزینه Run as administrator را انتخاب کرده و با کلیک بر روی Yes گزینه Yes را اجرا کنید.

با تمیز کردن دیسک ، پرونده ها را پاک کنید

در پنجره جدیدی که باز می شود ، دستگاهی را که ویندوز را روی آن نصب کرده اید انتخاب کنید (معمولاً ویندوز روی دستگاه C نصب می شود) و سپس OK را کلیک کنید.

با تمیز کردن دیسک ، پرونده ها را پاک کنید

ابزار Disk Cleanup اکنون با حذف پرونده ها ، فضای خالی شما را محاسبه می کند.

پس از انجام محاسبات و باز کردن صفحه بازشو جدید ، به پایین گزینه ها رفته و دو گزینه System Error Removal Files و Minidump System Error Files را بررسی کنید. اگر می خواهید سایر پرونده های سیستم را حذف کنید ، می توانید با بررسی گزینه های دیگر فضای بیشتری را آزاد کنید. پس از انتخاب گزینه های مورد نظر خود ، تأیید را کلیک کنید.

با تمیز کردن دیسک ، پرونده ها را پاک کنید

ابزار Disk Cleanup اکنون به طور خودکار شروع به حذف پرونده های اضافی می کند.

حذف پرونده های تخلیه شده با استفاده از CMD (خط فرمان)

یکی دیگر از راه های حذف حافظه دور انداختن فایل از دستورات در cmd استفاده کنید است. اگر تصور کنید ایجادکنید کار با خط فرمان برای شما آسان است نوع یکی دستوری که می تواند این را حذف کند فایل ها شما خواهید بود

Windows + R را فشار دهید تا جعبه اجرا شروع شود. اکنون cmd را در قسمت موجود تایپ کرده و Ctrl + Shift + Enter را فشار دهید تا خط فرمان با دسترسی مدیر شروع شود.

با استفاده از CMD پرونده های ریخته شده را حذف کنید

دستورات زیر را با اجرای cmd یا کپی و جایگذاری آنها تایپ کنید ، و سپس enter را فشار دهید:

del /f /s /q %systemroot%memory.dmp

با استفاده از CMD پرونده های ریخته شده را حذف کنید

پس از وارد کردن این دستورات و فشار دادن کلید Enter ، پیامی مبنی بر حذف پرونده های ریخته شده نمایش داده می شود.

اگر می خواهید پرونده های Minidump را حذف کنید ، می توانید دستورالعمل زیر را مانند دستورالعمل های بالا وارد کنید ، یا آن را کپی و پیست کنید و سپس Enter را فشار دهید:

del /f /s /q %systemroot%minidump*.*

با استفاده از CMD فایلهای dump را بردارید

با وارد کردن دستورات بالا و فشار دادن گزینه Enter ، سیستم به طور خودکار تمام minidumps را از حافظه دیسک سخت حذف می کند.

نتایجی که اظهار شده

همانطور که در ابتدای توضیحات ذکر شد ، یکی از بهترین راه ها برای آزاد سازی حافظه در درایو C ، حذف فایل eject حافظه است. بعلاوه ، تأکید می کنیم که اگر برنامه نویس یا توسعه دهنده نباشید ، حذف این پرونده ها ایجاد نمی کند مشکلات برای کامپیوتر در این آموزش اما سعی کردیم ساده ترین روش حذف این فایل ها را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. می توانید نظرات خود را از طریق کادر زیر با ما در میان بگذارید.

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *